Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHomoseksualiteit

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Homoseksualiteit
    Geplaatst op: 10 maart 2005 om 12:19
Laten wij over het volgende spreken. Wetenschappers maken fouten en verbeteren zich, netals moslims die kennis moeten vergaren over de Schepping en oprecht berouw moeten tonen voor hun zondes.

Wat is er dan veel meer dan liefde/verliefdheid in wetenschap? Immers, als je al toegeeft dat liefde/verliefdheid in de meeste gevallen iets psychologisch is, dan geeft je toch ook toe dat mensen die (helaas) niet alles psychologisch recht hebben zitten, ook verkeerd kunnen reageren?
Luister, als iets echt genetisch zit, waarom is het zo dat gedrag (in dit geval homoseksueel gedrag) overgaat in generaties netals (bijvoorbeeld) alcoholgebruik? Ik ga ervan uit dat er minstens een generatie is overgeslagen
Wat ik voor conclusie kan trekken, mocht het toch genetisch zijn, dan wil het niet zeggen dat het iets goeds is. Immers, niet iedereen zou (overmatig) alcoholgebruik/(en andere genetische 'ziektes') zien als iets goeds. Wat maakt homoseksualiteit 'gezond'. Netals alcoholgebruik is het iets wat de mens niet (maar ook nooit nimmer) in zijn voordeel werkt. Want, het is iets wat niet samenvalt met de menselijke natuur. (Al beweren sommige individuen dat zij goed tegen alcohol kunnen, toch is de conclusie van studies dat het effect vrijwel bij iedereen gelijk is). Eerder een soort 'nadeel'.
Akbash, als men goed leest zeg ik dat reproductie tussen moeder en zoon sterk wordt benadeelt door genetische afwijkingen. Verder verbaast het mij dat jij wel goed hebt gelezen (voor een uitzondering). Maar, maar. Is homoseksualiteit volledig te verklaren naar een fysieke 'ziekte'? Nee dus. Netals alcoholgebruik is het meer iets psychologisch. Een afwijking die je met een sterke wil (van Allah ook) kunt verwijderen (niet onderdrukken, ontkennen, maar gewoon verwijderen). Genoeg studies waarin men de conclusie moet trekken dat de menselijke psyche tot veel in staat is/veel invloed heeft op het lichaam.
(Zwarte komijn, verzonnen Hadith? Alleen God Weet).
Voor men weer andere conclusies gaat trekken. Het is een grotendeels psychologische ziekte (vergelijk: alcoholgebruik), die men kan overwinnen (netals het afleren van slechte gedrag, veel moeite, maar loont).
Verder is dat slechts mijn conclusie/mening/standpunt. Ik denk overigens dat homoseksuele libodo opgewekt word door de duivel (die daartoe in staat is).
Nogmaals mijn mening in 'dit' maatschappij, als zij mij niks aandoen, dan zal ik er ook niet op reageren.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 12:37
Abdulkadir , waar basseer je de bewering op dat die Hadith over zwarte komein verzonnen is?
Zou degene die die Hadith verzonnen heeft dan ook niet de andere verzonnen kunnen hebben?
Waarom niet gewoon gezegd oke Mohamed zei dit omdat hij dit dacht maar van medische wetenschap wist hij niks meer dan wat in zijn tijd gebruikelijk was?
Daar is in principe toch niks mis mee?
Of denk jij dat jouw profeet de ultieme wetenschapper was?
Abdulkadir ik bedoel dit in het geheel niet als minnachtend tenopzichte van Mohamed.
Waarom zou iemand van Mohamed een wetenschapper of een begenadigd artsa willen maken?
Het is toch duidelijk dat hij daar helemaal niks vanaf wist.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 15:38
Salaam

Eigenlijk off-topic, maar niet alle Hadith zijn even betrouwbaar (dus sommigen kunnen verzonnen/verdraaid etcetera zijn) vanwege de grote tijdsgat tussen de overleveringen en het werkelijk opschrijven. Verder, vind ik het zeer storend dat sommige mensen (/anti-islamieten) copy-paste gedrag vertonen voor zeer zwakke Hadieth. Immers, meestal hebben dezen geen fatsoenlijke kennis genomen over de Islam.
Luister, de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) werd geinspireerd door Allah en dus ook alles wat hij deed weerspiegelde 'menselijke' perfectie. Er zijn tal van voorbeelden die nu zijn bewezen (door westerse wetenschap) en toen gewoon geloofd en gevolgd werden. Laat ik een biologisch voorbeeld geven. Het is voor moslims verboden om roofdieren (carnivoren) op te eten. (We laten vissen hier even buiten). Door wetenschap is bewezen dat als er vergiftiging is in de klassesysteem, eerst alle planten besmet raken. Dan de daaropvolgende klasse, planteneters (insecten vooral). Dan (bijvoorbeeld) al mussen. En al laatste misschien wel een vos. Je moet begrijpen dat insecten al een behoorlijk aantal gif hebben verorbert en opgeslagen in hun weefsel (+/-23%), nadat zij  planten hebben geconsumeerd. De mussen daarentegen zullen alleen insecten eten. Dus zij zullen een nog hogere gif percentage kennen (rond de 35%). En wat denk je van een vos die alleen leeft van deze mussen? Zal zijn gif percentage niet dodelijk hoog worden?
En dat wisten mensen/moslims van toen niet. Toch at men gewoon geen roofdieren, men geloofde erin. En nu is het bewezen. Er zijn genoeg andere voorbeelden. Ik raad je aan te zoeken bij goed gedocumenteerde islamietische websites. Opdat God jouw met Zijn Kennis zal doen verrijken.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 05:31
Salaam Aleikum,

Dit vond ik op maghrebonline.

