Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een diamant ben jij..

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een diamant ben jij..
    Geplaatst op: 18 mei 2005 om 09:16
In de Naam van Allah de Barmhartige Schenker van Alle Gunsten
 
Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa barakatuh,
 
 
Voor de zusters tussen ons die de stap om de hijaab te dragen niet durven. Het is een Masha'Allah mooie tekst. Lees het maar.
 
Een diamant is een waardevolle steen.


Een ieder van ons zou wel zo een diamant willen bezitten. Hoe zou jij omgaan met een diamant als jij die zou hebben? Zou je het niet goed bewaren in een doos? Zou je het niet ver houden van de ogen van de mensen uit vrees dat zij jouw diamant willen stelen? Zou je jouw diamant niet koesteren en goed verzorgen? Vindt jij jezelf niet kostbaarder dan als een diamant?

Heb jij minder rechten dan een diamant?

Waarom wordt een diamant behoedt tegen het slechte van buitenaf. Is een schepsel van vlees en bloed niet meer waard?

Ben jij, mijn beste moslimzuster niet meer waard om jouw schoonheid voor jezelf te houden?  Ben jij niet meer waard om jezelf te beschermen?  Beschouw jezelf als een diamant mijn moslimzuster, jouw waarde zal alleen maar stijgen, je trots en eer zullen niet benadeeld kunnen worden en respect naar jou toe zal buitengewoon zijn.


"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."

{Hoofdstuk Al-Ahzab, vers 59}
 
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 10:21
Ik zou hem dragen en aan de wereld laten zien. Trots op de schoonheid en hij bij mij hoort.

Groet, groet Eelke
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 mei 2005 om 13:56
Inderdaad, wat heb je nu aan een diamant die voor 80 jaar in een kluisje wordt gedaan?
De manier waarop het hier wordt geschreven, doet me verder vooral denken aan hoe Gollum in Lord of The Rings met d� ring omgaat. 
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 17:09

Hoi Eelke en Kimmie,

De vrouwen die zich bedekken hebben, de wereld niet nodig om hun ego te stillen, jullie kennelijk wel?

Zij willen namelijk niet versleten en wel...de 80 bereiken. Zij willen met eerbied en respect voor hun Schepper de 80 bereiken. Ik hoop dat jullie de humor hiervan inzien...lady's.

Mvg.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2005 om 18:14

Eelke is een man hoor 

Wat ego betreft, ik wens mezelf niet als een edelsteen te zien, ik ben een mens van vlees en bloed, en veel meer dan een steen.  Een deel van mijn "ik" is mijn relatie tot de wereld, ik heb geen enkele reden om een kluisje voor mezelf op te zoeken.
En verslijten... zullen we allemaal, maar ik doe dat liever door in de wereld te leven, dan in een kluisje te zitten.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 00:55

In eerste instantie geplaatst door Imaan

De vrouwen die zich bedekken hebben, de wereld niet nodig om hun ego te stillen, jullie kennelijk wel?

Wel een beetje kort door de bocht als je schoonheid rechtstreeks aan ego koppelt. Natuurlijk zijn er vrouwen die hun ego ophangen aan hun uiterlijk maar de meeste vrouwen die ik ken kunnen prima omgaan met hun schoonheid. Want zeg nou zelf, sta jij zelf ook niet even stil bij hoe je er uit ziet als je 's ochtends voor de kledingkast staat.

In eerste instantie geplaatst door Imaan

Zij willen namelijk niet versleten en wel...de 80 bereiken. Zij willen met eerbied en respect voor hun Schepper de 80 bereiken.

Eerbied, respect en versleten heeft niets te maken met hoe je gekleed gaat, maar vooral hoe je gedrag is.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2005 om 05:36

Hoi Eelke en Kimmie

Ten eerste mijn excuses aan Eelke, ik dacht dat je een meid was. Dit gedicht is metaforisch bedoeld en geen enkele Islamitische man zou zijn vrouw opsluiten (zoals jij, Kimmie dat suggereert). De moraal van dit gedicht is dat de schoonheid van de vrouw enkel en alleen aan haar man/mahrem, vrouwen getoond mag worden.

Er zijn genoeg meisjes die zich moslima noemen en die vinden dat ze hun schoonheid aan ieder ander mogen tonen. Dat is hun keuze, maar de keuze van de vrouw die zichzelf bedekt is, omdat ze niet alleen haar schoonheid niet wil tonen, maar ook omdat ze gehoor wil geven aan de Schepper. Alleen dat al, is voor velen voldoende reden om zichzelf te bedekken.

Velen zullen zeggen, de man heeft dit bedacht...zou willen zij de vrouw onder de duim houden. Maar realiseren deze mensen niet, dat degenen die iets verzinnen of toekennen aan de Koran, dat zij de grootste verliezers zijn.

Mvg.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 12:37

Ik reageerde vooral op de metafoor diamant-vrouw, niet op het vrouwbeeld in de islam in het algemeen.  Sorry voor de onduidelijkheid.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 12:54

Assalamoe3leikoem en hallo,

Dit gedicht is vooral bedoeld voor de moslima's tuurlijk zullen niet-moslima's hier anders over denken. Maar ieder zijn eigen keuze.

Gair inschallah

FiAmanillah,

wasalamoe3leikoem wr wbr

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 13:00

Hai Kimmie,

Ik begrijp het.

Groetjes

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 mei 2005 om 15:12

Eelke toch  iedereen denkt dat je een meid bent dacht ik ook  dat komt omdat nederlandse vrouwen ook zo een naam hebben

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.