Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

een vraag aan de moslims.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: een vraag aan de moslims.
    Geplaatst op: 16 maart 2005 om 07:56
Is het voor moslims wel mogelijk om een te worden met de Nederlandse maatschappij?
Ik krijg door de meeste posts van veel moslims de indruk dat ze ontzettend veel moeite hebben met de normen en waarden van de Nederlandse maatschappij.
zie ik dat verkeerd?
Terug naar boven
azajamal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 13 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 163
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote azajamal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 08:19

In eerste instantie geplaatst door criticus

Is het voor moslims wel mogelijk om een te worden met de Nederlandse maatschappij?
Ik krijg door de meeste posts van veel moslims de indruk dat ze ontzettend veel moeite hebben met de normen en waarden van de Nederlandse maatschappij.
zie ik dat verkeerd?

Beste criticus, je bent nu al 78 berichten verder en je hebt je nog steeds niet in de islam verdiept zoals het hoort zodra iemand ergens in geitreseerd is, vind je niet?

Wij kunnen als moslims best in een land, maatschappij leven waar de wet niet islamtisch is, zolang wij maar aan Allahs wet kunnen houden. Zoalng wij maar niet gedwongen worden om ons aan jullie aan te passen. wat jullie inetrgrattie noemen is eigenlijk assembleren, worden zoals , zijn zoals jullie zijn.

en om de wetten en regels van Allah te kunnen volgen hebben wij geen andere wet nodig dat kunnnen we namelijk allemaal individueel doen. daar hebben we geen regeriong voor nodig die ons daarop zou kunnen controleren.

De regels die dit land heeft voor haar burgers zijn voor alle mensen die erin wonen en dus ook voor mij.

Een ding wat ik wel vind om in een land wat niet jou moeder taal spreekt te kunnen comunceren moet je de taal leren en daar blijft het bij.

ik ga niet in in de polonese lopen en me als een gek verkleden, deel nemen aan feesten waar ik niet thuis hoor. en niemand hoefgt mij te vertellen hoe ik mijn kind moet opvoeden.

Welke gek land zou nou iemand verbieden om zich te kleden zoals zij zich wilen kleden? of welke land zou nou iemand tot een terrorist beschuldigen alleen maar omdat hij een lange baard heeft. daar kan hij namelijk niks aan doen het groeit gewoon aan zijn gezicht.

Montgomery Watt:''het succes van de islaam was en is een doorn in het oog van Europa dat daarom alles in werking heeft gesteld om het te verbergen.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 09:07
Neen Azamajal alleen de taal spreken om te kunnen communiceren is niet genoeg .
De Nederlandse Samenleving is een Samenleving.
Samenleven op een manier waarin je elkaar vinden kan en broeders zijn is het recht van elk volk.
Daarom zij er ook verschillende volkeren ontstaan in het verleden.
Ik spreek bv vrij goed engels , maar dit maakt mij nog niet tot een engelsman.
Ik spreek behoorlijk duits , maar ik zou me toch niet echt thuis voelen in Duitsland.
Daarom leef ik in Nederland.
Weet je ik krijg onder andere ook door jouw post  het hopelijk misplaatste gevoel dat moslims eigen in het geheel niet willen samen leven met de rest.
En dit baart mij zorgen.
Het baart me zorgen dat moslims andere mensen uitschelden als kaffer.
Het baart me zorgen dat er moslims zijn die wetten uit een vreemde cultuur belangrijker vinden dan de Nederlandse cultuur binnen Nederland.
Zeker ieder mens heeft het recht op een eigen privee opvatting in het leven.
Er is waarschijnlijk geen mens in Nederland te vinden die die niet heeft.
Maar als samenleving zul je wel dezelfde gronden moeten kunnen onderschrijven anders vorm je sub-culturen.

Vandaar mijn vraag.
maar goed jouw antwoord was dus duidelijk. Jij denkt van niet. Je vind het zelfs meen ik te begrijpen niet nodig.




Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 13:07

een multi-culturele land, daar moet toch gewoon ieder aan wennen vind ik, leef en laat leven, en de moslims zijn maar een klein onderdeel van deze multi-culturele samenleving, je ziet nog steeds bv hindoestanen met gekleurde poeders strooien, je ziet de surinamers hun eigen feesten vieren, de indonesiers met hun gewoontes, chinezen met hun mooie oogjes, enz enz enz.....

eigenlijk hoeft men niet door de wereld te gaan reizen, alle landen heb je in Nederland! ja, ik weet, ik overdrijf : )  

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 13:51
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

een multi-culturele land, daar moet toch gewoon ieder aan wennen vind ik, leef en laat leven, en de moslims zijn maar een klein onderdeel van deze multi-culturele samenleving, je ziet nog steeds bv hindoestanen met gekleurde poeders strooien, je ziet de surinamers hun eigen feesten vieren, de indonesiers met hun gewoontes, chinezen met hun mooie oogjes, enz enz enz.....

