Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Waarom kijk je mij zo vies aan?!

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waarom kijk je mij zo vies aan?!
    Geplaatst op: 22 mei 2005 om 06:32

Essalaamo alaikom,

Zelf draag ik ook af en toe een hijaab, En je merkt idd dat er sommigen zijn die zo'n hatelijke blik toewerpen. Niet allemaal hoor, Maar die zijn er wel. Wat ik dan doe is met een brede glimlach naar ze lachen. Bij sommigen zie je dan idd dat ze een soort van spijtgevoel tonen. Die boze blik verandert dan ook in een glimlach, Hahaha, Geweldig. Ik blij, zij blij : D. Sommigen verwachten die glimlach niet, Vandaar. Je moet je idd niet net als hun opstellen. Met vriendelijkheid bereik je een heleboel.

Wassalaamo alaikom,

Ni3met

Terug naar boven
yasiena Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote yasiena Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 12:43

salaam

Daarom zei onze geliefde profeet -saw-:

"prijs de onwetende. lach warmhartig"

wassalaam

Toen Allah de verhevene Zijn schepping tot leven had gebracht, schreef Hij in Zijn boek: "Waarlijk, Mijn Genade overtreft Mijn Woede"
Terug naar boven
Raih�n Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raih�n Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 11:32

Assalaam aleikum wrb

ik vind het toch nog steeds vreemd, dat onze zusters nagekeken worden als ze een hoofddoek dragen.

De nonnen liepen al veel eerder met hoofdbedekking, de protestanten zetten iets op hun kop, in zeeland en in Urk hebben de vrouwen tradiotionele hoofdbedekking  ( en daar maken ze dan foto's van duhhhhh)

Ik als nederlandse moslimman, kijk ook naar vrouwen met een hoofddoek en dan denk ik .... daar loopt weer zo'n sterke moslimzuster en het ziet er vaak ook nog eens modieus uit)

Laat ze je maar nakijken.. de nietwetenden zijn dom ... toch?

salaam

Raih�n

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 11:38
In eerste instantie geplaatst door Raih�n

Assalaam aleikum wrb

ik vind het toch nog steeds vreemd, dat onze zusters nagekeken worden als ze een hoofddoek dragen.

De nonnen liepen al veel eerder met hoofdbedekking, de protestanten zetten iets op hun kop, in zeeland en in Urk hebben de vrouwen tradiotionele hoofdbedekking in staphorst ook :P hihi  ( en daar maken ze dan foto's van duhhhhh)

Ik als nederlandse moslimman, kijk ook naar vrouwen met een hoofddoek en dan denk ik .... daar loopt weer zo'n sterke moslimzuster en het ziet er vaak ook nog eens modieus uit) t moet er niet modieus uit zien wat heb je aan een hoofddoek als je een knal groen verstje er onder draagt met een rokje tot de knie�n en die laarzen er onder? dit versta ik onder modieus als ik om me heen kijke

Laat ze je maar nakijken.. de nietwetenden zijn dom ... toch? haha kan me nu al niks meer schelen mijn hoofddoek is iets van mij en als ze er wat mee willen doen :P maakt niks uit ik kan karate :P

salaam

Raih�n

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 17:01
Hum, waar ik van daan kwam werd naar alles op gekeken. Een non, een punker, een goth, een moslima... als het afwijkt van de norm trekt het aandacht. Het is niet omdat mensen het er niet mee eens zijn, maar omdat het op valt. (zoals ik het ken dan).

Soms kom ik in de supermarkt vrouwen tegen die een hijaab dragen. (vrij vaak zelfs). Hele mooie dames met een hele mooie uitstraling. Ja die vallen mij ook op en die trekken ook mijn blik, maar dat is meer van bewondering dan van vernedering.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 17:10
In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Essalaamo alaikom,

Zelf draag ik ook af en toe een hijaab, En je merkt idd dat er sommigen zijn die zo'n hatelijke blik toewerpen. Niet allemaal hoor, Maar die zijn er wel. Wat ik dan doe is met een brede glimlach naar ze lachen. Bij sommigen zie je dan idd dat ze een soort van spijtgevoel tonen. Die boze blik verandert dan ook in een glimlach, Hahaha, Geweldig. Ik blij, zij blij : D. Sommigen verwachten die glimlach niet, Vandaar. Je moet je idd niet net als hun opstellen. Met vriendelijkheid bereik je een heleboel.

