Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

lees vor de Enqu�te deze tekst inshaAllah

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: lees vor de Enqu�te deze tekst inshaAllah
    Geplaatst op: 30 mei 2005 om 02:43

Lof zij Allah die in de Qor-aan gezegd heeft:"Zeg: "O mijn dienaren die buitensporig zijn tegenover zichzelf, wanhoopt niet aan de Genade van Allah. Voorwaar, Allah vergeeft alle zondes. Voorwaar, Hij is de Vergevensgezinde, de Meest Barmhartige" (Soerat Azzoemar aya 53).

ALS JE VERNOMEN HEBT VAN DE KENNIS DIEN JE ER OOK NAAR TE HANDELEN...

 

 

 

WANNEER JE DAT NIET DOET, DAN HOEF JE HIERONDER NIET VERDER TE LEZEN....

 

 

 

 

 

WANNEER JE TOCH BESLUIT VERDER TE LEZEN...

 

 

 

 

 

WEET DAN DAT HET UITSTELLEN VAN KENNIS ZEKER FOUT IS...

 

 

 

 

DUS BEN JE KLAAR VOOR EEN NIEUWE VERANDERING IN JE LEVEN?....

 

 

 

 

 

 

EEN VERANDERING WAAR JE LATER ALLEEN NOG MAAR VOORDELEN VAN KENT?

 

 

 

JA?

 

 

 

ECHT?

 

 

 

HOU JE VAST HIER KOMT HET INSHAALLAH::::::::::::::

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bismillah, wasalatoe wassalamoe 'ala rasoelillah,

Zuster, de hijab (hoofdoek) dragen is verplicht in de islaam, In de Qor'aan is het twee keer genoemd. In Soerat An Noer, vers 31 zegt Allah: "En zeg tegen de gelovige vrouwen, dat zij hun ogen neerslaan en hun kuisheid bewaken, en hun sieraad niet tonen, behalve wat daarvan zichtbaar is. En zij moeten hun sluiers over hun boezems dragen en hun schoonheid niet openlijk tonen, behalve aan hun echtgenoten, of hun vaders, of de vaders van hun echtgenoten, of hun zonen, of de zonen van hun echtgenoten, of hun broeders, of de zonen van hun broeders, of de zonen van hun zusters, of hun vrouwen, of slavinnen waarover zij beschikken, of mannelijke helpers die geen begeerte meer hebben, of de kinderen die nog niet op de 'Aurat' van vrouwen letten. En laat zij niet met hun voeten stampen om hun sieraden die zij verbergen te laten kennen. En keert zij jullie allen berouwvol tot Allah, O gelovigen. Hopelijk zullen jullie welslagen." (Soerat an Noer, 31)

In soerat Al Ahzab 59 lezen we het volgende: "O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." (Al Ahzab, aya 59)

De Aura (zoals genoemd in Soerat an-Noer) betekent de lichaamsdelen van de mannen en vrouwen die niet getond mogen worden. Welke deze lichaamdelen zijn, wordt bepaald door wie er naar wie kijkt. Zo kunnen wij in het algemeen samengevat onderscheiden; de ' Aurat tussen:

  1. Mannen onderling: het gedeelte van het lichaam tussen knie�n en navel.
  2. Vrouwen onderling: Voor details omtrent de aura voor vrouwen verwijzen we u naar vraag 0275.
  3. Vrouwen tegenover mannen, die niet in Vers 31 genoemd worden: haar gehele lichaam, behalve haar gezicht en handen. In het bijzijn van mannen die wel in dit Vers genoemd worden mogen zij hun hoofddoek of sluier afnemen.
  4. Mannen tegenover vrouwen, het gedeelte van het lichaam tussen knie�n en navel.

 

Vraag: Salam alaikoem

Als je geen hoofddoek draagt maar je bid wel, gelden deze gebeden dan??



Antwoord: In de naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

Zaken die het gebed ongeldig maken treft u onder het rubriek "reinheid". Het niet dragen van een hoofddoek buiten het gebed maakt het gebed niet ongeldig. Door het treffen van zondes verminderen de goede daden, vooral als het gaat om een duurzame zonde, of een zonde die men zijn hele dag treft. Het weghalen van het hidjab is een zonde die 24 uur per dag getroffen wordt door degene die het na laat.

De boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) heeft de vrouwen gewaarschuwd door te zeggen: "Er zijn twee soorten mensen van de Hel die ik. nog niet gezien heb. Mensen met zweepjes zoals de staarten van het vee waarmee ze mensen slaan, en vrouwen die gekleed zijn maar toch naakt zijn en die op een verleidende manier lopen. Zij zullen het Paradijs niet betreden, noch zullen zij de geur ruiken, alhoewel de geur ervan geroken kan worden van een afstand (dat te vergelijken is met de afstand van 40 jaar ver)."

 

GEFELICITEERD!!!

BIJ DEZE HEB JE INSHAALLAH DE KENNIS VERNOMEN DIE JE NODIG HAD!

 

 

 

 

DUS REN NAAR JE KAST!

 

 

 

 

 

PAK DIE SJAAL! WAAR WACHT JE NOG OP!

 

 

 

 

 

EN DOE HEM OM IN DE NAAM VAN ALLAH SWT! HIJ DIE WEET WAT HET BESTE IS VOOR ZIJN SCHEPSELEN!

 

 

 

 

 

 

 

ZITTIE GOED? OVER JE BOEZEM EN JE OREN?...

 

 

 

 

 

DENK AAN DE BELONING DIE JE HIERVOOR KRIJGT...

 

 

 

 

EN AAN DE SHAYTAAN DIE NU STAAT TE HUILEN.

 

 

 

 

 

EN DENK NIET AAN DE MENSEN VAN WAT ZE WEL NIET ZULLEN ZEGGEN...

 

 

 

 

DAT PROBEERT NU DE SHAYTAAN JE AAN TE PRATEN, DIE NET HEEFT VERLOREN VAN JOU!

 

 

 

 

 

DUS LAAT JE NIET VERLEIDEN DOOR DE SHAYTAN, WAND DAT IS WAT HIJ NU GAAT PROBEREN, HIJ WILT JOU HET LIEFSTE HARAME ZAKEN LEREN!..

 

 

 

 

 

DENK: DIT IS JOUW LEVEN, ENNEH NIET DAT VAN EEN ANDER...

 

 

 

EN JE HEBT IMMERS 2 LEVENS DENK DAAR GOED AAN....

 

 

WA ALEYKOEM SALEM ZUSTER MET EEN MASHAALLAH HIDJAB EN MET WEER EEN BEETJE IMAAN ER BIJ INSHAALLAH.

 

 

 

INSHAALLAH BEN JE WEER EEN STAPJE DICHTER BIJ JENNAH,

 

 

 

EN ALLAH HOUD VAN DE GENE DIE BEROUW TOONT.

 

 

 

 

Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 02:59
 ik moet zeggen oegty puik werk wallahi!!!!! djazakallah, hamdolillah draag ik mijn hijaab al wel, en moge Allah ons leiden op Zijn pad en ons niet doen behoren tot de dwalenden, ameen Ya Rabb
Terug naar boven
HaDjAr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 april 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote HaDjAr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2005 om 14:34

Salaam elikum oegti

 

Ik ben helemaal perplex, wat een goed tekst

Inshaallah zullen veel zusters nu de stap zetten de hoofddoek voor altijd te dragen.

Ik heb ook een zetje van een ander moeten hebben voor ik de stap kon zetten en ik ben die zuster nog altijd dankbaar en natuurlijk ALlah die mij wilde sturen in de richting die hoort.

Moge allah je belonen voor je goed werk op deze aarde.

 

Mashallah.

Hajdar

 

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juni 2005 om 11:42

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoeh Oegty,

Mash'allah MOOI verwoord zuster,

Ik draag m'n hoofddoek ook Al-hamdulilah maar zulke teksten zijn altijd herhaling VATBAAAAR,

En inch'allah moge allah die zuster leiden die het nog niet dragen , En moge allah mijn mede-zusters die het wel dragen de al-koewah blijven geven om het heel hun leven te dragen! Of het nu koud of warm is of het nu droog of regen weer is ALWAYS WEAR THE HIDJAAB!

TROUWENS:

*MIJN SCHOONHEID EN BESCHERMING VIND IK IN MIJN HIDJAAB*

Oegt Y. fi dien fi AMIENIE Allah

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.