Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenChristelijke terrorisme

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Christelijke terrorisme
    Geplaatst op: 12 maart 2005 om 05:39
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Schei toch uit Akbash de Koran zegt nergens kinderen en vrouwen genadeloos te vermoorden. De Koran beveelt mensen ook niet aan om kleine meisjes te verkrachten en steden te verbranden. De bijbel wel.

Hallo Jiyuu,

Dat doet niets af aan het feit dat je Allah uitmaakt voor een puur Satanisch kwaad!
Ik vraag me af of je wel een Moslim bent??
Je beledigt God en kent de Koran/Ahadith niet..
Ik zal je even herinneren aan enkele lelijke verzen uit het boek van de door jouw vervloekte Allah.
Ze gaan dan wel niet direct over het verkrachten van kleine meisjes of het verbranden van steden, maar ze zijn er niet minder gruwelijk om..

A.U.B.

2-193. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor God wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

2-191. En doodt hen, waar je hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij je daarin bevechten. Maar indien zij je bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen.

4-56.  Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, God is Almachtig, Alwijs.

9-73. O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.

9-5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

44-43. De boom van Zaqqoem,

44-44. Zal het voedsel voor de zondaar zijn,

44-45. Als gesmolten koper zal het in de buik koken,

44-46. Gelijk het koken van ziedend water.

44-47. "Grijpt hem en sleurt hem in het midden van het laaiend Vuur;

44-48. Giet daarna als marteling kokend water op zijn hoofd."

8-12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

10-4. Tot Hem is uw aller terugkeer, dit is de ware belofte van uw Heer. Voorzeker, Hij begint de schepping, daarna zet Hij haar voort, opdat Hij degenen die geloven en goede werken doen met rechtvaardigheid moge belonen. En de ongelovigen zullen een drank van kokend water en een pijnlijke straf ontvangen, daar zij (de waarheid) verwierpen.

22-19. Hier zijn twee tegenstanders die redetwisten over hun Heer. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten.

22-20. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd.

22-21. En hen zullen ijzeren roeden wachten.

22-22. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proef je de straf van het branden?"

72-23. (Mij is) slechts de verkondiging van God's boodschap opgedragen." En voor degenen die God en Zijn boodschapper niet gehoorzamen is het Vuur der hel, waarin zij lange tijd zullen vertoeven,

98-6.  Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.


17-10. En dat Wij voor degenen die niet geloven in het Hiernamaals een smartelijke straf zullen bereiden.

56-42. Te midden van verschroeiende winden en kokend water.

Zoals je ziet uit deze kleine greep van Koran verzen, weet Allah ook wel van wanten met de ongelovige in zijn "laatste" boek.


En als toetje nog een paar Hadiths:

sahih muslim-KITAB AL-IMAN

Book 1, Number 0030:

    It is reported on the authority of Abu Huraira that the Messenger of Allah said: I have been commanded to fight against people so long as they do not declare that there is no god but Allah, and he who professed it was guaranteed the protection of his property and life on my behalf except for the right affairs rest with Allah.

 

 Sahih Bukhari, Book 84:

Volume 9, Book 84, Number 57:

    Narrated 'Ikrima:

    Some Zanadiqa (atheists) were brought to 'Ali and he burnt them. The news of this event, reached Ibn 'Abbas who said, "If I had been in his place, I would not have burnt them, as Allah's Apostle forbade it, saying, 'Do not punish anybody with Allah's punishment (fire).' I would have killed them according to the statement of Allah's Apostle, 'Whoever changed his Islamic religion, then kill him.'

 

Volume 9, Book 84, Number 64:

    Narrated 'Ali:

    Whenever I tell you a narration from Allah's Apostle, by Allah, I would rather fall down from the sky than ascribe a false statement to him, but if I tell you something between me and you (not a Hadith) then it was indeed a trick (i.e., I may say things just to cheat my enemy). No doubt I heard Allah's Apostle saying, "During the last days there will appear some young foolish people who will say the best words but their faith will not go beyond their throats (i.e. they will have no faith) and will go out from (leave) their religion as an arrow goes out of the game. So, where-ever you find them, kill them, for who-ever kills them shall have reward on the Day of Resurrection." "
Volume 9, Book 83, Number 37:


Wat misschien minder gruwelijk is maar daarom niet iets is om te verachtzamen, zijn de uitlatingen betreffende de vriendschap met ongelovige:

5-51. O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad ��n hunner. Voorwaar, God leidt het overtredende volk niet.

3-118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.

4-89. Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van God werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

En weet je wat nou het l*llige is ? die ongelovige kunnen er niets aan doen!
Want Allah leidt/(lijd) wie hij wil, zoals uit de volgende verzen blijkt:

17-97. En hij die God leidt, is goed geleid, doch voor hem die Hij laat dwalen zul je buiten Hem geen helper vinden. En Wij zullen hen verzamelen op de Dag der Opstanding, op hun aangezicht, blind, stom en doof voorover liggend. Hun verblijfplaats zal de hel zijn; telkenmale als het Vuur afneemt, zullen Wij de vlam voor hen aanwakkeren.

14-4. Wij zonden geen boodschapper dan met de taal van zijn volk, zodat hij (het) hun duidelijk moge maken. Dan laat God dwalen wie Hij wil en leidt wie Hij wil. Hij is de Almachtige, de Alwijze.

16-93. En als God had gewild, zou Hij u voorzeker tot ��n volk hebben gemaakt; maar Hij laat hem die wil, dwalen en leidt hem die dit wenst, en je zult zeker worden ondervraagd betreffende hetgeen je doet.

4-143.  Weifelend tussen dat en dit. Zij behoren noch tot dezen, noch tot genen. En voor hem, die God doet dwalen, zul je geen uitweg vinden.

7-178. Wie God leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.

Allah zelf laat de mensen dwalen, en in al zijn barmhartigheid, gaat ie ze er daarna voor straffen!
Ik denk dat ik eens een hartig woordje met die grootmeester moet wisselen, want dit deugt niet.

vr.gr Akbash

he kakakakak basch kital betekend combat niet dood dat de nederlandse taal zo arm is dat ze niet eens een woord geod kunnen vertalen kunnen zij niks aan doen.

ik heb mijn broeders gevraagd niet op jou te reageren maar ik denk dat ik daar maar een topic voor moet openen.

want wij weten wat jou intentie is op deze forum.

het zal niet helpen. jij wil de nieuwe bekeerlingen aan het twijfelen brengen Allah heeft hun geleid en als Allah iemand leid zal er niemand zijn die hem of haar misleid

er komem steeds meer moslims bij en dat is een feit.

ashadoe anna la ilaha illah wa aschadoe anna moehammadoen rasoellah.

en waarom laat je versen weg?

 

 

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 05:58

Kom op mensen vervloek elkaar niet en sluit elkaar niet buiten...

Als ik me niet vergis zijn dit geen wensen van Allah en de profeten.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 06:14
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Denkt nou Akbash dat de ongelovigen het paradijs zullen binnentreden ? ik ben benieuwd over de vernederende spijt die de ongelovigen zullen voelen wanneer die Dag der Verzameling begint, wanneer zelfs de aarde en de hemel niet zullen treuren om de verdienste loon van de ongelovigen: de bestraffing.

Zegt: wacht, wij wachten ook mee !

Met ongelovigen worden denk ik niet Christen,Joden en andere gelovigen bedoeld die goed en eerlijk zijn en die goede werken doen.God kan en zal nooit mensen buitensluiten die in deze wereld vriendelijk en goed waren lijkt mij.Daarbij zegt God ook nog,dat hij binnenlaat wij hij wil.Dus Jabir jij kan dan ook nooit degeene zijn die zal weten hoe hij kiest net zo min als ik.En om nou benieuwd te zijn en te gaan staan jubelen over de bestrafte lijkt me ook niet echt goed.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 07:54
oooo, wat wordt dit moeilijk!
Die heftige teksten uit de Boeken vind ik ook een probleem. ik kan me
niet zo goed een God/Allah voorstellen die mensenzielen in een
altijddurend vuur laat lijden en kwellen. Dat kan nooit een barmhartige
goede God/Allah zijn. Wat moet ik dan op een eeuwigdurend paradijselijk
feestje omringd door hoeren/hoeri's die mij lekker vertroetelen, wetende
dat mijn moeder, die altijd het goede nastreefde, wegens haar gebrek aan
geloof voor eeuwig en altijd in het hellevuur gekweld zal worden? Een
God die dat zo regelt is de DUIVEL zelf. Zeker wetende dat God werkelijk
een goede God is, denk ik dus dat geen mens de waarheid omtrent deze
branderige zaken echt geopenbaard is.

Wat mij nog meer verontrust is de verheugende vaststelling die ik aflees
van Aboe Jabir en geestverwanten, dat niemand zal treuren om het lot van
de ongelovigen op de "dag van de verzameling" als ze hun verdiende loon
krijgen.
Het klinkt alsof je niet kunt wachten tot die mega-barbeque een
aanvang neemt en je er alvast op verkneukelt om al die ongelovigen met
afschuwelijk gekrijs in een zee van vuur te zien storten om jammerend [:
^(] in een eindeloze kwelling daarin rond te wentelen.
Eigen schuld, dikke bult!

Aboe en geestverwanten, er bestaat vast geen hadith over, maar
misschien zijn deze gruwelijke oordeelsteksten wel bedoeld om ons te
testen, in welke mate we vurig begaan zijn met de zielen die een dergelijk
lot dreigt... en is onze reactie bepalend voor het oordeel dat ons
treft; hetzij pleitend voor die zielen, hetzij hen een eeuwige verdoemenis
toewensend...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 09:09
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Denkt nou Akbash dat de ongelovigen het paradijs zullen binnentreden ? ik ben benieuwd over de vernederende spijt die de ongelovigen zullen voelen wanneer die Dag der Verzameling begint, wanneer zelfs de aarde en de hemel niet zullen treuren om de verdienste loon van de ongelovigen: de bestraffing.

Zegt: wacht, wij wachten ook mee !

De Barmhartigheid straalt van je af Aboe...........

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 09:41

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Dat doet niets af aan het feit dat je Allah uitmaakt voor een puur Satanisch kwaad!

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Wie zich daar laat vinden, die wordt doorstoken; en wie daarbij is, die zal door het zwaard vallen; ook zullen hunne kinderen voor hunne ogen verpletterd, hunne huizen geplunderd, en hunne vrouwen verkracht worden. Want zie, Ik wil de Medi�rs over hen verwekken, die geen zilver achten en geen goud begeren, maar die de jongelingen met de bogen doorschieten, en voor de baby�s geen genade, noch de kinderen verschonen. (Jesaja 13:15-18)


Astaghfirullah! Dit is niet God, dit is puur satanisch en kwaad!

