Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

anticonceptie & abortus in Islam

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Enquête vraag: Zal jij ooit anticonceptie gebruiken?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
44 [55.00%]
12 [15.00%]
7 [8.75%]
17 [21.25%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: anticonceptie & abortus in Islam
    Geplaatst op: 07 juni 2005 om 17:52
In eerste instantie geplaatst door Imaan

(..) voorkomen.....kinderen zijn een goede genezing, vind je ook niet? Of moet je daarvoor vrouw zijn?

Als dat nog steeds op Ruud slaat: volgens mij heeft hij het niet over voorkomen, maar over voorbereid zijn.

'Genezing' van wat trouwens?

Terug naar boven
criticus Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 154
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote criticus Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2005 om 18:24
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Eelke

Abortus en anticonceptie zijn natuurlijk twee heel verschillende dingen.
Van anticonceptie ben ik zeker een voorstander zodat de mensen een keuze hebben om maar enkele kinderen te krijgen. Overbevolking is/wordt een groot probleem en kinderen zijn ook niet meer nodig voor "de oude dag".
Abortus is iets waar ik op tegen ben, maar wel iedereen vrij wil laten om die keuze zelf te maken. Een kind tegen elke prijs op de wereld zetten daar ben ik geen voorstander van.

Groet, groet Eelke

Dat het twee verschillende dingen zijn is duidelijk. Beide zijn er om het krijgen van kinderen of om hun leven te stoppen. Soms kan dat natuurlijk om geldige redenen gebeuren. Ook in de Islam is dat altijd zo geweest. Het probleem is dat zelfs in de landen van de moslims er nu veel te veel gebruik wordt gemaakt van de verschillende voorbehoedsmiddelen enz. En niet altijd met geldige redenen.

De ISlam moedigt moslims aan zo veel als mogelijk kinderen te maken. Het maximale moet eruit gehaald worden. Vragen als "kan ik het wel onderhouden?" hoeven niet gesteld te worden. Allah heeft met het leven ook de voorziening van het kind al lang van te voren bepaald. Het gaat er ook niet om welk middel een echtpaar wilt gebruiken. Als het nu de pil is, iets anders of zelfs abortie, alleen als het doel een Islamitisch doel is, is het toegestaan. Angst voor armoede of het willen leven met rust en weinig last van kinderen om je heen, zijn geen geldige argumenten in de Islam. Als een niet-moslim dat toch wil doen, is dat hun keuze. De moslimummah heeft daar geen enkele last van.



Wel wanneer Allah het leven en de voorzieningen van een moslim kind al heeft bepaald dan kan de kinderbijslag voor moslimkinderen ook wel worden afgeschaft . en natuurlijk elke andere vorm van verzekering.
Moslims hebben dit dus volgens jouw woorden niet  nodig omdat allah wel voor hun zal zorgen.
Geloof jij dat zelf?
Gezondheidszorg voor Moslims? Niet nodig het is Allah die bepaald wie ziek word en wie niet.. Waarom Menselijke inmenging voor dit zogenaamde heilige volk.
Geen ziekenhuizen dus voor Moslims . Blame it on allah wanneer iemand sterft..
Wat een onzin!!!!

Marcus:16 vers 16 Die geloofd zal hebben, en gedoopt zal zijn, zal zalig worden; maar die niet zal geloofd hebben, zal verdoemd worden.
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 00:18

Ik had het iets anders verwoord maar ben het wel met criticus eens.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 05:08

salem aleykoem,

wat ik weet is dat je wel anticonseptie mag gebruiken, en ook wel de pil mag gebruiken,

ALLEEN, aangezien de pil schadelijke gevolgen kan hebben is het afgeraden.

de condoom is wel gewoon toegestaan. deze houd het zaad gewoon tegen dus heeft het ook geen arbortus effect.

zo heb ik het gehoord van vele, het lijkt me namelijk ook niet gezond om achter elkaar zwanger te worden... aangezien een zwangerschap 9 maanden op en 9 maanden af nodig heeft om weer te herstellen (lichamelijk).

wa aleykoem salem.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2005 om 05:14

Nu ja, borstvoeding heeft ook een contraceptief effect, maar dat vermindert best wel na een tijdje.  Plus: het moet dan ook volledige borstvoeidng zijn voor een maximaal effect, dus ook s nachts en zo.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 03:16

Martinuzz en Eelke,

Dus in feite hebben jullie met je redenatie direct ook de oplossing voor het fileprobleem in Nederland al ontdekt, alleen beseffen jullie het nog niet: de condoom! Minder mensen -> minder autos in de spits op de A4.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.