Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

smeekbede tegen rampen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: smeekbede tegen rampen
    Geplaatst op: 23 maart 2005 om 07:37
 
De 3 mogelijkheden  waarop een smeekbede een ramp kan beinvloeden zijn:
1. doe-e kan sterker zijn dan de ramp,zodat hij deze voorkomt.
2. doe-e kan zwakker zijn dan een ramp,dan zal deze plaatsvinden,de doe-e zwakt echter de gevolgen af.
3. Een confrontatie kan plaatshebben tot de een de ander voorkomt.
 
Nietemin kan het verhoren van de smeekbede uitblijven om de volgende redenen:
Deze kan zwak zijn,aangezien deze bijvoorbeeld iets bevat wat door Allah verafschuwd wordt zoals agressie.
Onbewust zijn en ongeconcentreerdheid van het hart tijdens de smeekbede
In dit geval lijkt deze op een pijl,die van een slappe boog wordt geschoten.Nooit zal deze zijn doel bereiken.
Haraaam onwettige zaken consumeren zonden begaan of aan verboden amusement toegeven,zonder te letten op het hart(het zich herinneren aan Allah) Hakem leverde van Aboe Hoerairah over in zijn Moestadrak dat de profeet zei:
Roep Allah in de volle overtuiging dat hij je smeekbede accepteert en weet dat Allah nooit de smeekbede van een afwezig hart accepteert.
 
Hierom is de doe-e een bruikbare remedie tegen ziekte,maar de afwezigheid van iemands hart maakt het van nul en generlei waarde.Op dezelfde wijze doet het eten van haraam voedsel de kracht van de doe-e afnemen.In de sahieh van moslim is op gezag van Aboe Hoerairah(moge Allah tevreden met hem zijn) over geleverd dat de profeet(vrede zij met hem)zei:
 
O mensen,Allah,de Almachtige,is waarlijk Goed en accepteerd slechts het goede.Allah heeft de gelovige opgedragen te doen wat Hij de Boodschappers opdroeg.Allah,de Almachtige zei:O gij Boodschappers!Eet van de goede dingen en doe wel!En Allah de Almachtige zei:O gij die gelooft Eet van de gode dingen,waarvan wij u hebben voorzien.
Toen vermeldde hij(het geval van) een man die van een verre reis verwarde haren had en bedekt was met stof,zijn handen uitgespreid ten hemel hief(en zei) O Heer! O Heer!,terwijl  zijn voedsel en drinken haram waren en zijn kleding haram,en hij met haram was grootgebracht.Hoe kan zijn doe-e beantwoord worden?
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 07:58

salaam aleykum

ik had eens voor een vak (t.o.)op school iets niet in orde gebracht want ik had mijn papieren op school vergeten.ik moest het werk de volgende dag afgeven.

en die nacht heb ik gesmeekt aan Allah dat mijn leerkracht die dag er niet zou zijn want anders zou ik slechte punten op mijn rapport krijgen.ze was de hele week gezond er mankeerde haar helemaal niets en die donderdag was ze opeens afwezig dat was de dag dat ik smeekte dat ze er niet zou zijn.en de volgende dag was ze er terug maar dan had ik geen T.O(=technische opvoeding) en ze was helemaal niet ziek.

dus wat ik wil zeggen is dat Allah je gebeden zal aanhoren als je gewoon maar een beetje moeite doet

beslama

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 maart 2005 om 23:29

salaam aleikum klopt vertrouw op Allah soms doen we dat te weinig smeken moet je doen en je moet het met zon gevoel doen dat je weet dat Allah(swt) je verhoord

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.