"Dat homosexualiteit niet genetisch is bepaald, is makkelijk te bewijzen. En dat het ook geen genetisch afwijking is, is nog makkelijker te bewijzen.

Ten eerste, stel dat de sexualiteit van de mens wordt bepaald door een gen(zeg: sexualiteitsgen), dan zou 1/4 van de wereldevolking homo moeten zijn ! En dit is DUIDELIJK niet zo !

Korte toelichting:

AA= gen met homozygote allel voor heterosexualiteit.

2Aa= gen met heterozygote allel voor heterosexualiteit (komt 2x keer voor, vandaar die 2 ervoor).

aa= gen met homozygote allel voor homosexualiteit.

Er zijn 4 mogelijkheden, en 1 van deze combinaties leidt tot homosexualiteit, vandaar 1/4 dus.
(denk over deze getallen maar is GOED overna ! -je zou bijvoorbeeld een homo-man met een homo-vrouw(lesbie) kunnen nemen en dan kijken of hun nageslacht ook een homo wordt ! Dit MOET voor 100% kloppen !! dus niet 99.99 % maar 100% !! En dit is onzin, want er blijken families te zijn(met zo'n situatie) waarbij hun kinderen hetero zijn !)
------------------------------------------------------------ -------------------

En mensen die zeggen dat homosexualiteit een GENETISCH AFWIJKING is, heb je de volgende bewijs ervoor:

In de biologie is een ander woord voor afwijking, mutatie.

Mutaties treden ZEER ZELDEN op ! -En als ze optreden zijn ze meestal (= >90%) destruktief van aard en hebben dan ook een negatief werking op de mens (neg. werking op je fenotype, maar we praten hier over sexualiteit dus ik NEEM nu ff AAN dat t ook invloed heeft op je innerlijke).

Wanneer treden mutaties dan op ?
Mutaties treden op bijvoorbeeld, als men in aanraking komt met: zeer kortgolvige straling, of met zeer gevaarlijke chemische stoffen, of een gevaarlijke virale aandoening krijgt. Deze zijn allen van het extreme ! Normaal gesproken treden deze gebeurtenissen bijna nooit op !

Om maar een voorbeeld te geven: je moet zeg maar naast een kerncentrale gewoond hebben waar 1 of ander radio-aktieve stof uitlekt en die jouw genen in je MOEDERSBUIK (jaja, het moet perse bij een eicel of een spermacel gebeuren) hebben veranderd !! Zoiets.

Je zou deze laatste ook als volgt kunnen "bewijzen".

We spreken hier namelijk over een AFWIJKING dus normaal gesproken is IEDEREEN heterosexueel MITS er geen mutatie optreedt in je sexualiteitsgen !

Maar weet beste mensen, iets wat ALTIJD vh zelfde type is in je DNA wordt NOOIT gecodeerd ! Immers de codering slaat nergens op! Je zou kunnen zeggen dat het een overbodige informatie in je DNA is.

Illustratie:
Voor de oogskleur, daar bestaan nogal allelen voor. Ik weet niet hoeveel dat er zijn, maar ik neem aan om het makkelijk te houden dat er maar 4 allelen bestaan voor je oogskLeur. Zeg: bruin, bLauw, groen en "zwart" ofso.
En dit is natuurlijk WEL in je DNA opgeslagen, dus de gen voor je oogskleur.
Lijkt me ook logisch, immers stel, je vader heeft bruine ogen je moeder heeft blauwe ogen. Wat zal dan de oogkleur van hun kinderen worden ?

Het is namelijk zo, dat het hier of bruin of blauw wordt. Dat ligt eraan welke allel dominanter is. Hier is dat bruin.
Dus dat kinds oogkleur wordt bruin. Er zijn ook gevallen bekend, dat er een mix ontstaat van de kleuren. Maar telkens is er sprake van MEERDERE allelen (en maken van "keuzes" !

Ik hoop dat het nu een beetje duidelijk is geworden waarom die sexuaLiteitsgen een onzinnig gen is.
Namelijk, je vader is een hetero en je moeder ook. Dus wordt hun kind voor 100%, ook een hetero. (omdat er maar 1 allel aanwezig is en die is ALTIJD hetero ! -vanduur dus). Wat voor combinaties of mixen zou je dan nog kunnen krijgen ?
NIETS ! Dit is degelijk wel iets waarbij je stil bij moet staan (zeker aLs je een bioloog bent !).

Er zullen nu ook vast mensen zijn die zullen zeggen dat er ook iets mis kan gaan tijdens de Meiose I en II van een eicel/spermacel (vooral in de meta- en anafase). Maar dit is onzin. Als dit gebeurt dan heeft men over een ploidemutatie, dit houdt in dat het AANTAL CHROMOSOMEN in je cel verandert. Mongole kinderen zijn een voorbeeld van deze afwijking !

En bij homo's heb je zeker niet met zo'n verschijnsel te maken - geen sprake van !

