Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

hadith

 Post Reply Post Reply
Schrijver
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: hadith
    Geplaatst op: 05 mei 2005 om 15:53

wie weet van julie of deze betrouwbare overleveraars van de hadith betrouwbaar is of niet

ibn-hoemaid jahja b.jagoeb hammad saied b.djoebar enmohammed b.sahl askar ismaeil.babdelkarim abdalsamad b.mkil wahb moead ibn bjabal abdoelahibnboesr

alvast bedankt alleen wie hier echt veel over de islaam weet

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2005 om 19:12

Ik wil niet betweterig klinken, maar misschien beantwoord je je vraag al in je vraag.

"wie weet van julie of deze betrouwbare overleveraars van de hadith betrouwbaar is of niet"

betrouwbare overleveraars zeg je..

 

Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 18:27
wat slaat nou dat op praat normaal of hou je mond ik heb het over de keten overleveraars ik had een hadit gelezen maar ik weet niet of die betrouwbaar is en ik wou graag weten of iemand dat weet en datvraag ik alsnog broeders en zusters
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2005 om 18:28
he hallo weet iemand het
Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2005 om 04:39
Sorry, ik kan je slechts vertellen dat ik het niet weet. Ik zal mijn mond verder houden.
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 18:47
Misgien shara reageert niemand op je, omdat je niet normaal reageert op Onder ofzo? of omdat Onder gelijk heeft, maar ze zijn inderdaad, betrouwbaar die betrouwbare overleveraars.
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 18:48
Oh de hadiths van deze mensen? NOOIT VAN GEHOORD, wat dacht je daar van. Sorry tis laat. ik lees over dingen heen. :P
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 18:51
he ik weet niet of je het weet je moet nooit tegen iemand zeggen dat ze betrouwbaar zijn zonder het 100 procent te weten je geeft dan mesnse de verkeerde informatie en dat is een grote zonde opzich
Terug naar boven
shara Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 76
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote shara Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2005 om 18:52
en trouwens ik heb het nagechekt ik weet het al
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 03:01
asalaamo3alaikom zuster shara en zijn ze betrouwbaar ?
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Yosra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 100
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yosra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 03:38

DAAROM zeg ik ook shara, dat ik over je namen heen had gelezen, ik dacht dat je de bekende hadiths vertellers bedoelde. Twas er laat en ik was moe, en las er over heen. HET lukt je wel om me te vertellen wat niet moet, maar niet om mee te delen aan de rest van onze broeders en zusters of  het nou klopt of niet.  Daar hebben we allemaal veel aan.

Maar jij kan het ook niet helpen dat jij over mijn tweede bericht leest.

En God doet de ongelovigen die bewust dwalen, nog meer dwalen, opdat ze doof, dom en blind zijn. Hun straf zal zwaar zijn. ;) :P
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 04:49

Assalaam alaykoum,

Een ander commanderen...je gelijk willen halen......subhanAllah...heb er geen woorden voor. Waar gaat dit heen met dit forum. Spreek het goede of zwijg!

P.S. Deze topic behoort overigens niet onder seksualiteit

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
moslima_voor_vr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima_voor_vr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 05:35
Assalaam Aleikhoem wa RahmatAllah

Naarmate de islam groeide groeiden deze mensen ook mee. Alleen de volgelingen van de profeet kenden de koran uit het hoofd. Dit is ook hetzelfde met de hadith geleverd door de profeet. Pas later, nadat de profeet overleed, schreef men al deze informatie op papier. Dus de volgelingen die overbleven werden samengebracht om deze allemaal op te schrijven. Hetgeen men niet weet is of dat nu wel allemaal de waarheid is of dat de volgelingen er een beetje hun eigen mening in hebben verwerkt. Aangezien er geen ander informatiebronnen zijn moeten we wel deze bronnen gebruiken voor de leer van de islam.

Moge Allah ervoor zorgen dat dit dan ook de juiste informatie is en dat we allen op het rechte pad worden geleid.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2005 om 13:07
In eerste instantie geplaatst door shara

wie weet van julie of deze betrouwbare overleveraars van de hadith betrouwbaar is of niet

ibn-hoemaid jahja b.jagoeb hammad saied b.djoebar enmohammed b.sahl askar ismaeil.babdelkarim abdalsamad b.mkil wahb moead ibn bjabal abdoelahibnboesr

alvast bedankt alleen wie hier echt veel over de islaam weet

assalamoe alykoem,

je geeft de sanad (de keten), maar waar blijft de matn (de inboud van de hadith), want dat is namelijk makkelijker zoeken. 

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.