Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Isra�lische soldaten slaan Palestijnse po

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Isra�lische soldaten slaan Palestijnse po
    Geplaatst op: 06 april 2005 om 12:06

salamoe alaikoem,

ruud zei:Verklaar je nader als Allah zegt: "Ik wens de wereld geen kwaad toe"

Waarom heb jij die wens wel Ali?

ik heb die wens niet..ik wil in vrede leven..geen ruzie..geeen gevechten geen doden..de mens speelt met de slang..de vos met het kind..de zon stralen...maar helaaassssssssssssss!!! Dit kan niet meer gebeuren..Wie heeft ons de oorlog verklaard..de moslims aan de ongelovigen of andersom..ik denk tog eerder anderom..en als je wordt aangevallen heb je het recht om terug aan te vallen...is het waar of niet..???

salamoe alaikoem

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 12:26
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Tijdens de aanval op Irak bevond ik mij in een gemotiriseerde infantrie groep....Plots verscheen er een tank aan de horizon die het vuur op ons opendende....Wij zochten dekking en schoten terug.....Later bleek het om een van onze eigen tanks te gaan die niet door had dat wij ons al in bezet gebied bevonden.....

Tijdens de oorlog in Bosnie schoot ik een missle af om een spoorbrug op te blazen....Vlak voor dat de raket insloeg kwam er een trein aan die ik niet had gezien....

Tijdens de strijd om Irak...Bevond ik me met maten in Spanje.....We wisten precies welke trein we moesten hebben en bliezen hem op....  

Is het 'brabbel' uurtje weer aangebroken?

Terug naar boven
MoMeD Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MoMeD Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 12:55

SALAAM BROERDERS EN ZUSTERS

IK BEN ZOIEZO TEGEN OORLOG ER GAAN ALTIJD ONSCHULDIGE MENSEN DOOD ALLEEN OMDAT DE MACHTIGE IETS WILLEN HEBBEN ZE HEBBEN NOOIT GENOEG ER SPEELT GENOEG ACHTER DE SCHERMEN VAN DIE MACHTIGEN DAT KRIJGEN WE NOOIT TE HOREN WE WORDEN MISLEID DOOR DE MEDIA CNN ZIJN VAN DE JODEN EN JE WEET GELIJK WAT ZE LATEN ZIEN NEDERLANDERS ZIEN AL JAZEERA ZENDERS NIET ZE KOMEN NET OM DE HOEK KIJKEN DIT SPEELT AL JAREN ROND AMIRIKANEN DENKEN DAT ZE DE MACHTIGE ZIJN JE HOORT HET OOK AAN HUN ZE3HMA GOD BLESS AMIRIKA IK VIND HET VOORAL ZIELIG VOOR DIE KLEINE KINDEREN DIE LEVEN ALTIJD MET DIE OORLOG GEDACHTEN ROND MENSEN KENNE HET GEVOEL NIET VAN VRIJHEID AMIRIKA MOETEN GEWOON WEG GAAN UIT IRAK ZE ZOUDEN NA 1 JAAR WEGGAAN ZE ZIJN ER NOG EN MISHANDELEN NOG STEEDS DIE IRAKEZEN EN  ANDERE ONSCHULDIGE MENSEN K HOOP INSCHA ALLAH DAT ER ECHT VREDE KOMT IN DEZE WERELD  BESLAMA

