Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenWat is wat

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Safia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 27 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat is wat
    Geplaatst op: 04 november 2003 om 14:39
Wat is het allemaal?

 

Sluiers zijn er in vele vormen, kleuren, maten en benamingen. Hijab, khimaar, niqaab, abaya. Laten we eens wat duidlijkheid scheppen in al die doeken, doekjes, sjaaltes en sluiers. Wat is wat?

 

   Hijab: Hijab komt van het Arabische woord haya, wat bescheidenheid betekend. Bescheidenheid is een voorwaarde voor zowel mannen als vrouwen. Toch wordt het woord Hijab voornamelijk gebruikt voor de gehele Islamitische dracht, en dan voornamelijk de hoofddoek. Die word ook wel esharb genoemd.  
   Muhajaba, Hijabi: Vrouw die de hijab draagt.
  Khimaar: Dit is technisch gezien de hoofdbedekking, maar het word doorgaans wat anders gebruikt. Met khimaar of gimaar word meestal een cape-achtige, lange (de lengte kan varieren van tot de ellebogen tot aan de knieen) hoofddoek bedoeld. Deze hoofddoek heeft doorgaans de vorm van een halve cirkel en zit van voren dicht genaaid. Hij hoeft daarom niet met een speltje vastgemaakt te worden, maar kan gewoon over het hoofd worden gegooid.
  Amira ook wel buknuk genoemd: Dit is een twee delig setje dat zonder speltjes zo kan worden omgedaan. Ze worden doorgaans van katoen of polyester gemaakt, en voorzien van een kanten randje. Ze zijn vooral populair bij jonge meisjes vanwege het draagcomfort.
  Shayla: Een lange driehoekige doek, traditioneel gedragen in de Golf. Op het moment aan terrein winnend. Hij word ook wel milfeh genoemd door sommigen, en wordt om het hoofd gedraaid en ingestopt bij de randen. Traditioneel alleen in wit of zwart maar nu in steeds meer kleuren verkrijgbaar.
  Niqaab: Dit is de beroemde gezichtssluier. Meestal word hij gemaakt van katoen of licht polyester. De niqaab word bovenop de hijab gedragen en achteraan met touwtjes vastgemaakt. Hier word ook wel eens elastiek voor gebruikt. Soms hebben ze meerdere lagen waarvan er eentje over de ogen kan worden geflapt. De andere laag kan ook naar boven worden geklapt waardoor het hele gezicht zichtbaar wordt.
  1.  
Zo ziet een niqaab los er uit.
  Boushiya: Niqaab stijl die de ogen bedekt. De oogsluier kan soms worden opgetild om de ogen te laten zien. Andere varianten kunnen alleen worden opgetild om het hele gezicht te laten zien.
  Halve niqaab: Een klein doekje dat los voor het gezicht gedragen word. 
  Burq'a: Deze heeft de laatste tijd veel aandacht gekregen sinds het gedoe rond Afghanistan. Het bedekt alles, handen voeten en gezicht.
Het gezichtsgedeelte bevat een gaasje dat de vrouw in de gelegenheid stelt om te kunnen zien. In Afghanistan word hij ook wel chaderi genoemd.
  Maar Arabieren noemen een niqaab met een smal touwtje tussen de ogen een burqa.
 

Abaja: Een vormeloze outfit voor buiten, lijkt op een cape en bedekt zowel het hoofd als het lichaam.

  Dupatta: Een sierlijke hoofddoek om het hoofd geslagen. 
   Jilbaab: Een soort jurk die buiten gedragen word. hij is ruim, wijd en met lange mouwen.
 

Chador: Traditionele Iraanse dracht. Doorgaans in het zwart. Deze lange doek wordt over de kleren heen gedragen. Soms word hij met een speltje vastgemaakt, maar de meeste vrouwen houden hem vast waarbij soms een gedeelte voor het gezicht word gehouden.

 

Terug naar boven
Zozetismaiel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2003 om 14:22

SA zuster,

Kun je mij misschien vertellen hoe ik aan die gekleurde niqaabs kan komen.