Als laatst wil ik zeggen, dat men laatste tijd(=febr. 2001) bezig was met de menselijke DNA op kaart te brengen en hieruit bleek dat de mens toch NIET zoveel genen heeft als men gedacht had !
(immers, waarom is er dan wel een gen die jouw sexualiteit bepaalt en geen gen die bijvoorbeeld de criminaliteit, jouw favoriete smaak, intelligentie(verwar deze niet met de omvang van je hersenen) en dergelijke eigenschappen bepaalt ?)

Samenvatting: homosexualiteit is zeker niet genetisch bepaald, het kan ook geen genetische afwijking zijn, dus er bestaat zeker niet een gen als de sexualiteitsgen.

Wil men homosexualiteit beter begrijpen dan zou men meer ethologie (=gedragsleer), sociologie, psychologie, molekulaire genetica en dergelijke vakken moeten gaan bestuderen.


Wassalaam,


PS: voor ware gelovigen volgende opmerking: mongool-zijn is geen zonde, want God heeft "mongolisme" niet verboden, in de qor'aan staat duidelijk dat God man-man, vrouw-vrouw relatie afkeurt. Dus dan vraag je je af, waarom zou God dan een gen in je DNA zetten, wat Hij afkeurt ?
Denk hier maar is over na !

Verder heeft het geen zin, om mongolisme(het mongool zijn) met homosexualiteit te vergelijken, kom dus aub niet zeuren over dit !
(in principe vergelijk je dan een kip met een boom)."


Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 05:57

De vorming van DNA heb je niet zelf in de hand (Voorlopig nog niet)......En DNA kan veranderen in de evolutie.God kan dan wel een perfect DNA hebben gemaakt maar in de loop van de tijd kunnen hierin veranderingen plaats vinden.Waardoor het DNA niet meer perfect is.

(PS: voor ware gelovigen volgende opmerking: mongool-zijn is geen zonde, want God heeft "mongolisme" niet verboden, in de qor'aan staat duidelijk dat God man-man, vrouw-vrouw relatie afkeurt. Dus dan vraag je je af, waarom zou God dan een gen in je DNA zetten, wat Hij afkeurt ?
Denk hier maar is over na ! )

DNA kan ook spontaan veranderen door omstandigheden waar je niets aan kan doen nog verantwoordelijk voor hoeft te zijn.

Daar kan je ook over na denken.

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 06:32

PS: voor ware gelovigen volgende opmerking: mongool-zijn is geen zonde, want God heeft "mongolisme" niet verboden, in de qor'aan staat duidelijk dat God man-man, vrouw-vrouw relatie afkeurt. Dus dan vraag je je af, waarom zou God dan een gen in je DNA zetten, wat Hij afkeurt ?
Denk hier maar is over na !

Verder heeft het geen zin, om mongolisme(het mongool zijn) met homosexualiteit te vergelijken, kom dus aub niet zeuren over dit !
(in principe vergelijk je dan een kip met een boom)."

Bovenstaande opmerking laat bij mij al vermoedens rijzen met betrekking tot de objectiviteit van het artikel.
Ik denk dat Kimmie, als aankomend arts, wel haar licht hier over wil laten schijnen.

Maar de gequote tekst roept toch enkele vragen op.
Waarom zou God dan wel een een extra chromosoom hebben toegevoegt bij mensen met het down-syndroom, of wel genetisch overdraagbare ziektes of afwijkingen hebben gemanifesteert?
Oh... het is niet verboden om mongool te zijn of om te sterven/lijden aan een genetisch overdraagbare ziekte.....
Toch betreft het hier fouten in het genetisch materiaal, veroorzaakt door God, of wil je zeggen dat God hier niets mee te maken heeft?.... alles gebeurt toch met de wil van God?
Een God die mensen vanaf hun geboorte, door ze op te zadelen met lichamelijke/psychische
afwijkingen, laat lijden..........waar is ie barmhartigheid?
Denk hier maar is over na !


vr.gr Akbash


 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 06:35

Abdulkadir
Senior Member schreef:

(Al beweren sommige individuen dat zij goed tegen alcohol kunnen, toch is de conclusie van studies dat het effect vrijwel bij iedereen gelijk is).

Over welke studies heb je het? die van harun haya?

Weet je trouwens dat je van alcohol zelf niet dronken wordt?
En dat Japanners eerder dronken worden door het drinken van alcohol....
Het blijkt namelijk dat het gen (erfelijkheidsdrager in het lichaam) dat zorgt voor de afbraak van alcohol, bij de meerderheid van de Japanners iets afwijkend is t.o.v. het betreffende gen van westerlingen.
De afbraak van alcohol, eigenlijk ethanol, in het  menselijk lichaam gebeurt in twee stappen. Eerst wordt de ethanol omgezet in acetaldehyde en in de volgende stap wordt dit acetaldehyde weer omgezet in azijnzuur. Het is de aanwezigheid van het tussenproduct acetaldehyde, dat voor de verschijnselen van dronkenschap zorgt.
Dus niet de alcohol zelf!
Het is dus zo dat bij de meerderheid van de Japanners, het gen dat de eerste stap van de afbraak verzorgt iets afwijkt van dat van de westerling, waardoor er ook een iets afwijkend eiwit wordt aangemaakt. Dit eiwit verzorgt de eigenlijke afbraak naar acetaldeyde en doet dit zo'n honderd maal sneller dan het overeenkomstige eiwit van de westerling. Er wordt dus honderd maal sneller acetaldehyde geproduceerd.
Ook voor de tweede stap (afbraak van acetaldehyde naar azijnzuur) is een gen verantwoordelijk en bij 50% van de Japanners wijkt ook deze iets af. Het gevolg hiervan is juist dat deze omzetting weer veel trager is. Het resultaat is een opeenhoping van acetaldehyde en dit veroorzaakt dat reeds bij een kleine hoeveelheid alcoholconsumptie, er duidelijke verschijnselen van dronkenschap te zien zijn.

