Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Westerse Vrouw !

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Westerse Vrouw !
    Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:12

 

Bismillahi Arrahmani Arraheem, Elhamdoulilah wa salatoe wa salam 3ala rasoeloellah,

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe,

 

De Westerse vrouw: Ik ben zo vrij... ?!

Circa 100 jaar geleden was het in bepaalde landen legaal, dat een man zijn vrouw verkocht. Die landen zullen we de namen X en Y noemen . Die vrouw mocht verkocht worden, want tenslotte werd ze beschouwd als de huisraad ( zoals een kast of stoel ) van de man.

De laatste verkoopsdatum was in het jaar 1815 . Moesten we nu in dat verdrag de naam van ene Ahmed vinden , die zijn vrouw �laat ons zeggen � voor 20 dinar verkocht had aan een andere man die Hasan heet . In Iran, Afghanistan of Turkije misschien? Wie zou het dan verwonderen ? Het was dan tenslotte het bewijs voor hetgeen we allang wisten. De vrouw in de Islam is toch de slavin van haar man. Haar onderdrukking is ons toch bekend gemaakt door publicaties en mediaberichten.  Maar, had men nu in dat verdrag gelezen dat een zekere Henry Cook uit Engeland zijn vrouw voor 1 shilling had verkocht aan een man die John Earl heet , dan... ja... wat dan ?

Dan zou men tenminste zeer verrast zijn, want een vrouw uit het Westen is toch vrij en gelijk voor de wet. Men zou het wegpraten met het feit dat het toch in 1800 was en dat het gebeurde in de middeleeuwen.

Het beeld van de vrouw in de Islam en de vrouw in het Westen wordt in de media als 2 tegenpolen beschreven. De Islamitische vrouw is onder haar sluier een onderdrukte en ongelijkrechtig wezen dat moet bevrijd worden van haar tirannieke man. De westerlingen moeten haar helpen om de sprong te maken uit dat religieuze gedoe te stappen en haar zo te maken als haar Westerse zuster. Op alle gebied vrij, ge�mancipeerd en heeft gelijke rechten op alle vlakken.

Laten we echter eens een blik werpen in die Westerse geest- en cultuurverhalen. Hier stoten we direct op ervaringen en voorstellingen die de Westerse vrouw tot nu toe nog hedendaags met zich meedraagt.

Vanaf het begin der kerkelijke tijden is al Eva de schuldige van de verdrijving uit het paradijs. Dat is dus een vrouwelijke erfzonde !

In het jaar 500 kwam het consul van Macon samen om �de waarheid over de vrouw � te vinden. Zou een vrouw immers een bezit hebben over haar ziel ? Ze kwamen immers tot besluit dat alle vrouwen, behalve Maria, moeder van Jezus, een verdorven ziel bezaten, die voor eeuwig in de hel zijn plaats zou vinden. Zo bestempelde ook de kerkvaders de vrouwen als duivels, die de mannen van de hemelpoort naar de hel zouden leiden.  In 581 werd op het kerkconsul vastgesteld dat de vrouw niet behoorde tot het menselijke ras, want ze was alleen geschapen om de man te dienen. En ook de tussen haakjes �heilige Thomas�, Thomas van Aquin, gaf in de bijbel 1: 30 aan ; De vrouw staat ergens tussen man, mens en dier. De vrouw die in die tijd een beetje slim was en een beetje wist over bvb : geneesmiddelen, werd direct aanzien als een heks en werd op de brandstapel gezet. En de zogenaamde �kuisheidsregel� wordt nu als een episodeverschijnsel aangezien. Na dat Romeinse recht werd de vrouw als onbekwaam beschouwd om welke eigen zaak te runnen evenals kinderen en geestesziekten.

De man had het recht om zijn vrouw te verkopen, te verstoten, te slaan en te doden. Eigendommen en politieke stemrechten werden daar ook onder mee bestempeld. (Vrouwen kregen pas in 1948 stemrecht in het parlement en de senaat, daarvoor hadden ze alleen stemrecht bij de gemeenteraads­verkiezingen)

Deze instelling zette zich in de moderne wetten voort. Tot in 1942 bleef de vrouw onbekwaam om handel te drijven.

De Duitse universiteiten werden voor de vrouwen pas geopend in 1908. En hedendaags is 40% van de vrouwen student, maar toch zijn er maar 5,5% vrouwen aangesteld als professor.