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 13:55
Wat heeft iedereen ineens toch met CAPSLOCK? Adviesje: het is duidelijker met caps off. Wil je iets benadrukken gebruik  
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 14:18
En Anne als het verkeerde doelen zijn, waarom hoor je nooit verontschuldigingen of iets over schadevergoedingen. Weet je wel hoeveel huizen er plat gebombardeerd zijn in Irak? Paar honderduizend burgerslachtoffers door verkeerde doelen? Wake up and smell the truth. Als je alleen maar een paar minuten door fallujah zou mogen lopen, weet ik zeker dat je er met tranen er weer uit zult komen.
Dat zou ik sowieso ja. Het is allemaal oneerlijk, maar de Amerikanen richten hun aanvallen niet geco�rdineerd op burgers, terroristen wel. Of het moeten burgers zijn met wapens. Dat maakt het zo moeilijk, terroristen zijn vechtende burgers. Hoe moet je die vinden tussen de andere burgers? Hoe weet je als er een burgerauto op je af rijdt of er een gezinnetje inzit of een terrorist met een bom?
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 14:45
om op t oorspronkelijke bericht te reageren, als ik militair was en er komt iemand in niet toegestaan gebied, dan verwijder ik die. 1keer waarschuwen maar geen 2-3 keer. en tsjah, met geweren meppen is niet echt no9rmaal, dus beiden zaten fout imo
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 16:05
Salaam Aleikum,

Dat gebied was alleen niet van hen 1a2b3c. Israelische soldaten staan al internationaal bekend als oorlogsmisdadigers, dus verbaast het me wanneer je stelt dat het legitiem voor ze was m de agenten te verwijderen. De agenten zaten totaal niet fout.

En wat vinden jullie trouwens van de 500 kolonisten die temidden van honderduizenden palestijnen moeten wonen en daardoor bescherming krijgen van het israelische leger? En de kolonisten wonen trouwens ook nog eens op gestolen land (al is heel israel gestolen, maar dat is een andere verhaal).

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 16:20
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Zou jij het prettig vinden als Amerika via de lucht een groote moslim stad met de grond gelijk zou bombarderen?En nee nooit via de lucht........

Gebrek aan algemene ontwikkeling Ruud? Hoe vaak heeft Amerika per ongeluk verkeerde doelen gebombardeerd (vanuit de lucht). Hoe vaak heeft Amerika wel niet onschuldige burgers gebomardeerd ook vanuit de lucht.

Vaak genoeg!!! Maar ze streven er niet meer naar.Al zal het voor blijven komen tijdens oorlogen.Waarom denk je dat ik een tekort heb aan algemeene ontwikkeling.

Ik vind het jammer dat je zoveel vooroordelen hebt, ik vraag me af wat je doel is op dit forum is. Wellicht dat je dat al eens gezegd hebt, maar licht me dan nogmaals in als je wilt.

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 16:22
In eerste instantie geplaatst door MoMeD

SALAAM BROERDERS EN ZUSTERS

IK BEN ZOIEZO TEGEN OORLOG ER GAAN ALTIJD ONSCHULDIGE MENSEN DOOD ALLEEN OMDAT DE MACHTIGE IETS WILLEN HEBBEN ZE HEBBEN NOOIT GENOEG ER SPEELT GENOEG ACHTER DE SCHERMEN VAN DIE MACHTIGEN DAT KRIJGEN WE NOOIT TE HOREN WE WORDEN MISLEID DOOR DE MEDIA CNN ZIJN VAN DE JODEN EN JE WEET GELIJK WAT ZE LATEN ZIEN NEDERLANDERS ZIEN AL JAZEERA ZENDERS NIET ZE KOMEN NET OM DE HOEK KIJKEN DIT SPEELT AL JAREN ROND AMIRIKANEN DENKEN DAT ZE DE MACHTIGE ZIJN JE HOORT HET OOK AAN HUN ZE3HMA GOD BLESS AMIRIKA IK VIND HET VOORAL ZIELIG VOOR DIE KLEINE KINDEREN DIE LEVEN ALTIJD MET DIE OORLOG GEDACHTEN ROND MENSEN KENNE HET GEVOEL NIET VAN VRIJHEID AMIRIKA MOETEN GEWOON WEG GAAN UIT IRAK ZE ZOUDEN NA 1 JAAR WEGGAAN ZE ZIJN ER NOG EN MISHANDELEN NOG STEEDS DIE IRAKEZEN EN  ANDERE ONSCHULDIGE MENSEN K HOOP INSCHA ALLAH DAT ER ECHT VREDE KOMT IN DEZE WERELD  BESLAMA

Ik ben wat dat betreft het met jou geheel eens,Irak moet het zelf nu maar oplossen.Maar ja kunnen ze dat al?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 16:33
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Tijdens de aanval op Irak bevond ik mij in een gemotiriseerde infantrie groep....Plots verscheen er een tank aan de horizon die het vuur op ons opendende....Wij zochten dekking en schoten terug.....Later bleek het om een van onze eigen tanks te gaan die niet door had dat wij ons al in bezet gebied bevonden.....