 

In de bijbel Jesaja 13:15-18 staat dat kinderen vermoord, vrouwen verkracht en dat zelfs baby�s geen genade moeten kennen! Dit is niet van GOD, Jezus, of hoe je Hem ook wilt noemen. Dit is ziekelijk, pervers en gevaarlijk.

 

Als GOD bestaat en perfect is, dan zal Hij zeker de mensheid Zijn boodschap overbrengen. Want we zijn geschapen met een doel, niet alleen maar leven en daarna dood gaan. En als GOD aan de mensen heeft geopenbaard, dan moeten wij ons verstand gebruiken om erachter te komen wie Hij is.

Als er een GOD bestaat, daarover bij mij geen twijfel, dan moet Hij perfect zijn, moet Hij zich aan de mens openbaren, en moet Zijn Boodschap voorspoedig, perfect, duurzaam, rationeel en succesvol zijn.

 

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Ik vraag me af of je wel een Moslim bent??

 

De Torah, Indjil, Zaboor (David), als boeken met waarheid en Leiding en het Woord van GOD, zijn boeken waar een moslim in moet geloven als onderdeel van zijn imaan. Maar met de komst van de Koran zijn deze boeken en de wetgeving erin opgeheven. (Koran 5:48)

De Koran heeft ons erop gewezen dat de mensen van het boek het boek verdraait hebben. De Koran verwijst naar degenen die het boek met hun handen schreven en dit vervolgens aan Allah toewezen. (�Introductie tot de Islamitische wetenschappen�)

 

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Je beledigt God en kent de Koran/Ahadith niet..

Ik zal je even herinneren aan enkele lelijke verzen uit het boek van de door jouw vervloekte Allah. Ze gaan dan wel niet direct over het verkrachten van kleine meisjes of het verbranden van steden, maar ze zijn er niet minder gruwelijk om..

 

Je komt met stukken tekst over van alles nog wat. 

De enige gruwelijke verzen die de mensen oproept tot het doden van vrouwen en kinderen vind ik terug in de bijbel. Als jij van mening bent dit soort gruwelijke oproepen ook in Hadith of Koran voorkomen, geef dan een goede referentie zodat we zelf kunnen zien of je beweringen kloppen.

 

Ik weet dat objectief je eigen religie bekijken soms lastig is. We zien alleen de leuke dingen waar we trots op zijn. Kijken we naar de ander zijn religie is er altijd wel genoeg rotzooi te ontdekken. Daarom is het moeilijk om twee religies op een eerlijke manier te vergelijken.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 10:39

Hallo Jiyuu, kun je het voorstellen dat, net zo als jij sommige oud-testament verzen extreem vindt, er ongelovige zijn die het zelfde concluderen na het lezen van de Koran?
Ongelovige, en er wordt hier geen onderscheid gemaakt op geslacht of leeftijd, verdienen en krijgen, hoe zedig en sociaal ze ook zijn, een verschrikkelijke straf.
Wat die straffen zoal zijn kun je nalezen in mijn eerdere repliek naar jou toe.
Wat betreft de referentie... die is volgens mij zo duidelijk als maar zijn kan, sura en aya zijn duidelijk aangegeven.

Het zou beter zijn om deze verzen, in het oude-testament zowel als Koran, niet letterlijk te nemen, maar ze in hun historische context te plaatsen.
Daar horen ze thuis, niet in 2005.
Daarmee bedoel ik dat ook de verzen in de Koran, die vernederend en met gruwelijke straffen gepaart gaan, niet bedoelt zijn voor de huidige tijd.
Het zal een hoop elende schelen, niet dat die verzen niet afkomstig zouden zijn van Allah, maar dat hun betekenis betrekking had op de toenmalige situatie.

Je beweert dat de Koran zegt dat de mensen van het boek ditzelfde boek verdraait zouden hebben.
Die betreffende verdraaingen worden vermeld in de Koran, o.a dat jezus geen zoon van God zou zijn.
Maar de Koran verteld ook :

10-94. En als gij over hetgeen Wij tot u hebben neergezonden twijfelt, vraagt dan degenen die het Boek v��r u hebben gelezen. Inderdaad, de waarheid is van uw Heer tot u gekomen; behoor daarom niet tot de twijfelaars.

2-136. Zegt: "Wij geloven in God en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd neergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.

5-43. Hoe zullen zij u tot rechter maken wanneer zij de Torah bij zich hebben waarin God's oordeel is? Toch wenden zij zich af. En zij zijn geen gelovigen.

5-46. En Wij deden Jezus, zoon van Maria in hun voetsporen treden, vervullende, hetgeen v��r hem in de Torah was (geopenbaard), en Wij gaven hem het Evangelie, dat licht en leiding bevatte, bevestigende hetgeen daarv��r in de Torah was en een leiding en een vermaning voor de godvrezenden.

5-44. Waarlijk, Wij zonden de Torah neer, waarin leiding en licht was, waarmee de profeten die gehoorzaam waren recht spraken voor de Joden en de Rabbijnen en de wetgeleerden, omdat hun de bewaking van God's Boek was opgelegd en zij waren daarvan getuigen. Vreest daarom de mensen niet, doch vreest Mij en ruilt Mijn tekenen niet in tegen het wereldse. En wie niet rechtspreken volgens hetgeen God heeft neergezonden, zij zijn ongelovigen.

4-136. O gij die gelooft, gelooft in God en Zijn boodschapper en in het Boek dat Hij Zijn boodschapper heeft geopenbaard, en in het Boek, dat Hij voordien openbaarde. En wie God en Zijn engelen en Zijn Boeken en Zijn boodschappers en de laatste Dag verwerpt, is waarlijk ver afgedwaald.

 
Al met al kan ik nergens ontdekken dat de lelijke verzen uit het oude -testament niet van
Allah zouden afkomen, in tegen deel, er zou leiding en licht inzitten, en beschermt worden.
En Allah draagt je zelfs op om er in te geloven!
Wie ben jij dan om te beweren dat die lelijke verzen niet van Allah zouden zijn gekomen?

Ik weet dat objectief je eigen religie bekijken soms lastig is. We zien alleen de leuke dingen waar we trots op zijn. Kijken we naar de ander zijn religie is er altijd wel genoeg rotzooi te ontdekken. Daarom is het moeilijk om twee religies op een eerlijke manier te vergelijken.

Kijk.. dat noem ik nou eens ergens eerlijk vooruit komen!
Een waarheid als een koe..en een bewonderens waardige opmerking.

salaam Akbash.

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 12:39
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Ik weet dat objectief je eigen religie bekijken soms lastig is. We zien alleen de leuke dingen waar we trots op zijn. Kijken we naar de ander zijn religie is er altijd wel genoeg rotzooi te ontdekken. Daarom is het moeilijk om twee religies op een eerlijke manier te vergelijken.

Kijk.. dat noem ik nou eens ergens eerlijk vooruit komen!
Een waarheid als een koe..en een bewonderens waardige opmerking.

salaam Akbash.

Ik moet erbij zeggen dat de fouten die we vinden niet liggen in de religie van Allah, ze zijn de interpretaties van mensen. Dus iedere fout die gevonden wordt in welke religie dan ook is het resultaat van mensen en niet van Allah.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 12:58
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Ik weet dat objectief je eigen religie bekijken soms lastig is. We zien alleen de leuke dingen waar we trots op zijn. Kijken we naar de ander zijn religie is er altijd wel genoeg rotzooi te ontdekken. Daarom is het moeilijk om twee religies op een eerlijke manier te vergelijken.

Kijk.. dat noem ik nou eens ergens eerlijk vooruit komen!
Een waarheid als een koe..en een bewonderens waardige opmerking.

salaam Akbash.

Ik moet erbij zeggen dat de fouten die we vinden niet liggen in de religie van Allah, ze zijn de interpretaties van mensen. Dus iedere fout die gevonden wordt in welke religie dan ook is het resultaat van mensen en niet van Allah.

 

Wie het goede wil zien,zal het goede makkelijk herkennen.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 13:41

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Het zou beter zijn om deze verzen, in het oude-testament zowel als Koran, niet letterlijk te nemen, maar ze in hun historische context te plaatsen.

Daar horen ze thuis, niet in 2005.

Daarmee bedoel ik dat ook de verzen in de Koran, die vernederend en met gruwelijke straffen gepaart gaan, niet bedoelt zijn voor de huidige tijd.

Het zal een hoop elende schelen, niet dat die verzen niet afkomstig zouden zijn van Allah, maar dat hun betekenis betrekking had op de toenmalige situatie.

 

Woorden kunnen niet beschrijven hoe erg ik het met je oneens ben, met alle respect. Maar om zo een heftige uitspraak te maken, moet je mij eerst een duidelijk voorbeeld geven van zo een vers uit de Koran die volgens jou niet in deze tijd kan worden toegepast. Anders is jouw uitspraak zonder basis.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 15:26

Ik moet erbij zeggen dat de fouten die we vinden niet liggen in de religie van Allah, ze zijn de interpretaties van mensen. Dus iedere fout die gevonden wordt in welke religie dan ook is het resultaat van mensen en niet van Allah

Zowel de bijbel als Koran, zijn genotuleert door mensen.
Je zult het wel niet met me eens zijn wat ik hier beweer, betreffende de Koran, maar de Koran is niet in geschreven text plotseling uit de lucht komen vallen.
Het opschrijven van de verschillende sura's tot de uiteindelijke Koran ,is nog altijd mensenwerk geweest, mensen die fouten maken!
Dus in zoverre kan je zeggen dat iedere fout die in een religie wordt gevonden, een menselijke fout is.

Woorden kunnen niet beschrijven hoe erg ik het met je oneens ben, met alle respect. Maar om zo een heftige uitspraak te maken, moet je mij eerst een duidelijk voorbeeld geven van zo een vers uit de Koran die volgens jou niet in deze tijd kan worden toegepast. Anders is jouw uitspraak zonder basis.

Prima hoor, als je het niet me eens bent..
Maar ik zal je een v.b geven.
Vers: 3-118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.

 Moslims die dit vers vandaag de dag letterlijk interpreteren, en toepassen, moeten niet klagen als ze schuin worden aangekeken door de niet-moslims.
Het vers heeft/had betrekking op de toenmalige situatie in het Arabisch schiereiland, tussen de daar wonende Christenen en volgelingen van Mohammed.
Als Moslims dit vers in zijn algemeenheid letterlijk gaan toepassen op alle Christenen, dan moet je niet raar kijken dat die Christenen dit gedrag in de huidige samenleving verwerpen.
Het geschreven woord mag dan onveranderlijk blijven,  de situatie waarna dat woord verwijst is dat echter niet.
Diegene die echter star vast blijven houden aan de letterlijke interpretatie, en menen dat ten alle tijden dit vers op de Christenen (of wie dan ook) van toepassing zou zijn, kan van mij de wind van voren krijgen.

vr.gr Akbash


 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 15:31

Als we hier elkaar zwart gaan maken, moet dat gebeuren op grondige redenen. En nu sluiten we zo'n heftige discussie af met zo'n slappe compromis.

