Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islamforum.nl

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Islamforum.nl Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamforum.nl Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islamforum.nl
    Geplaatst op: 09 maart 2005 om 18:30
Assalaam Alaikoem,

Beste broeders en zusters,

Vanaf vandaag is er een nieuwe IslamForum online. Deze forum is er bedoeld voor het vergaren van kennis. Kennis opdoen is 1 van de belangrijkste taken van een moslim.

Hierbij nodig ik jullie allemaal van harte uit bij de nieuwe Islamforum.

De link is: www.islamforum.nl

Wa alaikoem salaam,

Islamforum
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 05:00
Salaam Aleikum,

Sorry dat ik het vraag hoor, maar wat is nu het verschil tussen dit forum en een nieuw islamforum?
Met welke intentie is deze opgezet? Tuurlijk voor het vergaren van kennis, maar wat is de intentie daarnaast geweest?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Hind Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hind Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 06:11

Salaam wa 3alaikoem warahmatou Allah

Het is inderaan een prachtige site mascha Allah.Moge Allah al het goede evan halen inscha allah.

[QUOTE=Malcolm X]Salaam Aleikum,

Sorry dat ik het vraag hoor, maar wat is nu het verschil tussen dit forum en een nieuw islamforum?
Met welke intentie is deze opgezet? Tuurlijk voor het vergaren van kennis, maar wat is de intentie daarnaast geweest?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Salaam Aleikum,

Malcolm X[/QUOT

Waarom zoeken we toch altijd overal iets achter????Waarom heb jij 2 handen e geen 1??

Wa salaam oe 3alaikoem

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 07:56
Salaam Aleikum,

Wat ik bedoelde is wat is het verschil in opzet mbt dit forum?
Ik zoek er niets achter, ik vroeg het alleen om te weten of ik me moest gaan aanmelden. Het was niet negatief bedoeld.
Als ik de meerwaarde weet dan zal ik me gaan registreren. Tuurlijk hoe meer kennis hoe beter. Maar als er ongeveer dezelfde dingen besproken worden als hier, wat heeft het dan voor nut? Begrijp je wat ik bedoel? Kijk als islam forums commercieel waren, dan begrijp ik de nut wel. Als ze een aanvulling op deze forum willen worden kan ik dat ook inzien. Maar ik kan beter eerst gaan kijken.
Maar ik hoop dat je snapt dat dit de 1e vragen zijn die bij me opkomen bij iets nieuws.

Ik ken de opzet nog niet, maar ik ga nog wel kijken.
Inshallah is het een mooie site. Waar iedereen wat van elkaar leren.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 09:18

Assalaam aleikoem,

Site ook bekeken en vraag me af: Waarom plaatjes met zielen, als het een islamitische site is. Als je het doet, doe het dan goed. Plaatjes: Zie rechts bovenaan en administrator...

Als het doel is om kennis over te brengen. Waarom dan het verkeerde/foute laten zien op de site?

Verder ist een mooie site!

Wa aleikoem salaam

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 09:27
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Assalaam aleikoem,

Site ook bekeken en vraag me af: Waarom plaatjes met zielen, als het een islamitische site is. Als je het doet, doe het dan goed. Plaatjes: Zie rechts bovenaan en administrator...

Als het doel is om kennis over te brengen. Waarom dan het verkeerde/foute laten zien op de site?

Verder ist een mooie site!

Wa aleikoem salaam

Layla....Kleine vraag.Hoe zit dat dan idd met films kijken? Films zijn een verzameling van plaatjes die men vlot achter elkaar voorgeschoteld krijgt.Hoe zit dat dan met Islamieten en TV kijken?

Bijna iedereen heeft dat kapitalistische goedje thuis staan.

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 09:44

 

IK heb begrepen dat je bv wel het nieuws kan kijken. En als het gaat om informatieve film bv op school....kzou het niet weten...(alahoe alam) Weet wel dat bv een shouf shouf overbodig is.

Terug naar boven
Hind Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 27 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hind Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 10:18

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Wat ik bedoelde is wat is het verschil in opzet mbt dit forum?
Ik zoek er niets achter, ik vroeg het alleen om te weten of ik me moest gaan aanmelden. Het was niet negatief bedoeld.
Als ik de meerwaarde weet dan zal ik me gaan registreren. Tuurlijk hoe meer kennis hoe beter. Maar als er ongeveer dezelfde dingen besproken worden als hier, wat heeft het dan voor nut? Begrijp je wat ik bedoel? Kijk als islam forums commercieel waren, dan begrijp ik de nut wel. Als ze een aanvulling op deze forum willen worden kan ik dat ook inzien. Maar ik kan beter eerst gaan kijken.
Maar ik hoop dat je snapt dat dit de 1e vragen zijn die bij me opkomen bij iets nieuws.