Tijdens de oorlog in Bosnie schoot ik een missle af om een spoorbrug op te blazen....Vlak voor dat de raket insloeg kwam er een trein aan die ik niet had gezien....

Tijdens de strijd om Irak...Bevond ik me met maten in Spanje.....We wisten precies welke trein we moesten hebben en bliezen hem op....  

Is het 'brabbel' uurtje weer aangebroken?

Dat is geen brabbel uurtje...Het is goed mogelijk dat de man op de grond de target aanwees en een kl**tzak was,vervolgens lieten de piloten een regen van bommen los op de feestende mensen.De piloten wisten van niets,de man op de grond misschien wel.In elke oorlog lopen mensen rond die dit soort daden begaan.Aan de voorbeelden hierboven kan je zien dat fouten ook mogelijk zijn.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2005 om 16:44
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salamoe alaikoem,

ruud zei:Verklaar je nader als Allah zegt: "Ik wens de wereld geen kwaad toe"

Waarom heb jij die wens wel Ali?

ik heb die wens niet..ik wil in vrede leven..geen ruzie..geeen gevechten geen doden.Ik ook niet Ali....de mens speelt met de slang..de vos met het kind..de zon stralen...maar helaaassssssssssssss!!! Dit kan niet meer gebeuren..Wie heeft ons de oorlog verklaard..de moslims aan de ongelovigen of andersom..ik denk tog eerder anderom..en als je wordt aangevallen heb je het recht om terug aan te vallen...is het waar of niet..???

salamoe alaikoem

En momenteel lacht Satan in zijn vuistje op elke plek waar gevochten wordt en haat regeerd.Op elke plek....krijgt hij zijn zin en kan hij Allah's werk vernietigen.

Gaan we er heen kunnen we zijn werk voortzetten......Blijven we thuis....En gaan er meer naar huis......Leggen we Satan aan de ketting....

Aan de mens de keus...De vrije keus... 

Ik zeg niet dat de keus altijd even gemakkelijk is....Ik vraag me wel altijd af welke keus Jezus zou maken.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 04:52
In eerste instantie geplaatst door Ruud

 Vriend....Je vergeet dat je zelf aanviel.Over zee op hun terrein en via de lucht.Je vergeet olie uit Mexico en Zuid Amerika.....

En Canada (grotendeels niet ontgind, maar dacht na Rusland en MO derde grootste voorraad), en Europa, en Rusland, en... 

Ik denk dat de landen met bevoorradingsproducten eerder in het MO zouden liggen...  Wat doen ze daar?  Olie oppompen en dan al de rest (voedsel, medicijnen, ...) betalen met dat olie-geld...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 05:05
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

In eerste instantie geplaatst door Ruud

 Vriend....Je vergeet dat je zelf aanviel.Over zee op hun terrein en via de lucht.Je vergeet olie uit Mexico en Zuid Amerika.....

En Canada (grotendeels niet ontgind, maar dacht na Rusland en MO derde grootste voorraad), en Europa, en Rusland, en... 

Ik denk dat de landen met bevoorradingsproducten eerder in het MO zouden liggen...  Wat doen ze daar?  Olie oppompen en dan al de rest (voedsel, medicijnen, ...) betalen met dat olie-geld...