Djazak allahoe Khairan

Je zuster in islam

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2003 om 14:32

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe

oeghtie,

Ik heb ze gezien bij een moskee in amsterdam...moskee al Tawheed

Tevens hebben ze daar in het winkeltje ook vele soorten boeken en wat je maar wil.ik neem aan dat ze in de overige wat grotere moskee`s ook zulke dingen verkopen,Inshalla zuster

wa salaam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Zozetismaiel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 november 2003
Online status: Offline
Berichten: 3
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2003 om 14:36

Dajazak allahoe khairan Ugtie,

De laatste keer dat ik daar was hadden ze alleen zwarte.

Weet je misschien of ze daar ook andere kleuren handschoenen hebben??

SA

Terug naar boven
Muslimah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 04 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2003 om 17:23

Salaam Muslimah�s..

Hoe is het met jullie?Met mij goed�alhamdoulilah..Zelf draag ik ook een hijaab..Maar niet zoals Zozetismaiel het draagt..Ze draagt hem met zo�n lapje voor je neus toch? (Ik weet niet hoe dat heet ) Maar dat moet toch niet..? Je kan toch ook gewoon hijaab dragen..Je nek bedekken,oren,haren etc..

 

Incha�allah zullen jullie mijn vragen beantwoorden�

Ma3a Salama..

Beslema..
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2003 om 00:30

 

Salaam 3alaikoum Moslimah,

De discussie over het wel of geen niqaab te dragen is onder de volgende topic geplaatst; Niqaab. Die kun je vinden bij de forum Hijaab.

Incha'Allah zul je daar een antwoord vinden op je vraag.

Amirra 

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 december 2003 om 23:00

De bur'qa, ik vind t nog steeds een ziek verzinsel, voor een gewone hoofddoek heb ik nog respect maar om contact te hebben met iemand moet je elkaar toch aan kunnen kijken, k ben toch blij dat de bur'qa in nederland nauwelijks gedragen word.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 20:41

Ik zou graag willen weten van de zusters die de niqaab dragen hoe oud ze zijn en hoe lang jullie m dragen, wil graag raad van jullie inshAllah, hoop snel wat van jullie te horen,

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe, oeghtkoem samira

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 16:26

Assalaam aleikoem

Ik wist niet dat er zoveel verschillende hoofddoeken bestonden. Ik fraag zelf de "gewone" hoofddoek en voor speciale gelegenheden de ghimar.

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 16:59

asallam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe,

ik draag zelf de amira(buknuk)en het liefst de langere versie...die komt tot onder de borst.Jammer genoeg heb ik er maar 1 van kunnen vinden...Het draagt zo makkelijk!!Heb wel een naaimachine gekregen,dan kan ik lekker mijn eigen amira maken,de langere versie..wel vraag ik me af..zijn er oghtie`s die ook lang zijn,en waar kopen jullie jullie rokken?Want bij mij zijn ze hoogwater..zelfs mijn djileba heb ik moeten vermaken,zoom eruit en een randje eraan gemaakt..

wa sallam

 

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 17:50
In eerste instantie geplaatst door Paul

De bur'qa, ik vind t nog steeds een ziek verzinsel, voor een gewone hoofddoek heb ik nog respect maar om contact te hebben met iemand moet je elkaar toch aan kunnen kijken, k ben toch blij dat de bur'qa in nederland nauwelijks gedragen word.


Paul



Helaas word de Bur'qa weinig gedragen in Nederland.
En je zegt "voor een gewone hoofddoek heb ik nog respect". Luister wij moslims hebben jou "NOG" respect helemaal niet nodig. Wij Moslims steunen elkaar Inshallah.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 18:02
Assalaamoe Alaikoem,

Mashallah zusters!!! Inshallah zal Allah s.w.a. jullie belonen voor het dragen van een hijaab enz. in deze moeilijke tijden.

**

Maar nu een vraag aan de broeders. Dragen jullie extra wijde kleding, of echt Islamitische kleding. Laten jullie je baard staan enz.