Genoeg studies waarin men de conclusie moet trekken dat de menselijke psyche tot veel in staat is/veel invloed heeft op het lichaam.

Maar geen ��n studie die aantoond dat door psychotherapie of eigen wilskracht, men kan veranderen van homosexueel naar heterosexueel.

vr.gr Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2005 om 09:49
Salaam

Over alcohol. Gebruik het of niet, het is altijd wel een neurotransmitter met 'negatieve' eigenschappen. Dus niet over de afbraak, maar de neurologische effect.
Misschien heerst er wel een soort westerse taboe in het onderzoek naar homoseksuelen die heteroseksuele gedachtes zijn gaan denken (en zijn geworden). Objectiviteit is daar ook niet echt te vinden, mocht mijn aanname waar zijn.
Over God en ziektes. Nou, daar moet te mens lering van trekken en verbeteren. Zeg nou eens eerlijk, is gezondheid niet een corruperende eigenschap? Met andere woorden, hoeveel goede mensen zouden er nog zijn als men altijd gezond zou zijn? De mens is zeer ondankbaar (genoeg westerse dichters die hierover hebben geschreven, als je mijn moslimmening niet accepteert).
Voor de zoveelste keer, God kent Zijn Schepping het beste. Barmhartigheid kun je niet kwijtschelden, immers er leven toch een boel (meerderheid) zondige mensen (met een gezond lichaam)? De wil van God, is van God. Iets wat een mens niet kan begrijpen. Zeg eens eerlijk, wanneer ken je gehele leven? Precies, nadat je al dood bent. Maar wanneer ken je de gehele Schepping? God Weet.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 11:50
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir


Salaam

Over alcohol. Gebruik het of niet, het is altijd wel een
neurotransmitter met 'negatieve' eigenschappen. Dus niet over de
afbraak, maar de neurologische effect.
Misschien heerst er wel een soort westerse taboe in het onderzoek naar
homoseksuelen die heteroseksuele gedachtes zijn gaan denken (en zijn
geworden). Objectiviteit is daar ook niet echt te vinden, mocht mijn
aanname waar zijn.
Over God en ziektes. Nou, daar moet te mens lering van trekken en
verbeteren. Zeg nou eens eerlijk, is gezondheid niet een corruperende
eigenschap? Met andere woorden, hoeveel goede mensen zouden er nog
zijn
als men altijd gezond zou zijn? De mens is zeer ondankbaar (genoeg
westerse dichters die hierover hebben geschreven, als je mijn
moslimmening niet accepteert).
Voor de zoveelste keer, God kent Zijn Schepping het beste.
Barmhartigheid kun je niet kwijtschelden, immers er leven toch een boel
(meerderheid) zondige mensen (met een gezond lichaam)? De wil van
God,
is van God. Iets wat een mens niet kan begrijpen. Zeg eens eerlijk,
wanneer ken je gehele leven? Precies, nadat je al dood bent. Maar
wanneer ken je de gehele Schepping? God Weet.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg
ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)



Vrede!
Het komt nogal eens voort dat mensen die meenden homofiel te zijn
ontdekken dat ze toch ook vallen op vrouwen. Ze zijn dan "bisexueel".
Spannende vraag of bisexualiteit ook genetisch aantoonbaar is.
Er is in amsterdam een christelijke instelling voor hulp aan homofielen
"different". Door een vorm van therapie en veel gebed kan het gebeuren
dat een homofiel hetero wordt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 14:19

Salaam,
Spuit 11 komt ook nog even modder geven . Moeilijke discussie hier!!
Mijn (persoonlijke) mening is dat er bepaalde dingen in de Koran staan als soort van 'test' (wat heb ik toch een hekel aan dit woord). Homosexualiteit mag niet. Ik moet heel eerlijk zeggen dat het als niet-homofiel (houdend van hetzelfde) hier anders antwoordt, hoor. Ik geloof dat je als homofiel geboren wordt. Mocht mijn broer homofiel zijn, zou ik dat accepteren. Hij verandert er als mens niet om (moet hij niet t� nichterige trekjes hebben ). Ik zal absoluut niemand veroordelen om zijn geaardheid. Toch denk ik wel dat je ertegen moet vechten. Als je dat als moslim niet wil en gewoon als homofiel wil leven, dan is dat wat mij betreft niet verboden. God is degene die het laatste woord heeft.
Ik zie dit dus als een soort test, die heel erg moeilijk is. (Ik vind het lastig uitleggen)