Canada heeft Teer velden waar olie uit gewonnen wordt.Ik zal het ff opzoeken.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 05:18

Olievlakte

Ondanks de aanhoudende waarschuwingen voor nijpende tekorten, blijkt er elke keer meer aardolie te zijn dan verwacht. Volgens de huidige schattingen zitten er nog duizend miljard vaten olie in de grond, � 159 liter per vat. Daarmee kan de mensheid het op energiegebied nog veertig jaar uitzingen, zo wordt voorspeld. Grappig genoeg houden de prognoses al jaren vast deze termijn, omdat er steeds meer olievelden ontsloten worden.

Eens is de koek op, maar als het aan Shell ligt wordt dat moment nog verder in de toekomst geschoven. Het concern is van plan een tot nu toe genegeerde bron aan te boren. Eigenlijk een verkeerde term, omdat het in dit geval om olievlakten gaat. In Canada ligt namelijk 159 miljard liter olie letterlijk voor het oprapen. Het zwarte goud bevindt zich daar niet in een olieveld maar vlak onder de grond, vermengd met zand. Shell steekt daarom drie miljard gulden in dit afgraafproject.

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 05:22
Salaam ALeikum,

Je vergeet verder dat landen als Venezuela (hele grote voorraad in zuid amerika)negatief tegenover Amerika staan. Vooral ook omdat amerika in dit land een staatsgreep heeft proberen te plegen en haar eigen poppetje er heeft willen neerzetten ipv een democratisch gekozen president (Chavez). Dat is de democratie die amerika verspreid over de wereld. Chavez is ook de enige democratische leider die ik ken die het goed voor heeft met zijn volk. De rijken in zijn land hebben kritiek op hem omdat hij het oliegeld wil steken in de arme bevolking (de meerderheid) en daarom noemen ze hem communist (terwijl hij toch democratisch is gekozen en heeft gezegd de democratie niet af te schaffen).
Venezuele zal zich zeker wel tegen amerika opstellen, en Als een vaat olie een paar duizend dollar zal kosten is het moeilijk voor amerika om een oorlog te voeren. En je hoeft trouwens een hele land niet te veroveren om het te bezetten. Zie irak waar alleen een aantal steden door amerikanen worden gecontroleerd (ook maar ten dele). En dan nog worden ze daar afgemaakt. Het is verder ook tekenend dat Amerika en Israel de geneefse conventie negeren en willen blijven negeren. Deze conventie garandeert onder meer mensenrechten en de veiligheid van onschuldige burgers. Verder ook dus dat er met enige fatsoen en eer gevochten kan worden. Blijkbaar beschikken ze hier niet over en kun je de soldaten van deze landen het beste als beesten omschrijven.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 05:36
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Salaam ALeikum,

Je vergeet verder dat landen als Venezuela (hele grote voorraad in zuid amerika)negatief tegenover Amerika staan. Vooral ook omdat amerika in dit land een staatsgreep heeft proberen te plegen en haar eigen poppetje er heeft willen neerzetten ipv een democratisch gekozen president (Chavez). Dat is de democratie die amerika verspreid over de wereld. Chavez is ook de enige democratische leider die ik ken die het goed voor heeft met zijn volk. De rijken in zijn land hebben kritiek op hem omdat hij het oliegeld wil steken in de arme bevolking (de meerderheid) en daarom noemen ze hem communist (terwijl hij toch democratisch is gekozen en heeft gezegd de democratie niet af te schaffen).
Venezuele zal zich zeker wel tegen amerika opstellen, en Als een vaat olie een paar duizend dollar zal kosten is het moeilijk voor amerika om een oorlog te voeren. En je hoeft trouwens een hele land niet te veroveren om het te bezetten. Zie irak waar alleen een aantal steden door amerikanen worden gecontroleerd (ook maar ten dele). En dan nog worden ze daar afgemaakt. Het is verder ook tekenend dat Amerika en Israel de geneefse conventie negeren en willen blijven negeren. Deze conventie garandeert onder meer mensenrechten en de veiligheid van onschuldige burgers. Verder ook dus dat er met enige fatsoen en eer gevochten kan worden. Blijkbaar beschikken ze hier niet over en kun je de soldaten van deze landen het beste als beesten omschrijven.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Klopt......Maar het weerhoudt die landen niet om olie te verkopen aan Amerika.Ook zal Venezuela de prijs niet zo hoog opschroeven.Maar Malcolm het is en blijft gewoon onverstandig Amerika uit te dagen en aan te vallen.Elke strateeg die beweerd van wel.....Ontbreekt niet de moed wel het verstand.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2005 om 06:12
In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Zou jij het prettig vinden als Amerika via de lucht een groote moslim stad met de grond gelijk zou bombarderen?En nee nooit via de lucht........