En hoe ziet het vrouwengezelschap er nu in het jaar 2000 uit ? Zijn wij zo vrij ?

Voor veel vrouwen houd die vrijheid �s avonds al op. Geweld tegen vrouwen. Verkrachting en aanranding, heel dikwijls niet door vreemden, maar door eigen man, vader of broers of schoonfamilie. Onderzoek heeft uitgewezen dat 72% van de vrouwen seksueel lastiggevallen wordt op haar werk. Een op de drie vrouwen worden door haar man geslagen. Dit is toch een duidelijk samenhang van het hedendaagse geweld en de vroegere wetten op de vrouwen.

Als je een blik op de media werpt zie je al genoeg. Het ideaalbeeld van de vrouw. Ze moet jong, slank en als het ook nog mogelijk is blond zijn. Heel weinig vrouwen evenaren dit beeld, maar proberen door alle soorten di�ten en dergelijke er toch zo uit te zien. Geen enkele vrouwenblad dat je leest bevat geen dieetmiddeltje. Het aantal vrouwen met eetstoornissen blijft dan ook stijgen. Een op de tien vrouwen lijdt aan anorexia of bolemie.

De industrie vaart er ondertussen wel bij. Hun cijfers stijgen in hoge lijnen. Cosmeticabedrijven, schoonheidsoperaties en de modewereld halen er profijt uit.

Een vrouw wordt gebruikt als een industrieel object en ze wordt te koop aangeboden op de markt. Kan je dat allemaal als vrijheid beschouwen ?

Hetzelfde onder welke reclame van auto�s tot en met zeep. Overal hoort er een naakte of een halfnaakte vrouw bij. Welke boodschap brengt dat over?! Een westerse vrouw is een seksobject, men mag haar nemen, gebruiken en bezitten. En hoe staat het met het zelfrespect?! Wie kent het niet? Het gezegde : � Ik ben maar een huisvrouw� ? Ze schamen zich omdat ze thuis blijven om voor hun kinderen te zorgen, te poetsen, te koken , te strijken en te zorgen voor het welzijn van hun gezin. Een job die je kan vergelijken met een manager. Maar neen, weer voor dat ideaalbeeld gaan ze nog bijwerken. Al moeten ze ergens nog w.c.�s gaan poetsen. En als ze dan nog een goede positie hebben, dan hebben ze nog 30% minder loon dan hun mannelijke collega�s! Kan de doorsnee westerse vrouw die altijd voor haar gezin gezorgd heeft later nog van een mooie oude dag genieten, omgeven van haar kinderen??? NEEN!!! Ze vereenzaamt langzaam. Want een oude vrouw is onproductief. Ze krijgen 60% minder pensioen. En 4/5 van de personen die op de OCMW staan zijn vrouwen.

Vrijheid in de Kapitalistische Westerse gezelschap is vooral de vrijheid van de sterkste. De man ! De vrouw is zwak en wordt onderdrukt en uitgebuit. Men wil, zonder rekenschap te geven aan anderen, van het leven genieten. Genieten is in het Westen synoniem voor consumeren, dat de mensen verslaafd en kapot maakt. Daarvan zijn ze zichzelf zelfs niet bewust van. De vrouw is het offer van die vrijheid.

Ik ben zo vrij...is in de realiteit niets anders dan, ik ben zo vrij om mij op alle gebieden te laten uitbuiten.

De onder haar sluier Islamitische onderdrukte vrouw met haar tirannieke man, waar ze de slaaf van is. O, charme die moet gered worden door haar Westerse zuster!

 

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:23
ik heb het gevoel dat je erg verbitterd bent over de manier waarop de vrouw word behandeld en hoe ze zichzelf opstelt. ik ben het gedeeltelijk met je eens, uiteraard geldt dit alles niet voor iedere vrouw. persoonlijk vind ik vrouwen vol van make-up en gemaakte gezichtjes niet erg aantrekkelijk. gelukkig zijn er ook genoeg die zich fatsoenlijker kleden. maar er is iets vreemds in mijn gedachten, de westerse vrouw die zich iun strakke kleding laat zien, doet voor mij niet veel onder voor me moslima die met hoofddoek loopt en haar lichaam verbergt voor buitenstaanders. het zal wel aan mij liggen, maar voor mij is het niet het lichaam dat de doorslag geeft, maar de uitstraling en het karakter van de persoon. echte schoonheid zit van binnen, en niet alleen vrouwen maar ook mannen laten zich door de commercie verleiden, helaas . . .
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:48
Salaam Aleikum,