eigenlijk hoeft men niet door de wereld te gaan reizen, alle landen heb je in Nederland! ja, ik weet, ik overdrijf : )  

Je overdrijft niet.....We hebben gewoon meer tijd nodig om aan elkaar te wennen.Waar me met z'n alle voor moeten zorgen is dat we rustig blijven en mensen die te inpulsief willen handelen met rust benaderen.Ieder binnen zijn cultuur of geloof.En dat doen genoeg mensen,dat merk ik ook aan mensen hier.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 maart 2005 om 15:24
In eerste instantie geplaatst door criticus

Neen Azamajal alleen de taal spreken om te kunnen communiceren is niet genoeg .
De Nederlandse Samenleving is een Samenleving.
Samenleven op een manier waarin je elkaar vinden kan en broeders zijn is het recht van elk volk.
Daarom zij er ook verschillende volkeren ontstaan in het verleden.
Ik spreek bv vrij goed engels , maar dit maakt mij nog niet tot een engelsman.
Ik spreek behoorlijk duits , maar ik zou me toch niet echt thuis voelen in Duitsland.
Daarom leef ik in Nederland.
Weet je ik krijg onder andere ook door jouw post� het hopelijk
misplaatste gevoel dat moslims eigen in het geheel niet willen samen
leven met de rest.
En dit baart mij zorgen.
Het baart me zorgen dat moslims andere mensen uitschelden als kaffer.
Het baart me zorgen dat er moslims zijn die wetten uit een vreemde
cultuur belangrijker vinden dan de Nederlandse cultuur binnen Nederland.
Zeker ieder mens heeft het recht op een eigen privee opvatting in het leven.
Er is waarschijnlijk geen mens in Nederland te vinden die die niet heeft.
Maar als samenleving zul je wel dezelfde gronden moeten kunnen onderschrijven anders vorm je sub-culturen.

Vandaar mijn vraag.
maar goed jouw antwoord was dus duidelijk. Jij denkt van niet. Je vind het zelfs meen ik te begrijpen niet nodig.



Salaam Aleikum,

Allereerst criticus heeft nederland in zijn geheel geen gezamenlijke normen en waarden. Zo ja, benoem er dan een aantal voor mij die voor alle niet moslims gelden.
Het baart mij zorgen dat je de islam nog steeds ziet als een cultuur. Blijkbaar heb je niet zoveel opgelet tijdens de nederlandse lessen, maar een religie is niet echt een cultuur. Blijkbaar net zo slim als pim fortuyn en net zo laks om meer te weten te komen over de islam, voordat er beschuldigingen geuit worden. Stel dat we ons helemaal aanpassen aan de nederlanders, dus we eten varkensvlees, we drinken alcohol, we worden atheist en dan? Wie komen er dan? Moeten de mensen met kleurtjes vervolgens ook daadwerkelijk wit worden voordat ze deel uitmaken van de samenleving?

Moslims nemen al deel aan de samenleving en ze zijn onderdeel van de maatschappij. En als je geen subculturen wilt moet je eens de autochtone nederlanders erop aanspreken waarom zij hun kinderen naar een school sturen zonder buitenlanders.
En elke religieuze (of het nou een jood, moslim of christen is) zal nooit de wetten van God verloochenen voor de wetten die door een mens gemaakt zijn. Als je tegen een gereformeerde zegt dat ie op zondag moet gaan werken, omdat toevallig er een regering is gekomen die van een zondag ook een werkdag heeft gemaakt, dan zal hij of zij dit nooit accepteren.
Jij doelt volgens mij onder meer op de acceptatie van homo�s als onderdeel van de nederlandse cultuur. Nou orthodoxe Joden en conservatieve christenen accepteren de homo�s ook niet en die behoren volgens mij wel tot de nederlandse cultuur. Dus blijkbaar gaat het hier om de atheistische nederlandse cultuur waar jij op doelt.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 09:25

In eerste instantie geplaatst door criticus

Is het voor moslims wel mogelijk om een te worden met de Nederlandse maatschappij?

Nee

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 15:05
Wat is Taghoet?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 04:43

In eerste instantie geplaatst door criticus

Is het voor moslims wel mogelijk om een te worden met de Nederlandse maatschappij?

ja.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 04:44

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Wat is Taghoet?