Gebrek aan algemene ontwikkeling Ruud? Hoe vaak heeft Amerika per ongeluk verkeerde doelen gebombardeerd (vanuit de lucht). Hoe vaak heeft Amerika wel niet onschuldige burgers gebomardeerd ook vanuit de lucht.

Vaak genoeg!!! Maar ze streven er niet meer naar.Al zal het voor blijven komen tijdens oorlogen.Waarom denk je dat ik een tekort heb aan algemeene ontwikkeling.

Ik vind het jammer dat je zoveel vooroordelen hebt, ik vraag me af wat je doel is op dit forum is. Wellicht dat je dat al eens gezegd hebt, maar licht me dan nogmaals in als je wilt.

 

Welke vooroordelen Layla?En ik heb me er al meerdere keren voor moeten verantwoorden,waarom weet ik niet.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2005 om 02:18
Salaam Aleikum,

Amerika zal verder ook nooit voor altijd blijven bestaan. Waarom omdat Amerika alles voor geld zal doen. Mensen verkopen hun eigen moeder daar voor geld. En landen die geld als hun God beschouwen zullen daaraan op den duur ook aan ten onder gaan.

En Amerika zal hoe dan ook uitgedaagd worden, gebeurdt het niet door een moslimsland dan wel door een ander opkomend grootmacht. Het is een illusie te denken dat Amerika altijd een supermacht zal zijn. China heeft bv de potentie om vele malen rijker te worden als de VS en zodra het sterk genoeg is zal het de amerikanen uitdagen. Daarom probeert Amerika wanhopig ook de wapenboycot tegen china in stand te houden en levert het Taiwan een overvloed aan wapens. Ze zijn veels te bang dat China ze zal overtreffen.

Salaam Aleikum,

MAlcolm X
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2005 om 03:22
Dat kan, maar eerlijk gezegd hoop ik dat de USA Europa gaat volgen in het post-modernisme, maw oorlog vermijden en zich richten op mensenrechten etc.
Maar het verbaast me hoe laag je mening over de gemiddelde amerikaan is, ze kunnen lomp zijn en denken dat de wereld van hun is; maar het zijn ook echte comboy's, heel patriotisch, moedig en hebben initiatiefen.  Maw niet zomaar te overwinnen.  Ach ja, dromen mag he ;-) 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Musliem Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Musliem Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2005 om 06:18

Assalamoe Alaikoem Warahmatoelllah Wabarakatoehoe

Beste broeders en zusters fie dien,

Het was ons al duidelijk gemaakt in de koran en zo zien wij nu de resultaten, over de ongelovige. Amerika mag desondanks al hun technologie en wetenschap nog zo stom zijn en zich gedragen als kleine kinderen. (Kinderachtig) Erger noch dan dat de mensen zouden denken. Met al deze materiele ontwikkelingen, technologie en het geen zij op het gebied van wetenschap hebben bereikt, lopen zij toch nog steeds achter op het gebied van het begrijpen van psychologie, mentaliteit en eigenschappen van anderen volkeren. Ze zijn onwetend wat betreft de manieren en geloof van anderen en de manier waarop deze volkeren hun levens leven, zij zijn onwetend over het geloof van anderen, het geen waarop hun daden zijn gebaseerd, en het Islamitische geloof die als stimulans fungeert voor de acties van de moslims. Zij zijn onwetend wat betreft het islamitische geloof en door dit neemt hun stommiteit alleen maar toe...