1a2b3c, precies het gaat om de karaktere en intelligentie van de persoon. Waarom moet elke meisje dan in strakke kledij rondlopen? Wat is er mis mee als een meisje beoordeeld wil worden om haar hersens en niet om haar lichaam. Iemand die met strakke kledij rondloopt heeft voor mijn gevoel niet erg veel vertrouwen in haar intellect en probeert dat te compenseren door aandacht af te wenden naar haar lichaamsvorm.
Je hebt verder gelijk wanneer je zegt dat ook mannen rondlopen in strakke kledij en dat dit niet goed is. Waarom moeten mannen er bijlopen in strakke shirtjes en strakke broeken? Ben je onzeker over je geaardheid of is het een hulpmiddel om meisjes te lokken? Ik zie soms mensen waarbij ik denk van is hij nu homo of denkt hij er zo stoer erbij te lopen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 05:55

mee eens, ook ik draag af en toe strakke shirts moet ik toegeven. maar meestal is het wel met een trui eroverheen. ik ben het ermee eens dat je beter op je innerlijk kan worden beoordeeld als aan je uiterlijk. respect voor alle hoofddoekdragende moslima's! tot mijn spijt zie ik helaas wel eens moslima's die deze hoofddoek af en toe dragen, jammer dat ze deze keuze niet kunnen volhouden:(

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:03
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

1a2b3c, precies het gaat om de karaktere en intelligentie van de persoon. Waarom moet elke meisje dan in strakke kledij rondlopen? Wat is er mis mee als een meisje beoordeeld wil worden om haar hersens en niet om haar lichaam. Iemand die met strakke kledij rondloopt heeft voor mijn gevoel niet erg veel vertrouwen in haar intellect en probeert dat te compenseren door aandacht af te wenden naar haar lichaamsvorm.Wie zegt dat intelectueele vrouwen,niet uitdagend gekleed willen zijn?
Je hebt verder gelijk wanneer je zegt dat ook mannen rondlopen in strakke kledij en dat dit niet goed is. Waarom moeten mannen er bijlopen in strakke shirtjes en strakke broeken? Ben je onzeker over je geaardheid of is het een hulpmiddel om meisjes te lokken? Ik zie soms mensen waarbij ik denk van is hij nu homo of denkt hij er zo stoer erbij te lopen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Er zijn mensen genoeg die bijde gebruiken om iemand het hof te maken.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:08

dat is wel weer waar. maar ik moet zeggen dat ik vban een lichaam een tijdje onder de indruk kan zijn, terwijl het innerlijk van een persoon me dag en nacht bezig kan houden

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:51

Dat het innerlijk belangrijker is, wil niet zeggen dat een vrouw zich niet leuk kan kleden...  Ik persoonlijk zie er geen heil in te verstoppen dat ik een vrouw ben, ik draag gewoon kleren die ik leuk vind en waarvan ik vind dat ik er goed mee sta.  Net als iedereen zou ik zeggen. So what als je daarin ziet dat ik borsten heb, ik neem aan dat iedereen ondertussen wel weet dat elke vrouw borsten heeft?
Wie dan wereldvreemd genoeg is om geshockeerd te zijn als je aan een vrouw ziet dat ze een vrouw is, heeft zelf een probleem.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 06:55
hahaha daar heb je gelijk in, maar ik denk dat haar punt niet is dat je aan iemand kan zien hoe groot de borst of bilpartij is, maar dat ze zich als een sexsymbool openbaren in hun omgeving.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:02

Even als reactie op de tekst zelf, hoewel een aantal feiten min of meer kloppen, is er wel stuntelig omgegaan met percentages. Het aantal vrouwen dat op enige manier ooit mishandeld wordt, is ongeveer 1/3.
Wat die huisvrouwen betreft, ben ik het ermee eens.  Daar moet dringend meer respect voor komen, en liefst ook voor de huisman (die zijn er ook steeds meer).  Vrouwen op hoge posities zijn er ook nog weinig, maar dat valtwel gedeeltelijk te verklaren doordat een vrouw toch haar huishouden op de eerste plaats zet, en dus geen 60 uur pw wil werken of zo.