De zusters zijn geweest...nu de mannen nog Inshallah.

***

Ik zelf draag naar school(moge Allah(s.w.a.) mij vergeven) westerse kleding. Ook naar stage doe ik dit. Ben daarom blij dat ik mijn opleiding deze maand afgerond heb inshallah(please doe du'a voor mij..echt alsjeblieft!!!!).

Maar zodra ik thuis kom uit school/stage, draag ik de Islamitische kleding. De sjalwaar-kameez dit komt uit Pakistan ken je misschien ook wel van de films van Afghanistan. En sinds ik terug ben van Umrah, draag ik ook de Arabische kleding. Volgens een paa kindertjes buiten een "jurk" whahahhah... Ik vond het zo mooi die kleding. Heb gelijk een hele stapel gekocht!!! Heet volgens mij Djalaba trouwens.

Dit draag ik dus ook buiten, vandaag nog in het centrum.. die mensen keken met scheve ogen naar mij,..dat wil je echt niet weten. Ja..een blanke met islamitische kleding. Wat moeten ze zeggen. Integratie Mislukt??11?? Maar ja, ik lijk wel erg op een Nederlander...

En wat dragen jullie broeders??

SALAAM

NAK

Terug naar boven
redouan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 19:58

eeey paul

Paul  ga maar op een andere site mensen en religie afkraken als je de islaam tog niet accepteert. Wat doe je dan op deze site. Probeer het maar in het politiek en niet hier. Ik vindt het gewoon zielig voor woorden wat jij met je niet interessante mening op een islamitische site probeert te bereiken.

salaam

Terug naar boven
redouan Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 8
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 20:01

Zusters ga gewoon door met het dragen van alle vormen van hoofdoeken moge Allah(s.w.t jullie beschermen en zegenen.

salaam redouan

Terug naar boven
abdoe allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 21:50
ik denk dat de  extreme sluiers  die het hele aangezicht bedekken , zeker niet verplicht is in de islam
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2004 om 22:11
In eerste instantie geplaatst door abdoe allah

<TABLE id=HB_Mail_Container height="100%" cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0 UNABLE="on">
<T>
<TR height="100%" width="100%" UNABLE="on">
<TD id=HB_Focus_Element vAlign=top width="100%" background="" height=250 UNABLE="off"></TD></TR>
<TR hb_tag="1" UNABLE="on">
<TD style="FONT-SIZE: 1pt" height=1 UNABLE="on">
<DIV id=hotbar_promo></TD></TR></T></TABLE>


Zeer interessante inhoud?!??!?!
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2004 om 17:22

hoi Paul,

Ik kan niet geloven dat je geen respect zou hebben voor een vrouw met bur'qa,het gaat toch alleen maar om of iemand een goed hart heeft of niet?Ik vind het heel knap van de vrouwen die ervoor kiezen...het is een grote stap!

groet,Zahra

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
jean Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 21 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 44
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2004 om 18:05
Onze profeet Mohammed (s.a.w.)heeft eens tegen het zusje van zijn vrouw gezegd dat zij zich bedekt moet kleden en dat alleen haar gezicht,handen en voeten zichtbaar mochten zijn.Ieder heeft zijn eigen keus welke soort hoofdoeken zij wilt dragen. Respect voor ��n ieder.  Met onze hoofddoek bewaren wij onze schoonheid voor onze man. Net zoals wij onze lichaam bedekken die alleen bewonderd mag worden door onze man. Wij moslim vrouwen hebben er geen behoefte aan om onze lichaam te tonen aan ��n ieder.P.s. waarom worden nonnen het recht niet ontnomen om een hoofddoek te dragen en langen jurken die tot aan de keel gesloten zijn?
moslima
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2004 om 18:58

MashAllahh mijn broeder nak4life eindelijk een broeder die ook eens naar andere broeders vraagt, en niet alleen de vrouwen die worden ondervraagt, dus mashAllah mijn comlimenten!!

