Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Leren van niet-Moslims

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Leren van niet-Moslims
    Geplaatst op: 02 maart 2005 om 12:36
Wat kunnen Moslims van niet-Moslims in Nederland leren?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 15:00
Hoe om te gaan met niet-Moslims.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 15:08
Salaam

Kennis( over de schepping). Iets wat Nederlanders een halve millenium leerden uit (naar het latijn) vertaalde arabische geschriften van moslimwetenschappers.
Niet meer denk ik. Maar wetenschappelijke kennis is ook meer dan genoeg om te leren.
Maatschappelijk kunnen moslims weinig moraal oppikken van Nederlanders denk ik zo. (Zie Wat kunnen niet-moslims leren van moslims voor meer uitleg).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 15:28

Het respecteren van mensen met andere levensgewoonten, bv homoseksuelen.  Kritisch zijn naar maatschappij, geloof en wetenschap.
Mensen niet teveel bekritisieren om hun keuzes, bv naar kledij, relaties,...
Niet boos worden als vrienden/familieleden zich bekeren.

Op zich is dit niet typisch voor de islam, maar voor alle geloven die nogal allesomvattend worden beleden.

Oh ja, nog een heel belangrijke: gelijkheid van alle levensovertuigingen.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2005 om 16:26
Wat moslims zouden kunnen leren van niet moslims is verdraagzaamheid.
En mischien nog een ander punt ruimdenkendheid.
Twee dingen die zeker wel ooit vertegenwoordigd zijn geweest onder moslims maar helaas voor een groot deel verloren zijn gegaan.
Maar ik moet meteen toegeven dat dit wellicht te maken heeft met de grote druk waaronder veel moslims zelf moeten leven in vele delen van de wereld.
Dat is natuurlijk niet zo bevorderlijk voor zaken als ruimdenkendheid en verdraagzaamheid.

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 12:27

 

Moslim"s zouden moeten leren dat religie er is voor de mens en niet andersom.

 

Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 12:38

salamoe alaikoem,

postpentacost, waar ben je mee bezig??? ik zie dat je veel moslims probeert te laten verdwalen met al je zelfgemaakte topics.

broeders kijk uit voor deze ongelovigen

asalamoe alaikoem

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 12:43
Moslim"s zouden moeten leren dat religie er is voor de mens en niet andersom.

Als je religie defineert als zelfbedachte gelukmaker wel. Volgens mij is dat niet zo.
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 12:50

Als je religie defineert als zelfbedachte gelukmaker wel. Volgens mij is dat niet zo.

Ik bedoel dat er afstand dient te wezen tussen "geloof" en gelovige".

Niemand kan stellen dat hij/zij God/Allah in z'n broekzak heeft zitten  

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2005 om 18:38
In eerste instantie geplaatst door ali el o

salamoe alaikoem,


postpentacost, waar ben je mee bezig??? ik zie dat je veel moslims
probeert te laten verdwalen met al je zelfgemaakte topics.


broeders kijk uit voor deze ongelovigen


asalamoe alaikoem



hee al ell oo, de paranoia heeft je goed te pakken ; waar ben je bang
voor?
schrik je al als iemand zelf topics maakt? kom nou toch!
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 01:11

broeders kijk uit voor deze ongelovigen

 

Wie oordeelt hier eigenlijk?

De werkelijk ongelovigen zijn zijn zij die veroordelen i.p.v het oordeel aan God/Allah toe te vertrouwen! 

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 01:22
asalaamo3alikom wa ra7matoelaah wa barakatohoe.wij moslims hoefen niets te leren van niet moslims we hebben als in de koran en de soenna wat je maar wil.wa salamo3alikom.
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 09:20

asalaamo3alikom wa ra7matoelaah wa barakatohoe.wij moslims hoefen niets te leren van niet moslims we hebben als in de koran en de soenna wat je maar wil.wa salamo3alikom.

 

Hoogmoed komt voor de val.

Terug naar boven
Abdul-Halim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Halim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 10:01

selem u aleykoum wa rahamtullahi wa barakatu

Mijn mening hierover is dat we tegenwoordig helaas moeten stellen dat veel moslims wel degelijk iets kunnen leren van niet-moslims (niet alle niet-moslims)

Veel moslims hebben goede eigenschappen die ze ook behoren te hebben namelijk verwaarloosd en we moeten zelfs stellen dat helaas op sommige gebieden niet-moslims de moslims voorbij gestoken zijn.

