Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

problemen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: problemen?
    Geplaatst op: 18 april 2005 om 13:37
asalaam alaykum zusters
ik heb een vraagje
hebben jullie ook zo een last van mensen als je je hijab op heb?
ik werd vandaag op t station gewoon omver gebeukt
k voelde me zo onwijs beledigd ik was gewoon bezig met iets en gelijk bam ene dikke gast tegen me aan
t was geen ongelukje hij dee het gewoon expres
nu wa smijn vraag hebben jullie ook weleens last van dit soort dingen?
ik word ookal uitgescholden voor vaginamoslim enzo
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 13:42
Wa Alaikoem Salaam

SubhanAllah, Moge Allah(Subhanahoe Wa Ta Ala) je beschermen en moge Hij afrekenen met degene die jou dit heeft aangedaan.

Beste zuster, iedere broeder of zuster maakt weleens zulke dingen mee.
Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 13:52

Assalaam oe 'alaykoem zuster,

laten we het beschaafd houden en niet gaan schelden, want daar schieten we niets mee op zuster.

Zie het als beproevingen die we (moslims) moeten doorstaan. Elke (ware) gelovige die zal zulke dingen meemaken. Blijf standvastig en laat je niet gek maken door mensen die onwetend zijn.  

Moge Allah ons standvastig maken.

Wassalaam oe 'alaykoem

Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 14:57

assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh oeghtie,

Ik begrijp precies wat je bedoelt. Sinds ik mijn hijaab draag valt het me ook vaak op dat mensen me boos aankijken of iets vaags aan het doen zijn wat ze voorheen niet deden. Bijv., laatst ging ik naar een vriendin van me. Ze woont in een flat dus ik ging met de trap naar boven. En ik liep achter een paar mensen aan, en ze zaten elke keer achterom te kijken alsof ik een of andere terrorist was en elk moment een mes in dr rug kon steken. Echt waar, die mensen scheten in dr broek volgens mij ahaha.  En laatst zei een andere zuster tegen me dat mensen tegen haar op straat hadden gezegd dat ze op moest rotten naar dr eigen land, majah ging een beetje moeilijk aangezien ze Nederlands was. Ik vind het gewoon weer zo'n voordeel van de hoofddoek. Je lacht nog eens een keertje

Wat die mensen zeggen of doen moet je je echt niet druk om maken, maar gewoon om lachen. Het probleem is negen van de tien keer onwetendheid. En dan heb je ook nog van die mensen die graag dr agressie ergens op af willen reageren, en tsja... Moslims zijn in trek op dit moment in zo'n situatie dus zullen we hier maar mee moeten leren leven. Je moet trouwens inderdaad proberen een wat netter taalgebruik aan te nemen. Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor, echt, want het is soms echt heel frusterend, en het verbaasd me nog steeds hoe sommige mensen kunnen reageren. Maar het is beter voor je om medelijden met ze te hebben. Denk aan wat voor een straf die mensen zullen hebben voor hun ongeloof. Is gewoon zielig... En op zulke momenten moet je Allah Subhana wa Ta'ala danken dat Hij van jou ook niet zoiets gemaakt heeft. Ow, ennuhm.. De dingen die jij meemaakt zijn niks vergeleken bij wat sommige andere moslims meemaken. Het is goed voor je om dat in je achterhoofd te houden. Het herinnert je aan hoe dankbaar je eigenlijk moet zijn voor wat Allah Subhana wa Ta'ala jou allemaal geeft.

Ma'asalama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 16:31
ja ik weet dat ik dankbaar moet zijn
en zeker omdat mijn ouders ook gewoon relaxt reageren en anderen mensen het zo verschrikkelijk moeilijk hebben met hun familie

ik ben ook dankbaar heel erg zelfs
maar ik vond het gewoon stom dat het dan ook weer lichamelijk contact moest zijn en het dee ook nog eens pijn ik was er echt niet blij mee kijk ik vind dat nu net iets te ver gaan

van mij mogen ze alles zeggen maar blijf ajb met je handen van me af

ik reageer hier gewoon wat feller op omdat ik naja een nare achtergrond heb
sorry voor mijn taalgebruik idd
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 16:38

Assalaam Aleikoem,

Zuster Ouarda heeft de woorden uit mijn mond gehaald.

Fi amanillah  (Moge Allah je beschermen)

 

"Wonderlijk is het geval van de gelovige want er zit iets goeds in al zijn omstandigheden en dat is bij niemand anders het geval dan bij de gelovige; als hem iets vreugdevols overkomt, is hij Allah dankbaar dus daar zit iets goeds voor hem in, en als hij in moeilijkheden komt, ondergaat hij die geduldig, en
daar zit iets goeds voor hem in." [Muslim]


 

Wa Aleikoem Salaam

Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2005 om 22:06

In eerste instantie geplaatst door Yinith

ja ik weet dat ik dankbaar moet zijn
en zeker omdat mijn ouders ook gewoon relaxt reageren en anderen mensen het zo verschrikkelijk moeilijk hebben met hun familie

ik ben ook dankbaar heel erg zelfs
maar ik vond het gewoon stom dat het dan ook weer lichamelijk contact moest zijn en het dee ook nog eens pijn ik was er echt niet blij mee kijk ik vind dat nu net iets te ver gaan

van mij mogen ze alles zeggen maar blijf ajb met je handen van me af

ik reageer hier gewoon wat feller op omdat ik naja een nare achtergrond heb
sorry voor mijn taalgebruik idd

jah tuurlijk! Ik zeg ook niet dat het kan dat hij zo tegen je reageert. Maar jah, aan sommige dingen kun je niet echt veel veranderen en dit is er dan een van. Het beste is om geduld te hebben. Ennuhm, dit is denk ik een advies voor ons allen hoor, in ieder geval ook voor mij. Ik wil ook nog wel eens uit me slof schieten. En ik denk dat iedereen zo z'n dagen heeft.  

Ma'asalama

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 01:57

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Aleikoem salaam wr wbr oegtie,

Gair inschallah, sabr is de sleutel tot al het succes en ik begrijp heel goed wat je bedoeld want ik zou het raar vinden als ze niet zouden kijken en geen opmerkingen zouden maken :) Je raakt er inmiddels aan gewend. Weet dat jij slecht de plichten nakomt die Allah swt jouw voorschrijft inschallah. En zoals ik laatst in een boek las waarin iemand een een studente vroeg: Heb je het niet warm in de zomer? Waarop zij antwoorde: het vuur van de hel is heter. sob7anallah.

Het zegt meer over hun dan over jou en laat ze maar Allah swt is groot, Al-Machtig en Hij swt staat ons bij inschallah Ya Rabb

Er zijn nog genoeg niet-moslims die er wel respect voor hebben Alhamdoelilah en gair inschallah

FiAmanillah,

wasalamoe3leikoem wr wbr

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Yinith Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 18 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 38
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yinith Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2005 om 04:32
ja jullie hebben helemaal gelijk
de dag erna, k ben alweer gekalmeerd en praat erover met mijn niet-moslim vrienden die mij gelukkig wel respecteren
ty all!

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.062 seconden.