Ook mijn broers doen het net zoals jij, bij studie westers en zodra ze thuis zijn en naar buiten gaan etc.. dragen ze ook die pakistaanste kleding, mashAllah dat is echt mooi, het straalt zoveel nour uit mashAllah!!

Wa salamoe 3alaikoem.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
abdoe allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 19 januari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 18
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 00:36
de kleur of welke soort ,doet er niet echt toe denk ik . het belangrijkste is dat de praktijk van het dragen de sluier goed is zoals voorgeschreven
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2004 om 14:22
In eerste instantie geplaatst door dienares

MashAllahh mijn broeder nak4life eindelijk een broeder die ook eens naar andere broeders vraagt, en niet alleen de vrouwen die worden ondervraagt, dus mashAllah mijn comlimenten!!

Ook mijn broers doen het net zoals jij, bij studie westers en zodra ze thuis zijn en naar buiten gaan etc.. dragen ze ook die pakistaanste kleding, mashAllah dat is echt mooi, het straalt zoveel nour uit mashAllah!!

Wa salamoe 3alaikoem.

Assalamu alaikum,

heel leuk dat je pakistaanse kleding mooi vind, maar dat is kultureel bepaald, misschien politiek, mar niet islamitisch. Kleding is "islamitisch"als het aan de islamitische normen voldoet zoals die in de bronnen terug te vinden zijn. Westers of oosters heeft daar niets, en ik herhaal niets mee te maken.

Het argument dat we de ongelovigen niet mogen imiteren gaat in deze niet helemaal op omdat we de tijd dat westerlingen per definitie ongelovig zijn masha Allah achter ons hebben gelaten en bijvoorbeeld pakistaanse hindoes (ja, die zijn er ook) dezelfde kleding dragen als pakistaanse moslims. Het is niet je kleding die je tot goede moslim maakt maar je hart. Kleding volgt je imaan en niet andersom.

Wassalam,

Amier.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 13:21
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door dienares


MashAllahh mijn broeder nak4life eindelijk een broeder die ook eens naar andere broeders vraagt, en niet alleen de vrouwen die worden ondervraagt, dus mashAllah mijn comlimenten!!


Ook mijn broers doen het net zoals jij, bij studie westers en zodra ze thuis zijn en naar buiten gaan etc.. dragen ze ook die pakistaanste kleding, mashAllah dat is echt mooi, het straalt zoveel nour uit mashAllah!!


Wa salamoe 3alaikoem.



<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>heel leuk dat je pakistaanse kleding mooi vind, maar dat is kultureel bepaald, misschien politiek, mar niet islamitisch. Kleding is "islamitisch"als het aan de islamitische normen voldoet zoals die in de bronnen terug te vinden zijn. Westers of oosters heeft daar niets, en ik herhaal niets mee te maken.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Het argument dat we de ongelovigen niet mogen imiteren gaat in deze niet helemaal op omdat we de tijd dat westerlingen per definitie ongelovig zijn masha Allah achter ons hebben gelaten en bijvoorbeeld pakistaanse hindoes (ja, die zijn er ook) dezelfde kleding dragen als pakistaanse moslims. Het is niet je kleding die je tot goede moslim maakt maar je hart. Kleding volgt je imaan en niet andersom.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.




Assalaamoe Alaikoem,


OK..gaat weer nergens over. De Pakistaanse kleding is ook Islamitisch. De meeste weten dit wel. Het gaat hier om een wijde broek met daarboven een lang soort blouse tot aan de knieen.

Het gaat hier om dat het aan de normen voldoet van de Islamitische kledingsvoorschiften. De Mujahideens dragen dit ook. En je moet kijken naar het percentage Moslims die dit in pakistan dragen vergeleken met de Hindoes die daar wonen.

Op een of andere manier voel ik dat je je aangevallen voelt. Dit hoeft echt niet hoor. Jij bepaald zelf wat je wilt dragen. En als je Islamitische kleding draagt dan doe je dit Fie- sabilillah, en niet om op te scheppen ofzo. Laat dit duidelijk zijn.