Laten we eens teruggaan naar het begin,

Sommigen beweerden dingen over jezus gevonden te hebben, maar deze waren allemaal van het oude testament. De christelijke versie van de Thora dus. We weten allemaal dat die hele ruwe en harde teksten bevatten.

De bijbel daarintegen vervloekt Jezus en stelt dat hij uit liefde is gestorven voor de mensheid. Het zit vol met zoetsappige verhaaltjes over als iemand je slaat, keer hem dan je andere wang toe enz. enz. (moraal)

Wat er ook in staat is dat de aarde pas een paar duizen jaar bestaat en dat de aarde bescherm wordt door 4 engelen. Op ieder punt 1!

Een ander pikant detail is de concilie van niceae. Dit is een historische feit, wat niemand tegen kan spreken. 325 na Chr. werd deze concilli gehouden in het huidige Nicosia, Cyprus en werd het Christendom door mensen gedefinieerd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Concilie_van_Niceae

Het Jodendom en het Christendom accepteren de Islam beiden niet als een religie van God.

Terwijl de Islam een duidelijk beeld schept over dit verhaal.

De joden zijn verdeeld in een grote kapitalistische en een kleine orthodoxe stroming. De kleine orthodoxe stroming zal zeer snel opgeslokt worden door de grote kapitalistische stroming. Deze mensen zien alleen hun eigen volk (of zichzelf) boven het andere. En dan scheer ik niet over een kam.

De christen geloven dat het jodendom het geloof was dat God neerzondt en dat het christendom "het vervolg" daarvan is.

Maar ze geloven niet dat de Islaam hetzelfde geloof is, van dezelfde God. Wat ze dus destijds bij het Jodendom wel hebben gedaan.

De Islaam is het uiteindelijke geloof van Allah, dat een boek heeft, dat bescherming geniet van de schepper.

Dit is de historische gang van zaken vanuit de islamitische geschiedenis. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, of het gewoon onzin vinden, maar de Quraan daagt je uit om dan ook met zoiets te komen.

10:38 Of zeggen zij: "Hij (de profeet) heeft het verzonnen"? Zeg: "Brengt dan een hieraan gelijke Soerah voort en roept buiten Allah wie gij kunt (om hulp aan), als gij waarachtig zijt."

De groei van de Islam is ongekend. Naar welk geloof je ook kijkt, je ziet het niet gebeuren. Nergens zie je ruim 3 miljoen mensen naar 1 plek komen om daar hun bedevaart in VREDE te doen. Deze mensen komen uit de meest uiteenlopende hoeken van de wereld.

VREDE, dat is wat geldt binnen de Islam.

Wat me het meest stoort zijn mensen die deze Vrede omzetten in een Wrede. Als je scheel bent lees je dat misschien wel, maar als je eerlijk en helder kijkt, kan je echt niet op een ander conclusie komen als dat er VREDE staat.

De principe van een monotheistische geloof is: Ken je schepper, verricht goede daden en wacht op jou beloning. Deze wachten kan voor sommigen te lang duren en voor anderen onwaarschijnlijk klinken, zodat ze in ongeloof vallen. Maar dan maak je je eigen keuzes nietwaar? Allah kiest ze niet voor jou, maar jij kiest ze voor jezelf, aangezien je er toch niet in gelooft. Je bent opstandig en het aardse genot verkies je boven hetgeen Allah jou heeft belooft, hetzij door ongeloof, hetzij door zwak geloof.

Hiermee wil ik een ding rechtzetten over de gedachte dat je geen eigen keus zou hebben, binnen het leven.

Een vers dat Akbash hier neerzette, (thanx!)

16:93 En als God had gewild, zou Hij u voorzeker tot ��n volk hebben gemaakt; maar Hij laat hem die wil, dwalen en leidt hem die dit wenst, en je zult zeker worden ondervraagd betreffende hetgeen je doet.

Natuurlijk weet Allah allang wat er in jou schuilgaat, maar dat weet jij van jezelf nog niet.

50:16 En voorzeker, Wij hebben de mens geschapen en Wij weten alles wat zijn Ik hem toefluistert. En Wij zijn nader tot hem dan zijn halsader.

Als je er echt voor kiest om door Hem geleid te worden, leidt Hij je zonder twijfel. Diegene die Hij laat dwalen, zijn daar op zijn minst treurig om, want ze verloochenen zijn tekenen en kiezen er helemaal zelf voor.

Uiteindelijk zal ook de duivel geen hulp kunnen bieden voor hun daden:

14:22 Wanneer de zaak is beslist zal Satan zeggen: "Allah deed u een ware belofte, ik echter beloofde u en faalde, maar ik had geen macht over u dan dat ik u riep en gij mij gehoorzaamdet. Verwijt mij daarom niet, maar beschuldigt uzelf. Ik kan u niet bijstaan noch kunt gij mij bijstaan. Ik verwerp dat gij mij voordien met Allah hebt vereenzelvigd. Er zal voor de onrechtvaardigen gewis een smartelijke straf zijn."

Dat de Qur'aan gruwelen bevat is TOTALE onzin!

Laten we eens de verzen onder handen nemen, die Akbash zo trots presenteerd en verdraait.

2:190-193 En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de overtreders niet lief. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de vergelding voor de ongelovigen. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol. En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen.

Met andere woorden: PURE ZELFVERDEDIGING.

Dan komen we naar de "gruwelverzen" van hoofdstuk 9.

De titel (ontheffing) van dit hoofdstuk is ontleend aan het eerste vers, dat een verklaring bevat van de ontheffing van verplichtingen tegenover afgodische stammen, die hun overeenkomsten die ze hadden gemaakt herhaaldelijk hadden verbroken. Telkens wanneer een gunstig situatie zich voordeed, brachten ze de moslims een slag toe. De moslims hebben lange tijd vervolgingen te verduren gehad voor het hun gegund was, om uit zelfverdediging, de zwaard te grijpen.

9:1-7 Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten. Gaat daarom in het land rond voor vier maanden en weet, dat gij Allah niet kunt ontsnappen en dat Allah de ongelovigen zal vernederen. En dit is een verklaring van Allah en Zijn boodschapper aan de mensen op de dag van de grote bedevaart, dat Allah alsmede Zijn boodschapper niets uitstaande hebben met de afgodendienaren. Als gij daarom berouw toont zal het beter voor u zijn, maar indien gij u afwendt, weet dan, dat gij Allah niet kunt ontsnappen. En geeft tijding van een pijnlijke straf aan de ongelovigen. Met uitzondering van diegenen der afgodendienaren met wie gij een verbond hebt gesloten en die in niets hebben gefaald, noch iemand tegen u hebben geholpen. Vervult daarom aan dezen het verbond tot hun bepaalde termijn. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol. En als ��n der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet.

Een verklaring van ontheffing tegenover de afgodendienaren waarmee een verdrag is gesloten en die deze hebben geschaad. Dit is dus uit vergelding. Ook dat is een recht van de huidige maatschappij. Alleen is deze vergelding dus niet voor altijd en overal geldig. Als ze zich overgeven, of misschien zelfs (vrijwillig!) bekeren tot de islaam, is er dus ook geen vijandelijkheid toegestaan.

Nergens in de Qur'aan wordt je bevolen om mensen te doden of te kwellen. De niet-moslims worden gewezen op hun vergissingen en gewaarschuwd op wat er komen gaat, maar dat leidt niet tot oproep om niet-moslims, desnoods met geweld (zucht), te laten bekeren, of straffen.

2:256 Er is geen dwang in de godsdienst. Voorzeker, het juiste pad is van dwaling onderscheiden; derhalve, hij die de duivel verloochent en in Allah gelooft, heeft een sterk houvast gegrepen, dat onbreekbaar is. Allah is Alhorend, Alwetend.

Nog 1 laatste iniemienie kleine maar ow zo belangrijke verschil tussen de monotheistische geloven is het volgende.

Volgens de Joden komt het alleen maar goed met de Joden.

Volgens de Christenen kom je alleen in de hemel als je Christen bent.

Maar volgens de Qur'aan wordt eenieder die in Allah gelooft, die Hem niet vereenzelvigd met iets anders en goede daden verricht beloond voor zijn goede daden.

2:62 Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

2:111-113 En zij zeggen: "Niemand, behalve de Joden en de Christenen, zal ooit de Hemel binnengaan." Dat zijn hun ijdele wensen. Zeg: "Toont uw bewijs, als gij waarachtig zijt". Neen, wie zich volledig aan Allah onderwerpt en goede daden verricht, zal zijn beloning bij zijn Heer hebben. Vrees noch droefheid zal over hem komen. De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.

2:121 Zij, wie Wij het Boek hebben gegeven, volgen het na, zoals het behoort te worden nagevolgd; dezen zijn het, die er in geloven. En die er niet in geloven, zullen de verliezers zijn.

3:199 En voorzeker, onder de mensen van het Boek zijn er, die in Allah en in hetgeen u is geopenbaard en in hetgeen tot hen was neergedaald, geloven, zich voor Allah verootmoedigend. Zij ruilen de tekenen van Allah niet in voor een geringe prijs. Dezen zijn het, die hun beloning bij hun Heer zullen ontvangen. Voorzeker, Allah is vlug in het verrekenen.

Maar vergis je niet, want de dingen die niet kloppen worden ook vermeld!

2:116 En zij zeggen: "Allah heeft Zich een zoon verwekt. Heilig is Hij. Neen, alles, wat in de hemelen en op aarde is, behoort Hem toe en alles gehoorzaamt Hem.

5:73 Waarlijk zij lasteren God, die zeggen: "Allah is E�n der Drie." Er is geen God dan de enige God. En indien zij niet ophouden met hetgeen zij beweren, zal de ongelovigen een smartelijke straf overkomen.

En als laatst wil ik hier ook nog aangeven, dat vrijheid van meningsuiting allang was geintroduceerd door middel van de Qur'aan:

6:112 Op dezelfde wijze hebben Wij een vijand voor elke profeet gemaakt, bozen van onder de mensen en de djinn. Zij fluisteren elkander vergulde woorden in om te bedriegen - en als uw Heer had gewild, zouden zij het niet hebben gedaan; laat hen daarom met rust met hetgeen zij verzinnen.