Taghoet is een koranische term waarmee "afgod" wordt bedoeld.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 04:49

 

zo ver het normen en waarden genoemd kan worden,

nederland is alleen maar bezig met het fijn kauwen van niet nuttige doelen.

inplaats dat ze zich bezig houden met hun eigen verwaarloosde jeugd gaan ze zich bemoeien met dingen waar ze geen verstand van hebben, en dit kan je bij alles toepassen.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 05:29
In eerste instantie geplaatst door malikah

 

zo ver het normen en waarden genoemd kan worden,

nederland is alleen maar bezig met het fijn kauwen van niet nuttige doelen.

inplaats dat ze zich bezig houden met hun eigen verwaarloosde jeugd gaan ze zich bemoeien met dingen waar ze geen verstand van hebben, en dit kan je bij alles toepassen.

 

Het probleem zit aan bijde kanten,daar kom je niet omheen.De gevangenis is het bewijs.Een vriend van me werkt in een jeugd detentie inrichting,de verhoudingen zijn ongeveer 40/60,op een bevolking die in verhouding staat tot 14.0/1.5.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 06:01
Salaam Aleikum,

Ruud dat heb je ook in de VS. Daar zeggen de blanken dat de gevangenissen ook vol zitten met de meerderheid zwarten en latino�s.

Misschien ligt het probleem toch ergens anders?

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 06:07
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Ruud dat heb je ook in de VS. Daar zeggen de blanken dat de gevangenissen ook vol zitten met de meerderheid zwarten en latino�s.

Misschien ligt het probleem toch ergens anders?

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Nee het probleem ligt aan bijde kanten. Die jongeren hoeven hier in Nederland toch niet gedetineerd te zijn.Nederland is geen Amerika als het om sociaale stelsels gaat of wel?
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 18:46
HMM mijn vraag was gewoon aan moslims gericht. ik had niet de intentie met deze vraag om autochtonen te zeggen.
Neen ik bedoelde en bedoel nog steeds moslims.
dus Ruud ik begrijp jouw voorbeeld niet van die gevangenissen.
Neen ik bedoelde het gewoon in theologische zin.
Trouwens deze vraag kan zowel aan de Christenen onder ons op dit forum gesteld worden.
Dus bij deze :-)
Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 maart 2005 om 19:05
In eerste instantie geplaatst door criticus

HMM mijn vraag was gewoon aan moslims gericht. ik had niet de intentie met deze vraag om autochtonen te zeggen.
Neen ik bedoelde en bedoel nog steeds moslims.
dus Ruud ik begrijp jouw voorbeeld niet van die gevangenissen.
Neen ik bedoelde het gewoon in theologische zin.
Trouwens deze vraag kan zowel aan de Christenen onder ons op dit forum gesteld worden.
Dus bij deze :-)
Het voorbeeld van de gevangenissen gaf ik,omdat Malikah generalizeerde door te zeggen....... "inplaats dat ze zich bezig houden met hun eigen verwaarloosde jeugd gaan ze zich bemoeien met dingen waar ze geen verstand van hebben"
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 02:43
Salaam Aleikum,

Maar je moet erkennen Ruud dat de overheid geen verstand heeft van de Islam en er toch uitspraken over doet en regels voor maakt. Dan zou het misschien handig zijn, als men er zich toch zo druk over maakt, om een islamitsche geleerde aan te stellen als adviseur voordat ze uitspraken doen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 02:54
Vrede!
Waarschijnljik hebben ze Islamitische adviseurs in overvloed, van de
gematigde soort. Want er is alleen samenleving mogelijk als er sprake is
van tolerantie over en weer en als de naleving van de ahadith
genuanceerd gebeurt. Als er sprake is van een al te strakke naleving van
de regels, dan is samenleven niet echt mogelijk, maar dan ontstaat er een
soort islamitisch middeleeuws eiland. Niet een onbekend verschijnsel; we
hebben immers al eeuwen geisoleerde gemeenschappen binnen de
samenleving. Dank maar aan Staphorst.
Vertaald naar de steden zal dat toch betekenen dat er meer
ghettovorming komt en of de daar nu zo blij mee moeten zijn...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 02:58
Salaam aleikum,

Om nog eens terug te gaan naar amerika, daar heb je little tokio, little italy, chinatown en nog veel meer wijken waar mensen in gemeenschappen leven maar dit toch niet gesloten doen.
Mooi voorbeeld voor Nederland misschien? En ik denk niet dat je over ghetto�s kunt spreken wanneer er veel moslims in een wijk wonen. Misschien moet de overheid eens de standaard van de armlastigen in dit land eens verhogen door woningstichtingen aan te spreken op hun huurbeleid en er daardoor meer mogelijkheden zijn.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 maart 2005 om 18:13
100% mee eens. De corporaties zijn inmiddels commerciele project
ontwikkelaars geworden en de bazen topverdieners. Bouwen in de sociale
sector is voor woningstichtingen en aannemers niet aantrekkelijk, mede
doordat de overheid steeds minder subsidieert.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.