Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mis interpretatie van sjieten

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mis interpretatie van sjieten
    Geplaatst op: 19 maart 2005 om 09:41

Salaam aleikum,

Ik heb niets tegen sjieten maar ik vind het erg dat ze somige dingen van de koraan mis intepreteren zo ook het volgende stukje,zijn hier trouwends sjieten die er net zo over denken?dat anaal met je vrouw wel mag?

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle

80. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Pleegt gij een gruweldaad zoals niemand ter wereld ooit v��r u pleegde?"

81. "Gij nadert met wellust mannen, in plaats van vrouwen. Neen, gij zijt een volk dat de perken te buiten gaat."

82. Het antwoord van zijn volk was slechts: "Verdrijft hen uit uw stad, want zij zijn mannen die zich rein willen houden."

83. Wij redden hem en zijn familie, met uitzondering van zijn vrouw, zij behoorde tot de achterblijvenden.

84. En Wij deden een regen van stenen over hen komen. Ziet nu wat het einde was van de schuldigen.

het gaat om vers 82: hun interpretatie is zo dat ze niet met mannen anaal gemeenschap mogen hebben maar dat moeten ze maar de vrouwen doen.(nu weet ik niet of alle sjieten hier ook zo over denken)

dan heb ik dus soennitische teksten voor je waar duidelijk staat dat het niet mag!!!

En ik heb nog noooooit van een soenniet gehoord dat het wel mag lees onderstaande daar staat ook een stukje uit de koraan erover

 

Het verbod van sodomie 

Het is verboden voor een moslimman om van achter (in de   anus) bij zijn vrouw naar binnen te gaan. Dit is de uitleg van  de aya �Jullie vrouwen zijn zoals een akker voor jullie; dus benader jullie akker wanneer of hoe jullie wensen.� (Aangezien een �akker� alleen kan verwijzen naar een plaats waar iets kan groeien). Er zijn ook andere ahadieth over dit onderwerp, waaronder de volgende: Op het gezag van Oem Salama (ra) die zei: �Toen de Moehadjirien naar de Ansaar in Al-Madinah kwamen huwden sommige van hen vrouwen van de Ansaar. De vrouwen van de Moehadjirien lagen op hun gezichten (tijdens seksuele omgang), terwijl de vrouwen van de Ansaar dit nooit deden. Toen wilde ��n van de mannen van de Moehadjirien dat zijn vrouw dat deed. Zij weigerde dit tot zij erover aan de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) kon vragen, maar zij was te verlegen deze vraag te stellen en dus vroeg Oem Salama het aan hem (Allahs vrede en genade zij met hem). Daarna werd de aya geopenbaard die zegt: �Jullie vrouwen zijn zoals een akker voor jullie; dus benader jullie akker waneer of hoe jullie wensen.�(Al-Baqarah: 223)

De profeet (Allahs vrede en genade zij met hem) zei: �nee!� (niet op iedere manier die je wenst) Behalve in ��n opening! (Dit is het vrouwelijke geslachtsdeel).� (Ahmed, At-tirmidhie en anderen; sahih) 

[sheich al-Albaanie vermeldt in zijn boek hierover nog vijf andere hadith] 

Het doen van Al-woedoe� tussen twee handelingen met je vrouw Als een moslimman seksueleomgang met zijn vrouw op een legale manier heeft gehad en het verlangen heeftnog een keer tot haar terug te keren, kan hij eerst Al-woedoe� doen, gebaseerd op de verklaring van de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem): �Als ��n van jullie tot zijn vrouw komt en dan wenst een andere keer tot haar terug te keren, laat hem dan tussen de twee keren Al-woedoe� doen (in een andere versie, dezelfde Al-woedoe� die hij doen voor het gebed, want waarlijk, het zal zijn terug keer versterken.)(Moeslim, Ibn Abi Shaibah en anderen). 

  • Baden (Ghoesl) geniet de voorkeur 
Baden (Ghoesl) echter, geniet de voorkeur boven het doen van Al-woedoe� in zulke situaties. 

Abi Raafi heeft overgeleverd: �Dat de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) de rondes op ��n nacht bij al zijn vrouwen maakte en baadde in het huis van ieder. Hij (de overleveraar) vroeg de profeet(Allah�s vrede en genade zij met hem): �Had je niet ��n keer(op het eind ) kunnen baden?� De profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) antwoordde: �Deze manier is zuiverder, schoner en beter.� Aboe Dawoed, An-Nasa�i; Hasan in �Al-Ishrah; en anderen) 

  •   Het gezamenlijk baden van de man en de vrouw 
Het is toegestaan voor de man en zijn vrouw samen te baden op dezelfde plaats, zelfs hoewel hij haar geslachtsdelen ziet en zij de zijne. Dit wordt bevestigd door een aantal hadith waaronder: 