Over alcohol, er staat in de Koran niet letterlijk dat het verboden is. Dronkenschap is wel verboden. Aangezien er ook inderdaad wetenschappelijk bewezen is dat alcoholgebruik van ��n glas per dag (niet alle soorten volgens mij) gezondheidsbevorderend is, denk ik samengevat dat dit precies in overeenstemming is. Alcohol mag, zeer met mate. Als je echter bang bent voor verslavind (compulsieve persoonlijkheden), is het verstandiger om het niet te doen. Als je het alcoholverbod ook letterlijk neemt, mag je volgens mij ook geen deo met alcohol en parfum meer gebruiken enzo. God vraagt ons om na te denken. Hij heeft Zijn boek gestuurd. Wat Hij daarin niet letterlijk verboden heeft, is Hij niet vergeten. Het is dus niet verboden. (Ik weet dat ik hierin afwijk van veel andere moslims. Ik wil hiermee echter niemand kwetsen) 

Salaam happylady
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 07:17
Vrede! Happylady,
Je doet met deze woorden je forumnaam eer aan (al snap ik niet die
3113). Spuit 3113? Maar wel eindelijk een genuanceerde spuit!
Het moeilijke is toch wel de kwestie of homofilie al dan niet aangeboren
is en in welke mate. Wellicht is het zo dat de homo's bij wie de genen de
doorslag geven, het meest "nichterig" gedrag vertonen en er in feite ook
het minst iets aan kunnen doen. Maar veel homo's zijn, denk ik, vanuit
een zekere aanleg, toch vooral zo geworden door trauma's in hun
ontwikkeling en zijn ergens blijven steken of een "verkeerde kant" uit
ontwikkeld". Dat betekent niert dat het eenvoudig is om dan hetero ter
worden. en het stug ontkennen van je "voorkeur" is dan een ware
lijdensweg.
Er werd door "de preciezen" gesteld dat een mens geen dier is en zich
bijvoorbeeld inzake homofilie maar moet beheersen. Het zou me niet
verbazen als dat dezelfde mensen zijn, die bij die poll over polygamie het
"nemen" van een tweede vrouw een goede zaak vinden om toch maar tot
gerief te komen als de eerste vrouw menstrueert... (1/3e van alle
inzenders). Pech als die vrouwen gelijktijdig menstrueren , dan
maar een derde vrouw "nemen"?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:29
Ik zie dit dus als een soort test, die heel erg moeilijk is. (Ik vind
het lastig uitleggen)


o ja, Happylady,
die test, misschien is homofilie een heel zware test voor mensen die een
homofiele voorkeur hebben; of ze het overwinnen en hoe ze er mee
omgaan. Maar misschien is het nog een veel grotere test voor de
omgeving; of we homos veroordelen of met hun "afwijking" accepteren en
het oordel aan God overlaten...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:47
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Over alcohol, er staat in de Koran niet letterlijk dat het verboden is. Dronkenschap is wel verboden. Aangezien er ook inderdaad wetenschappelijk bewezen is dat alcoholgebruik van ��n glas per dag (niet alle soorten volgens mij) gezondheidsbevorderend is, denk ik samengevat dat dit precies in overeenstemming is. Alcohol mag, zeer met mate. Als je echter bang bent voor verslavind (compulsieve persoonlijkheden), is het verstandiger om het niet te doen. Als je het alcoholverbod ook letterlijk neemt, mag je volgens mij ook geen deo met alcohol en parfum meer gebruiken enzo. God vraagt ons om na te denken. Hij heeft Zijn boek gestuurd. Wat Hij daarin niet letterlijk verboden heeft, is Hij niet vergeten. Het is dus niet verboden. (Ik weet dat ik hierin afwijk van veel andere moslims. Ik wil hiermee echter niemand kwetsen) 

Assalaam Aleikoem,

Ik merk dat jij helaas wel vaker een andere mening heb dan de meeste moslims.

2/219: Zij vragen u omtrent wijn en kansspel. Zeg hun: "In beide is groot nadeel en ook enig voordeel voor de mensen, maar het nadeel is groter dan het voordeel." En zij vragen u, wat zij moeten weggeven. Zeg hun: "Hetgeen gij kunt missen." Zo maakt Allah u Zijn geboden duidelijk, opdat gij over deze en de volgende wereld zult nadenken.

5/90: "O, jullie die geloven! Voorwaar, de wijn en het gokkenen de afgodsbeelden en de pijlen om te verloten zijn slechts onreinheden* die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken dus). Hopenlijk zullen jullie welslagen!

* = Dit Vers heft de wettelijke status van alle Verzen in de Koran over het drinken van alcohol op. Na de openbaring van dit Vers was het drinken van alcohol HARAM, verboden. Alles soorten van gokken zijn verboden.

5/91: Voorwaar, de Satan wil alleen maar vijandschap en haat onder jullie veroorzaken met behulp van wijn en gokken en door jullie af te houden van het gedenken van Allah en de salaat: houdt ermee op!

Wil je nu nog steeds je stelling volhouden?