Wassalaamo alaikom,

Ni3met

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 17:52
In eerste instantie geplaatst door Latifah

Aha......Dus als je half naakt of bijna naakt bij loopt is dat niet vreemd? En als je een non ziet lopen op straat is dat niet vreemd? En als je als punk bij loopt dat is niet vreemd, in Amsterdam zag je altijd een blote man met een string op zijn skeelers, nee dat was niet vreemd dat is kunst riep iedereen. hahahahahahahahahahahaMaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrr een moslim of moslima in haar islammitische klederdracht is vreemd.!!! Hou toch op man denk na wat je zegt, jullie zijn gewoon bang voor de waarheid klaar punt!!
In eerste instantie geplaatst door adembaba

Er is geen reden om zo een kleed aan te doen, daarom kijkt men u vreemd aan.

nogal logisch eigenlijk. Je trekt gewoon de aandacht aan.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 07:05
In eerste instantie geplaatst door ouarda

<FONT face=Arial size=2>Waarom kijk je mij zo vies aan.....

<FONT face=Arial color=#006699>Staat de kleur of de vorm van mijn hijaab je niet aan...

<FONT face=Arial color=#006699>Of gaat het om het feit....

<FONT face=Arial color=#006699>

<FONT face=Arial color=#006699>Dat de Islam mij heeft bevrijdt...

<FONT face=Arial color=#006699>Heb je angst voor dat kleine stukje stof..

<FONT face=Arial color=#006699>Zijn je blikken daarom zo grof...

<FONT face=Arial color=#006699>Ik vraag niet om je begrip, en ook niet om je acceptatie..

<FONT face=Arial color=#006699>Maar verwacht niet dat ik verander..door die zogenaamde "integratie"

<FONT face=Arial color=#006699 size=2>�

<FONT face=Arial color=#006699>Jij doet jouw ding...en ik ga mijn gang....

<FONT face=Arial color=#006699>Of maakt DAT jou juist zo bang?

<SPAN class=984493612-11042005><FONT face=Arial color=#000000></SPAN>�

<SPAN class=984493612-11042005><FONT face=Arial color=#000000>Bron: van een zuster</SPAN>


Maar kijk dan zelf mensen die weinig of niets of "rare" kleding dragen dan ook niet 'vies' aan......

(niet persoonlijk gericht)
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 07:13
In eerste instantie geplaatst door Eduard

Maar kijk dan zelf mensen die weinig of niets of "rare" kleding dragen dan ook niet 'vies' aan......

(niet persoonlijk gericht)


Oftewel verbeter de wereld en begin bij je zelf.
Terug naar boven
Moslimaatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslimaatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 09:49

Oe3alaikoem asalaam beste broeders en zusters.

Ik draag mijngimaar nu al een aantal jaren.

En el hamdoelilah dat ik hem draag.

Maar om eerlijk te zijn krijg ik nu meer aandacht van jongens dan toen ik hijaab droeg. niet dat ik het leuk vind.

(gimaar is lange soennah kleding)

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 09:53
Hoe kijken 'julie' homo's, transseksuelen, punkers, gothics, nudisten, skinheads, hippies en noem maar op aan?
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 09:59
Ik kijk ze niet aan. : D
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 10:02
In eerste instantie geplaatst door Moslimaatje

Oe3alaikoem asalaam beste broeders en zusters.

Ik draag mijngimaar nu al een aantal jaren.

En el hamdoelilah dat ik hem draag.

Maar om eerlijk te zijn krijg ik nu meer aandacht van jongens dan toen ik hijaab droeg. niet dat ik het leuk vind.