Ten eerst: op het gezag van Aisha (ra) die zei: �Ik baadde samen met de profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) van ��n enkel vat water dat tussen ons stond, zodat onze handen er samen in botsten. Hij (Allah�s vrede en genade zij met hem) had de gewoonte me op te jagen zodat ik zei: �Laat wat voor mij!� Zij voegde eraan toe: �Wij bevonden ons in een staat van djanaabah (dit betekent na seksuele omgang te hebben gehad).�(Boekharie & Moeslim) 

Ten tweede: Op het gezag van Mau�awiya Ibn Haida die zei: �Ik zei: �O boodschapper van Allah, wat van onze naaktheid is toegestaan en voor wat moeten we oppassen?� De profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) antwoordde: �Bewaak je naaktheid behalvevoor je vrouw of degenen die je rechterhand bezitten.� (dus is het toegestaan voor beide echtgenoten naar elkaar te kijken en elkaars lichamen aan te raken, ook de geslachtsdelen) Hij zei: �O boodschapper van Allah, hoe zit het als mensen met elkaar zijn?� 

De profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) antwoordde: �Als je er zeker van kunt zijn dat niemand ooit je naaktheid ziet, doe het dan.� Hij zei: �O boodschapper van Allah, hoe zit het met iemand die alleen is?� De profeet (Allah�s vrede en genade zij met hem) zei: �Allah verdient meer jouw schaamte dan de mensen.� (Ahmed, Aboe Dawoed, at-Tirmidhie en anderen; Sahih)

  • Woedoe doen na seksuele omgang en voor het slapen het  is het beste voor de echtgenoot en zijn vrouw niet na seksuele omgang te hebben gehad te slapen, totdat ze woedoe hebben gedaan. Er zijn verscheidene hadith hierover, waaronder:  
Ten eerst: Op het gezag van Aisha (ra) die zei: �Wanneer de profeet (vzmh) ook maar wilde slapen of eten terwijl hij in een staat van djanaabah (na seksuele omgang en voor de grote wassing, ghosl) was, waste hij (vzmh) zijn geslachtsdelen en deed woedoe zoals voor het gebed.�(Boekharie & moeslim) 

Ten tweede: Op het gezag van ibn Omar (ra) dat Omar (ar) die zei: �O boodschapper van Allah (vzmh), kunnen we gaan slapen in een staat van djanaabah?� De profeet (vzmh) antwoordde: �Ja, nadat hij woedoe neemt� (Boekharie & moeslim) 

In een andere versie: �Ja je kunt woedoe doen en was je lichaamsdeel en ga dan slapen.� (moeslim & Al Baihaaqie) 

En in nog een andere versie: �Hij kan woedoe doen, dan kan hij gaan slapen totdat hij ghoesl neemt als hij wil.�

En in nog een andere versie: �Ja en doe woedoe als je wenst.� ( Deze laatste versie bewijst dat deze woedoe niet verplicht is.)[ibn khoezaima & ibn Hibbaan: Sahih] 

Ten derde: Op het gezag van Ammaar ibn Yasir (ra) dat de profeet zei: �Er zijn drie die de engelen niet zullen naderen: Het lijk van een ongelovige; een man die parfum van vrouwen* draagt; en iemand die gemeenschap heeftgehad totdat hij woedoe doet.� (Aboe Dawoed, Ahmed en anderen: Hasan) 

  • In deze hadieth wordt een speciaal soort parfum bedoeld    voor vrouwen gemaakt van o.a. safraan. Deze woedoe is niet verplicht, maar wordt ten zeerste aanbevolen 
Dit (dat het niet verplicht is) wordt gebaseerd op de hadith overgeleverd door Omar (ra) waarin hij de profeet (vzmh) vraagt: kunnen we gaan slapen in een staat van djanaabah? Waarop de profeet (vzmh) antwoordde: 

�Ja en doe woedoe als je dat wenst� (ibn hibbaan: Sahih)   dit wordt ook ondersteund door andere ahadieth waaronder een hadieth overgeleverd door Aisha (ra) die zei: 

de profeet (vzmh) sliep in een staat van djaaabah zonder water te hebben aangeraakt, tot dat hij later opstond en een bad nam. (ibn abi shaiba, at-Tirmidhie, Aboe Dawoed en anderen: Sahih) In een andere versie overgeleverd door Aisha (ra) zei zij: �Hij bracht de nacht door in staat van djaanabah totdat Bilal in de ochtend kwam om de adhaan te doen. Vervolgens stond hij op, baadde terwijl ik naar het water keek dat van zijn hoofd afdroop en vertrok. Daarna, hoorde ik zijn stem in het fadjr gebed en hij bleef vasten.�

Moetrrif zei: � Ik zei tegen Amar: In ramadaan? � Hij zei : �Ja , in ramadaan en in een andere ( dan ramadaan) (Ibn Abi Shaiba, Ahmed en anderen: Sahih). 