Dat neemt echter niet weg dat in islamitische groeperingen het wat erger gesteld is met de vrouw, bij de verkiezingen van de moslimexecutieve in belgie laatst, was amper 1/10 van de lijst vrouwelijk.  Op de unief moet je echt zoeken om moslima's tegen te komen (tss die 55% vrouwen).  Nog steeds worden vrouwen ingevoerd om met allochtonen hier te trouwen, en komen zodoende in een compleet vreemd land terecht bij een man die ze vaak amper kennen.

Wat mijzelf betreft, en ongeveer alle vrouwen die ik ken.  Wij kiezen zelf ons leven, onze jobs, onze kledij, de mensen waarmee we omgaan.  We komen voor onszelf op, en worden gewaardeerd en gerespecteerd om wie we zijn. 

En als laatste opmerking:  door zulke teksten hier neer te zetten als waarheid, doe je net waarvan je de westerse maatschappij beschuldigd, nl de westerse vrouw respectloos behandelen.  Ik heb er respect voor als een moslima uit eigen wil een hoofddoek draagt, blijkbaar is het (voor de poster en schrijver van de tekst) wat moeilijker om hetzelfde respect op te brengen voor een westerse vrouw die ook haar eigen kledij kiest.  Kijk eerst naar jezelf dus.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:04

In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

hahaha daar heb je gelijk in, maar ik denk dat haar punt niet is dat je aan iemand kan zien hoe groot de borst of bilpartij is, maar dat ze zich als een sexsymbool openbaren in hun omgeving.

Iemand die zich gewoon westers kleedt, wordt op dit forum al vaak een sekssymbool of half-naakt genoemd  Het gaat heus niet om die 1 % vrouwen met hakken van 15 cm, netkousen en een rokje net onder de kont...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 07:06
denk dat je gelijk hebt als je stelt dat het TE ERG gekleed zijn een zeer rekbaar begrip is. maar desondanks sluit ik me wel gedeeltelijk bij haar aan;)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 11:03
Salaam Aleikum,

Een vraag voor je Kimmie. Wat is het nut van kleding dat zo strak zit dat je de zitvlak, benen, borsten en andere delen goed kunt zien. Dan heb ik het niet over een kort rokje, maar gewoon strakke kleding.

Kun jij mij het nut ervan uitleggen?

En niet alle westerse vrouwen lopen in strakke kleding die zedenloos is. Daarom gaat je generalisering niet op, dat ik alle westerse vrouwen niet zou respecteren. Ik moet het trouwens wel accepteren omdat ik deel uit maak van deze samenleving. En dat is het verschil met de zienswijze t.o.v. moslima�s. Hun wijze van kledij wordt niet geaccepteerd en wordt niet gerespecteerd.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 11:42

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe Broeders & Zusters Fi Dien,

-- Hallo, voor de overige --

Dat het innerlijk belangrijker is, wil niet zeggen dat een vrouw zich niet leuk kan kleden... 

En dat wil natuurlijk niet per definitie zeggen dat bedekkende kleding niet mooi / leuk zou kunnen zijn.

Ik persoonlijk zie er geen heil in te verstoppen dat ik een vrouw ben

En vrouwen die zich fatsoenlijk / bedekkend kleden verstoppen ook niet dat ze een vrouw zijn. Juist omdat ze een vrouw zijn (dan heb ik het nu even over de moslima's die zich bedekkend kleden) is het verstandig om je fatsoenlijk / bedekkend te kleden.

ik neem aan dat iedereen ondertussen wel weet dat elke vrouw borsten heeft?

Als iedereen het al weet, waarom is het dan nodig om 'ze' te laten zien ?

Nog steeds worden vrouwen ingevoerd om met allochtonen hier te trouwen, en komen zodoende in een compleet vreemd land terecht bij een man die ze vaak amper kennen.