(gimaar is lange soennah kleding)

 

Salaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe lieve oegty

hahah Mashallah.. zo had ik het ook precies het zelfde eerst was altijd constant 24 uur per dag alleen jongens om me heen etc. en nu ik met islaam bezig ben en nu 2jaar mijn hijaab draag alhamdoulillah.... helemaal niet meer en ik ben tog blij Mashallah, want in de tijd dat ik geen hijaab droeg laat maar zeggen was ik best veel met jongens bezig alhamdoulillah NOOIT een relatie gehad, maar was ook omdat de meesten mijn broer kende hahahahhaa nee maar dan alsnog had ik het niet gedaan wallahoe 3alem, maar ben blij dat ik mijn hijaab draag en geen last meer van jongens .... alhamdoulillah

 

wa Salaamoe alaikum

najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 10:11

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Ik kijk ze niet aan. : D

mashallah,, ja heb ik nog een beetje moeite mee als ze tegen mij praten,, heb 2 leraren die homo sexueel zijn en als ik ze niet ga aankijken krijg ik problemen, want

Najiha moet respect hebben als je iemand aanspreekt dus diep in de ogen kijke

yeeh onzin hahha gair inshallah..

maar mensen die ik niet ken kijk ik niet aan

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 10:24

Wa3alaikom Essalaam Warahmatoe Allah Wabarakatoeh,

Ja Oegtie, Ik bedoelde het eigenlijk meer als grap. Maar er zat wel wat waarheid in. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat ik me niet teveel met anderen bezig houd. Je moet je leraar ook gewoon zien als je leraar. Meer ook niet ; )

Wassalaamo Alaikom : )

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 10:27

 

hmmm hahhaa gaat mashallah

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 12:17
In eerste instantie geplaatst door Latifah

Ik geef je 1 raad,�heb je geen kennis over bepaalde dingen dan houd je je vingers bijelkaar. Je hoeft niet overal commentaar op te geven.


Goede raad is duur, heelmeester heel u zelf.

zulke mensen als jou kots ik uit


Met de maat waarmee je mensen uitkotst zul je zelf uitgekost worden.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 15:23
Het is niet meer dan een koekje van je eigen deeg manipulatief en stalkerig meisje.

Wat jij zegt, zegt niets over mij en alles over jou zelf.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 15:59

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Hoe kijken 'julie' homo's, transseksuelen, punkers, gothics, nudisten, skinheads, hippies en noem maar op aan?

ik mag homos niet en de rest maar ik ergeer me wel soms aan hun gedrag dat is heel wat anders dan wat hier aan de hand is deze mensen doen jouw niks , en over gothics gesproken wij dragen geen doodskoppen voor ons dus het is normaal als ik naar hun een beetje raar loop te kijken !!!

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 16:29

Je ergert je aan homo's, maar accepteer je ook dat moslims als vreemde wezens worden beschouwd?

Voor mij is het heel wat eenvoudiger: een homo, een homo, een moslim, een moslim, een dildo, een dildo.

eenvoudig toch.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2005 om 17:17
In eerste instantie geplaatst door Latifah

In eerste instantie geplaatst door adembaba

Er is geen reden om zo een kleed aan te doen, daarom kijkt men u vreemd aan.

nogal logisch eigenlijk. Je trekt gewoon de aandacht aan.

Adembaba, praat liever niet als je niet de goede verstand bezit om wat goeds te zeggen. Er is zeker wel een reden voor de hijaab. Het is een plicht van onze Heer en een moslim probeerd zich aan de plichten te houden. En wat je zegt is bul, daarom kijkt men u zo vreemd aan.....Hoeveel mensen lopen wel niet in Beglie of Nederland die er vreemd uitzien, punk, skinhaeds, hoeren, halfnaakte grieten. En dat is normaal volgens de meeste, maar o wee als een moslima beschermt erbij loopt niemand kwaad doet maar juist de wetten van haar geloof wilt volgen. Dan word er oooo zo een probleem van gemaakt. Vrienden van de sheitaan zijn dat soort mensen, SubhanAllah. Wat als er een non voorbij loopt adembaba? Dan is er niets aan de hand want het is een non? Ik geef je 1 raad, heb je geen kennis over bepaalde dingen dan houd je je vingers bijelkaar. Je hoeft niet overal commentaar op te geven. zulke mensen als jou kots ik uit 



Ik vind dat Adembaba daar een punt heeft: je trekt de aandacht. De een kijkt meer op van een meisje met gothic uiterlijk, de ander meer van een meisje met opzichtig islamitische kleding.