Ze kunnen dat wat geen Islam is makkelijk kapotmaken en daar treur ik niet om, maar de werkelijke Islam maakt zijn opruk en dat is niet te stoppen!

2:255 Allah! Er is geen God dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. Sluimer, noch slaap overmant Hem. Al wat in de hemelen en wat op aarde is, behoort Hem. Wie kan bij Hem bemiddelen zonder Zijn verlof? Hij kent hetgeen voor hen is en wat achter hen is en zij kunnen niets van Zijn kennis omvatten, dan wat Hij wil. Zijn troon strekt zich uit over hemelen en aarde en het waken over beide vermoeit Hem niet; Hij is de Verhevene, de Grote.

esselamun aleikum

ps> 3:118 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien gij ze wilt begrijpen.

En ik begrijp het vandaag de dag nog steeds! Elhamdullilah

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 15:42

subhanAllah, ze willen ons ook nog dwingen om de Quran te verloochenen om dan te roepen dat iedereen naar het paradijs gaat, mooi niet, wij moslims hebben geen eigen fantasie-god zoals die wordt beschreven door postapentacost, nee onze God is de Ware God, die Zijn woorden aan zijn profeten heeft neergezonden.

Allah is barmhartig tegen degene die dat verdienen, en streng tegen die dat verdienen, zoals in de Quran staat, zegt Allah tot Mohamed: (Oh Mohamen), zegt tegen mijn dienaren (de mensheid) dat ik Barmahartig en Vergever ben, en dat Mijn straf de pijnelijkste straf is.  

ps postapentacost, bied je excuses aan om zo'n vieze woord te gebruiken voor Al-h'ur al-'ien, je bent hier in een islamitische forum h�, als je jezelf niet kan inhouden, dan kun je beter weggaan ! 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 16:11
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Prima hoor, als je het niet me eens bent..
Maar ik zal je een v.b geven.
Vers: 3-118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.

Is dit je voorbeeld van een van die �gruwel� verzen in de Koran die niet toepasbaar zijn anno 2005?

 

Hoe zou je het vinden als de Osama Bin Laden een part time job zou krijgen binnen het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Is dat voor Nederland een gezonde zaak?

 

Lees meteen ook even vers 60:8

�Allah verbiedt jullie niet om met degenen die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw woonplaatsen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.� 60:8

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 16:19

Akbash als je nog een Koranvers tegenkomt dat niet in deze moderne tijd toepasbaar is, hoor ik het graag.

Voor al het andere verwijs ik je naar de duidelijke post van Soldier hierboven.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 16:23

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Prima hoor, als je het niet me eens bent..
Maar ik zal je een v.b geven.
Vers: 3-118. O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien je ze wilt begrijpen.

door jou posten op dit forum bewijs je inderdaad dat Allah de waarheid sprak in die vers 3-118 (zie vergedruk), door bv een vers te verzinnen en een nummer (145-1) te geven of de 'vervloekte' Allah te schrijven, om de moslims hier te beledigen. 

Maar kheir, de Quran leert ons dat er zulke mensen er zullen zijn tot de dag des oordeels, geniet maar en lach er bij zal ik zeggen.

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 17:39
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

subhanAllah, ze willen ons ook nog dwingen om
de Quran te verloochenen om dan te roepen dat iedereen naar het
paradijs gaat, mooi niet, wij moslims hebben geen eigen fantasie-god
zoals die wordt beschreven door postapentacost, nee onze God is de
Ware God, die Zijn woorden aan zijn profeten heeft�neergezonden.


Allah is barmhartig tegen degene die dat verdienen, en streng tegen
die dat verdienen, zoals in de Quran staat, zegt Allah tot Mohamed:
(Oh Mohamen),�zegt tegen mijn dienaren (de mensheid) dat ik
Barmahartig en Vergever ben,�en dat Mijn straf de pijnelijkste straf is.��[/
B]


ps postapentacost, bied je excuses aan om zo'n vieze woord te
gebruiken voor Al-h'ur al-'ien, je bent hier in een islamitische forum h�,
als je jezelf niet kan inhouden, dan kun je beter weggaan !�




Best Aboe,
het lijkt er op dat je er op zit te wachten tot je iemand van het beledigen
van Allah/God kunt beschuldigen. Ik zou zeggen, lees mijn posting nog
eens goed door, want daar zeg ik dat ik zeker weet dat God een goede
God is. Waar het daar voor over gaat is een godsbeeld, want beste Aboe,
ook al ben je gehoorzaam aan de regel dat je geen beeltenis mag maken;
zeker niet van Allah, dan zijn we met z'n allen toch heel sterk geneigd
een bepaald Godsbeeld overeind te houden. Ik zeg dus eigenlijk in mijn
posting, dat het beeld dat in de Joodse, christelijke en moslim traditie van
God/Allah overeind gehouden wordt een vals beeld is. Sorry als dat niet
goed overgekomen is.

Ik zeg dus in feite dat het beeld van een God die zielen van ongelovigen
met genoegen voor altijd onder de vreselijkste pijnen laat braden een
vals godsbeeld is. Want God is boven alles pure Liefde. Die God die
zich verlustigt in het smartelijke leed van voor altijd tot het hellevuur
verdoemde zielen kan niet de God zijn die Liefde is, maar dat is de
Duivel. Als jij meent dat Allah zo is, dan ben ik het niet die Allah beledigt,
maar jij beledigt Hem omdat je een vals beeld van Hem in stand houdt en
een veel slechtere voorstelling van Hem hebt dan Hij werkelijk is..Wie
heeft er dan een fantasiegod?

Het is totaal onze zaak niet, dus wat de oordeelskant van God aangaat is
veel voor ons verborgen, maar ik vertrouw er op dat God het beste weet
en ook er voor zorgt dat het beste uit de bus komt. Maar wij mensen
hebben doorgaans niet zoveel van Gods Liefde in ons hart. Daarom zijn
we geneigd mensen veel zwaarder te oordelen dan God ooit zou doen. En
inderdaad mensen de eeuwige hel toe te wensen. Dat is niet mooi, maar
nog erger wordt het als we die slechte eigenschap van ons ook nog eens
op God projecteren, alsof Hij net zo verdorven zou zijn als wij.

De ware God, die Christus laat zien, wil niet dat er ook maar 1 mensenziel
verloren gaat, hoe verdorven ook. Jezus zou zelfs voor die ene ziel uit de
hemel afgedaald zijn om zijn straf op zich te nemen, want dat is de aard
van Jezus.
Dan wordt in een posting hiervoor laatdunkend gedaan over slappe
verhaaltjes over de andere wang toekeren etc. Jezus zegt je; het kwaad
wordt alleen overwonnen door de Liefde. Ik meen dat ook Mohammed
daar een paar staaltjes van liet zien. Want laten we wel wezen, de hele
wereld geraakt in een geweldspiraal verzeild. wraak op wraak etc.
En als je in de illusie leeft dat het binnen de wereld van de Islam VREDE is,
dan heb je een wenswereld voor ogen en wordt het eens tijd dat je
wakker wordt, maar je wilt gewoon niet zien dat het binnen de
Islamwereld minstens zo'n grote hatelijke puinzooi is.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 18:28

soldier schreef:

Dit is de historische gang van zaken vanuit de islamitische geschiedenis. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, of het gewoon onzin vinden, maar de Quraan daagt je uit om dan ook met zoiets te komen.

10:38 Of zeggen zij: "Hij (de profeet) heeft het verzonnen"? Zeg: "Brengt dan een hieraan gelijke Soerah voort en roept buiten Allah wie gij kunt (om hulp aan), als gij waarachtig zijt."

Sura 145 vers 2

O mensen weet gij niet meer dat ik u alle gelijkwaardig geschapen heb
Waarom meent gij dan mijn uitverkorene te zijn? terwijl gij alle mijn schepsels zijt.
Leef in vrede, en geniet van de tijd die ik u schenk op mijn schepping (aarde), inplaats van te redetwisten over u uitverkorenheid.

De groei van de Islam is ongekend. Naar welk geloof je ook kijkt, je ziet het niet gebeuren. Nergens zie je ruim 3 miljoen mensen naar 1 plek komen om daar hun bedevaart in VREDE te doen. Deze mensen komen uit de meest uiteenlopende hoeken van de wereld.

Wat wil je hier mee zeggen? Kwantiteit is nog geen Kwaliteit.

VREDE, dat is wat geldt binnen de Islam.

Wat me het meest stoort zijn mensen die deze Vrede omzetten in een Wrede. Als je scheel bent lees je dat misschien wel, maar als je eerlijk en helder kijkt, kan je echt niet op een ander conclusie komen als dat er VREDE staat

Als jou opvatting van de Islam er ��n van vrede is, en dit ook uitdraagt, heb ik alleen maar bewondering voor je.
Die heb ik echter niet voor die moslims die, zoals jij het zegt, die vrede omzetten in een Wrede.

De principe van een monotheistische geloof is: Ken je schepper, verricht goede daden en wacht op jou beloning. Deze wachten kan voor sommigen te lang duren en voor anderen onwaarschijnlijk klinken, zodat ze in ongeloof vallen. Maar dan maak je je eigen keuzes nietwaar? Allah kiest ze niet voor jou, maar jij kiest ze voor jezelf, aangezien je er toch niet in gelooft. Je bent opstandig en het aardse genot verkies je boven hetgeen Allah jou heeft belooft, hetzij door ongeloof, hetzij door zwak geloof.

Hiermee wil ik een ding rechtzetten over de gedachte dat je geen eigen keus zou hebben, binnen het leven.

Een vers dat Akbash hier neerzette, (thanx!)

16:93 En als God had gewild, zou Hij u voorzeker tot ��n volk hebben gemaakt; maar Hij laat hem die wil, dwalen en leidt hem die dit wenst, en je zult zeker worden ondervraagd betreffende hetgeen je doet.

Natuurlijk weet Allah allang wat er in jou schuilgaat, maar dat weet jij van jezelf nog niet.

Het principe van een monotheistisch geloof ken je misschien wel, maar het samengaan van Barmhartigheid met Almachtigheid ontgaat je hier.
Alles gebeurt met de wil van Allah, ook al meen je er zelf voor te kiezen, je keuze is een illusie!
En door dat Allah in zijn almacht, jou laat dwalen, gaat ie je er ook nog eens gruwelijk voor straffen.
 Je haalt dan wel vers 16:93 aan met de klemtoon op, "Hij laat hem die wil, dwalen", maar leg die klemtoon eens op, "En als God had gewild", dan word het toch heel wat anders.
God wilde het schijnbaar niet! terwijl hij het wel kon, hij is immers almachtig.
Verder spreken de volgende verzen toch duidelijk over "die God laat dwalen".
Dus niet over, "Hij laat hem die wil".