Wa Aleikoem Salaam


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 10:57
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Over alcohol, er staat in de Koran niet letterlijk dat het verboden is. Dronkenschap is wel verboden. Aangezien er ook inderdaad wetenschappelijk bewezen is dat alcoholgebruik van ��n glas per dag (niet alle soorten volgens mij) gezondheidsbevorderend is, denk ik samengevat dat dit precies in overeenstemming is. Alcohol mag, zeer met mate. Als je echter bang bent voor verslavind (compulsieve persoonlijkheden), is het verstandiger om het niet te doen. Als je het alcoholverbod ook letterlijk neemt, mag je volgens mij ook geen deo met alcohol en parfum meer gebruiken enzo. God vraagt ons om na te denken. Hij heeft Zijn boek gestuurd. Wat Hij daarin niet letterlijk verboden heeft, is Hij niet vergeten. Het is dus niet verboden. (Ik weet dat ik hierin afwijk van veel andere moslims. Ik wil hiermee echter niemand kwetsen) 

Assalaam Aleikoem,

Ik merk dat jij helaas wel vaker een andere mening heb dan de meeste moslims.

2/219: Zij vragen u omtrent wijn en kansspel. Zeg hun: "In beide is groot nadeel en ook enig voordeel voor de mensen, maar het nadeel is groter dan het voordeel." En zij vragen u, wat zij moeten weggeven. Zeg hun: "Hetgeen gij kunt missen." Zo maakt Allah u Zijn geboden duidelijk, opdat gij over deze en de volgende wereld zult nadenken.

5/90: "O, jullie die geloven! Voorwaar, de wijn en het gokkenen de afgodsbeelden en de pijlen om te verloten zijn slechts onreinheden* die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken dus). Hopenlijk zullen jullie welslagen!

* = Dit Vers heft de wettelijke status van alle Verzen in de Koran over het drinken van alcohol op. Na de openbaring van dit Vers was het drinken van alcohol HARAM, verboden. Alles soorten van gokken zijn verboden.

5/91: Voorwaar, de Satan wil alleen maar vijandschap en haat onder jullie veroorzaken met behulp van wijn en gokken en door jullie af te houden van het gedenken van Allah en de salaat: houdt ermee op!

Wil je nu nog steeds je stelling volhouden?

Wa Aleikoem Salaam


Daar hoeft niet zo zeer een kwaad karacter of idee achter te zitten....Maar ook een onwetende niet in de hand hebbende gedachte.Toch ben ik het met deze stelling eens en is het een zeer wijze raad die de Koran hier uitstraald.De ellende die voort komt uit het niet in de hand hebben van mensen bij deze zaken,geven veel ellende in de wereld,die voorkomen kunnen worden door naar deze wijze raad te luisteren.

Dat er mensen zijn die deze zaken in de hand kunnen houden is 1,maar er zijn er ook veelen die dat niet kunnen en dat is 2......

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 11:11
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Daar hoeft niet zo zeer een kwaad karacter of idee achter te zitten....Maar ook een onwetende niet in de hand hebbende gedachte.Toch ben ik het met deze stelling eens en is het een zeer wijze raad die de Koran hier uitstraald.De ellende die voort komt uit het niet in de hand hebben van mensen bij deze zaken,geven veel ellende in de wereld,die voorkomen kunnen worden door naar deze wijze raad te luisteren.

Dat er mensen zijn die deze zaken in de hand kunnen houden is 1,maar er zijn er ook veelen die dat niet kunnen en dat is 2......

Wat bedoel dat er niet een kwaad idee achter hoeft te zitten.

Elke moslim moet weten dat alcohol een drank van shaytaan is, weet je dat niet behoor je tot de dwalende. En laat iemand (een moslim/happylady) maar met dalil komen dat het niet zo is...

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 11:12

Met welke stelling ben je het eens?

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 19:11
Vrede! Layla,
het valt mij op dat soera 2/219 en 5/91 toch verschillend klinken.
Iedereen weet dat er een groot nadeel in deze zaken zit en dat er veel
mensen door ten gronde gaan. Maar in 2/219 wort ook van voordeel
gesproken en dat kan bijvoorbeeld zijn als je eens een lot voor een
liefdadige instelling koopt; je steunt het goede doel en als je wint levert
het ook nog wat op. Het voordeel van rode wijn drinken is
wetenschappelijk bewezen; het maakt het bloed gezonder en remt de
afzetting van cholesterol in de aderen. Maar...alles met mate!
Ik vind het heel mooi als mensen het strikt nemen en nooit gokken of
alcohol gebruiken, zolang ze maar niet een ander veroordelen die er een
andere opvatting op na houdt en met mate gokt of drinkt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 19:26

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Vrede! Layla,
het valt mij op dat soera 2/219 en 5/91 toch verschillend klinken.
Iedereen weet dat er een groot nadeel in deze zaken zit en dat er veel
mensen door ten gronde gaan. Maar in 2/219 wort ook van voordeel
gesproken en dat kan bijvoorbeeld zijn als je eens een lot voor een
liefdadige instelling koopt; je steunt het goede doel en als je wint levert
het ook nog wat op. Het voordeel van rode wijn drinken is
wetenschappelijk bewezen; het maakt het bloed gezonder en remt de
afzetting van cholesterol in de aderen. Maar...alles met mate!
Ik vind het heel mooi als mensen het strikt nemen en nooit gokken of
alcohol gebruiken, zolang ze maar niet een ander veroordelen die er een
andere opvatting op na houdt en met mate gokt of drinkt.

Beste Postpentacost,

5/90: "O, jullie die geloven! Voorwaar, de wijn en het gokkenen de afgodsbeelden en de pijlen om te verloten zijn slechts onreinheden* die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken dus). Hopenlijk zullen jullie welslagen!