Tayammoem doen in plaats van woedoe in een staat van djanaabah.

Het is ook toegestaan om soms tayammoem te doen in plaats van woedoe, voor het slapen gaan. Dit is gebaseerd op de hadieth Aaisha (ra) waarin zij zegt: �Als de profeet (vzmh) in een staat van djanaaban was en wilde gaan slapen, deed hij woedoe of tayammoem.�(AL-Baihaqie: Hasan).

Baden (ghoesl) voor het slapen gaan geniet de voorkeur. 

Baden echter heeft de voorkeur boven alle hierboven genoemde mogelijkheden, zoals duidelijk wordt in de hadith van Abdullah ibn Abi Qais die zei: �Ik vroeg Aisha (ra) : �Wat deed de profeet (vzmh) als hij in een staat van djanaabah was?� Baadde hij voor het slapen gaan of sliep hij voor het baden?. Zij antwoordde: �Hij deed al deze dingen, soms baadde hij en sliep daarna. En soms deed hij woedoe en sliep daarna�. Ik zei: Dank ik Allah die de dingen mogelijk maakt.��(Moeslim, Ahmed en aboe Awaana). 

Het verbodvan gemeenschap tijdens haar  menstruatie

Het is verboden voor een moslimman seksuele omgang te hebben met zijn vrouw wanneer zij haar menstruatie heeft. Dat staat duidelijk in de volgende aya van de koran: 

�Zij vragen jou over de menstruatie van de vrouw. Zeg: �Dit is een adha (schadelijk iets); blijft dus weg van vrouwen tijdens hunmenstruatie en nader hen niet totdat zij schoon zijn. Maar als zij zich hebben gereinigd, benader hen dan zoals Allah jullie bevolen heeft. Want Allah houdt van degenen die zich voortdurend naar hem keren en Hij houd van degenen die zich voortdurend zuiver en schoon houden.� (Al-Baqarah:222). 

Er zijn ook hadith hierover, waaronder: 

Ten eerste: �Een ieder die seksuele omgangheeft met een menstruerende vrouw, of met een vrouw van achter (de anus), of een waarzegger benadert en gelooft in wat hem verteld wordt, is ongelovig in datgene dat aan Mohammed werd geopenbaard.�(Aboe Dawoed, at-Tirmidhie en anderen: Sahih) 

Ten tweede: Op het gezag van Anas ibn Malik die zei: �Als ��n van de vrouwen van de joden haar periode had, zetten zij haar uit haar huis en zij aten, dronken of sliepen niet met haar in het huis. 

De profeet (vzmh) werd hierover gevraagd en Allah openbaarde de aya: �Zij vragen jou over de menstruatie van vrouwen. Zeg: dit is een adha (schadelijk iets); blijft dus weg van vrouwen tijdens hun menstruatie, Vervolgens zei de profeet (vzmh): �Blijf met hen in het huis en doe alles behalvegemeenschap.� 

De joden zeiden : �Deze man wil niets laten dat wij doen zonder iets anders te doen.� Daarna kwam Asyad ibn Hoedair en Abbaad ibn bishr naar de profeet(vzmh) en zeiden: �O boodschapper van Allah, waarlijk de joden zeggen dit en dat, moeten we dan geengemeenschap tijdens de menstruatie hebben?� De profeet�s gezicht veranderde dusdanig dat wij dachten dat hij razend op hen was, dus vertrokken zij. Toen zij naar buiten kwamen, zagen zij dat een gift van melk naar de profeet (vzmh) werd gebracht. De profeet(vzmh) stuurde daarna iemand achter hen aan om hen een drank van melk te geven, aldus voelden wij dat hij niet echt boos op hen was.� (moeslim, Abou Auwaana en Aboe Dawoed) 

De straf van degene die gemeenschap heeft tijdens de  menstruatie 

Degene die overvallen wordt door verlangens en seksuele gemeenschap heeft met zijn vrouw als zij menstrueert en voordat zij schoon is geworden, moet de waarde geven van het gewicht van goud van ��n dinar of ongeveer 4.25 gram (om exacter te zijn 4.2315)of de helft van dat bedrag. Dit is gebaseerd op de hadith overgeleverd door Abdullah ibn Abbaas (ra) van de profeet (vzmh) met betrekking tot degene die seksuele gemeenschap heeft met zijn vrouw, terwijl zij haar periode heeft: 

�Laat hem ��n dinar in liefdadigheid geven, of een halve dinar.� (at-Tirmidhie, Abou Dawoed, at-tabaraanie en anderen; Sahih).