Dat ze het land niet kennen wil nog niet zeggen dat ze hun partner ook niet kennen. Stel dat het zo was, als de desbetreffende persoon daarmee problemen zou hebben gehad, dan zou 'ze' ten eerste niet eens toestemming hadden moeten geven om met elkaar te gaan trouwen. En dan nog, als je je partner niet kent... is dat zo'n groot probleem... ? Dacht het niet.

blijkbaar is het (voor de poster en schrijver van de tekst) wat moeilijker om hetzelfde respect op te brengen voor een westerse vrouw die ook haar eigen kledij kiest.  Kijk eerst naar jezelf dus.

Waarheid kan soms respectloos overkomen, maar hoeft nog niet altijd ook daadwerkelijk respectloos te zijn.


Met Vriendelijke Groeten,

Marocaantje 

---


Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 11:44
ik wil er nog iets over zeggen; de man word altijd verweten dat hij achter de meiden aanzit, dat hij de vrouw als sexsymbool ziet, en dat de jongens alleen aan sex denken. maar als meisjes van 14 erbij lopen alsof ze 18 zijn en elke jongen willen, moet je de man dan altijd alles kwalijk nemen
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 maart 2005 om 13:35

.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Generaal Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 08 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Generaal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 01:21
Ik citeer: "De meeste mannen kiezen ook echt niet zo snel meer voor een vrouw uit bijv. turkije of marokko"


En toch hebben jullie zo'n afkeer van Westerse vrouwen, maar je kan niet wachten tot je er zelf ��n hebt. Spreken jullie jezelf nu niet tegen?
Pulchrum Pro Flandria Mori
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 01:36

assalaam aleikom ,hoi de rest .

Ik ben een bekeerde moslima en werd vroeger heel vaak op het uiterkijk beoordeeld,mannen die met je praten die allen naar borsthoogte kijken en staren ,en niet fatsoenlijk antwoordt terug geven omdat ze niet horen wat je te zeggen heb maar alleen naar dat kijken,oke niet allen mannen zijn zo maar wel heel veel!!alhamdoelilah dat probleem heb ik niet meer want ik heb wijde kleren aan ,valt niets te zien ,en ghimaar aan dus er valt gewoon niets te kijken ,alhamdoelilah!!ik word nu ook nooit meer op me uiterlijk beoordeeld maar gewoom om wat ik zeg of doe.Nu  wordt ik ook nooit meer lastig gevallen ,ja je heb altijd wel van die gekken die het niet kunnen laten om te roepen taliban, ofzo maar dat is hun probleem en niet de mijne .Dat is ook weer een ander onderwerp!!!

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 01:55
Salaam Aleikum,

Marocaantje ode voor je reactie.

Generaal, beschouw jij moslima�s met hoofdoekjes als westerse vrouwen? Ik kreeg namelijk de indruk van jou dat dit niet echt westers is. Zouden ze wel westers zijn volgens jou, dan zijn dat zij juist het voorbeeld voor andere westerse vrouwen. Als ze in ieder geval echt willen emanciperen.
En op welk wetenschappelijk onderzoek basseer je het feit dat moslim mannen in nederland niet kunnen wachten totdat ze met een westerse vrouw zijn getrouwd? Als dit zo is waarom is er dan zoveel onterechte kritiek op de vele huwelijken van moslims met moslima�s uit eigen land?

Salaam aLeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 08:54
Het zou volslagen belachelijk zijn om te veronderstellen dat Nederlanderschap iets te maken zou moeten hebben met kleding keuze.
Het is wel zo dat een bepaalde kledingkeuze naar mate de situatie als gepast of ongepast gezien wordt.
Maar nimmer kan dit als maatstaf gelden voor de Nationaliteit.
Zeker zijn Moslima's met hoofddoek wanneer zij de Nederlandse nationaliteit hebben Nederlander.
Zou iemand het in zijn hersens halen om een Non die de richtlijnen volgt van het Vaticaan  en als zodanig zich kleedt niet meer als een Nederlandse te beschouwen?
Ik dacht het niet.
Zo ook voor elke moslima.
 En wat de term Westerse vrouw betreft , wees niet zo kortzichtig.
Verdiep je maar eens liever in wat de etiquettes zijn in Nederland.
maar zeker verwerping van de etiquettes houdt niet in dat je minder Nerlander bent. Het zal enkel inhouden dat je binnen enkele sociale millieu's minder geaccepteerd zal worden.
Maar dat is een ieder zijn eigen keuze.