Om de mensen nog meer te misleiden verspreiden zij leugens en spreken ze incorrect, met name over de islam in de media, zij schetsen een verkeerd beeld van de Islam en vermeerderen dus de onwetendheid, verdraaiing en misinformatie over de psyche van de Moslims en met name Mujahideen. Hun onwetendheid samen met de verdraaiingen van de media hebben voor een ontwetend en stom volk gezorgd!!! Desondanks is deze onwetendheid geen nieuw fenomeen aangezien het terug gaat tot de tijd van de profeet (Salla. Allahie. Wasalaam) de dag waarop de confrontatie begon tussen kufr en Islam, en sindsdien proberen de kuffar de mentaliteit van de moslims te begrijpen, maar ze hebben altijd gefaald...

Dat is waarom toen het leger Spanje en Europa binnenviel de leiders van de kruisvaarders een brief naar de koning van de Christenen die Leswick heette stuurden waarin zei zeiden: "Vandaag zijn er mensen in ons land verschenen, en wij weten niet of zij van de hemel of van de aarde zijn." (Thafatul Anfuss p. 70, Ibnu Huzayl) De Christelijke leiders waren in de war door het gedrag en houding van de Moslims en ze konden niet begrijpen waarom deze Moslims zo ver gingen in de strijd.

Peace,

Wa Alaikoem Salaam Waramatoelllahi Wabarkatoehoe.

Maar gij verkiest het leven deze wereld (Denja), ofschoon het hiernamaals (Djanna) beter en van langere duur is. (Quran 87:16-17)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2005 om 09:53
In eerste instantie geplaatst door Musliem

Dat is waarom toen het leger Spanje en Europa binnenviel de leiders van de kruisvaarders een brief naar de koning van de Christenen die Leswick heette stuurden waarin zei zeiden: "Vandaag zijn er mensen in ons land verschenen, en wij weten niet of zij van de hemel of van de aarde zijn." (Thafatul Anfuss p. 70, Ibnu Huzayl) De Christelijke leiders waren in de war door het gedrag en houding van de Moslims en ze konden niet begrijpen waarom deze Moslims zo ver gingen in de strijd.

Peace,

Wa Alaikoem Salaam Waramatoelllahi Wabarkatoehoe.

Assalamu alaikum,

dat was ver voor de tijd van de kruisvaarders.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2005 om 12:17
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Dat kan, maar eerlijk gezegd hoop ik dat de USA Europa gaat volgen in het post-modernisme, maw oorlog vermijden en zich richten op mensenrechten etc.
Maar het verbaast me hoe laag je mening over de gemiddelde amerikaan is, ze kunnen lomp zijn en denken dat de wereld van hun is; maar het zijn ook echte comboy's, heel patriotisch, moedig en hebben initiatiefen.  Maw niet zomaar te overwinnen.  Ach ja, dromen mag he ;-) 
Men loopt er nog met de Colt langs het been,dus dat kan nog wel een heele lange tijd duren ben ik bang.
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 12:54
De Christelijke leiders waren in de war door het gedrag en houding van de Moslims en ze konden niet begrijpen waarom deze Moslims zo ver gingen in de strijd.

Bijna goed denk ik. Ze konden niet begrijpen waarom zulke religieuze mensen die stonden voor de vrede en liefde toch hun land binnenvielen.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 14:39
Salaam ALeikum,

Het was niet het land van de christenen. Wil je zeggen dat engelse kruisvaarders recht hadden op Jeruzalem? Ik denk eerder andersom. De moslims konden niet begrijpen waarom de christen hun land binnenvielen.
En ze waren in de war door de moed en heldhaftigheid van de islamitische soldaten, omdat deze niet bang waren om te sterven. Blijkbaar waren ze geloviger dan de christenen in die tijd.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 14:42
In eerste instantie geplaatst door Malcolm X

Het was niet het land van de christenen. Wil je zeggen dat engelse kruisvaarders recht hadden op Jeruzalem? Ik denk eerder andersom. De moslims konden niet begrijpen waarom de christen hun land binnenvielen.