Wat is tijdens haar menstruatie toegestaan 

Het is toegestaan voor de man om van zijn vrouw te genieten op iedere manier behalve haar geslachtsdelen alszij haar periode heeft. Er zijn verscheidene hadith hierover: 

Ten eerst: �en doe alles behalve gemeenschap.� (gedeelte hadith Moeslim, Abou Auwaana en Abou Dawoed) 

Ten tweede: �Wanneer we onze periodes hadden, beval de profeet (vzmh) ons een taillekleed aan te doen zodat haar echtgenoot vervolgens met haar kan liggen.� (Boekharie, Moeslim en anderen) 

Ten derde: op gezag van ��n van de vrouwen van de profeet (vzmh) die zei: �Als de profeet (vzmh) iets van zijn vrouwen wilde die haar periode had, plaatste hij een kleed over haar geslachtsdelen en deed vervolgens wat hij wilde.� (Aboe Dawoed: Sahih) 

Wanneer is het toegestaan om na de menstruatie seksuele gemeenschap te hebben? 

Als zij schoon wordt van het menstruatiebloed en de bloeding is volledig gestopt, is het toegestaan voor hen seksuele gemeenschap te hebben nadat zij de plaats heeft gewassen waar het bloed vandaan kwam, of woedoe doet, of een volledig bad (ghoesl) neemt. Elke van deze drie alternatieven die zij doet maakt het toegestaan voor hen om seksuele gemeenschap te hebben, gebaseerd op Allah�s verklaring in de Koran: 

�Maar wanneer zij zichzelf hebben gereinigd, benader hen dan zoals Allah jullie bevolen heeft. Want Allah houdt van degenen diezich voortdurend naar hem keren en hij houdt van degenen die zichzelf zuiver en schoon houden.� (soerah al-Baqarah: 222).

Dit is het standpunt van Ibn Hazm, Ataa, Qataadah, al-Awzaa�ie en Dawoed az-Zaahirie en van Moedjahid, zoals ibn Hazm zegt: �Al deze drie zijn een reiniging � dus welke zij gebruikt na het einde van haar periode, daarna is zij wettig voor haar echtgenoot

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 08:53

Salaam

Je vergist u eigen het zijn de geleerden van Madina die sodomie halaal verklaren en niet de sijieten ik zal u bewijzen geven en zoek ze maar op.

Lets quote verbatim from Jami al Tirmidhi:

"Ibn Abbas narrates that Hadhrath Umar went before Rasulullah (s) and "Master I am destroyed!'. Rasulullah (s) asked 'what thing has destroyed you?'. Umar replied last night I had anal sex. Rasulullah (s) did not give a reply to Umar, then Allah (swt) sent down this revelation "Your wives are as a tilth unto you; so approach your tilth when or how ye will; the words 'kabool wa Dhabar' (the anus is accepted)"
Jami al Tirmidhi, Bab al Tafseer Volume 2, page 382, 'Ayat Hars

Ibn Katheer in his Tafseer also stated:

"Statements on the permissibility of sodomy with women have come from the jurists of Madina

Hier heb je paar bewijzen die het tegendeel bewijzen


Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 14:18
ik haalde het van een shia site daar stond duidelijk dat het wel mocht et de vrouw ik zal het ook opzoeken inshaAllah dus soenna staat het toe???
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 16:46
In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

Salaam

Je vergist u eigen het zijn de geleerden van Madina die sodomie halaal verklaren en niet de sijieten ik zal u bewijzen geven en zoek ze maar op.

Lets quote verbatim from Jami al Tirmidhi:

"Ibn Abbas narrates that Hadhrath Umar went before Rasulullah (s) and "Master I am destroyed!'. Rasulullah (s) asked 'what thing has destroyed you?'. Umar replied last night I had anal sex. Rasulullah (s) did not give a reply to Umar, then Allah (swt) sent down this revelation "Your wives are as a tilth unto you; so approach your tilth when or how ye will; the words 'kabool wa Dhabar' (the anus is accepted)"
Jami al Tirmidhi, Bab al Tafseer Volume 2, page 382, 'Ayat Hars

Ibn Katheer in his Tafseer also stated:

"Statements on the permissibility of sodomy with women have come from the jurists of Madina

Hier heb je paar bewijzen die het tegendeel bewijzen


ben jij een Shiet? ik hoop dat je arabisch verstaat, hier is de hadith en de uitleg ervan, en ga hier geen onzin uitkramen, wat een vieze vertaling zeg van de vijanden van de islam, moge Allah hen vernietigen;

hier de hadith: http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=11&ID =80263&SearchText=���&SearchType=root&Scope=all& amp;Offset=20&SearchLevel=QBE

 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 16:59

Och jeeeeee....Als de Islam straks nr1 staat zijn we er nog steeds niet...

Dat zegt eigenlijk best wel veel,als men naar het geheele plaatje kijkt.

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 02:23
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

Salaam

Je vergist u eigen het zijn de geleerden van Madina die sodomie halaal verklaren en niet de sijieten ik zal u bewijzen geven en zoek ze maar op.