17-97. En hij die God leidt, is goed geleid, doch voor hem die Hij laat dwalen zul je buiten Hem geen helper vinden. En Wij zullen hen verzamelen op de Dag der Opstanding, op hun aangezicht, blind, stom en doof voorover liggend. Hun verblijfplaats zal de hel zijn; telkenmale als het Vuur afneemt, zullen Wij de vlam voor hen aanwakkeren.

4-143.  Weifelend tussen dat en dit. Zij behoren noch tot dezen, noch tot genen. En voor hem, die God doet dwalen, zul je geen uitweg vinden.

7-178. Wie God leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.

Dat de Qur'aan gruwelen bevat is TOTALE onzin!

Heb je soms last van woord blindheid?
Ik neem aan dat je de hemel en hel als iets re�els beschouwd.

44-43. De boom van Zaqqoem,

44-44. Zal het voedsel voor de zondaar zijn,

44-45. Als gesmolten koper zal het in de buik koken,

44-46. Gelijk het koken van ziedend water.

44-47. "Grijpt hem en sleurt hem in het midden van het laaiend Vuur;

44-48. Giet daarna als marteling kokend water op zijn hoofd."

8-12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."

10-4. Tot Hem is uw aller terugkeer, dit is de ware belofte van uw Heer. Voorzeker, Hij begint de schepping, daarna zet Hij haar voort, opdat Hij degenen die geloven en goede werken doen met rechtvaardigheid moge belonen. En de ongelovigen zullen een drank van kokend water en een pijnlijke straf ontvangen, daar zij (de waarheid) verwierpen.

22-19. Hier zijn twee tegenstanders die redetwisten over hun Heer. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten.

22-20. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd.

22-21. En hen zullen ijzeren roeden wachten.

22-22. Telkens wanneer zij er uit (uit de hel) wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: "Proef je de straf van het branden?"

72-23. (Mij is) slechts de verkondiging van God's boodschap opgedragen." En voor degenen die God en Zijn boodschapper niet gehoorzamen is het Vuur der hel, waarin zij lange tijd zullen vertoeven,

98-6.  Voorwaar, de ongelovigen onder de mensen van het Boek en de afgodendienaren zullen in het Vuur der hel geworpen worden, daarin zullen zij verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.


17-10. En dat Wij voor degenen die niet geloven in het Hiernamaals een smartelijke straf zullen bereiden.

56-42. Te midden van verschroeiende winden en kokend water.

4-56.  Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, God is Almachtig, Alwijs.


Wat betreft vers 9:1-7, je bent in ieder geval iemand die de verzen in de historische context kan plaatsen, hulde hiervoor.
Wat echter niet wegneemt dat de afgoden dienaren, die hier besproken worden, alleen genade kregen door berouw te tonen, het gebed te houden en de zakaat betalen.
Met andere woorden ze werden met het mes op de keel gedwongen de Islam te accepteren, je bewering dat bij alleen een overgave de vijandigheden zouden gestaakt worden, snijd dan ook geen hout.
Alleen als zij berouw tonen EN het gebed houden EN de zakaat betalen, dan pas is hun weg vrij!, m.a.w als ze zich bekeren tot de Islam.

Hierdoor lopen gelijk je volgende beweringen stuk, dat nergens in de Koran wordt bevolen om mensen te doden en te kwellen, en dat mensen niet met geweld zouden moeten worden bekeert.
 
Vers 2:256 dat er geen dwang in de godsdienst zou zijn , is hiermee gelijk tegenstrijdig aan vers 9:5, wat alleen genade toekend aan de afgoden dienaren als ze berouw tonen EN het gebed houden EN de zakaat betalen


En als laatst wil ik hier ook nog aangeven, dat vrijheid van meningsuiting allang was geintroduceerd door middel van de Qur'aan

En in de Islam met de sunna/ahadith??

Vanwege je commentaar ben ik benieuwd  wat je eventuele antwoord kan zijn op onderstaande vraag:

Heeft de Ahadith volgens jou enige rechtgeldende verplichting voor de moslim, ook als deze niet als zodanig in de Koran zijn te vinden?

salaam Akbash.     b.t.w passende nick heb je..

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 18:56


Is dit je voorbeeld van een van die �gruwel� verzen in de Koran die niet toepasbaar zijn anno 2005?

Ja hallo.. wakker worden.
Je vroeg om :" moet je mij eerst een duidelijk voorbeeld geven van zo een vers uit de Koran die volgens jou niet in deze tijd kan worden toegepast. Anders is jouw uitspraak zonder basis."

 

Hoe zou je het vinden als de Osama Bin Laden een part time job zou krijgen binnen het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Is dat voor Nederland een gezonde zaak?

Stel je deze vraag met betrekking tot vers 3:118?
Zo ja, dan is dit een hele kromme domme vergelijking, waarmee je aangeeft dat je alle niet moslims ziet zoals zij die ene Bin.L zien!
Zo nee ,dan graag meer helderheid..

 

Lees meteen ook even vers 60:8

�Allah verbiedt jullie niet om met degenen die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw woonplaatsen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.� 60:8

Prachtig vers! dus vers 3:118 kan in de prullenbak.....of niet?

vr.gr Akbash

 

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 18:58
Hallo Akbash; hoe doe je dat, steeds van die korte stukjes quoten?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 19:05

HTML code gebruiken Pentacost, quote tussen [  ]  bij het begin van de text, en /quote  tussen [  ] aan het einde van de text.

good night, Akbash

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 maart 2005 om 19:58

Nu heb ik een vraag.... Stel nu dat onze regering zou hebben besloten net als de Franse regering om de hoofddoek af te schaffen op scholen.

Geldt voor de meeste Moslims op deze site dan nog deze regel....

Allah verbiedt jullie niet om met degenen die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw woonplaatsen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.

Of wordt deze overheidsregel dan gezien als een oorlogsveklaring op de Islam? (Want dat gevoel had ik hier in het begin wel een beetje)

Want in Nederland kennen we dan wel vrijheid van godsdienst,maar deze is nog altijd wel gebonden aan andere wetten.Nu kunnen er dan wel geen kwaade texten in de Koran staan,wat ik best wel wil aannemen (Ondanks dat de bestraffingen wel hard zijn).Maar op het moment dat men de wetten die niet gelijk staan aan de wetten van de Koraan wil toepassen in Nederland ontstaat er een sfeer van "Not done" en alleenrecht onder bepaalde moslims.

Waarop ik me nu dus ga afvragen......Als de Koran liefde beschrijft in vrije wil,mag het dan liefde afdwingen?

(Want op het moment dat men deze liefde wil gaan afdwingen,kan men in staat zijn om tot gruweldaden over te gaan,terwijl deze nu juist hier worden tegengesproken en in de Koran niet worden aangegeven zoals men zegt.Want het lijkt er dan op dat men Allah's straffen die wel worden aangegeven in sommige stukjes wil aanwenden om zelf voor eigen rechter te spelen om de liefde als nog af te dwingen.)

Want dat lijkt mij nu juist "Not done" of zie ik dat nu verkeerd?

 

Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 06:36

jiyuu schreef:

Akbash als je nog een Koranvers tegenkomt dat niet in deze moderne tijd toepasbaar is, hoor ik het graag.

Natuurlijk Jiyuu, wat dacht je van het volgende vers:

4-58. O gij die gelooft, laten uw slaven en degenen uwer die de geslachtsrijpheid nog niet hebben bereikt driemaal uw toestemming vragen (bij u te mogen komen), v��r het morgengebed, wanneer je wegens de middaghitte u van uw klederen ontdoet, en na het avondgebed. Drie priv�-tijden voor u. Op andere tijden is het noch voor u, noch voor hen hinderlijk, want sommigen uwer moeten met anderen omgaan; aldus maakt God u de geboden duidelijk; God is Alwetend, Alwijs.

Wat denk je? is dat nog toepasbaar in onze, om met jou woorden te spreken, geweldadige goddeloze immorele westerse maatschappij?


33-1. O Profeet, zoek bescherming bij God en gehoorzaam de ongelovigen en de huichelaars niet. God is Alwetend, Alwijs.

Hoe moet dit dan, als je als moslim in een kafir land woond?
Hoewel je verschillende rechten heb in onze verdorven sameleving, heb je ook plichten, die je opgedragen worden door onze seculiere, immorele goddeloze staat, en die dien je te gehoorzamen..


33-50. O profeet, Wij hebben voor u uw vrouwen wettig gemaakt, aan wie gij haar huwelijksgiften hebt gegeven, en degenen die uw rechterhand bezit van haar, die God u als een oorlogsbuit heeft gegeven en de dochters van uw ooms en tantes van vaderszijde en de dochters van uw ooms en tantes van moederszijde die met u emigreerden, en elke gelovige vrouw indien zij zich aan de profeet toevertrouwt als de profeet haar wenst te huwen; dit is slechts voor u en niet voor de gelovigen. Wij hebben reeds kenbaar gemaakt wat Wij omtrent hun (gelovige) vrouwen en degenen die hun rechterhand bezit, hebben verordend, opdat er geen blaam u aankleve. God is Vergevensgezind, Genadevol.

Ik denk dat het niet meer van deze tijd is om vrouwen als slaven te houden vind je niet?