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 10:32
Salaam

Mag ik zo zeggen dat niet iedereen zo volwassen is als op deze forum? Dus dat er daadwerkelijk mensen zijn die echt alleen maar naar de uiterlijk willen kijken, wat zij ook maar zeggen over de innerlijk. Mag ik ook zeggen dat je er psychologisch er toch niet aan kunt ontkomen de uiterlijk in jouw beschouwing toe te voegen. IEDER mens doet dat. En helaas ligt schoonheid bij de mensen op nummer een. Dus, psychologisch gezien is het echt niet aan te raden 'uitdagend' gekleed te zijn.
Met alle respect, dat jullie wel (nog) respect op kunnen brengen voor de religieuze kledij van moslima's. Maar de meerderheid laat zich liever lijden door haar angsten, voor Islam, voor hoofddoekjes. Van angst volgt helaas ook discriminatie en aggressie.
Niet Nederlanderschap, Westerschap, wat globaler. EN helaas zijn een hoop mensen juist wel kortzichtig met de hoofddoek (vooral uit opgewakkerde angst). Fijn om te horen dat er wel wat westerlingen zijn die wel zo volwassen gedragen (ik heb het over jullie, op deze forum, ik ben onder de indruk geen haat/angst gevoelens tegen zijn gekomen), maar veel meer doen dat niet en willen dat ook niet doen. Jammer dat overheden zich ermee gaan mengen en zo een anti-islamietische inslag teweeg brengen 'in naam van openheid' door hoofddoeken steeds minder te tolereren.
Voor de rest kan ik er een anekdote erbij toevoegen, waar mijn moeder tegen een westerse/nederlandse vrouw zijn 'wat worden die kleren zo strak' en waarom die vrouw reageerde dat ze dat ook niet leuk vonden, omdat 'mannen vrouwen zo willen zien'. EN ik heb het niet over een jonge vrouw die de wereld nog niet goed kent.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 11:17
Salaam aleikum,

"En wat de term Westerse vrouw betreft , wees niet zo kortzichtig. Verdiep je maar eens liever in wat de etiquettes zijn in Nederland."

Waarom zou ik me in de etiquettes moeten gaan verdiepen, terwijl ik hier in Nederland ben opgegroeid. Neem je aan dat ik de etiquettes niet ken omdat ik moslim ben? Of accepteer je niet dat ik ze verwerp omdat ze niet overeenkomen met mijn geloof.

En waar is jouw wetenschappelijke onderbouwing van je stelling dat moslimmannen allemaal westerse vrouwen nalopen? Cijfers meneer criticus, cijfers. Want algemeen gezien vallen voor veel nederlanders en de media de moslimas niet onder de term westerse vrouwen. Simpel om het feit dat ze ofwel ouders ofwel grootouders hebben die in het buitenland zijn geboren.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
willem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 110
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote willem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 11:28

Het zou volslagen belachelijk zijn om te veronderstellen dat Nederlanderschap iets te maken zou moeten hebben met kleding keuze.
Het is wel zo dat een bepaalde kledingkeuze naar mate de situatie als gepast of ongepast gezien wordt.
Maar nimmer kan dit als maatstaf gelden voor de Nationaliteit.
Zeker zijn Moslima's met hoofddoek wanneer zij de Nederlandse nationaliteit hebben Nederlander.

Indien je over kledingdracht praat heb je gelijk, maar bij moslima"s ligt het wel wat genuanceerder.Een moslima zal altijd zeggen dat ze in de eerste plaats moslim is, nederlandse is voor haar een juridische identiteit, maar juist geen culturele. sterker ze wil juist met haar kleding onderstrepen dat ze geen culturele nederlander wil wezen. Gezien onze democratisch rechtsbeginsel waar zij zich op mag beroepen is zij juridisch gelijk aan een culturele nederlander, ondanks de ongelijkheid  waar haar kledij een symbool van is.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 12:09

In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam Aleikum,

Een vraag voor je Kimmie. Wat is het nut van kleding dat zo strak zit dat je de zitvlak, benen, borsten en andere delen goed kunt zien. Dan heb ik het niet over een kort rokje, maar gewoon strakke kleding.

Kun jij mij het nut ervan uitleggen?

Dat het kledij is.  Wat mij betreft, is het dus even nuttig als een hoofddoek of een vormloze jurk.  Mensen dragen nu eenmaal wat ze zelf willen. 