We kunnen het net zo goed over de djalaba hebben, dit wordt ook gedragen door ongelovigen/Christenen in Arabische landen.

<AMIER>"Het is niet je kleding die je tot goede moslim maakt maar je hart."<AMIER> Wat je in je hart voelt moet je ook laten zien. Laat andere zien dat je een Moslim bent..wij moeten ons onderscheiden van de Kafirs.



GAIR INSHALLAH

SALAAM
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 13:43

Hallo,

ik wou gewoon even Safia bedanken voor de foto's van de verschillende hoofddoeken.  Ik had geen idee bij welke naam wat hoorde en nu wel, dus bedankt...

Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 17:09
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door dienares


MashAllahh mijn broeder nak4life eindelijk een broeder die ook eens naar andere broeders vraagt, en niet alleen de vrouwen die worden ondervraagt, dus mashAllah mijn comlimenten!!


Ook mijn broers doen het net zoals jij, bij studie westers en zodra ze thuis zijn en naar buiten gaan etc.. dragen ze ook die pakistaanste kleding, mashAllah dat is echt mooi, het straalt zoveel nour uit mashAllah!!


Wa salamoe 3alaikoem.



<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>heel leuk dat je pakistaanse kleding mooi vind, maar dat is kultureel bepaald, misschien politiek, mar niet islamitisch. Kleding is "islamitisch"als het aan de islamitische normen voldoet zoals die in de bronnen terug te vinden zijn. Westers of oosters heeft daar niets, en ik herhaal niets mee te maken.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Het argument dat we de ongelovigen niet mogen imiteren gaat in deze niet helemaal op omdat we de tijd dat westerlingen per definitie ongelovig zijn masha Allah achter ons hebben gelaten en bijvoorbeeld pakistaanse hindoes (ja, die zijn er ook) dezelfde kleding dragen als pakistaanse moslims. Het is niet je kleding die je tot goede moslim maakt maar je hart. Kleding volgt je imaan en niet andersom.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.




Assalaamoe Alaikoem,


OK..gaat weer nergens over. De Pakistaanse kleding is ook Islamitisch. De meeste weten dit wel. Het gaat hier om een wijde broek met daarboven een lang soort blouse tot aan de knieen.

Het gaat hier om dat het aan de normen voldoet van de Islamitische kledingsvoorschiften. De Mujahideens dragen dit ook. En je moet kijken naar het percentage Moslims die dit in pakistan dragen vergeleken met de Hindoes die daar wonen.

Op een of andere manier voel ik dat je je aangevallen voelt. Dit hoeft echt niet hoor. Jij bepaald zelf wat je wilt dragen. En als je Islamitische kleding draagt dan doe je dit Fie- sabilillah, en niet om op te scheppen ofzo. Laat dit duidelijk zijn.

We kunnen het net zo goed over de djalaba hebben, dit wordt ook gedragen door ongelovigen/Christenen in Arabische landen.

<AMIER>"Het is niet je kleding die je tot goede moslim maakt maar je hart."<AMIER> Wat je in je hart voelt moet je ook laten zien. Laat andere zien dat je een Moslim bent..wij moeten ons onderscheiden van de Kafirs.



GAIR INSHALLAH

SALAAM

Assalamu alaikum,

hier wordt "westers" tegenover "islamitisch" gesteld, een aanname die fundamenteel fout is. Zoals jezelf al zegt gaat het om kleding die aan de islamitische normen voldoet, oosters of westers. Of de mujahidien dat ook dragen moeten de mujahidien zelf weten.

Wassalam.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 18:04
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door dienares


MashAllahh mijn broeder nak4life eindelijk een broeder die ook eens naar andere broeders vraagt, en niet alleen de vrouwen die worden ondervraagt, dus mashAllah mijn comlimenten!!


Ook mijn broers doen het net zoals jij, bij studie westers en zodra ze thuis zijn en naar buiten gaan etc.. dragen ze ook die pakistaanste kleding, mashAllah dat is echt mooi, het straalt zoveel nour uit mashAllah!!


Wa salamoe 3alaikoem.