En zo zijn er vele meer, je kunt dus onmogelijk volhouden dat alle Koran verzen een tijdloze contex zouden hebben, je moet ze daarom ook zien in het licht van de tijd waarin ze opgeschreven zijn.
Of heb jij nog slaven?......

vr.gr Akbash

 


 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 08:12
Salaam

Wat is het nou Islam steeds op een eenzijdige manier te bekijken?
Nergens uit de eerste verorveringen door de tweede Chalief blijkt dat lokale regeringen uit elkaar werden gezet. Sterker nog, men liet alles intact. En ja, belasting hoort iedereen van een staat/rijk te betalen, dus zo erg was het nou ook weer niet. Lezen van documentatiemateriaal kan helpen met kennisgebrek.
Wat is het nou, dat je probeert voor God te spelen? Bepaal jij soms Zijn Schepping?
Waarom loochen je de vreedzame islamietische oplossingen en wilt slechts de geweldmogelijkheden belichten? Behoor jij ook tot een terroristische sekte? Ok, jij zegt, als er gewelddadige opties zijn is er geen vreedzaamheid over. Maar is het niet zo, als er vreedzame opties zijn de gewelddadige opties moeten worden onderdrukt? Dat er een vreedzame balans dient te worden gemaakt? Dus, nee, alleen zeggen dat deze gewelddadige opties zijn (wat nou, zelfverdediging verboden?) geen vreedzaamheid overlaat is een ongebalanseerde uitspraak. Verder, je bent een ongelovige als je een onislamietische verhandeling accepteert, zoals rente. Maar is onderwijs dan verboden? Ok, je hebt een plicht je te houden aan een (menselijke) grondwet. Maar spreekt die altijd maar weer de Islamietische regels tegen? Er zullen ook zeer veel overeenkomsten zijn, al zijn er verschillen (die men opblaast en daarmee probeert te zeggen dat er geen congruentie mogelijk is, maar dat is overdrijving). Je moet niks zien in een tijdgerichte context. Immers, wat vind je van gedichten? Leggen deze gevoelens uit van alleen die tijdsperiode? Dus, verandert tijd of veranderen mensen? Tijd is zeker, mensen, die houden niet zo van verandering. Vandaar dat de mens zich op goede/slechte gedrag zich nauwelijks heeft verbeterd. (Er is/zijn nog altijd oplichterij, smoesjes.) De Hel is gruwelijk, maar wat vind je van de daden van sommige mensen? Oorlog, verkrachting, kannibalisme, etcetera? Wie verrichten zulke daden, mensen toch? Jouw interpretaties, jouw interpretaties. Bovendien, die verzonnen vers, God gebruikt nooit de Ik vorm maar de 'Wij' (koninklijke ik) vorm. Daarmee al verworpen. Verder, gebruikt God in de Quraan nooit meent als werkwoord (heb ik niet kunnen vinden). Ook nooit schepsels maar schepselen.
"En in de schepping van uzelf en alle medeschepselen, die Hij verspreidt (over de aarde), zijn tekenen voor een volk dat zekerheid van geloof wil hebben. "(44:4)

Waar is de gruwelheid jegens homoseksuelen in de Quraan?

"Toen hun broeder Lot tot hen zeide: "Wilt gij niet rechtvaardig worden?
Waarlijk, ik ben u een getrouwe boodschapper,
Vreest daarom Allah en gehoorzaamt mij.
En ik vraag u er geen beloning voor. Mijn beloning is slechts bij de Heer der Werelden.
Nadert gij van alle schepselen de mannen?
En verlaat gij uw vrouwen, die uw Heer voor u heeft geschapen? Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."" (27:161-166)
Verder vind ik het erg jammer van christenterrorisme alleen de Islam (weer) aan te vallen en erop door blijven hameren. Waar is de grens van overdrijving (zijn we die al voorbij)? En jiyuu had het niet over moslims, maar (vooral) over niet-moslims die de Vrede in Islam omzetten in Wrede. Maar zeg eens eerlijk, dwalen niet diegenen die willen dwalen? Dus uiteindelijk ligt de keuze bij de mens. Die heeft zijn wil. Eigenlijk hoort men een nieuwe topic te beginnen als men zo graag Islam wilt beschrijven met diens eigen mening.

Ik ben verder ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede, accepteer het of niet, jouw keuze)
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 09:28

Hallo Akbash

Waar haal jij in godsnaam "sura" 145 vandaan????? En waarom geef je daar geen antwoord op als een broeder van mij dat aan jou vraagt? Wie/wat ben jij eigenlijk? Je hebt iets in jou hoofd zitten en dat ga ik je hier heel fijn uitleggen, voor de rest ga ik helemaal geen tijd meer aan jou besteden, omdat je blind geleid wordt door je (waarschijnlijke) ongeloof.

Je accepteert de Qur'aan niet als een heilig boek van God, maar je schrikt blijkbaar wel als je leest dat er een ongekende straf op jou zal wachten na de dood. De Qur'aan bevat geen gruwelen, maar waarschuwingen. Alles wat je hierboven opnoemt zijn waarschuwingen voor het hiernamaals, geen mens die ze je kan opleggen. Als ik te horen krijg dat ik in het boek van Sinterklaas sta, vind ik dat prachtig. Een enkele reis naar het warme Spanje ;) met andere woorden: Ik geloof er niet in, dus besteed ik er geen aandacht aan.

Dit in tegenstelling tot jou. Jij hebt blijkbaar een bepaald beeld in jou hoofd gevormt, wat je blijkbaar toch dwarszit. Geloof je wel zelf in dat beeld? Je wilt koste wat kost, dit beeld in jou hoofd bevestigd zien krijgen. Zo erg zelfs dat ik ga twijfelen aan jou intelligentie. Of misschien doe je het expres, ik weet het niet, maar hier komtie:

Toen ik hoofdstuk 9 uitlegde heb ik de belangrijke dingen geaccentueerd en heb ze daarna nogmaals extra uitgelegd, omdat ik wel verwachtte dat je het anders niet zou begrijpen. En toch weet je het weer te verdraaien. Ik ga het hier nogmaals uitleggen:

:1-7 Dit is de verklaring van ontheffing door Allah en zijn boodschapper tegenover degenen der afgodendienaren met wie gij een verdrag hebt gesloten. (deze verklaring van ontheffing geldt dus ALLEEN tegenover afgodendienaren met wie een verdrag is gesloten!) Gaat daarom in het land rond voor vier maanden en weet, dat gij Allah niet kunt ontsnappen en dat Allah de ongelovigen zal vernederen. En dit is een verklaring van Allah en Zijn boodschapper aan de mensen op de dag van de grote bedevaart, dat Allah alsmede Zijn boodschapper niets uitstaande hebben met de afgodendienaren. Als gij daarom berouw toont zal het beter voor u zijn, maar indien gij u afwendt, weet dan, dat gij Allah niet kunt ontsnappen. En geeft tijding van een pijnlijke straf aan de ongelovigen. Met uitzondering van diegenen der afgodendienaren met wie gij een verbond hebt gesloten en die in niets hebben gefaald, noch iemand tegen u hebben geholpen. Vervult daarom aan dezen het verbond tot hun bepaalde termijn. Voorzeker, Allah heeft de godvruchtigen lief. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar gij hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. (ter info: mensen bekeerden zich, na het horen van de verzen, masaal tot de Islam, dus mocht er iemand zijn die moslim werd geeft deze vers aan dat diegene met rust gelaten dient te worden PLUS deze vers geeft een extra verwijzing naar wat vrome moslim hoort te doen) Voorzeker, Allah is Vergevensgezind, Genadevol. En als ��n der afgodendienaren u om bescherming vraagt, schenk hem dan bescherming (en dit geeft aan dat als ze zich overgeven, je ze ook bescherming moet bieden. Hier zijn ze dus geen moslim, maar wordt een uitstekend voorbeeld gegeven hoe mooi de Islam in werkelijkheid is!!!) dat hij het woord van Allah moge horen; voer hem dan naar de plaats, waar hij veilig is. Dit is omdat zij een volk zijn dat niet weet. (en misschien ooit wel, als hun hart dat wil)

Jou verhaal dat de Islaam mensen dwingend tot geloof bekeerd is klinkklare onzin en is alleen jou verbastering (en van vele anderen met jou) van het ware geloof. 2:256 loopt dus nog steeds in volledige harmonie met de rest van de Qur'aan. Dat bedoel ik nou met Vrede omzetten in Wrede en toen ik dat schreef had ik onder meer JOU in gedachten.

Allah is genadevol en barmhartig, maar wat Allah ook is, is zijn rechtvaardigheid. Jij beweert dat je geen eigen keus hebt, omdat Allah die keus voor jou maakt, nu vraag ik jou:

Leg jezelf erbij neer. Je kan je laten leiden door Allah, doe niet meer zo opstandig en accepteer zijn tekenen...

Wat gaat er nu door jou heen? Voel je dat Allah jou tegenhoudt om te geloven? Of geloof je er zelf niet in? Het is je eigen keuze Akbash...

3:7 Hij is het, Die u het Boek heeft nedergezonden; er zijn verzen in, die onoverdrachtelijk zijn, zij vormen de grondslag van het Boek, en er zijn andere (verzen), die zinnebeeldig zijn. Maar degenen in wier hart dwaling is, volgen die, welke zinnebeeldig (bedoeld) zijn en zoeken tweedracht en de verkeerde uitleg. En niemand kent de juiste uitleg dan Allah en degenen, die vast gegrondvest zijn in kennis, die zeggen: "Wij geloven er in; het geheel is van onze Heer"; en niemand trekt er lering uit, dan zij, die begrip hebben.

Natuurlijk weet Allah allang wat jij gaat doen en wat jou te wachten staat. Alleen laat hij jou die weg bewandelen waar JIJ in dit aardse leven voor gekozen hebt.

Ga jij maar lekker door met waar je mee bezig bent. Je neemt alleen jezelf in de maling. Ik neem liever een andere weg! Ik vraag je graag mee op deze weg, maar dat heb ik hierboven al gedaan.

Nog zo'n onnozel opmerking, 3:118 in de prullenbak plaatsen omdat het tegenstrijdig zou zijn met 60:8

Laten we deze opmerking eens van dichtbij bestuderen:

3:118-120 O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien gij ze wilt begrijpen. Ziet, gij hebt hen lief, maar zij hebben u niet lief. En gij gelooft in het gehele Boek; wanneer zij u ontmoeten zeggen zij: "Wij geloven." maar wanneer zij alleen zijn, bijten zij op hun vingertoppen van razernij over u. Zeg: "Sterft in uw razernij." Waarlijk, Allah weet goed wat in de harter is. Als u iets goeds overkomt verdriet het hen en als u iets kwaads overkomt verheugen zij zich er over. Maar, indien gij geduldig blijft en God vreest, zullen hun plannen u in het geheel niet schaden; voorzeker, Allah weet hetgeen zij doen.

60:8 Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.

Intieme vrienden zijn en goed doen en rechtvaardig handelen tegen iemand zijn twee totaal verschillende dingen. Snap je dat dan echt niet, of doe je het expres? Ook hier kan je opmaken dat je mensen met rust moet laten en dat je zelfs aangeraden wordt om ze goed te doen. Voorzeker, Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.

Kwantiteit is niet meteen kwaliteit, maar kwaliteit is wel iets dat opvalt. En dat doet de Islam. Jou "zelfverzonnen sura" (SubhanAllah) zal dan ook hooguit door een kleine gemeenschap in "ere" worden gehouden. Moge Allah ons allen behoeden voor figuren als jou.

Jij haalt verzen erbij die gaan over de behandelingen van slaven. In die tijd waren slaven hele normale dingen. De Islam bracht deze slaven rechten! En je werdt ook nog eens aangeraden om slaven vrij te kopen!