Lets quote verbatim from Jami al Tirmidhi:

"Ibn Abbas narrates that Hadhrath Umar went before Rasulullah (s) and "Master I am destroyed!'. Rasulullah (s) asked 'what thing has destroyed you?'. Umar replied last night I had anal sex. Rasulullah (s) did not give a reply to Umar, then Allah (swt) sent down this revelation "Your wives are as a tilth unto you; so approach your tilth when or how ye will; the words 'kabool wa Dhabar' (the anus is accepted)"
Jami al Tirmidhi, Bab al Tafseer Volume 2, page 382, 'Ayat Hars

Ibn Katheer in his Tafseer also stated:

"Statements on the permissibility of sodomy with women have come from the jurists of Madina

Hier heb je paar bewijzen die het tegendeel bewijzen


ben jij een Shiet? ik hoop dat je arabisch verstaat, hier is de hadith en de uitleg ervan, en ga hier geen onzin uitkramen, wat een vieze vertaling zeg van de vijanden van de islam, moge Allah hen vernietigen;

hier de hadith: http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=11&ID =80263&SearchText=���&SearchType=root&Scope=all& amp; amp;Offset=20&SearchLevel=QBE

Salaam

Je weet dat leugens haraam zijn.  Ik ken dat stukje al lang en das geen sijiet.  Sijieten zijn onze broeders.  Ze helpen de palestijnen kijk naar hizbollah dus hou op met leugens.  Ik heb u bronnen gegeven en zoek ze maar op vooral eerst je begint te discusieren.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 02:51

Ik vraag me af wat jou doel is op dit forum, aangezien je eerste twee berichten niet positief zijn.

Lees de tafseer en lees de volledige zin aub, leugens zijn inderdaad haram.

 

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 09:51
salaam aleikum ik las het in het engels op deze site maar hij wil niet open bij mij www.shia.com
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 10:03
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum ik las het in het engels op deze site maar hij wil niet open bij mij www.shia.com
Ligt niet aan jou....Bij mij ook niet.
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2005 om 10:23
misschien hebben ze de site al weggeblazen omdat het veel onzin bevatte zoals dat ze het toestaan om een uur te trouwen een tijdelijk huwelijk voor een uurtje terwijl er in de koraan staat dat je kuis moet blijven enz
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 12:42

.

 

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 12:44

In eerste instantie geplaatst door het licht

misschien hebben ze de site al weggeblazen omdat het veel onzin bevatte zoals dat ze het toestaan om een uur te trouwen een tijdelijk huwelijk voor een uurtje terwijl er in de koraan staat dat je kuis moet blijven enz

Kijk maar op www.al-islam.org een sijietische website . Je zult niks vinden het zijn allemaal leugens. Jullie moeten de sijieten niet zekens in hun schoenen schuiven wanneer ze dit net hebben gezegd.

ma3salaam

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 17:06
In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

Salaam

Je weet dat leugens haraam zijn.  Ik ken dat stukje al lang en das geen sijiet.  Sijieten zijn onze broeders.  Ze helpen de palestijnen kijk naar hizbollah dus hou op met leugens.  Ik heb u bronnen gegeven en zoek ze maar op vooral eerst je begint te discusieren.

wa'alykoem assalaam,

broeder, kijk, je kwam hier met een vertaling van een hadith uit het hadith-boek van de welbekende imam At-Tirmidhi, maar de vertaling is zo verminkt om zonodig van iets haraam halal te maken, daarom ging ik op zoek naar deze hadith en vond hem, maar las het tegenovergestelde van de vertaalde stuk, en hier nogmaals de hadith en uitleg erbij: http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=11&ID =80263&SearchText=���&SearchType=root&Scope=all& amp; amp;Offset=20&SearchLevel=QBE

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 03:32
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

Salaam

Je weet dat leugens haraam zijn.  Ik ken dat stukje al lang en das geen sijiet.  Sijieten zijn onze broeders.  Ze helpen de palestijnen kijk naar hizbollah dus hou op met leugens.  Ik heb u bronnen gegeven en zoek ze maar op vooral eerst je begint te discusieren.

wa'alykoem assalaam,

broeder, kijk, je kwam hier met een vertaling van een hadith uit het hadith-boek van de welbekende imam At-Tirmidhi, maar de vertaling is zo verminkt om zonodig van iets haraam halal te maken, daarom ging ik op zoek naar deze hadith en vond hem, maar las het tegenovergestelde van de vertaalde stuk, en hier nogmaals de hadith en uitleg erbij: http://hadith.al-islam.com/Display/Display.asp?Doc=11&ID =80263&SearchText=���&SearchType=root&Scope=all& amp; amp; amp;Offset=20&SearchLevel=QBE

Gelieve ze in het Engels te geven

ma3salaam

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 03:35

salaam

Nog argumenten dat Soennieten en niet de sijieten sodomie halaal vinden.