<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>heel leuk dat je pakistaanse kleding mooi vind, maar dat is kultureel bepaald, misschien politiek, mar niet islamitisch. Kleding is "islamitisch"als het aan de islamitische normen voldoet zoals die in de bronnen terug te vinden zijn. Westers of oosters heeft daar niets, en ik herhaal niets mee te maken.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Het argument dat we de ongelovigen niet mogen imiteren gaat in deze niet helemaal op omdat we de tijd dat westerlingen per definitie ongelovig zijn masha Allah achter ons hebben gelaten en bijvoorbeeld pakistaanse hindoes (ja, die zijn er ook) dezelfde kleding dragen als pakistaanse moslims. Het is niet je kleding die je tot goede moslim maakt maar je hart. Kleding volgt je imaan en niet andersom.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.


Assalaamoe Alaikoem, OK..gaat weer nergens over. De Pakistaanse kleding is ook Islamitisch. De meeste weten dit wel. Het gaat hier om een wijde broek met daarboven een lang soort blouse tot aan de knieen. Het gaat hier om dat het aan de normen voldoet van de Islamitische kledingsvoorschiften. De Mujahideens dragen dit ook. En je moet kijken naar het percentage Moslims die dit in pakistan dragen vergeleken met de Hindoes die daar wonen. Op een of andere manier voel ik dat je je aangevallen voelt. Dit hoeft echt niet hoor. Jij bepaald zelf wat je wilt dragen. En als je Islamitische kleding draagt dan doe je dit Fie- sabilillah, en niet om op te scheppen ofzo. Laat dit duidelijk zijn. We kunnen het net zo goed over de djalaba hebben, dit wordt ook gedragen door ongelovigen/Christenen in Arabische landen. <AMIER>"Het is niet je kleding die je tot goede moslim maakt maar je hart."<AMIER> Wat je in je hart voelt moet je ook laten zien. Laat andere zien dat je een Moslim bent..wij moeten ons onderscheiden van de Kafirs. GAIR INSHALLAH SALAAM


<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>hier wordt "westers" tegenover "islamitisch" gesteld, een aanname die fundamenteel fout is. Zoals jezelf al zegt gaat het om kleding die aan de islamitische normen voldoet, oosters of westers. Of de mujahidien dat ook dragen moeten de mujahidien zelf weten.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam.



Assalaamoe Alaikoem,

Eerlijk gezegd begrijp ik niet waar je naar toe wilt.
Het is toch duidelijk dat de kleding die men hier draagt(spijkerbroek, strakke t-shirts) niet volgens de Islam zijn. Nou dat is de Westerse kleding.

Daar kan je niet omheen. Hoe wil je het dan noemen. Dit soort kleding wordt geaccepteerd in het westen. Koop jij hier in de M&S/V&D enz. ook jelabba's of sjalwaar-kameez???

Maar ik begrijp niet wat je nu naar toe wilt met je bericht.

.............
ps.
De mensen hier op dit forum zijn echt raar. Je kan niets vertellen/vragen enz. met betrekking tot de Islam of er wordt eerst een politiek correct antwoord gezocht.

YA, Allah(s.w.a.) vergeef ons!!!!
Vul onze harten met liefde voor U.
Vul onze harten met liefde voor elkaar.
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 18:29
In eerste instantie geplaatst door nak4life

In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door dienares


MashAllahh mijn broeder nak4life eindelijk een broeder die ook eens naar andere broeders vraagt, en niet alleen de vrouwen die worden ondervraagt, dus mashAllah mijn comlimenten!!


Ook mijn broers doen het net zoals jij, bij studie westers en zodra ze thuis zijn en naar buiten gaan etc.. dragen ze ook die pakistaanste kleding, mashAllah dat is echt mooi, het straalt zoveel nour uit mashAllah!!


Wa salamoe 3alaikoem.