2:177 Het is geen deugd, dat gij uw gezicht naar het Oosten of naar het Westen wendt, maar waarlijke deugd is in hem, die in Allah, de Laatste Dag, de engelen, het Boek en de profeten gelooft en die van zijn vermogen geeft uit liefde voor Hem aan de verwanten, de wezen, de armen, de reiziger, de bedelaars en voor het vrijkopen van slaven en die het gebed onderhoudt en de Zakaat betaalt; verder in degenen, die hun belofte nakomen, wanneer zij een belofte doen en de geduldigen in armoede, in kwellingen en in oorlogstijd; dezen zijn het, die bewezen hebben, waarachtig te zijn en dezen zijn vromen.

Vandaag de dag tref je nergens meer legale slaven aan, maar wie zegt dat het voor altijd zo zal blijven?? De Qur'aan verplicht je absoluut niet tot het behouden van slaven, maar geeft raad hoe je ermee om moet gaan en vergemakkelijkt zulke zaken. Om dan meteen te roepen dat de Qur'aan geen tijdloze context zou hebben is iets te snel gezegd. je kan immers niet in de toekomst kijken.

Maar ik begrijp je enthousiasme wel. Zo denk je iets gevonden te hebben waardoor je dichter bij de bevestiging komt van jou eigen beeld.

Je vraag over de hadith is grappig, want ik had daar gister een post over geplaatst bij een vraag van postpentacost. Die kopieer en plak ik hier voor het gemak ff bij:

Wat de Qur'aan hierover zegt:

16:64 En Wij hebben alleen dit Boek tot u nedergezonden, opdat gij hun hetgeen waarover zij verschillen moogt uitleggen en tevens als leiding en barmhartigheid voor de mensen die geloven.

Hieruit moet ieder moslim uit kunnen halen dat hadith te herleiden valt uit de Qur'aan. Vele hadith en overleveringen zijn dit echter niet. Zoals het stenigen, dat feitelijk afstamt uit het joodse cultuur.

2:2 Dit is een volmaakt Boek, daaraan is geen twijfel, een richtsnoer voor de godvrezenden.

Zolang dit boek volmaakt is, heeft het ook geen aanvullingen nodig. (lees: eigen regels maken)

En dit is wat er in de Qur'aan staat over de betreffende personen van jou vraag:

4:137 Voorzeker, degenen die geloven, daarna verwerpen, dan wederom geloven dan wederom verwerpen en daarna in ongeloof toenemen, hen zal Allah niet vergeven, noch zal Hij hen op de rechte weg leiden.

Om vervolgens met een heel simpel to-do-tje te komen:

4:138 Verkondig de huichelaars, dat hen een pijnlijke straf wacht.

Waarom zouden wij dan zelf voor God moeten spelen en al hun zondes op ons nemen, terwijl Allah ons opdracht geeft om hun de straf te verkondigen die Hij zal geven? Ik kan niet begrijpen dat verkondigen staat voor doden en vraag mij eigenlijk af, wie wel?

Wat overspel betreft:

24:2 Geselt iedere echtbreekster en echtbreker met honderd slagen. En laat medelijden met hen u van de gehoorzaamheid aan Allah niet afhouden indien gij in Allah en de Laatste Dag gelooft. En laat een groep gelovigen getuige zijn van hun bestraffing.

Sommigen beweren dat echtbreker en echtbreekster hier staat voor zina (buitenechtelijke sex) voor het huwelijk en dat zina na het huwelijk andere regels hebben. Deze regels kan men in ieder geval niet vinden in de volmaakte heilige Qur'aan, maar in bepaalde hadith en overleveringen, die misschien niet zo goed beschermd worden, door Allah, als de Qur'aan.

Laten we puur blijven en alle hadith dat, op de een of andere manier, niet is te herleiden valt vanuit de Qur'aan, eens beter bestuderen. Werkt het productief of destructief... Dan komen we als moslimgemeenschap een heel stuk verder als waar we nu mee bezig zijn...

Over mijn naam betreft kan ik heel kort en krachtig in zijn: soldiers bestaan om de VREDE te bewaren, onder welke omstandigheden dan ook.

@ Postpentacost

Je doet zelf lager als laag als het over de Islam gaat, maar betreurt het als ik de visie van het Christendom weergeef. Die visie is geen rationele visie, waardoor de overgrote aanhang zich vandaag de dag niet meer gebonden voelt aan de kerk.

Geloven alleen is niet genoeg. Werken is wat telt, na het geloven!

@ Ruud

Zo'n vaart zal het wel niet lopen, maar het legt wel de zaadjes voor een nog erger gepolariseerd maatschappij. Terwijl in Barcelona de nudisten geheel naakt over straat mogen gaan, worden elders gesluierde vrouwen, die dit doen voor het beleiden van hun geloof, rechten ontnomen die ieder ander mens wel heeft. Mocht dit in Nederland ook gebeuren, is dit tegenstrijdig met Grondwet Art. 6.

lid 1 Ieder heeft het recht zijn godsdienst, individueel of in gemeenschap met anderen vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.

lid 2 De wet kan ter zaken van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

De Qur'aan is in geen enkele opzicht een godsdienst dat onontkoombare tegenstrijdigheden vertoont met de hedendaagse moderne wet. Door die wet te veranderen kan je dat natuurlijk wel voortbrengen.

Ik sluit me hierbij volledig aan bij mijn broeder abdulkadir: Er zullen ook zeer veel overeenkomsten zijn, al zijn er verschillen (die men opblaast en daarmee probeert te zeggen dat er geen congruentie mogelijk is, maar dat is overdrijving) Heel mooi en overduidelijk.

35:5 O mensen, de belofte van Allah is voorzeker waarachtig. Laat het tegenwoordige leven u daarom niet misleiden, noch laat de aarts-bedrieger u van Allah afleiden.

esselamun aleikum

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 14:54
In eerste instantie geplaatst door Akbash

Hoe zou je het vinden als de Osama Bin Laden een part time job zou krijgen binnen het Ministerie van Binnenlandse Zaken. Is dat voor Nederland een gezonde zaak?

Stel je deze vraag met betrekking tot vers 3:118?
Zo ja, dan is dit een hele kromme domme vergelijking, waarmee je aangeeft dat je alle niet moslims ziet zoals zij die ene Bin.L zien!
Zo nee ,dan graag meer helderheid..

Dit bewijst weer eens het gevaar van conclusies trekken zonder behoorlijk onderzoek of studie.

Het woord dat in dit vers wordt gebruikt door Allah is bitaanah.

 

Bitaanah is een adviseur, consultant, beschermer, helper of vriend. In een hadith van Abu Sa�id Khudree (ra) zegt de Profeet (s) dat iedere khalifa die op aarde is geweest altijd twee soorten van bitaanah heeft gehad. Een die hem goede dingen adviseert en een die hem slechte adviseert.

In de geschiedenis hebben de khalifa�s dan ook nooit dhimmies als secretaris gebruikt. Deze kunnen vandaag je vriend zijn en morgen al je strategie�n en geheimen verraden aan de vijand.

Machiavelli schreef ooit: �Zeg niets tegen je vriend wat je ook niet aan je vijand zou zeggen.�

 

Vandaar mijn vraag aan jou of hoe je het zou vinden als Osama bin Laden op het ministerie van Binnenlandse zaken in Den Haag zou komen werken.

In eerste instantie geplaatst door Akbash

Jiyuu:Lees meteen ook even vers 60:8

�Allah verbiedt jullie niet om met degenen die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw woonplaatsen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.� 60:8

Prachtig vers! dus vers 3:118 kan in de prullenbak.....of niet?

vr.gr Akbash

Vers 60:8 zegt ons vriendelijkheid en rechtvaardigheid te tonen, deze begrippen zijn ruimer in bereik en betekenis dan het woord bitaanah in vers 3:118. Een heel ander niveau dus.

Een simpele vriend hebben zoals in vers 118 kan je niet vergelijken met het tonen van vriendelijkheid aan een hele gemeenschap.

 

Akbash

Heb je nog meer wetten uit Koran of Hadith die voor jou te �ouderwets� zijn om toe te passen?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 15:21

Salaam moealykum warahmatoelah

Beste broeders en zusters, ik heb het al eerder gevraagd aan jullie of je geen aandacht meer kan geven aan die akbasch. zijn intentie is duidelijk. het is een leugenaar en hij verzint dingen die niet waar zijn ik zeg hij want er staat wel dat ie een vrouw is maar daar geloof ik niks van het is een man.

hij heeft frustraties die hij hier op deze forum komt afreageren op de moslims die op deze forum komen.

broeders en zusters besteed alsjeblieft geen tijd en moeite aan deze man want hij is niet op zoek naar antwoorden laatstaan het willen weten wat de silam allemaal inhoudt.

hij geilt erop dat jullie op zijn geplaatste berichten ingaan, zulke mensen heb je.

als jullie broeders en zusters nou gewoon niet reageren op hem en als we nou eens meer tijd aan elkaar besteden om meer van elkaar te leren over de islam want er zijn hier heel veel broeders en zuster die met vragen zitten over hun dien.

als ie antwoorden zoekt kan ie zelf gaan zoeken dit is immers de tijdperk van informatie.

het is een leugenaar kunnen jullie dat nou niet zien. hij probeert twijfels en haat te zaaien hier op de forum. dat komt waarscheinlijk omdat ie zelf geen leven heeft.

ik zou zeggen akbassch; get a life 

 

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 15:32

Salaam azajamal,

Je hebt helemaal gelijk.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 15:47
Salaam

Bij deze, Akbash, succes met jouw onenigheid/mening, maar ik verzoek jou ons moslims met rust te laten. Intelligent genoeg, kan men ook naar betrouwbare informatie gaan zoeken. Waar blijft deze (intelligentie/zoektocht)?
Sorry, maar ik moet zeggen dat broeder azajamal duidelijk aangeeft dat onze menselijke grens voor geduld al bereikt is. Kijk, ik ben niet boos, kan tegen opbouwend kritiek, maar eenzijdigheid (vooral met kennis), daar kan ik echt niet tegen. Verder sorry dat wij moslims geen speelballetje willen wezen.
Anyways, het is hoognodig om eer on-topic te gaan posten, in plaats van een persoonlijk anti-islamietisch getinte reactie uit te pluizen.

Ik ben ook maar een mens. Im aak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Akbash Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 januari 2004
Locatie: Antarctica
Online status: Offline
Berichten: 264
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2005 om 17:38

Waar haal jij in godsnaam "sura" 145 vandaan????? En waarom geef je daar geen antwoord op als een broeder van mij dat aan jou vraagt? Wie/wat ben jij eigenlijk? Je hebt iets in jou hoofd zitten en dat ga ik je hier heel fijn uitleggen, voor de rest ga ik helemaal geen tijd meer aan jou besteden, omdat je blind geleid wordt door je (waarschijnlijke) ongeloof.