We read in Tafseer Qurtubi Volume 3 page 93 Ayat Hars:

"Fatwas on the permissibility of sodomy with women Saeed bin Maseeb Nafi, ibn Umar, Muhammad bin Kab, Abdul Malik, Imam Malik, a large group amongst the Sahaba and Tabaeen deemed sodomy to be permissible".

ma3salaam

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 03:39

Salaam

Het begin van deze discussie was het valselijk beschuldigen van Sijieten en daar ben ik tegen.  Men moet eerlijk discusieren en correct zijn. Abou Jabir kun je vanaf nu de hadiets in het engels geven want mij Arabisch is niet goed genoeg.

ma3salaam

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 07:11
Salaam Aleikum,

Broeder abou taleb, wat wil je eigenlijk zeggen? Dat sodomie niet verboden is? Ik zie dat je telkens aanhaalt waarom sodomie niet verboden is, dus vandaar mijn vraag.

Ben je trouwens sjiiet of soenniet? (gewoon uit interesse, omdat er volgens mij nog geen sjiieten hier op het forum aanwezig zijn allahoelem)

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 11:05
In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

salaam

Nog argumenten dat Soennieten en niet de sijieten sodomie halaal vinden.

We read in Tafseer Qurtubi Volume 3 page 93 Ayat Hars:

"Fatwas on the permissibility of sodomy with women Saeed bin Maseeb Nafi, ibn Umar, Muhammad bin Kab, Abdul Malik, Imam Malik, a large group amongst the Sahaba and Tabaeen deemed sodomy to be permissible".

ma3salaam

dat is het nou, die site een bolwerk van leugens, en dat doen ze door teksten te verknippen, naar dat stuk uit tafseer Qurtubi ben ik op zoek gegaan, en kwam weer tegen dat Qurtubi dat tegenspreekt, na de tekst die jij noemde:

����� ������ ����� ������ ����������� ���� ����� ������ ������ ������������ ���� ������ ; ������� �������� ����������� ���������� ���������� �������� , ���������� �������� : " �������� ��������� " , ��������� ���������� ��� ����� ����������� ���� �������� , ������� ������� �������� ��� �������� ������ ��������� , ������� ���� ������� 

vertaling: En wat sommige geleerden is toegeschreven dat sodomie toegestaan is, is baatil (vals en leugen), en zij zijn volkomen onschuldig aan wat hen is toegeschreven, want het benaderen van een vrouw is alleen toegestaan in de plek van baren, aan de hand van de woorden van Allah: 'fa-etu 7arthakum'.

dit is de link, zoek iemand die je vertrouwt en goed arabisch verstaat en laat hem voor jou dat stuk lezen en vertellen wat er staat, geldt ook voor de vorige link die ik je gaf: http://quran.al-islam.com/Tafseer/DispTafsser.asp?nType=1&am p;am p;bm=&nSeg=0&l=arb&nSora=2&nAya=223&taf= KORTOBY&tashkeel=0

hier een link in het Engels, tafsir Ibn kathir: http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=5921

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:18
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

In eerste instantie geplaatst door Abou Taleb

salaam

Nog argumenten dat Soennieten en niet de sijieten sodomie halaal vinden.

We read in Tafseer Qurtubi Volume 3 page 93 Ayat Hars:

"Fatwas on the permissibility of sodomy with women Saeed bin Maseeb Nafi, ibn Umar, Muhammad bin Kab, Abdul Malik, Imam Malik, a large group amongst the Sahaba and Tabaeen deemed sodomy to be permissible".

ma3salaam

dat is het nou, die site een bolwerk van leugens, en dat doen ze door teksten te verknippen, naar dat stuk uit tafseer Qurtubi ben ik op zoek gegaan, en kwam weer tegen dat Qurtubi dat tegenspreekt, na de tekst die jij noemde:

����� ������ ����� ������ ����������� ���� ����� ������ ������ ������������ ���� ������ ; ������� �������� ����������� ���������� ���������� �������� , ���������� �������� : " �������� ��������� " , ��������� ���������� ��� ����� ����������� ���� �������� , ������� ������� �������� ��� �������� ������ ��������� , ������� ���� ������� 

vertaling: En wat sommige geleerden is toegeschreven dat sodomie toegestaan is, is baatil (vals en leugen), en zij zijn volkomen onschuldig aan wat hen is toegeschreven, want het benaderen van een vrouw is alleen toegestaan in de plek van baren, aan de hand van de woorden van Allah: 'fa-etu 7arthakum'.

dit is de link, zoek iemand die je vertrouwt en goed arabisch verstaat en laat hem voor jou dat stuk lezen en vertellen wat er staat, geldt ook voor de vorige link die ik je gaf: http://quran.al-islam.com/Tafseer/DispTafsser.asp?nType=1&am p;am p;am p;bm=&nSeg=0&l=arb&nSora=2&nAya=223&taf= KORTOBY&tashkeel=0

hier een link in het Engels, tafsir Ibn kathir: http://www.tafsir.com/default.asp?sid=2&tid=5921

salaam

Hier heb je de Arabische tekst

http://www.answering-ansar.org/answers/private_lives/trimdhi _v2_p382.jpg

http://www.answering-ansar.org/answers/private_lives/tafseer _mazhari_v3_p19.jpg

http://www.answering-ansar.org/answers/private_lives/tafseer _dur_manthur_v1_p111.jpg

Wat ik jullie wil zeggen is dat jullie de Sijieten niet moeten beschuldigen heb sijietische vrienden en ze zijn goede moslims.