Dat 'verplicht' staat volgens mij trouwens nergens beschreven. Het schijnt - eerder hier gelezen - dat het wordt geclassificeerd als aanbevelenswaardig (mand�b), maar dan hebben we het over door mensen beredeneerde regeltjes, dus wat mij betreft gaat het nogal ver dat een plicht van de Heer te noemen.
Ik weet natuurlijk dat sommige anderen het zo beschouwen en daarnaar wensen te leven. Prima natuurlijk. Wat mij betreft net zo prima als dat anderen met hun beste intentie leven zoals hen dat goed dunkt.

wa-s-sal�m.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Beautiful-Islam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Beautiful-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 09:14

Salaam Alaykum

Hijaab niet verplicht?

Allah (Soebhane wa Ta'ale) heeft inderdaad het dragen van de Hijaab aan de vrouwen verplicht gesteld. Hij zegt hierover:

Surah An-Noer, 31: �En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen�..�

Hoor nu zorgvuldig wat Allah (Soebhane wa Ta'ale) heeft gezegd in:

Surah Al-Ahzaab 59: � O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen.��..

De Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa Sallem) zei (hierop): �De vrouw is Awrah, zij is het die bedekt moet zijn.�

Surah Al-Ahzaab, 36: �En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in de zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

Hoezo Hijaab  is niet verplicht?

De heilige Profeet Mohammed (peace be upon him) vertelde : �Wie zich ook maar kleedt voor opzichtigheid in deze wereld, Allah zal die persoon kleden met een kledingstuk van vernedering op de Dag des Oordeels, en het dan in brand steken�.

Beste martinuzz wat jij zegt klopt duidelijk niet

Wassalaam

oegti N

 

 

 

 

"Ik heb nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem kon leren."Galileo Galilei
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 09:31
Wat Martinuzz zegt klopt helemaal. De sharia die Mohammed daar bij monde van de koran en/of ahadith weergeeft, is een set regels die voor daar en toen gelden en afhankelijk zijn van cultuur in een bepaald tijdsframe. Verder doet de koran op dit gebied aanbevelingen en eist ze niets. God zal namelijk nooit iets opleggen of eisen, hij hoopt en verlangt, meer niet. Want de mens moet uit eigen beweging en overtuiging tot god komen. Geen mens kan onder dwang tot god komen. Mensen die andere mensen dwingen om zich te gedragen naar het idee wat zij hebben hoe die anderen zich zouden moeten gedragen stellen zich in de plaats van god, ze plegen shirk.
Terug naar boven
Beautiful-Islam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Beautiful-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 09:44

Salaam Alaykum

nogmaals:

Surah Al-Ahzaab, 36: �En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in de zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

Deze voorschriften worden gespecificeerd in de Qoran en de Sunnah, om bescherming en vrijgeleiding van de vrouw te bewerkstelligen. Niemand anders dan onze Schepper Allah (Soebhane wa Ta'ale) weet wat goed voor een man of een vrouw is. Zijn wetten zijn verstandig, zoals het geval is met al Zijn zaken.

Toen de vrouwen van de stam Banu Tameem Aicha (Radiallaho anha) bezochten, droegen ze dunnen kleding waarom Aicha (Radiallaho anha) zie: �Indien jullie inderdaad gelovige vrouwen zijn, dan waarlijk is deze kleding niet de kleding van de gelovige vrouwen, maar als jullie niet-gelovige vrouwen zijn, dan laat deze kleding jullie welgevallen�.(Ma�alim, As-Sunnah)

Er valt niets meer aan toe te voegen!!

Wassalaam

oegti N.

"Ik heb nooit iemand ontmoet die zo dom was dat ik niets van hem kon leren."Galileo Galilei
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 09:51
Er is maar ��n rechter en maar ��n beul en dat is Allah. Mensen hebben elkaar niets te verbieden of op te leggen. Mensen komen alleen door eigen overgave tot Allah en niet door welke dwang dan ook.

Oordeelt niet en veroordeelt niet opdat gij niet enzovoorts.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 09:54
In eerste instantie geplaatst door Beautiful-Islam

Salaam Alaykum

Hijaab niet verplicht?