Ik probeer te herinneren aan de tijd waarin het Islamitische Rijk bewonderd werd en bestudeerd door vooraanstaanden en hoogopgeleiden in het hedendaagse Westen. En hoe uiteindelijk door de interesse in en bestudering van de klassieke oudheid van islamitische geleerden,uiteindelijk de tegenwoordig zo verheerlijkte Verlichting uberhaupt plaats heeft kunnen vinden in Europa. (boeken van islamitische geleerden die naar het latijn vertaald werden etc en bestudering ervan)

En dan nu deze tijd: wanneer men het heeft over moslims, krijgen velen al negatieve gedachten. niet allemaal aan moslims te danken maar gedeeltelijk toch wel omdat men zijn goede eigenschappen heeft verwaarsloosd en verruilt voor slechte! Wanneer men het heeft over een islamitisch land,komen daar al snel termen bij kijken als onrechtvaardigheid, corruptie etc. Leiders hebben de goede eigenschappen zoals voorgeschreven in de Islamitische leer verwaarloosd en die ingeruild voor slechte.

Moge Allah zijn dienaren leiden op siraat el moestaqiem en ons vergeven voor onze zonden

Djazak allahu gajren.

Abdul-Halim

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 11:50

En hoe uiteindelijk door de interesse in en bestudering van de klassieke oudheid van islamitische geleerden,uiteindelijk de tegenwoordig zo verheerlijkte Verlichting uberhaupt plaats heeft kunnen vinden in Europa.

Hoe kom je daar nu bij?

Karel de Groote heeft de islam in spanje tot staan gebracht.

Mede hiedoor heeft het christendom in Europa kunnen doorgroeien en heeft ons gebracht tot waar wij nu zijn gekomen.

Indien wij nu naar de Islamitische landen kijkt, dan zien wij een groot fiasco.

 Zowel cultureel, intelectueel, politiek, industrieel, technologisch stelt geen enkel moslim land iets voor.

De bevolking wordt genadeloos onderdrukt en rechten van burgers/vrouwen medogenloos geschonden.

Moslim"s moeten leren begrijpen dat religie enerzijds een geweldige steun kan wezen voor de mens, maar anderzijds levensgevaarlijk voor de zelfontplooing van de mens/maatschappij.

Ik zeg dan ook "de duivel staat bovenop de kansel".

M.a.w met de verkondiging van de bijbel/koran komt ook de duivel binnen.

Juist deze onderschatting/miskenning is de oorzaak van veel ellende die de moslim ondergaat.

DE christenen zijn ze voorgegaan, De kerk heeft honderden miljoenen slachtoffers gemaakt, haar geschiedenis druipt van het bloed.

Een wijze moslim kan er zijn voordeel mee doen.

Wijsheid is Goddelijk, opleggen is duivels.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 12:05
Salaam

Waar komt de uitdrukking: "Beter Turks dan Paaps" vandaan denk je? De ottomaanse rijk en die heeft wel wat voorgesteld. Netals Cordoba (waar joden zelfs met respect werden behandelt, iets wat christenen niet deden) en vele andere piekmomenten. Dus...
Ik denk helaas dat je netals de meesten maar weinig kennis hebt over de geschiedenis van de moslimwereld. Ik ben niet arrogant, ik hebt ook echt gelezen.
"Er is geen dwang in geloof", staat zo ongeveer in de Koran.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 13:28
In eerste instantie geplaatst door willem

En hoe uiteindelijk door de interesse in en
bestudering van de klassieke oudheid van islamitische
geleerden,uiteindelijk de tegenwoordig zo verheerlijkte Verlichting
uberhaupt plaats heeft kunnen vinden in Europa.


Hoe kom je daar nu bij?


Karel de Groote heeft de islam in spanje tot staan gebracht.


Mede hiedoor heeft het christendom in Europa kunnen doorgroeien en
heeft ons gebracht tot waar wij nu zijn gekomen.


Indien wij nu naar de Islamitische landen�kijkt, dan zien wij een groot
fiasco.


�Zowel cultureel, intelectueel, politiek, industrieel, technologisch stelt
geen enkel moslim land iets voor.


De bevolking wordt genadeloos onderdrukt en rechten van burgers/
vrouwen medogenloos geschonden.


Moslim"s moeten leren begrijpen dat religie�enerzijds een geweldige
steun kan wezen voor de mens, maar anderzijds�levensgevaarlijk voor de
zelfontplooing van de mens/maatschappij.