 

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 17:59

Broeder, die linken zijn kaften van boeken, er valt niet veel daar te lezen.

dat wij de Shieten beschuldigen, doen we dat ook rechtvaardig, de waarheid hoort verhuld te worden en niet verborgen houden, er zijn Shietische fatwa's waar sodomie toegestaan wordt, verder moeten we de ware moslims waarschuwen voor de misleidingen van de Shieten, vooral in het gebied van de varhalen van de metgezelen van onze profeet Mohameed (Salla Allahu 'alayhie wassalam), en ik neem aan dat je daar wel op de hoogte bent.

wat is erger? het beschuldigen van de Shieten, of het beschuldigen van de metgezelen (moge Allah tevreden met hen zijn).

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 06:22
In eerste instantie geplaatst door Abou Jabir

Broeder, die linken zijn kaften van boeken, er valt niet veel daar te lezen.

dat wij de Shieten beschuldigen, doen we dat ook rechtvaardig, de waarheid hoort verhuld te worden en niet verborgen houden, er zijn Shietische fatwa's waar sodomie toegestaan wordt, verder moeten we de ware moslims waarschuwen voor de misleidingen van de Shieten, vooral in het gebied van de varhalen van de metgezelen van onze profeet Mohameed (Salla Allahu 'alayhie wassalam), en ik neem aan dat je daar wel op de hoogte bent.

wat is erger? het beschuldigen van de Shieten, of het beschuldigen van de metgezelen (moge Allah tevreden met hen zijn).

salaam

Bedoel je metgezellen die andere metgezellen doden??  Ik geef Sijieten op bepaalde zaken gelijk Moeawiya die door de Soennieten wordt geeerd heeft duizenden moorden op zijn geweten of weet je dat ook niet??

ps Da zijn teksten broeder geen kaften je kan die vergroten en lezen

ma3salaam

 

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 06:40
salaam aleikum abou taleb ik ben niet achterlijk hoor ik heb het duidelijk gelezen op een sjitische site en het is niet erg om te waarschuwen voor stromingen die de koraan op een rare manier interpreteren en als de man toch nog meer wil kan hij toch met een andere vrouw trouwen zo simpel is het en daar heeft de man recht op mocht 1 vrouw niet genoeg zijn en achter kan toch niets groeien wat is een akker volgends jou? en ik heb je de gevolgen gezegd  voor de vrouw maar daar heb je niet eens op geregeerd je kent de waarheid nu
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:03

In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum abou taleb ik ben niet achterlijk hoor ik heb het duidelijk gelezen op een sjitische site en het is niet erg om te waarschuwen voor stromingen die de koraan op een rare manier interpreteren en als de man toch nog meer wil kan hij toch met een andere vrouw trouwen zo simpel is het en daar heeft de man recht op mocht 1 vrouw niet genoeg zijn en achter kan toch niets groeien wat is een akker volgends jou? en ik heb je de gevolgen gezegd  voor de vrouw maar daar heb je niet eens op geregeerd je kent de waarheid nu

Salaam

ik heb spijtig niks ontvangen van u berichten.  Ik zeg niet dat da hallaal is maar de sonnieten zeggen het ik heb jullie bronnen gegeven waarin dat staat en heb veel sijietische geleerden ontmoet en niemand heeft ooit iets zo gezegd.  Jullie moeten ophouden met vijandig te zijn tegen over andere moslims.  En wat jij doet is de koran letterlijk interpreteren zoals Ibn taymiyyah heeft gedaan en das onwetend

ma3salaam 

ma3salaam

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:11

salaam aleikum,

onwetend of logisch nadenken?

ten eerste heeft de vrouw ook op recht op orgasmus dat is 1 want je kent de hadith vast wel je bentpas een ware moslim als je datgene wat jezelf wenst ook voor een andere wenst!

ten tweede er je mag geen andere onnodig pijn doen voor de duidelijkheid de gevolgen zijn niet goed voor de vrouw ze kan schuertjes krijgen en bloeden en ook in haar rug kunen adertjes knappen waardoor ze last van haar rug kan krijgen ook is er eens een vrouw daardoor overleden,en hoe kan een man genieten terwijl zijn vrouw pijn heeft?

ten derde we moeten niet doen wat de   ongelovigen doen er zijn inderdaad hoeren die zich op deze manier gebruiken laten nu is het zo dat sommige gedwongen worden maar er zijn erook die vrijwillig in de prostitutie zitten.