Allah (Soebhane wa Ta'ale) heeft inderdaad het dragen van de Hijaab aan de vrouwen verplicht gesteld. Hij zegt hierover:

Surah An-Noer, 31: �En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen�..�

Hoor nu zorgvuldig wat Allah (Soebhane wa Ta'ale) heeft gezegd in:

Surah Al-Ahzaab 59: � O Profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen.��..

De Profeet Mohammed (Sallalaho alaihi wa Sallem) zei (hierop): �De vrouw is Awrah, zij is het die bedekt moet zijn.�

Surah Al-Ahzaab, 36: �En het betaamt de gelovige man of vrouw niet, wanneer Allah en Zijn Boodschapper over een zaak hebben beslist, dat er voor hen een keuze zou zijn in de zaak. En wie Allah en Zijn Boodschapper niet gehoorzaamt, is zeker klaarblijkelijk afgedwaald.

Hoezo Hijaab  is niet verplicht?

De heilige Profeet Mohammed (peace be upon him) vertelde : �Wie zich ook maar kleedt voor opzichtigheid in deze wereld, Allah zal die persoon kleden met een kledingstuk van vernedering op de Dag des Oordeels, en het dan in brand steken�.

Beste martinuzz wat jij zegt klopt duidelijk niet

Wassalaam

oegti N

 

 

 

 

Toen ik het schreef was ik eerlijk gezegd de indruk toegedaan dat we het over een niqaab of andere bijna totaalbedekking hadden. Vandaar dat ik het had over 'opzichtige' kleding. Komt waarschijnlijk door alle discussie daarover de laatste tijd.

Het argument dat ik geef, om je (waarschijnlijk retorisch bedoelde) vraag te beantwoorden, geldt echter evenzeer voor de hijaab.

Ik ken die '�y�t die je aan haalt en ik lees ook nog wel eens her en der de 'a7�d�th die hierover gaan, maar ik kan daar niet uit opmaken dat hoofdbedekking zou moeten. Ik weet niks van (ash)-shar�3a en het kan best zijn dat er wetsscholen zijn die het als mafr�d beschouwen, maar daarvoor is er in de Qur'�n in elk geval geen basis.

In allebei de aangehaalde verzen staat een woord waarover discussie mogelijk is over de exacte betekenis. Het gaat om woorden die de connotatie hebben gekregen dat het gezicht bedekt moet worden en (in het geval van de '�ya waar jij tussen haakjes 'hoofd' hebt toegevoegd) dat alles of een heel groot deel van het lichaam bedekt moet worden (om even kort door de bocht te gaan). Maar op mij persoonlijk komt dat gekonkel corrupt over (daarmee zeg ik dus iets over mezelf). Letterlijk staat er niks anders dan schaamdelen, borsten en 'sieraden', zoals je kan lezen, en mijns inziens is het dan verder aan de gelovige die daarnaar wil leven om dat te interpreteren.

 

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 09:59
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

en mijns inziens is het dan verder aan de gelovige die daarnaar wil leven om dat te interpreteren.


Nee natuurlijk niet Martinuzz, daar moeten mensenwetten (fikh) voor gemaakt worden want de dwalenden denken dat ze voor god moeten spelen en denken dat god zelf niet machtig genoeg is om toe te zien op zijn eigen wetgeving...
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 10:01
Welke vertaling heb jij trouwens, Beautiful-islam? Dat woord 'passies' dat bij jou in 24:31 staat lijkt mij wel een erg vrije vertaling (er staat "fur�ja[hunna]", wat de vrouwelijke gelachtsdelen aanduidt)
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 10:05

In eerste instantie geplaatst door Eduard

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

en mijns inziens is het dan verder aan de gelovige die daarnaar wil leven om dat te interpreteren.


Nee natuurlijk niet Martinuzz, daar moeten mensenwetten (fikh) voor gemaakt worden want de dwalenden denken dat ze voor god moeten spelen en denken dat god zelf niet machtig genoeg is om toe te zien op zijn eigen wetgeving...

Oh ja, natuurlijk, dat is het dominante (?) standpunt waarnaar sommige mensen anderen graag zouden dwingen zich te voegen.

"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 10:15

En met welk resultaat als de mens op de stoel van God gaat zitten?

doodslag, moord, verkrachting, onderdrukking, ontnemen van individuele vrijheid, etc. etc.

En menig geloof maakt zich hier schuldig aan.

 

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.