Ik zeg dan ook "de duivel staat bovenop de kansel".


M.a.w met de verkondiging van de bijbel/koran komt ook de duivel
binnen.


Juist deze onderschatting/miskenning is de oorzaak van veel ellende
die de moslim ondergaat.


DE christenen zijn ze voorgegaan, De kerk heeft�honderden miljoenen
slachtoffers gemaakt, haar geschiedenis druipt van het bloed.


Een wijze moslim kan er zijn voordeel mee doen.


Wijsheid is Goddelijk, opleggen is duivels.



willem nu suggereer je toch dat we zonder religie een ideale samenleving
zouden hebben. de duvel speelt zijn spel met of zonder religie. religie als
systeem is inderdaad een open deurtje voor genoemd creatuur. Jezus is
door het religieus instituut verworpen en gedood.
ik heb wel een leuke stelling; een religie heeft ongeveer 2000 jaar nodig
om tot de kern van de zaak en tot een zekere nuance te komen. de Islam,
die ongeveer 1200 jaar bestaat, zit dus nu in de fase waarin het
christendom tot de kruistochten kwam. Is maar een grapje hoor, maar er
zit iets in.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 13:34
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Halim

selem u aleykoum wa rahamtullahi wa
barakatu


Mijn mening hierover is dat we tegenwoordig helaas moeten stellen dat
veel moslims wel degelijk iets kunnen leren van niet-moslims (niet
alle�niet-moslims)


Veel moslims hebben goede eigenschappen die ze ook behoren te
hebben namelijk verwaarloosd en we moeten zelfs stellen dat helaas op
sommige gebieden niet-moslims de moslims voorbij gestoken zijn.


Ik probeer te herinneren aan de tijd waarin het Islamitische Rijk
bewonderd werd en bestudeerd door vooraanstaanden en
hoogopgeleiden in het hedendaagse Westen. En hoe uiteindelijk door de
interesse in en bestudering van de klassieke oudheid van islamitische
geleerden,uiteindelijk de tegenwoordig zo verheerlijkte Verlichting
uberhaupt plaats heeft kunnen vinden in Europa. (boeken van islamitische
geleerden die naar het latijn vertaald werden etc en bestudering ervan)[/
P]

En dan nu deze tijd: wanneer men het heeft over moslims, krijgen velen
al negatieve gedachten. niet allemaal aan moslims te danken maar
gedeeltelijk toch wel omdat men zijn goede eigenschappen heeft
verwaarsloosd en verruilt voor slechte! Wanneer men het heeft over een
islamitisch land,komen daar al snel termen bij kijken als
onrechtvaardigheid, corruptie etc. Leiders hebben�de goede
eigenschappen zoals voorgeschreven in de Islamitische leer verwaarloosd
en die ingeruild voor slechte.


Moge Allah zijn dienaren leiden op siraat el moestaqiem en ons
vergeven voor onze zonden


Djazak allahu gajren.


Abdul-Halim




beste Abdul-Halim ik bewonder je bescheidenheid en erkenning van
zwakke elementen in de huidige Islam. toch zie ik je helemaal niets
noemen, wat je van niet-moslims zou kunnen leren, want wat je noemt
kwam volgens jou ooit van islamitische geleerden.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 13:53

Essalaamo alaikom warahmatoe Allah, (en een Goedenavond voor de anderen, Uit respect groet ik jullie afzonderlijk, Je hoeft er verder dus niets achter te zoeken)

Ik denk dat iedereen wel van elkaar kan leren. Men moet kritisch zijn tegenover zichzelf en niet steeds denken dat ie het zelf altijd bij het goeie end heeft. Dit geldt zowel voor de Moslims als de Niet-Moslims. Goeie karaktereigenschappen kunnen zowel Moslims als niet-Moslims hebben. En bij beide partijen kom je ook slechte karaktereigenschappen tegen. Dit is gewoon iets menselijks en heeft bijna niets met het geloof te maken, lijkt mij. Zorg er gewoon voor dat je zoveel mogelijk met de 'goeie' mensen in contact komt en je gaat vanzelf ook het rechte pad op. Met 'goeie' mensen bedoel ik wederom zowel de Moslims als de Niet-Moslims. Beide partijen moeten elkaar respecteren en normaal met elkaar omgaan, ongeacht religie. Men moet elkaar niet gaan haten omdat iemand anders een andere geloofsovertuiging heeft. Dat kan natuurlijk niet. Iedereen mag zelf weten welk geloof hij of zij aanhangt. (Lakoem deenokoem, wa liejja deen (Voor jullie, jullie geloof, en voor mij, mijn geloof).) Soerat al-kaafiroen