Uit mijn mouw...
Rustig maar...als je eens even verder had gekeken op het forum, dan zou je waarschijnlijk gemerkt hebben dat ik daar al lang op gereageert had.
Soldier voor de duidelijkheid, een religie die komt aanzetten met een onveranderlijke waarheid, foutloos opgeschreven, in een door een barmhartige almachtige God
neder gezonden boek, vraagt er na om kritisch te worden bekeken.
Om kritisch te kunnen bekijken moet je daar wel voor open staan, blindheid in acceptatie is eerder te zien bij dogmatische gelovige, die eventuele tegensprekingen en fouten in hun religie op alle mogelijke manieren proberen te verdraaien, je zou dan ook eerder kunnen zeggen dat zij blind geleid worden door hun geloof.

De meest wilde verklaringen heb ik al moeten slikken betreffende vers 86:5-6-7 , misschien kun jij het verklaren?.
Daarbij wordt beweert dat de Koran foutloos is, Allah maakt namelijk geen fouten toch?
Door deze insteek is ��n foutief vers al genoeg om de Goddelijkheid van de gehele Koran onderuit te halen.
Skeptisch word je ook bij het Konstateren van zich tegensprekende verzen, maar daar heeft niet God, maar de zich aan het geloof vastklampende bigot iets op gevonden, namelijk �Nasiekh wa Mansoekh�, of te wel het abrogeren van eerdere verzen door latere die elkaar tegenspreken.
Dat roept natuurlijk vraagtekens op..een almachtige God die zich zelf moet rectificeren?
Daarbij geeft diezelfde God ook nog eens in zijn boek aan dat zijn woorden geen verandering zouden kennen, en tevens kompleet zou zijn!

10-64. Er zijn voor hen blijde tijdingen in het tegenwoordige leven en het Hiernamaals. De woorden van God kennen geen verandering - dat is inderdaad de opperste zegepraal.

6-34.  Gewis, de boodschappers v��r u werden ook verloochend en gekweld, niettemin bleven zij geduldig in datgene, waarvoor zij waren verloochend; totdat onze hulp tot hen kwam. Er is niemand die de woorden van God kan veranderen. En er zijn reeds tijdingen omtrent die boodschappers tot u gekomen.

Nog ongeloofwaardiger wordt het na het lezen van het volgende vers:

4:82   �Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van Allah dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt.�

Die tegenstrijdigheden (b.v gebruik alcohol, straf voor de ontuchtpleger, jihad tijdens de heilige maanden) zitten er in, dus trek je conclusie...

Koran verzen die geabrogeert zouden zijn door latere zouden voor de geloofwaardigheid van het boek geen plaats hierin moeten hebben.
Helaas zitten ze er wel in, en dat komt de algehele geloofwaardigheid niet ten goede, want wat is het voor een God die zijn meningen moet bijstellen? in ieder geval geen God die vooruit kan zien..
Daarbij word je als niet-moslim overgoten met de meest wraakzuchtige teksten, met de bedoeling om je maar vooral te onderwerpen aan die "Barmhartige" God.
De minste der schepselen zouden ze zijn (ik neem aan dat God ook de pathogene virussen zou hebben geschapen), die vermeden moeten worden, of bekeert.

Toen ik hoofdstuk 9 uitlegde heb ik de belangrijke dingen geaccentueerd en heb ze daarna nogmaals extra uitgelegd, omdat ik wel verwachtte dat je het anders niet zou begrijpen. En toch weet je het weer te verdraaien. Ik ga het hier nogmaals uitleggen:

Je zult met andere argumenten moeten komen om te weerleggen dat de afgodendienaren niet gedwongen werden om de Islam te accepteren, uit je verklaring blijk duidelijk weinig realiteits zin, en dan beweren dat ik de zaak aan het verdraaien ben...
Laten we het eens nader bekijken:

9:5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol.

Waarop je de info geeft: ": mensen bekeerden zich, na het horen van de verzen, masaal tot de Islam, dus mocht er iemand zijn die moslim werd geeft deze vers aan dat diegene met rust gelaten dient te worden PLUS deze vers geeft een extra verwijzing naar wat vrome moslim hoort te doen"

En hier uit blijkt je ireele benadering van deze gebeurtenis.
Het was tijdens een oorlogs situatie, waarbij de veroverden te horen kregen, "als je berouw toond, en het gebed houd, en de zakaat betaalt, ben je vrij"
Vertel mee eens, als je niet het gebed wilde houden, was je dan ook vrij om te gaan?
NEE dus! en dit is wat een vrome moslim hoort te doen: bij het niet voldoen aan de opgelegde verplichtingen, volgde de dood straf.
Hoe kun je zo naief zijn om te verwijzen naar de vroomheid van de moslim in die situatie!
Het is alles of niets voor de veroverde veel goden aanbidders.
Natuurlijk "bekeerden" zich vele, maar dat lag niet aan de "mooie" Koran verzen, maar aan de dood die onherroepelijk zou volgen bij weigering!

2:256 geen dwang in religie, is hier volledig mee in kontrast! (en daarom ook geabrogeert).

Allah is genadevol en barmhartig, maar wat Allah ook is, is zijn rechtvaardigheid. Jij beweert dat je geen eigen keus hebt, omdat Allah die keus voor jou maakt, nu vraag ik jou:

Leg jezelf erbij neer. Je kan je laten leiden door Allah, doe niet meer zo opstandig en accepteer zijn tekenen...

Wat gaat er nu door jou heen? Voel je dat Allah jou tegenhoudt om te geloven? Of geloof je er zelf niet in? Het is je eigen keuze Akbash...

Ik neem aan dat je het goed bedoelt, Soldier, maar de tekenen die ik waarneem zijn niet die van een Almachtige barmhartige God.

Natuurlijk weet Allah allang wat jij gaat doen en wat jou te wachten staat. Alleen laat hij jou die weg bewandelen waar JIJ in dit aardse leven voor gekozen hebt.

In mijn eerdere rectie heb ik al aangetoond dat de volgende verzen wat anders beweren:

17-97. En hij die God leidt, is goed geleid, doch voor hem die Hij laat dwalen zul je buiten Hem geen helper vinden. En Wij zullen hen verzamelen op de Dag der Opstanding, op hun aangezicht, blind, stom en doof voorover liggend. Hun verblijfplaats zal de hel zijn; telkenmale als het Vuur afneemt, zullen Wij de vlam voor hen aanwakkeren.

4-143.  Weifelend tussen dat en dit. Zij behoren noch tot dezen, noch tot genen. En voor hem, die God doet dwalen, zul je geen uitweg vinden.

7-178. Wie God leidt is op het rechte pad. En wie Hij laat dwalen, zal tot de verliezers behoren.

Er wordt hier zeer duidelijk gesproken over "die God doet dwalen", dus niet ikzelf laat me dwalen, maar God.
Het enkele vers waar jij je konclusie uit trekt is dan ook niet in overeenstemming met de door mij aangehaalde verzen, daar hebben we dus alweer een kontradictie....

Intieme vrienden zijn en goed doen en rechtvaardig handelen tegen iemand zijn twee totaal verschillende dingen. Snap je dat dan echt niet, of doe je het expres? Ook hier kan je opmaken dat je mensen met rust moet laten en dat je zelfs aangeraden wordt om ze goed te doen. Voorzeker, Allah heeft de onrechtvaardigen niet lief.

Zoals je terecht aangaf, zijn het 2 verschillende zaken, maar rechtvaardig is het in geen geval om geen intieme vrienden van tussen de ongelovige te mogen nemen.
Dit noemen ze Discriminatie, beste soldier.
Een zaak waarop de moslims, soms terecht soms onterecht, aanspraak op menen te kunnen maken!

Jij haalt verzen erbij die gaan over de behandelingen van slaven. In die tijd waren slaven hele normale dingen. De Islam bracht deze slaven rechten! En je werdt ook nog eens aangeraden om slaven vrij te kopen!

Die "dingen", waren voor die tijd dan wel normaal, vandaag de dag echter niet, daarbij bracht de Koran dan wel rechten voor de slaven, een verbod erop is er niet, en dat is tot op de dag van vandaag geldig!

Vandaag de dag tref je nergens meer legale slaven aan, maar wie zegt dat het voor altijd zo zal blijven?? De Qur'aan verplicht je absoluut niet tot het behouden van slaven, maar geeft raad hoe je ermee om moet gaan en vergemakkelijkt zulke zaken. Om dan meteen te roepen dat de Qur'aan geen tijdloze context zou hebben is iets te snel gezegd. je kan immers niet in de toekomst kijken.

Soudan?, de Koran mag je dan wel niet verplichten om slaven te houden, ze verplicht ze ook niet om het niet te doen.
Of het in de toekomst misschien weer voor zou komen? als de gehele wereld tot de Islam zal behoren vast wel, de Koran is immers voor alle tijden h�..
Oeps...Foutje, niet voor alle tijden, want vandaag hoort ook tot alle tijden!
En op het moment is het niet volgens de normen die we hanteren.
Dus het vers is ook niet voor alle tijden....

Laten we puur blijven en alle hadith dat, op de een of andere manier, niet is te herleiden valt vanuit de Qur'aan, eens beter bestuderen. Werkt het productief of destructief... Dan komen we als moslimgemeenschap een heel stuk verder als waar we nu mee bezig zijn...

Dat is natuurlijk een benadering die een bron kan zijn voor konflict, want wie bepaalt of iets productief dan wel destructief zal zijn.
De regels voor het gebed b.v komen voor een groot deel uit de ahadith, je zou dus kunnen zeggen dat het productiever is om inplaats van 5x per dag te bidden ,3x per dag te bidden, immers er blijft meer tijd over om productief te zijn.
Tevens zijn vele handelingen die een moslim moet verrichten voor/tijdens het gebed ook niet alle afkomstig uit de Koran, en die kunnen nogal eens tot menings verschillen leiden.
De verplichting van de kleding vindt hoofdzakelijk zijn oorsprong in de ahadith.
En 2,5% zakaat, heeft geen oorsprong in de Koran, hier wordt slechts gesproken over wat men kan missen, maar ja, het "wat men kan missen", kan natuurlijk, zowel negatiever als positiever uitvallen


Over mijn naam betreft kan ik heel kort en krachtig in zijn: soldiers bestaan om de VREDE te bewaren, onder welke omstandigheden dan ook.

De geschiedenis heeft ons echter maar al te vaak geleert dat dit niet altijd zo is....
Neemt niet weg dat je er een nobele betekenis aan geeft.

Vr.Gr Akbash.

 

"The mind of a bigot is like the pupil of the eye. The more
light you shine on it, the more it will contract."



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.