En niet alle westerse vrouwen lopen in strakke kleding die zedenloos is. Daarom gaat je generalisering niet op, dat ik alle westerse vrouwen niet zou respecteren. Ik moet het trouwens wel accepteren omdat ik deel uit maak van deze samenleving. En dat is het verschil met de zienswijze t.o.v. moslima�s. Hun wijze van kledij wordt niet geaccepteerd en wordt niet gerespecteerd.

Dat heb jij niet te accepteren, dat is gewoon zo.  Het is niet aan jou om te zeggen wat wel en niet kan.  Respecteren daarentegen is een eigen keus, dat je enkel vrouwen respecteert die kledij dragen die er volgens jou door kan (en wees nu eerlijk -wie ben jij om dat te beslissen), zegt wat over jou.
Maar goed, wat is volgens jou dan zedenloze kledij?


Salaam Aleikum,

Malcolm X

Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 12:20
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Ik persoonlijk zie er geen heil in te verstoppen dat ik een vrouw ben

En vrouwen die zich fatsoenlijk / bedekkend kleden verstoppen ook niet dat ze een vrouw zijn. Juist omdat ze een vrouw zijn (dan heb ik het nu even over de moslima's die zich bedekkend kleden) is het verstandig om je fatsoenlijk / bedekkend te kleden.

Daar denken we dan anders over. ;-)  IK zeg daarmee niet dat ik ertegen ben dat een vrouw een hoofddoek draagt of zo, dat kiest iedereen zelf, ik zie er gewoon geen heil te gaan verstoppen dat ik eruitzie als vrouw (goh, ik ben er eentje).

ik neem aan dat iedereen ondertussen wel weet dat elke vrouw borsten heeft?

Als iedereen het al weet, waarom is het dan nodig om 'ze' te laten zien ?

Ik laat mijn borsten niet zien, ik ga alleen niet doen of ik er geen heb.  AGa je dit ook vragen aan een tafel met een laken erover?  Zo van : "goh ;-) je kan nog steeds zien dat je een ronde tafel bent, waarom laat je niet in het midden of je rond of vierkant bent?"

Nog steeds worden vrouwen ingevoerd om met allochtonen hier te trouwen, en komen zodoende in een compleet vreemd land terecht bij een man die ze vaak amper kennen.

Dat ze het land niet kennen wil nog niet zeggen dat ze hun partner ook niet kennen. Stel dat het zo was, als de desbetreffende persoon daarmee problemen zou hebben gehad, dan zou 'ze' ten eerste niet eens toestemming hadden moeten geven om met elkaar te gaan trouwen. En dan nog, als je je partner niet kent... is dat zo'n groot probleem... ? Dacht het niet.

Tja, in mijn wereld is het belangrijk dat je de mensen zelf kiest waarmee je omgaat ;-)

blijkbaar is het (voor de poster en schrijver van de tekst) wat moeilijker om hetzelfde respect op te brengen voor een westerse vrouw die ook haar eigen kledij kiest.  Kijk eerst naar jezelf dus.

Waarheid kan soms respectloos overkomen, maar hoeft nog niet altijd ook daadwerkelijk respectloos te zijn.

Ik heb anders niet veel waarheid gelezen in je eerste post...  Maar goed, je respecteert dus de gemiddelde westerse vrouw evenveel als de gemiddelde moslima, en je respecteert dat beiden zelf hun kledij mogen kiezen? 

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 12:33

In eerste instantie geplaatst door 1a2b3c

ik wil er nog iets over zeggen; de man word altijd verweten dat hij achter de meiden aanzit, dat hij de vrouw als sexsymbool ziet, en dat de jongens alleen aan sex denken. maar als meisjes van 14 erbij lopen alsof ze 18 zijn en elke jongen willen, moet je de man dan altijd alles kwalijk nemen

Ja, omdat je niet aan iemand kan zien of ze elke man wilt, ook niet aan de kledij.  De man denkt gewoon nogal snel dat een vrouw hem wilt (allemaal evolutionair he ;-)

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 12:59

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir



Mag ik zo zeggen dat niet iedereen zo volwassen is als op deze forum? Dus dat er daadwerkelijk mensen zijn die echt alleen maar naar de uiterlijk willen kijken, wat zij ook maar zeggen over de innerlijk. Mag ik ook zeggen dat je er psychologisch er toch niet aan kunt ontkomen de uiterlijk in jouw beschouwing toe te voegen. IEDER mens doet dat. En helaas ligt schoonheid bij de mensen op nummer een.

