Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

islaam, een overgave??? of toch niet....

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: islaam, een overgave??? of toch niet....
    Geplaatst op: 09 juni 2005 om 04:57

salemaleykoem, kheb dit stukje al geplaatst onder een ander onderwerp maar vind het nodig om nog een keer te plaatsen;

 

het valt mij op dat eigelijk alle mensen die geen moslim zijn denken dat de islaam een godsdienst is van overgave aan god, maar ik zie het anders,

ik noem mijn leven als bekeerde moslima helemaal geen overgave, door na te komen wat mijn schepper heeft aanbevolen over wat het beste voor de mens is, krijg ik een enorme rust.

ook bvb bij dingen die heel erg lijken blijf ik dat rust gevoel houden, wat ik eerder dus nooit had,

een voorbeeld ;laadst moesten we binnen 3 dagen het huis uit, ik ben zwanger en we konden niks anders vinden. dus we wisten totaal niet wat we moesten doen. en ik heb afgelopen maanden samen met mijn man meer dan 3 maanden zonder geld gezeten.

of bvb wanneer mijn fiets is gejat, of wanneer mij onrecht aan word gedaan, wanneer mensen onterecht naar mij schreeuwen, of mij raar, en boos aankijken omdat ze alleen maar pinguins in de dierentuin willen zien en niet op straat;

door te doen wat Allah mij aan beveeld, blijf ik toch die rust houden, ik vloek niet, ik word niet boos, en huil niet om zulke dingen, hoewel ik dat voordat ik moslim was wel vet had gedaan.

dit alles is maar ��n voordeel, waaruit blijkt dat het niet echt (hoe het word genoemd) een overgave is aan Allah, het is namelijk het opvolgen van het advies van onze schepper wat het beste voor zijn schepping is, en daar haal ik alleen maar voor delen uit.

maar ik weet ook wanneer je dus niet bekent bent of geproeft hebt van de vele voordelen, dat het dan net kan lijken als of het een overgave is.

dat is de val, en de drempel van vele die twijvelen over de islaam. wand is het nou een overgave, of is het nou het opvolgen van advies van de Barmhartige Almahtige Alwetende?

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 06:06

Aleikoum Assalaam wara7matuAllah

Islaam is overgave. Muslim iemand die zich overgeeft aan de wil van Allah.

Ik heb het wel begrepen, je  bedoelt dat het gezien wordt als een last en de wijsheid van die overgave niet wordt begrepen. Zij kennen de voordelen en de gunsten van die overgave niet.

Salaam aleikoum

 

 

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 06:22

je hebt gelijk, djazakAllahu wa gairan.

en wat is de wil van Allah swt? de wil van Allah is dat we zijn wetten volgen,

zijn wetten heeft hij gemaakt met gair. dus zijn goed voor de mens, en zijn schepping.

er is geen wil of wet van Allah die geen gair heeft of waar geen gair in zit.

wa aleykoem salem

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2005 om 06:29

Salaam aleikoum,

Je hebt het gelijk alleen het Goede.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.