Wassalaamo alaikom wara7matoe Allah/ Een GoedenAvond,

Ni3met

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 14:31
Ameen Ni3met, Allah heeft je veel wijsheid gegeven.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 14:31

Assalamoe alykoem,

misschien kunnen we van de niet-moslims wereldse zaken leren, wat betreft geloof, is onze geloof het beste wat Allah deze mensheid heeft geschonken, hiervoor dank ik Allah dat ik een moslim ben, punt!

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 16:18

Essalaamo alaikom warahmatoe Allah/GoedenAvond,

Ja natuurlijk is Islam het beste geloof, En we mogen inderdaad trots zijn dat we moslims zijn, Alhamdulillaah. (P.s. Voor diegenen die niet weten waarom de Islam het beste geloof is, Nou, Dat is omdat het gebaseerd is op de woorden van Allah subhaanahoe wata3aala, Die woorden kunnen we in onze Koraan terugvinden. Bij andere religies is het helaas door de mensheid veranderd, En zoals we weten maakt de mensheid nu eenmaal fouten.)

Wassalaamo alaikom warahatoe Allah/GoedenAvond,

Ni3met

Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 16:28

 

Al rij je in de allerbeste auto die er bestaat, dan nog kun aanzienlijke schade berokkenen.

M.a.w het is niet relevant of dat je vind dat je het "allerbeste" geloof hebt, indien je niet rijden kunt is het levens gevaarlijk voor anderen.

Bovendien biedt dit "allerbeste" geloof jou geen enkele garantie op de hemel en nog minder indien je vrouw bent.

Terug naar boven
ali el o Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 08 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ali el o Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 16:36

salamoe alaikoem,

we kunnen alleen maar zonden en viesigheid leren van de nietmoslims, we hebben helemaal niks van jullie te leren alleen maar nadelen..dit is gewoon een feit postpentacost..hoe je er ook tegen op kijkt. moslims hebben de islam , de enigste geloof, postpentacost en willem, eh christenen jullie zijn zwaarr verdwaald..heb echt met jullie te doen..tsja..het ligt ook aan jullie voorouders..jullie nemen het geloof slechts over

beslama

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegt_merjem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 16:36
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door willem

En hoe uiteindelijk door de interesse in en
bestudering van de klassieke oudheid van islamitische
geleerden,uiteindelijk de tegenwoordig zo verheerlijkte Verlichting
uberhaupt plaats heeft kunnen vinden in Europa.


Hoe kom je daar nu bij?


Karel de Groote heeft de islam in spanje tot staan gebracht.


Mede hiedoor heeft het christendom in Europa kunnen doorgroeien en
heeft ons gebracht tot waar wij nu zijn gekomen.


Indien wij nu naar de Islamitische landen�kijkt, dan zien wij een groot
fiasco.


�Zowel cultureel, intelectueel, politiek, industrieel, technologisch stelt
geen enkel moslim land iets voor.


De bevolking wordt genadeloos onderdrukt en rechten van burgers/
vrouwen medogenloos geschonden.


Moslim"s moeten leren begrijpen dat religie�enerzijds een geweldige
steun kan wezen voor de mens, maar anderzijds�levensgevaarlijk voor de
zelfontplooing van de mens/maatschappij.


Ik zeg dan ook "de duivel staat bovenop de kansel".


M.a.w met de verkondiging van de bijbel/koran komt ook de duivel
binnen.


Juist deze onderschatting/miskenning is de oorzaak van veel ellende
die de moslim ondergaat.


DE christenen zijn ze voorgegaan, De kerk heeft�honderden miljoenen
slachtoffers gemaakt, haar geschiedenis druipt van het bloed.


Een wijze moslim kan er zijn voordeel mee doen.


Wijsheid is Goddelijk, opleggen is duivels.



willem nu suggereer je toch dat we zonder religie een ideale samenleving
zouden hebben. de duvel speelt zijn spel met of zonder religie. religie als
systeem is inderdaad een open deurtje voor genoemd creatuur. Jezus is
door het religieus instituut verworpen en gedood.
ik heb wel een leuke stelling; een religie heeft ongeveer 2000 jaar nodig
om tot de kern van de zaak en tot een zekere nuance te komen. de Islam,
die ongeveer 1200 jaar bestaat, zit dus nu in de fase waarin het
christendom tot de kruistochten kwam. Is maar een grapje hoor, maar er
zit iets in.