Niet op nummer 1, het is wel het eerste wat je aan een mens ontdekt, mar het hoeft daarom niet respectloos te zijn.  Op die manier krijgt een moslima evenveel blikken als een westers geklede vrouw.  Maar zoals ik al zei, maar weinig mensen zullen het gezelschap van een o-zo-knappe, maar (bv) o-zo-arrogante medemens dulden.

Dus, psychologisch gezien is het echt niet aan te raden 'uitdagend' gekleed te zijn.
Met alle respect, dat jullie wel (nog) respect op kunnen brengen voor de religieuze kledij van moslima's. Maar de meerderheid laat zich liever lijden door haar angsten, voor Islam, voor hoofddoekjes. Van angst volgt helaas ook discriminatie en aggressie.

Waarom kan je niet hetzelfde denken over westerse kledij?


Doei Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 maart 2005 om 15:26
Salaam Aleikum,

Willem als ik ooit onzin heb gehoord dan is het jou uitleg wel. Hoe zit het dan met de joden die zich ook eerst joods voelen en dan pas nederlands. Die ook een dubbel paspoort hebben, omdat veel joodse jongeren rond hun 20ste naar israel gaan om tijdelijk het leger in te gaan.
Blijkbaar heb jij geen religie en besef je niet hoe belangrijk het is. En denk je nu echt dat bv een antilliaan zich nederlander voelt of zegt dat ie nederlander is? Nee omdat hij zich niet zo voelt, en zo ook niet behandeld word. Hetzelfde geld voor de moslims, en de joden in het verleden (kritiek op hen is verstomd vanwege het feit wat hen is aangedaan in de 2e WO)
Dan vraag ik me af of een christen zijn geloof zou opgeven voor zijn nationaliteit. Dacht het dus echt even niet, als je naar een echt praktiserende christen gaat stelt hij of zij Jezus (vzmh) boven zijn of haar nederlanderschap. Dat jij dit niet inziet is misschien door jou verborgen haat jegens moslims, of de brede basis aan vooroordelen waarover je beschikt over moslims. Heb je deze trouwens verkregen via je opvoeding (zoals bij vele blanke nederlanders) of via de media.
Want het niet kunnen samengaan van het nederlanderschap en moslim zijn, komt eerder van de niet moslims dan van de moslims.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2005 om 00:27

Ik denk dat er een fundamenteel probleem is in deze discussie. Als we kijken naar de normen van veel landen, maakt niet uit of het westerse of oosterse zijn, dan zien we dat Islamitische regels uit de Koran worden toegepast op die normen. Islamitische regels zijn er gemaakt om uit te voeren in een samenleving die de Islam ons voorschrijft. In de Islamitische maatschappij wordt een vrouw niet belast met de verantwoordelijkheid het gezin te onderhouden. Dat is de functie van de man. Het westerse systeem heeft de vrouw opgedrongen buitenshuis te gaan werken, met als gevolg dat kinderen in de cr�che moeten worden opgevangen. Ik vraag me af hoeveel van die westerse vrouwen, als ze eventjes de kans kregen, ervoor zouden kiezen thuis te werken ipv. onnodig op straat.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2005 om 15:18

Pardon?  Misschien let je niet goed op, maar heel wat vrouwen kiezen bewust voor een leven buitenshuis, omwille van het sociale contact, het bijleren/studeren, het gevoel over je eigen lot te kunnen beslissen.  Laat dat soort patriarchiale praat maar waar het hoort: in de geschiedenisboeken. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 03:20
Jiyuu,er is geen enkele verplichting voor een vrouw om deel te nemen aan het arbeids proces. Maar een vrouw is ook niet verplicht om thuis te blijven zitten.
Het heeft dus allemaal te maken met rechten. Mensenrechten zoals je wilt.
Een vrouw in Nederland heeft evenveel recht op scholing dan een man in Nederland.
En ja natuurlijk het gevolg vandeze is dat  de vrouwen  hun studie omzetten in de praktijk van onze samenleving.
En uiteraard heeft dit ook weer zijn voordelen. :-)



Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.