Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

eerder bidden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmatAllah 05 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 02 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmatAllah 05 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: eerder bidden
    Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:01

Salaam wa aalekoem wa rahamoellah wa barakatoe zusters& broeders

Mijn vriendin en ik hadden het laatst over de tijden van het gebed en vooral over salat al-Ichaa die nu over 10en is, dus vroeg ze zich af of het toegestaan is om het gebed eerder te verrichten want meestal is ze moe en uitgeput

Is het toegestaan om het gebd eerder te verischten dan het eigelijk hoort??

Wa aalekoem salaam wa rahamtoellah

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 13:23

Assalaam Aleikoem,

Er is een duidelijke regel dat de verplichte gebeden niet eerder dan aangegeven mogen worden verricht.

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 15:20

...

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2005 om 16:49
In eerste instantie geplaatst door AmatAllah 05

Salaam wa aalekoem wa rahamoellah wa barakatoe zusters& broeders

Mijn vriendin en ik hadden het laatst over de tijden van het gebed en vooral over salat al-Ichaa die nu over 10en is, dus vroeg ze zich af of het toegestaan is om het gebed eerder te verrichten want meestal is ze moe en uitgeput

Is het toegestaan om het gebd eerder te verischten dan het eigelijk hoort??

Wa aalekoem salaam wa rahamtoellah

 

Wanneer gij het gebed hebt be�indigd, gedenkt dan Allah, staande, zittende en op uw zijde liggende. En, wanneer gij veilig zijt, houdt het gebed, voorwaar, het gebed is de gelovigen op vastgestelde uren opgelegd. (4:103)

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 15:24

...

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 15:52

assalemaleykoem,

ik heb hier even geen daliel voor dus gebruik dit dan ook niet als bewijs of als bevestiging, maar dit is wat ik er persoonlijk van heb vernomen;

in nederland zijn er ook moskee,s waar op een gegeven moment icha om bvb 23.30 word gedaan en niet later,

verder heb ik wel eens in lezingen vernomen dat wanneer je dus vroeg op moet de volgende dag het laatste gebed wel eerder mag bidden

en ��k wanneer je dus bang bent dat je het fadjr gebed niet optijd zal kunnen bidden uit vermoeidt heid, een lui gebed word immers niet geacsepteerd,

maar in bijde gevallen moet je gelijk daarna gaan slapen en niet meer praten.

ook niet wanneer dit dus overhet geloof gaat, gewoon slapen dus.

 

kan iemand mij dit uitleggen waar dat dan vandaan komt?

wa aleykoem salem

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 juni 2005 om 15:52

assalaam aleikom beste zusters en broeders.

Ik woon in brabant en sinds een week of zo verichten ze het isha gebed eerder,subhannallah,een uur en kwartier eerder omdat er wordt gezegd dat de tijd tussen het  isha gebed en het fadjr gebed te kort zou zijn??????allahoe allam.Ik weet niet beter of het gebed moet op de tijd gedaan worden en niet eerder of later ,allahoe allam.Wat ik raar vindt is dat sommige moskeeen dit ook doen maar andere weer niet .Mijn vraag ook is of iemand een hadith daarover heeft of andere bewijzen,insha allah.

Wasalaam oem moussa.

Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 juni 2005 om 16:55

...

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 juni 2005 om 04:48

Assalaam aleikom beste zusters en broeders.

ik vindt het nog steeds verwarrend want bij ons zegt de imam in de ene moskee dat het mag en de imam in een andere moskee zegt dat het niet mag,allahoe allam.Als je zegt anderhalf uur na salaat al_maghreb dan is dat toch om ongeveer half 12,maar salaat al_isha is om ongeveer 10 voor 12 dan kan je toch net zo goed die 20 min.wachten denk ik ,allahoe allam.Ik hoop echt dat iemand nog met een hadith erover komt zodat er bewijs over is.

Moge ALLAH SWT mij vergeven als ik iets fout heb gezegd.Wasalaam oem moussa

       

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.082 seconden.