Ik neem aan dat je bedoeld dat de islam al 1426 jaar bekend is..........je loopt 2026 jaar achter....
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 16:55

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


Ik neem aan dat je bedoeld dat de islam al 1426 jaar bekend is..........je loopt 2026 jaar achter....

ik neem aan dat je 226 bedoelt ipv 2026  : ) 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 17:17
ach, een paar jaartjes verschil
zeg maar dat de de Islam nu in de fase is waar het christendom in de
middeleeuwen was. ook het christendom heeft in de eerste jaren een
spectaculaire groei gekend, die vele landen bereikte. Christenen kunnen
naar die tijd en dat elan verlangen net als de moslims naar hun eerste
bloeitijd.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 17:48
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Essalaamo alaikom warahmatoe Allah/
GoedenAvond,


Ja natuurlijk is Islam het beste geloof, En we mogen inderdaad trots
zijn dat we moslims zijn, Alhamdulillaah. (P.s. Voor diegenen die niet
weten waarom de Islam het beste geloof is, Nou, Dat is omdat het
gebaseerd is op de woorden van Allah subhaanahoe wata3aala, Die
woorden�kunnen we in onze Koraan terugvinden. Bij andere religies is het
helaas door de mensheid veranderd, En zoals we weten maakt de
mensheid nu eenmaal fouten.)


Wassalaamo alaikom warahatoe Allah/GoedenAvond,


Ni3met



Ni3met,
ook het christelijk geloof is gebaseerd op de woorden van Allah. Maar het
is erg gemakelijk te zeggen dat het door de mensheid veranderd is. Zo
krijg je altijd het gelijk aan je kant. Het is nog gemakkelijker omdat de
schrijver van de koran dat kan zeggen omdat ie later was. de schrijvers
van de bijbel konden daar niet op reageren. Maar met herzelfde recht
kunnen christenen nu toch zeggen dat de Koran niet klopt? en zoals je
wet de mensheid maakt nu eenmaal fouten.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 18:05
Mijn reactie op deze discussie is deze.
In de beginne was het woord.
En het Woord was bij God .
En het Woord was God.

Het is toch heel simpel.
Was Jezus een leugenaar of niet?
zo Nee.
Was Jezus in staaat om zijn leerlingen op te leiden?
Zo Ja ?
Zouden die dan liegen omtrent Jezus?
Zijn de Apostelen geloofwaardig?
Zoja Volg dan het evangelie.
Zo nee waar baseer je dat  dan op?


Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2005 om 18:10

ook het christelijk geloof is gebaseerd op de woorden van Allah. Maar het
is erg gemakelijk te zeggen dat het door de mensheid veranderd is. Zo
krijg je altijd het gelijk aan je kant. Het is nog gemakkelijker omdat de
schrijver van de koran dat kan zeggen omdat ie later was. de schrijvers
van de bijbel konden daar niet op reageren. Maar met herzelfde recht
kunnen christenen nu toch zeggen dat de Koran niet klopt? en zoals je
wet de mensheid maakt nu eenmaal fouten.

De bijbel is geen boek dat claimt dat het rechtstreeks door God is gedicteerd.

Ik zou dat ook bijzonder ongeloofwaardig vinden.

De bijbel is een getuigenis.

Verhalen van mensen die in alle zuiverheid en oprechtheid van hun diepste wezen getuigen van hun ontmoetingen met God.

Juist deze getuigenissen vormen de basis van God"s kennis.

Dit mysterie, zal altijd een Goddelijk mysterie blijven.

Op het moment dat er iemand claimt dit mysterie te kunnen oncijferen dan weten wij zeker dat het om een dwaalleer gaat.

Niemand heeft God in zijn broekzakl!!!

Dat er verschillen waargenomen kunnen worden is dan ook volkomen menselijk maar doet niets af aan de integriteit van God"s Woord , de bijbel.

Anderzijds geloof ik dat God"s openbaringen aan deze wereld een continue proces is.

M.a.w God leidt deze wereld en lijdt!!! ook met ons .

God is immers een levende God en niet iemand die berust in het verleden.

Diegenen die dat wel doen hebben niets van Hem begrepen.

 

 

  

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.