Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Dua�s met de Schone Namen van Allah

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Wasil Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 137
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wasil Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Dua�s met de Schone Namen van Allah
    Geplaatst op: 09 mei 2005 om 05:51
Dua�s met de Schone Namen van Allah

Boeraira vertelde dat de boodschapper van Allah een man als volgt dua hoorde verrichten:,, O Allah, ik verricht mijn dua en getuig: er is geen god behalve U, U bent E�n, U bent de Onafhankelijke, U hebt niet gebaard, noch bent U gebaard.En er is niemand gelijk aan U.

Ik zweer bij Allah in Wiens handen mijn leven is: deze man heeft zijn dua verricht.Jullie moeten weten dat de dua die met de verheven Namen van Allah wordt gedaan,geaccepteerd wordt,van wie het ook is.Wie daarmee een wens uitspreekt,zal zeker zijn wens in vervulling zien gaan.�

(Overgeleverd door: Tirmidzie,Aboe Dawoed)


Mihdjen Ibnul Adra vertelde dat de boodschapper van Allah een man als volgt dua hoorde verrichten: ,, O Allah, U bent De Eeuwige,U hebt niet gebaard,noch bent U gebaard.En er is niemand gelijk aan U.Vergeef mijn zonden, U bent de Vergevensgezinde,de Genadige.�

De profeet zei:,,Hij is vergeven,Hij is vergeven,Hij is vergeven.�


(Overgeleverd door: Aboe Dawoed,Nesa�i )

Anas vertelde dat hij een man als volgt dua hoorde verrichten: ,, O Allah, alle lof is aan U, U bent het die (ons) begunstigt,er is geen god behalve U. U bent de Schepper van de hemelen en aarde en U bent de Vrijgevige.U bent de Levende, de Vanzelfbestaande.Vervul mijn wensen omwille van Uw (verheven)namen. De profeet vroeg (aan ons):,,Weten jullie waarmee die man dua verricht?

Wij zeiden:,, Allah en Zijn gezant weten het beter.�

Ik zweer bij Allah, in Wiens handen mijn leven is:deze man heeft zijn dua verricht met Ismi Azaam (De verheven namen van Allah).

Wie daarmee een wens uitspreekt, zal zeker zijn wens in vervulling zien gaan.�

(Overgeleverd door: Tirmidzie,Aboe Dawoed, Nesa�i )

Asma binti Yazid vertelde dat de boodschapper van Allah zei:,,De verheven namen van Allah zijn in deze verzen; En uw God is ��n God, er is geen God buiten Hem, de Barmhartige,de Genadevolle (2:163)

Alif Laam Miem Allah! Er is geen God, dan Hij, de Levende, de Zelfbestaande. (3:1-3)

Aboe Huraira vertelde dat de boodschapper van Allah zei:

,,Allah heeft 99 namen, wie ze uit het hoofd leert, zal het paradijs ingaan.Allah is E�n en houd van ��n.�

(Overgeleverd door: Boecharie, Tirmidzie)

Anas vertelde:

Toen de boodschapper van Allah aan het bidden was, kwam een man hijgend van vermoeienis naar binnen en zei; Allahoe Akbar Alhamdoe-lilahi Kasieran Tayyiban Moeba-rakan fie-hi (Allah is de grootste, Alle lof zij Allah, Hij is de Reine, de Heilige).

Toen de profeet klaar was met zijn gebed,vroeg hij: ,,Wie sprak die woorden?�

De mensen bleven stil, de profeet zei:,, Hij zei iets goeds (Wie was het?)�

De man zei:,, Ik was het, o boodschapper van Allah.�

De profeet zei:,, Ik zag 12 engelen, zij haasten zich om deze woorden naar Allah te brengen.�

(Overgeleverd door: Muslim,Aboe Dawoed, Nesa�i, Masadjied)
 
Bron: Boekje De waarde van onze daden
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2005 om 06:20

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellahi wa barakatoehoe

Djazakallahou ghairan agh hiervoor.
Hier heb ik een mooie link, met de 99 schone namen van Allah door Hisham Abbas:

http://www.arabacademy.com/download/99Names.htm

en verder dit nog =D

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 08:36

Assalaam oe ehleykoom,

MASH'ALLAH ,

Zowel de Do'as met de namen van Allah SWT als de mooie afbeelding , MASH'ALLAH,

DJAZAKA ALLAH OE GHAIRAN ALVAST :)

Oegt Y.

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.