<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>heel leuk dat je pakistaanse kleding mooi vind, maar dat is kultureel bepaald, misschien politiek, mar niet islamitisch. Kleding is "islamitisch"als het aan de islamitische normen voldoet zoals die in de bronnen terug te vinden zijn. Westers of oosters heeft daar niets, en ik herhaal niets mee te maken.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Het argument dat we de ongelovigen niet mogen imiteren gaat in deze niet helemaal op omdat we de tijd dat westerlingen per definitie ongelovig zijn masha Allah achter ons hebben gelaten en bijvoorbeeld pakistaanse hindoes (ja, die zijn er ook) dezelfde kleding dragen als pakistaanse moslims. Het is niet je kleding die je tot goede moslim maakt maar je hart. Kleding volgt je imaan en niet andersom.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.




Assalaamoe Alaikoem,


OK..gaat weer nergens over. De Pakistaanse kleding is ook Islamitisch. De meeste weten dit wel. Het gaat hier om een wijde broek met daarboven een lang soort blouse tot aan de knieen.

Het gaat hier om dat het aan de normen voldoet van de Islamitische kledingsvoorschiften. De Mujahideens dragen dit ook. En je moet kijken naar het percentage Moslims die dit in pakistan dragen vergeleken met de Hindoes die daar wonen.

Op een of andere manier voel ik dat je je aangevallen voelt. Dit hoeft echt niet hoor. Jij bepaald zelf wat je wilt dragen. En als je Islamitische kleding draagt dan doe je dit Fie- sabilillah, en niet om op te scheppen ofzo. Laat dit duidelijk zijn.

We kunnen het net zo goed over de djalaba hebben, dit wordt ook gedragen door ongelovigen/Christenen in Arabische landen.

<AMIER>"Het is niet je kleding die je tot goede moslim maakt maar je hart."<AMIER> Wat je in je hart voelt moet je ook laten zien. Laat andere zien dat je een Moslim bent..wij moeten ons onderscheiden van de Kafirs.



GAIR INSHALLAH

SALAAM

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 19:11

Assalamu alaikum,

waar ik naar toe wil is dat strakke en blote kleding niet islamitisch verantwoord is, maar niet typisch westers is, en dat westerse kleding niet perse strak en on-islamitisch hoeft te zijn. Weliswaar begint (te) blote kleding wel steeds meer regel dan uitzondering te worden hier, maar dat is ook niet alleen typisch westers. Om dat bevestigd te zien hoef je maar indiase of egyptische films te zien; zeker niet westers, maar wel strak en bloot. En zoveel "typisch" westerse kleding is niet strak en bloot, maar wel westers. Mijn point is dat "westers" niet perse on-islamitisch is. Om je islamitisch te kleden hoef je geen djelleba te dragen (mag natuurlijk wel!). Dat is misschien politiek correct, maar ook gewoon de waarheid. Dat ik hier fel op reageer (mijn excuses) is omdat ik de neiging van mensen om islam als tegenpool van het westen neer te zetten een fundamenteel verkeerde vind. Dat vind ik van kafiroen, maar ook van moslims. Ik ben serieus bang dat moslim-zijn op die manier vervalt tot een politiek-cultureel statement wat met de overgave aan God steeds minder van doen heeft. En het enge vind ik is dat ik merk dat steeds meer mensen, moslims en niet-moslims, daar van harte aan mee doen.

Wassalam, Amier.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 20:48
In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Assalamu alaikum,


<FONT face="Times New Roman" size=3>waar ik naar toe wil is dat strakke en blote kleding niet islamitisch verantwoord is, maar niet typisch westers is, en dat westerse kleding niet perse strak en on-islamitisch hoeft te zijn. Weliswaar begint (te) blote kleding wel steeds meer regel dan uitzondering te worden hier, maar dat is ook niet alleen�typisch westers. Om dat bevestigd te zien hoef je maar indiase of egyptische films te zien; zeker niet westers, maar wel strak en bloot. En zoveel "typisch" westerse kleding is niet strak en bloot, maar wel westers. Mijn point is dat "westers" niet perse on-islamitisch is. Om je islamitisch te kleden hoef je geen djelleba te dragen (mag natuurlijk wel!). Dat is misschien politiek correct, maar ook gewoon de waarheid. Dat ik hier fel op reageer (mijn excuses) is omdat ik de neiging van mensen om islam als tegenpool van het westen neer te zetten een fundamenteel verkeerde vind. Dat vind ik van kafiroen, maar ook van moslims. Ik ben serieus bang dat moslim-zijn op die manier vervalt tot een politiek-cultureel statement wat met de overgave aan God steeds minder van doen heeft. En het enge vind ik is dat ik merk dat steeds meer mensen, moslims en niet-moslims, daar van harte aan mee doen.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Wassalam, Amier.