* = Dit Vers heft de wettelijke status van alle Verzen in de Koran over het drinken van alcohol op. Na de openbaring van dit Vers was het drinken van alcohol HARAM, verboden. Alle soorten van gokken zijn verboden.

Over het feit dat alcohol zijn voordelen heeft daar waren we al uit, lees vorige berichten, maar toch verboden als het gaat om drank. (dus niet id medische werled = voordeel)

Lotterij winnen bestaat niet voor ons in deze wereld. De lotterij winnen wij als wij insha'Allah naar het Paradijs mogen. En als de hele wereld moslim was dan bestond er geen armoede (allahoe alam), vanwege de zakaat (armenbelasting) en was het ook niet nodig om geld te schenken aan goede doelen. Maar ik denk dat je dit niet zult begrijpen..

Gr, Layla

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2005 om 02:05
In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Over alcohol, er staat in de Koran niet letterlijk dat het verboden is. Dronkenschap is wel verboden. Aangezien er ook inderdaad wetenschappelijk bewezen is dat alcoholgebruik van ��n glas per dag�(niet alle soorten volgens mij) gezondheidsbevorderend is, denk ik samengevat dat dit precies in�overeenstemming is. Alcohol mag, zeer met mate. Als je echter bang bent voor verslavind (compulsieve persoonlijkheden), is het verstandiger om het niet te doen. Als�je het alcoholverbod ook letterlijk neemt, mag je volgens mij ook geen deo met alcohol en parfum meer gebruiken�enzo. God vraagt ons om na te denken. Hij heeft Zijn boek gestuurd. Wat Hij daarin niet letterlijk verboden heeft, is Hij niet�vergeten. Het is dus niet verboden.�(Ik weet dat ik hierin afwijk van veel andere moslims. Ik wil hiermee�echter niemand kwetsen)�



Salaam Aleikum,

Beste Happylady, wat je hier stelt over alcohol is zeer gevaarlijk. Je doet namelijk de bewering dat een glaasje alcohol wel mag voor een moslim, mits dit met mate gebeurt. Dit is gevaarlijk omdat je deze bewering ongefundeerd doet. Je doet dit op je eigen mening en op wetenschappelijk onderzoek die veel door niet moslims als reden/excuus wordt gebruikt om te kunnen drinken. Ik zal hier niet al te veel op ingaan, omdat zuster layla al de nodige argumenten heeft geleverd waarom alcohol niet mag. Ik hoop dat je in de toekomst wat voorzichter bent met je uitspraken over wat wel en niet mag voor een moslim. Als je dit kan staven aan de hand van verzen uit de Quran dan moet je dit zeker doen, maar pas op dat sommige moslims (met weinig kennis) jou stukjes lezen en denken van mmmmm toch maar �s een glaasje proberen. Want dan zul jij medeverantwoordelijk zijn voor hun zonden.
Ik ben niet boos op je of zo, ik probeer je alleen te waarschuwen zuster voor de gevolgen van je beweringen.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2005 om 02:13
Salaam ALeikum,

Beste mensen, de Islam is duidelijk wat homosexualiteit betreft. Toch zie ik vooral de niet moslims, de moslims ervan te proberen overtuigen dat homosexualiteit geaccepteerd moet worden. Ook al weten ze dat dit nooit zal gebeuren. Daarom vind ik deze discussie dan ook zo zinloos. Er zijn al veel meningen te lezen geweest van zowel moslims en niet moslims, en niemand heeft elkaar kunnen overtuigen. Een moslim die meent dat homosexualiteit acceptabel is, neemt simpelweg zijn religie niet serieus en verwerpt dus in feite wat er in de Quran geschreven staat.
Of je dan nog van een moslim kan spreken, dat laat ik in het midden. Maar aub niet moslims kom nou niet met dezelfde argumenten aankomen keer op keer. Of zijn er eigenlijk geen goede argumenten om homosexualiteit te verdedigen? Aangezien zowel het christendom als het jodendom duidelijk homosexualiteit veroordelen, zijn mensen die homosexualiteit accepteren degenen die zich buiten de samenleving plaatsen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2005 om 02:31
Vrede! Malcolm

Het gaat er niet zo zeer om homosexualiteit al dan niet te veroordelen/af
te wijzen. In dat opzicht kan ik als "dwalende" een heel eind met je mee
gaan. Maar het punt is vooral het veroordelen vandegene die deze
"voorkeur" heeft; de homofiele medemens. Jezus zegt; "oordeelt niet,
opdat je niet geoordeelt wordt". Zelfs Jezus, die gerechtigd is om te
oordelen, is niet gekomen om te oordelen (zie hieronder).
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2005 om 02:36
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Vrede! Layla,
het valt mij op dat soera 2/219 en 5/91 toch verschillend klinken.
Iedereen weet dat er een groot nadeel in deze zaken zit en dat er veel
mensen door ten gronde gaan. Maar in 2/219 wort ook van voordeel
gesproken en dat kan bijvoorbeeld zijn als je eens een lot voor een
liefdadige instelling koopt; je steunt het goede doel en als je wint levert
het ook nog wat op. Het voordeel van rode wijn drinken is
wetenschappelijk bewezen; het maakt het bloed gezonder en remt de
afzetting van cholesterol in de aderen. Maar...alles met mate!
Ik vind het heel mooi als mensen het strikt nemen en nooit gokken of
alcohol gebruiken, zolang ze maar niet een ander veroordelen die er een
andere opvatting op na houdt en met mate gokt of drinkt.