In eerste instantie geplaatst door Musliem

Dat is waarom toen het leger Spanje en Europa binnenviel de leiders van de kruisvaarders een brief naar de koning van de Christenen die Leswick heette stuurden...
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 april 2005 om 14:55
Salaam Aleikum,

Dacht dat het over de kruistochten ging. Sorry. Ik had deze topic al een aantal keren bezocht, dus ik dacht dat ik wel wist waar het over ging. Zal in het vervolg beter gaan lezen.
Maar de reden waarom ze in de war waren geldt dus nog steeds zoals ik het beschreven heb.
Nogmaals sorry voor het misverstand.

Salaam ALeikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 01:38
Ok.

Blijkbaar waren ze geloviger dan de christenen in die tijd.

Ze geloofden dat God achter hen zou staan als ze vochten. Christenen niet. Ze geloofden dat ze direkt naar de hemel gingen als ze sneuvelden. Christenen niet. Strijd en oorlog past immers niet bij het Christendom. Natuurlijk twijfelden ze er dus aan of God het wel goed vond wat ze deden. En natuurlijk vonden ze het raar dat anderen er wel zo van overtuigd waren.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 01:53
Salaam Aleikum,

De paus riep op tot oorlog, en de paus werd gezien is als een directe link naar God. Hij was de afgezant van God voor de christenen, en er was niet echt sprake van een katholieke of protestantse geloof. Dus blijkbaar geloofden de christenen wel in oorlog. Anders had de paus mensen niet opgeroepen tot een oorlog.

Salaam aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 03:05

In eerste instantie geplaatst door Anne

Ok.

Blijkbaar waren ze geloviger dan de christenen in die tijd.

Ze geloofden dat God achter hen zou staan als ze vochten. Christenen niet. Ze geloofden dat ze direkt naar de hemel gingen als ze sneuvelden. Christenen niet. Strijd en oorlog past immers niet bij het Christendom. Natuurlijk twijfelden ze er dus aan of God het wel goed vond wat ze deden. En natuurlijk vonden ze het raar dat anderen er wel zo van overtuigd waren.

Hoi Anne,

weet jij hoe het christendom verspreid is in Europa door de Merowingen en Karel de Grote? Wat er met de Ierse monniken is gebeurt die voor die tijd hier evangeliseerde? Wat er met de katharen is gebeurd? Wat de Byzantijnse kerk deed met anders denkenden? Of de katholieke kerk? Of de protestanten tijdens de reformatie? Om over de kruistochten nog maar te zwijgen. Strijd en oorlog pastte de christenen alleen niet als ze in de minderheid waren en onderdrukt werden, zoals in de romeinse tijd. Maar zodra dat afgelopen was, met Constantijn de Grote, was het altijd een middel om gelijk te krijgen, en geld en macht. Dat geld voor de katholieken, de protestanten, de orthodoxen enz. enz.

Ik heb het idee dat jouw beeld over christenen van 1000 jaar geleden net zo min op feiten berust als het beeld van een sprookjes-khalifaat waar alles fantastisch en perfect was, zoals sommige moslims dat hebben.

 

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Burak Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 11 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Burak Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 april 2005 om 03:37

Assalamu aleykum,

"Tijdens de Israelische / Arabische oorlog.....Liet Israel zien dat het gediciplineerd een gezamelijke aanval van een paar landen eenvoudig afsloeg.Een van de belangrijkste redenen was,dat ze op een slimme manier de luchtmacht van de tegenstander eenvoudig wegvaagde.En het winnen van een moderne oorlog begint in de lucht."

Denk je nou echt dat Israel dit op zijn eentje heeft afgehandelt?
Ze stonden op het punt om vernietigd te worden,toen amerika,israel wel moest helpen op de 2e dag van de oorlog.Als je mij vraagt hoe ze zo snel die wapens daarnaartoe hebben gekregen? Wallahu alam!
maar ik verdenk saoedi arabie ervan wapens te hebben geleverd aan Israel.Vergeet niet : Saudi is Pro-Amerikaans.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.