InshaAllah dat je nu snapt dat het zeker niet juist is Allah wil het beste voor ons waarom zijn anders deze geboden? verbied hij iets omdat het goed is nee omdat het slecht is ik weet niet hoe jij aan die hadiths komt maar koraan gaat voor de hadith en ook voor de geleerden en onthoud goed veel geleerden dwalen zelf ook

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 07:14

ik ken tot nu toe 4 sjieten die zeggen dat het wel mag wat vinden die geleerden van het tijdelijk huwelijk als ik vragen mag is het toegestaan? of zeggen ze van nee zoals de soennieten die zijn het erover eens dat het niet mag en nogmaals ik ben niet vijandig tegen over andere broeders en zusters maar als iets duidelijk is moet je het niet onduidelijk maken en de waarheid verkondigen

oja ik had je het prive gestuurd de gevolgen van... misschien heb je het niet gelezen

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 08:50
In eerste instantie geplaatst door het licht

ik ken tot nu toe 4 sjieten die zeggen dat het wel mag wat vinden die geleerden van het tijdelijk huwelijk als ik vragen mag is het toegestaan? of zeggen ze van nee zoals de soennieten die zijn het erover eens dat het niet mag en nogmaals ik ben niet vijandig tegen over andere broeders en zusters maar als iets duidelijk is moet je het niet onduidelijk maken en de waarheid verkondigen

oja ik had je het prive gestuurd de gevolgen van... misschien heb je het niet gelezen

 

Salaam

Het tijdelijk huwelijk is een andere discussie.Je moet niet alles op een hoop je gooien. Discussie per discussie. Ik zeg niet dat dat Halaal is maar je interpreteert alles letterlijk.  Als er akker staat heeft men het wel over de vagina niet over iets anders.  Benader de vagina van voor en achter.  Maar voor u is een akker echt een akker daarom noem ik het onwetend. Als ik zoals u gaat interpreteren dan heeft Allah een hand want dat staat ook in de koran.

ma3salaam

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 09:02

salaam aleikum aha nou snap ik het heb eens gelezen over een stroming die Allah swt ledematen toe schrijft  wat ook niet mag nou van die stroming bne ik niet op de hoogte maar ik ben voorlopig uitgediscuseerd met je

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 11:46
Salaam Aleikum,

Broeder ik snap je niet. Geloof je nu wel of niet dat sodomie toegestaan is? Het is duidelijk in de Quran dat het verboden is, maar je probeert dit toch ter discussie te stellen. Sjiieten zijn voor mij niet meer dan een dwalende stroming. Je moet zeker weten wat je zegt voordat je dingen als leugens gaat verkondigen en metgezellen gaat denigreren.

Ik erken dat ze dichter bij ons staan dan de christenen of joden, maar meer ook niet. Kijk alleen maar naar de wijze waarop zij zichzelf verminken elke jaar met een scheermesje en een zweep.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 14:50

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Broeder ik snap je niet. Geloof je nu wel of niet dat sodomie toegestaan is? Het is duidelijk in de Quran dat het verboden is, maar je probeert dit toch ter discussie te stellen. Sjiieten zijn voor mij niet meer dan een dwalende stroming. Je moet zeker weten wat je zegt voordat je dingen als leugens gaat verkondigen en metgezellen gaat denigreren.

Ik erken dat ze dichter bij ons staan dan de christenen of joden, maar meer ook niet. Kijk alleen maar naar de wijze waarop zij zichzelf verminken elke jaar met een scheermesje en een zweep.

Salaam Aleikum,

Malcolm X

 

Salaam

Als je de geschiedenis niet kent dan is dat erg. Sijieten zijn een gewone wetschool binnen de islam.  In marokko drinken ze ook warm water en eten glas maar dat zijn soennieten als je dan alle soennieten als dwalend dan is dat erg.  Dus ook bij de Sijieten heb je gekken .  Als je de moeite had genomen om mijn reacties te lezen heb ik als gezegd dat het 3 keer haraam is.  Lees maar Islamitische geschiedenis boeken over wat er allemaal gebeurde tijdens het kalifaat van Ali(asw) en dan zal je een andere mening hebben.

ma3salaam

ma3salaam 

Terug naar boven
Abou Taleb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 april 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Taleb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2005 om 14:54
In eerste instantie geplaatst door het licht

salaam aleikum aha nou snap ik het heb eens gelezen over een stroming die Allah swt ledematen toe schrijft  wat ook niet mag nou van die stroming bne ik niet op de hoogte maar ik ben voorlopig uitgediscuseerd met je

wa aleikum salaam

Salaam

Die stroming heet het Soenniesme waarvan je aanhanger bent.  Ibn Taymiyyah is een Soennietische geleerde.

ma3salaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.