Beste Postpentacost,

5/90: "O, jullie die geloven! Voorwaar, de wijn en het gokkenen de afgodsbeelden en de pijlen om te verloten zijn slechts onreinheden* die tot het werk van de Satan behoren, vermijdt deze (zaken dus). Hopenlijk zullen jullie welslagen!

* = Dit Vers heft de wettelijke status van alle Verzen in de Koran over het drinken van alcohol op. Na de openbaring van dit Vers was het drinken van alcohol HARAM, verboden. Alle soorten van gokken zijn verboden.

Over het feit dat alcohol zijn voordelen heeft daar waren we al uit, lees vorige berichten, maar toch verboden als het gaat om drank. (dus niet id medische werled = voordeel)

Lotterij winnen bestaat niet voor ons in deze wereld. De lotterij winnen wij als wij insha'Allah naar het Paradijs mogen. En als de hele wereld moslim was dan bestond er geen armoede (allahoe alam), vanwege de zakaat (armenbelasting) en was het ook niet nodig om geld te schenken aan goede doelen. Maar ik denk dat je dit niet zult begrijpen..

Gr, Layla


Salaam aleikum Layla,
kun je me vertellen waarom dat �ne vers de andere opheft?? Ze staan namelijk allemaal in de Koran. Waar staat dat bepaalde verzen belangrijker zijn dan andere? Dat snap ik namelijk niet

Salaam happylady
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2005 om 02:39
* = Dit Vers heft de wettelijke status van alle Verzen in de Koran
over het drinken van alcohol op. Na de openbaring van dit Vers was het
drinken van alcohol HARAM, verboden. Alle soorten van gokken zijn
verboden.


Vrede Layla,

Hier komt echt mijn onwetendheid aan het licht . Maar hoe kan het
ene vers de wettelijke status van het andere vers opheffen? wie bepaalt
dat? en betekent dat dan dat het ene Koranvers minder gerzaghebbend is
dan het andere?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2005 om 02:42

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

In eerste instantie geplaatst door happylady3113

Over alcohol, er staat in de Koran niet letterlijk dat het verboden is. Dronkenschap is wel verboden. Aangezien er ook inderdaad wetenschappelijk bewezen is dat alcoholgebruik van ��n glas per dag (niet alle soorten volgens mij) gezondheidsbevorderend is, denk ik samengevat dat dit precies in overeenstemming is. Alcohol mag, zeer met mate. Als je echter bang bent voor verslavind (compulsieve persoonlijkheden), is het verstandiger om het niet te doen. Als je het alcoholverbod ook letterlijk neemt, mag je volgens mij ook geen deo met alcohol en parfum meer gebruiken enzo. God vraagt ons om na te denken. Hij heeft Zijn boek gestuurd. Wat Hij daarin niet letterlijk verboden heeft, is Hij niet vergeten. Het is dus niet verboden. (Ik weet dat ik hierin afwijk van veel andere moslims. Ik wil hiermee echter niemand kwetsen) 

Salaam Aleikum,

Beste Happylady, wat je hier stelt over alcohol is zeer gevaarlijk. Je doet namelijk de bewering dat een glaasje alcohol wel mag voor een moslim, mits dit met mate gebeurt. Dit is gevaarlijk omdat je deze bewering ongefundeerd doet. Je doet dit op je eigen mening en op wetenschappelijk onderzoek die veel door niet moslims als reden/excuus wordt gebruikt om te kunnen drinken. Ik zal hier niet al te veel op ingaan, omdat zuster layla al de nodige argumenten heeft geleverd waarom alcohol niet mag. Ik hoop dat je in de toekomst wat voorzichter bent met je uitspraken over wat wel en niet mag voor een moslim. Als je dit kan staven aan de hand van verzen uit de Quran dan moet je dit zeker doen, maar pas op dat sommige moslims (met weinig kennis) jou stukjes lezen en denken van mmmmm toch maar �s een glaasje proberen. Want dan zul jij medeverantwoordelijk zijn voor hun zonden.
Ik ben niet boos op je of zo, ik probeer je alleen te waarschuwen zuster voor de gevolgen van je beweringen.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X

Salaam aleikum Malcolm,
bedankt voor je bericht. Ik verschil inderdaad van mening met een heleboel moslims hier op het forum. Ik vind het alleen jammer dat je denkt dat ik het dus fout heb. Misschien is dat in jouw ogen zo, maar ik denk dat de Koran ruimte geeft voor mijn opinie. Ik heb erbij gezet dat mijn mening niet de mening is van de meeste moslims. Ik verwacht ook niet dat er mensen zijn die denken: ow, happylady heeft dat gezegd, dus nu  mag het. Het is verplicht om zelf na te denken over de islam. Iedereen moet dus voor zichzelf uitzoeken waar ze staan wat betreft drank-gebruik.
Ik beargumenteer mijn mening, jij de jouwe. Dat is altijd goed. Toch??

P.S. Pentacost, die 3113 laat ik me niet over uit

Salaam happylady
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.