Assalaamoe Alaikoem,

Waar maak je je druk over. Ik schreef dit aan moslims, niet aan kafirs. Ik d8 dat die wel begrijpen wat ik met "westerse" kleding bedoel. Echte "westerse" kleding bestaat niet(voor jongens/mannen) uit wijde kleding!!! Maar bekijk ook mijn bericht op de vorige pagina waar ik het had over extra wijde kleding.

<amier>Weliswaar begint (te) blote kleding wel steeds meer regel dan uitzondering te worden hier, maar dat is ook niet alleen typisch westers. Om dat bevestigd te zien hoef je maar indiase of egyptische films te zien; zeker niet westers, maar wel strak en bloot.<amier>

Indiase films?!?!? Ja, maar wij wonen niet in India!!! Wij wonen nou eenmaal in het "westen". Als we in India woonden had ik dat wel aangehaald. En ik had het toch duidelijk over Islamitische kleding!!!!

Je punt is nog steeds heel vaag. Ik begrijp niet wie je wilt verdedigen.



Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 21:11

Salaam,

Nak, dat je mij niet begrijpt is mij wel duidelijk hoor. Ten eerste reageerde ik op Dienares en haar stukje over pakistaans/ islamitische kleding. En wat betreft mijn punt, ik zal het proberen te schrijven in een taal die je hopelijk begrijpt: westers en oosters heeft geen moer met islam te maken, een djelleba is een arabisch kledingstuk en net zo islamitisch als mijn schipperstrui; islam is de overgave aan God.

Zo beter?

Groetjes,

Amier.

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 januari 2004 om 21:34
In eerste instantie geplaatst door Amier

<FONT face="Times New Roman, Times, serif" size=3>Salaam,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Nak, dat je mij niet begrijpt is mij wel duidelijk hoor. Ten eerste reageerde ik op Dienares en haar stukje over pakistaans/ islamitische kleding. En wat betreft mijn punt, ik zal het proberen te schrijven in een taal die je hopelijk begrijpt: westers en oosters heeft geen moer met islam te maken, een djelleba is een arabisch kledingstuk en net zo islamitisch als mijn schipperstrui; islam is de overgave aan God.


<FONT face="Times New Roman" size=3>Zo beter?


<FONT face="Times New Roman" size=3>Groetjes,


<FONT face="Times New Roman" size=3>Amier.



Assalaamoe Alaikoem,

<amier>Ten eerste reageerde ik op Dienares en haar stukje over pakistaans/ islamitische kleding.<amier>

Klopt, maar ik had het als eerst over de Pakistaans/Islamitische kleiding dus voelde mij aangesproken.

amier>westers en oosters heeft geen moer met islam te maken, een djelleba is een arabisch kledingstuk en net zo islamitisch als mijn schipperstrui<amier>

Wat is een schipperstrui als ik vragen mag?!?!? En we hebben het niet over Oosterse kleding, maar over Islamitische kleding.
En we hadden het niet over een trui, het gaat mij eerder over de broeken die in Nederland te krijgen zijn. Maar een sportbroek kan wel wijd zijn. Maar toch kan je dit niet vergelijken met de Djelleba of sjalwaar-kameez. Je onderscheid je van de ongelovigen. Want deze kleren staan gewoon bekend als Islamitische kleding.

<amier>islam is de overgave aan God<amier>

Ja, klopt... dit is iets waar ik het zeker mee eens ben.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.156 seconden.