Ik ken de opzet nog niet, maar ik ga nog wel kijken.
Inshallah is het een mooie site. Waar iedereen wat van elkaar leren.

Salaam aleikum,

Malcolm X

salaam wa 3alaikoem

Gayr inscha Allah ik begrijp je reactie volkomen alleen zijn we soms zo snel met het bekritiseren van een ander terwij diegene alleen maar goede bedoelingen heeft.

Musamaha als ik iets verkeerds heb gezegd

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 10:23

Ruud:

Het ophangen van afbeeldingen

 

Het is verboden om afbeeldingen van mensen en dieren aan de muur te hangen. Het maakt geen verschil of het om tweedimensionale (bijv. tekeningen, zijden afdrukken) of driedimensionale afbeeldingen gaat (zoals beeldhouwwerken, poppen, e.d.). Ook bestaat er wat dit betreft geen onderscheid of de afbeeldingen hand gemaakt, of fotografisch zijn. Al deze dingen zijn verboden. Het is verplicht voor een ieder die er

toe in staat is, ze op zijn minst te verwijderen, of als hij daar niet toe in staat is te vernietigen.

Nadat Shaych al-Albaanie het verbod op alle vormen van afbeeldingen heeft duidelijk gemaakt, noemt hij de uitzondering hierop, n.l. kinderspeelgoed, zoals in de ahadieth van �Aisha, en foto�s voor medische doeleinden, documenten of voor het opsporen van criminelen; indien noodzakelijk in het belang van de moslims. Over het verbod op het ophangen van afbeeldingen zijn verschillende ahadieth bekend:

 

EERSTE: Op gezag van �Aisha (radiallaahoe 'anha), die zei:

 

�Ik hing een gordijn voor een voorraadkamer, waarop afbeeldingen stonden.� (In een andere versie: ��, waarop afbeeldingen van gevleugelde paarden stonden.�) Toen de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) dit zag, trok hij het eraf terwijl zijn gezicht rood kleurde en hij zei: �O �Aisha, de meest zwaar gestraft mensen bij Allaah op De Dag der Opstanding zijn diegenen die Allaahs schepping imiteren.� (In een andere versie: �Voorzeker de makers van deze afbeeldingen zullen worden gestraft en er zal tegen hen gezegd worden: �Breng tot leven wat je gecre�erd hebt�).� De Profeet ging door en zei: �Voorzeker de Engelen komen een huis waarin zich afbeeldingen bevinden niet binnen.� �Aisha zei: �En dus hebben we het gordijn verknipt en er twee kussens van gemaakt, en ik heb hem (salallaahoe 'alayhie was sallem) zien leunen op ��n van de kussens waar de afbeelding op stond�.

Al-Boechaarie, Moslim, e.a.

 

TWEEDE: Ook op gezag van �Aisha die zei:

�Ik vulde een kussen op voor de Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) waarop afbeeldingen stonden alsof het een kussen was om op te slapen. Hij stond in de opening van de deur en zijn gezicht werd donker van woede. Ik zei: �Wat heb ik gedaan, o Boodschapper van Allaah?� Hij vroeg: �Wat is dat voor een kussen?� Ik zei: �Ik heb dit voor je gemaakt zodat je erop kon rusten.� Hij zei: �Weet je niet dat de Engelen geen huizen binnen komen waarin afbeeldingen te vinden zijn, en dat de makers van de afbeeldingen zullen worden gestraft op de dag der opstanding en er zal tegen hen worden gezegd: �Breng tot leven wat je heb gemaakt.��  Al-Boechaarie, Moslim, e.a.  

De Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) vertelde:

�Djibriel (�alayhie sallem) kwam naar me en zei: �Ik kwam naar je toe maar het enige wat me tegenhield je huis te betreden was dat er menselijke afbeeldingen op je deur stonden, en dat er binnenshuis een gordijn met afbeeldingen en een hond te vinden waren. Ontdoe de afbeeldingen op je deur van het hoofd en bewerk het zodat het op een boom lijkt. Neem het gordijnen verknip het zodat je er twee kussen van kan maken om op te rusten, en zeg de hond het huis te verlaten. Voorzeker wij komen geen huizen binnen waarin zich afbeeldingen en honden bevinden.� De hond, die naar buiten werd gestuurd, was een puppy van Hassan en Hoesein, wat zich had verborgen onder een kapstok (een versie zegt: onder het bed van de Profeet). De Profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) had gevraagd: �O �Aisha, wanneer is die hond hier binnengekomen?� Ze had geantwoord: �Bij Allaah, ik weet het niet.� En hij (salallaahoe 'alayhie was sallem) gaf de opdracht de hond buiten te zetten en hij sprenkelde wat water met zijn hand over de plek waar de hond gezeten had.

