Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

20 miljoen voor Palestijnen v S-A

 Post Reply Post Reply
Schrijver
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 20 miljoen voor Palestijnen v S-A
    Geplaatst op: 24 april 2005 om 18:40

Assalaam Aleikoem,

Saudi Arabia yesterday gave $20 million (SR75 million) in immediate aid for the Palestinians. The money will be used to construct 700 housing units as well as educational and health facilities.

http://www.arabnews.com/?page=1&section=0&article=59 706&d=1&m=3&y=2005

2 mnden geleden heeft S-A (volgens het artikel) 20 mil gedoneerd. 20 mil is een hoop geld. Ik heb er niet veel v gemerkt (vanuit NL). Hebben jullie hierover iets vernomen?

Wa Aleikoem Salaam

 

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 09:21
In eerste instantie geplaatst door miss layla

Hebben jullie hierover iets vernomen?
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 09:26

In eerste instantie geplaatst door miss layla

In eerste instantie geplaatst door miss layla

Hebben jullie hierover iets vernomen?

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah

nee ik wist hier niets van, hoor het nu pas voor het eerst.
wederom, de goede dingen laten ze nooit zien, en smachten alleen om beelden waardoor de haat kan groeien naar de moslims. arabieren toe, a3oudhou billah.

wasalaam

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 09:32
Salaam Aleikum,

Ik heb hier niets over gehoord zuster. Ook al hebben ze dit geld gegeven, dit is niet meer dan zakgeld voor de saudische koningshuis. Een van die prinsen (volgens mij de kroonprins) gaat elk jaar naar spanje op vakantie waar hij een miljoen per dag uitgeeft. Verder heb ik gelezen dat een van de leden van het koningshuis heel eurodisney een keer heeft afgehuurd voor zijn kinderen, en daar een aantal miljoen heeft uitgegeven. Waarbij zijn kinderen de hele kadowinkel leeggekocht hebben. Is dat normaal? Deze mensen hebben geen notie meer van geld. Hun paleizen zijn helemaal verguld, ze hebben ontelbaar veel auto�s en dit terwijl hun eigen volk niet eens geld hebben. Dit zijn geen moslims meer, dit zijn mensen die alleen denken aan materieele dingen. Daarom heb ik wel een bewondering voor usama bin laden op dit vlak. Hij had honderden miljoenen en had een luizeleventje kunnen leiden. Voordat ie zijn huidige pad insloeg steunde hij heel veel mensen financieel en hij doneerde veel.   

Als saudische koningshuis eens eerst hun discos en gokhuizen onder hun paleizen sluiten en de amerikanen uitzetten dan denk dat er misschien nog hoop voor ze is. Maar op dit moment zijn het niet meer dan hypocrieten, die af en toe gedwongen geld doneren om hun volk niet in opstand te laten komen.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 10:20
Tsjaaaaaaa......
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 11:58

salam,

hahaha 20 miljoen..pff die prins tovert dat geld uit zijn sok..dat is niks waard..Die regering van saudi arabie zijn allemaal schurken..ik vraag me af waarom daar geen revolutie komt tegen die regering..:S

salam

Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 16:20

Assalaam Aleikoem,

Ik vraag me nog steeds of dit geld wel gedoneerd is (allahoe alam). 20 mil is nl een hoop geld en ik heb er niets over gehoord id de media. Dus bijv dat de huizen of ziekenhuizen uit de grond schoten bij de Palestijnen.

Ma'a al salama

Terug naar boven
Nour Al-Islam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 15 juni 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 150
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nour Al-Islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 april 2005 om 17:31
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

hahaha 20 miljoen..pff die prins tovert dat geld uit zijn sok..dat is niks waard..Die regering van saudi arabie zijn allemaal schurken..ik vraag me af waarom daar geen revolutie komt tegen die regering..:S

salam

Salaam alaikoem,

Volgens mij slaap je ofzo, maar de Mujahideen zijn daar al jaren bezig.

Wasalaam,

Verwerp de Taghoet, en aanbidt Allah ALLEEN!!!
Terug naar boven
miss layla Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 807
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miss layla Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 april 2005 om 12:28
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

hahaha 20 miljoen..pff die prins tovert dat geld uit zijn sok..dat is niks waard..Die regering van saudi arabie zijn allemaal schurken..ik vraag me af waarom daar geen revolutie komt tegen die regering..:S

salam

Kroonprins Abdullah belooft VS meer olie

27 april 2005

NEW YORK - De Saudische kroonprins Abdullah heeft de Amerikaanse president Bush maanag op termijn een hogere olieproductie toegezegd. Op die manier zou een "stabielere" olieprijs bereikt kunnen worden.

Het waren vooral toekomstplannen waarmee beide leiders zich bezighielden tijdens de ontvangst van de Saudische leider op de ranch van president Bush in Crawford, Texas.

Bush en kroonprins Abdullah bespraken daar diverse problemen, zoals het vredesproces in het Midden-Oosten en de strijd tegen het terrorisme. Het belangrijkste punt op de agenda was echter de olieproductie en daaraan gekoppeld de olieprijs. De prijs voor olie en benzine is het laatste jaar gestaag omhooggegaan in de VS. Dat heeft negatieve consequenties voor de economie en dat betekent lagere waarderingscijfers voor de Amerikaanse president.

Prins Abdullah besprak met zijn gastheer het Saudische plan om de olieproductie de komende jaren langzaam op te voeren. Saudi-Arabi� produceert op dit moment 9,5 miljoen vaten ruwe olie per dag. Het land zou 10,8 miljoen ruwe vaten olie kunnen produceren. Riyad wil nu 50 miljard dollar investeren om de productie tegen 2009 op te voeren tot 12,5 miljoen vaten ruwe olie per dag. In de daarop volgende tien jaar zou de productie dan verder opgevoerd worden tot 15 miljoen vaten ruwe olie per dag.

Dat betekent echter nog geen verlichting voor de Amerikaanse markt. Die wordt namelijk vooral geconfronteerd met de gevolgen van te weinig raffinagecapaciteit. "Het klinkt geruststellend dat wij op termijn meer olie uit Saudi-Arabi� mogen verwachten, maar dat helpt weinig als wij onze raffinagecapaciteit niet uitbreiden. Dat is de taak van de oliemaatschappijen en die eisen van Washington meer financi�le aanmoedigingen voor zulke kostbare investeringen. Zolang daar geen zicht op is, zal er dus weinig veranderen aan onze stijgende energieprijzen", aldus olieanalist Robert Ebel van het Center for Strategic and International Studies in Washington.

Bron;refdag, 26-4-2005.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.098 seconden.