Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

goede tafsierboek?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
salamalaikum Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Online status: Offline
Berichten: 17
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salamalaikum Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: goede tafsierboek?
    Geplaatst op: 11 april 2005 om 10:48

salam alaikum

kunnen jullie mij misschien vertellen welke tafsier boeken van de Koran goed zijn?en hoe ze heten?en welke betrouwbaar zijn?

jazzaak Allahou gairan

 

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 08:27

 

 

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe
in de naam van Allah de barmhartige de meest genade volle,
vrede en zegeningen met de profeet mohammed.

ik zelf heb 3 boeken daarvan

1 tafsier al fatihah door aboe Sayfullah
2 tafsier deel 60 van de quraan. gebaseerd op taysier al-kariem ar-rahmaan van abd ar-rahmaan ibn saalih as-sa'diy

subhana Allah en die laatste kan ik niet vinden.. die zal me zus vast wel hebben uitgeleend aan iemand denk ik.. zodra ik hem weer kan vinden(heb niet echt zin om te zoeken, heb 3dozen boeken hier  ben te lui om ze allemaal bij langs te gaan)of terug krijg van iemand zal ik hier ff vermelden welke tafsier en welke schrijver..

deze 2 zijn inieder geval betrouwbaar

wa iyaakie

wa alaikum Salaam

oegt najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
islaam Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
Islaam

Lid geworden: 13 maart 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 280
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 08:50

Salam alikoum,

Er zijn verschillende soorte tafsir en aan de hand daarvan kan je een keuze maken van welk boek is het beste in zijn soort. Om te begrijpen hoe het nou precies zit met die veschillende tafsirs (exegeses) en meer informatie over koran wil ik je verwijzen naar het kort verschenen boek Inleiding tot de studie van de Koran van dr. A.Ljamai. meer informatie over dit boek vind je hier http://www.ljamai.nl/brill_boek-pop.html  meer over het auteur kan je lezen op www.ljamai.nl

ik hoop dat je daarmee verder komt

wa salaam

Leef voor het leven net als je voor altijd zou leven en leef voor het hiernamaals net als je morgen zou sterven.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.