Aboe Dawood, an-Nasaa�ee, at-Thirmidhi, e.a.: Sahieh

 

Bron:  www.selefiepublikaties.com/Artikelen/DeEtiketten vanhetHuwelijkdeel3.pdf

 

 


 

 

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 10:31
Hoe zit het dan met de tv?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 10:35

Dan heeft men niet veel aan de TV...Deze is dan verboden voor bijna alles wat je er op ziet.

Ik vind dit wel ver gaan.En vraag me af hoe ver men dit allemaal nog kan volgen.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 10:39
In eerste instantie geplaatst door criticus

Hoe zit het dan met de tv?

Tv zijn versnelde fotobeelden en hebben zij niets met bovenstaande te maken mag men ze niet bezitten.Maar heel veel mensen gebruiken wel de TV om zaken te verkondigen die in strijd zijn met die stukken uit de Koran.van stukken nieuws....reclame tot het uitzenden van Bin-laden toe.Eigenlijk mag men dus niet naar personen kijken wiens geest is vast gelegd op beeldmateriaal.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 10:44
Ruud ik zou het niet weten.
Een tv maakt meer afbeeldingen dan het oog kan volgen.
Maar mischien mag alleen een stilstaand beeld niet?
Ik zou het niet weten.
Daarom vraag ik het maar.
Ik heb er geen idee van wat Mohamed of de Hadith wist te vermelden van de mogenlijkheid van een tv of een foto toestel.
een andere vraag een spiegel mag dat wel?
Mogen Moslims in het water kijken?


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 10:50

In eerste instantie geplaatst door criticus

Ruud ik zou het niet weten.
Een tv maakt meer afbeeldingen dan het oog kan volgen.
Maar mischien mag alleen een stilstaand beeld niet?
Ik zou het niet weten.
Daarom vraag ik het maar.
Ik heb er geen idee van wat Mohamed of de Hadith wist te vermelden van de mogenlijkheid van een tv of een foto toestel.
een andere vraag een spiegel mag dat wel?
Mogen Moslims in het water kijken?


Als het oog de afbeeldingen niet kon volgen zag men niets....Maar men ziet wel degelijk wat.Namelijk beelden die door hun snelheid dingen laten bewegen.En elk beeld staat afzonderlijk stil en dus is de geest in elk plaatje gevangen.Daarbij hebben heel veel mensen afbeeldingen ook moslims maken foto's.Dus ik snap hier niets van.Als men het niet aan de muur mag hangen,mag men het dan wel in een fotoboek bewaren?En zo ja waar zit het verschil dan in in het vastleggen van de geest op die bijde plaatsen waar men het bewaard?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 11:02
Layla mag men foto's eigenlijk wel bezitten? Hier staat namelijk.... Nadat Shaych al-Albaanie het verbod op alle vormen van afbeeldingen heeft duidelijk gemaakt
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 12:25
Salaam

'Bekijk' het zo, een film is anders dan een enkele afbeelding. Verder is het zo dat Allah je zal belonen voor de tijd die jij aan amusement opgeeft voor Hem.
Een foto van een landschap/natuur/kalligrafische schrift is wat anders een foto van een levend wezen. Ik weet helaas ook niet verder dan dat waar de concrete grenzen zijn.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 12:52
In welk opzicht Abulkadir zijn een paar honderd afbeeldingen die zo snel getoond worden dat het oog denkt dat er beweging te zien is anders dan een enkelvoudige afbeelding?
Of heeft het er mee te maken dat Mohamed geen flauw idee had van wat een foto, film is?
Waarom worden films verboden die over Mohamed gaan en Mohamed in beeld brengen?




Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2005 om 15:43
Salaam

Wederom mijn kennis is zeer bescheiden. Al kan ik ook zo gaan redeneren dat wij altijd met onze ogen in plaatjes kijken. Immers, onze hersenen verwerken 12 'plaatjes' per seconde. Je ziet al dat dit erg generaliserend werkt. Er zijn genoeg moslims die meer zullen weten dan mij. Zoekt, opdat God jou Zijn Kennis mag schenken.
Verder, oordeel niet zo snel over wat de profeet (vrede en genade van Allah zij met hem) nou wel of niet heeft meegemaakt/gedaan. Tenzij je hem met jouw eigen fysieke ogen hebt gezien van dichtbij voor een jaar of 23.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 10:45

up!

het is wel een aanrader, een mashAllah forum.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Jaseena Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 300
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaseena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2005 om 13:22

Jaa dat is het cker
hamd0lillah veel br0eders en zusters, een g0ede gelegenheid om kennis 0p te doen...

w0rdt lid z0u ik zeggen

4 jaar -te jong
18 jaar -te overmoedig
trouwdag -te gelukkig
gezin -te druk
ziekte -te ziek
werk -te veel zorgen
oude dagen- te oud
DOOD -te laat om aan Allah te denken
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.