Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

ALERT ZUSTERS

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ALERT ZUSTERS
    Geplaatst op: 10 juni 2005 om 03:49

salem aleykoem, beste zusters die dit aan gaan,

er is me gister iets opgevallen, wat eigelijk me al wel wat langer de aandacht trekt;

zusters die lopen in gekleurde kleding, bvb turquase broek met blauwe tuniek en een turquase hoofddoek, of andersom in het rose,

ZUSTER je valt nog meer op, dan niemand die in een korte broek loopt met een kort truitje!

je vormen van je lichaam komen nog beter uit dan die van iemand die ze gewoon bloot laat zien,

zuster heb je dan geen vrees voor Allah?

ik schaamde me gister echt dood naast mijn man, ik bedoel hij kijkt mischien al de heledag naar de grond, maar als hij perongeluk opkijkt en jou ziet, ziet hij alles.

je hele lichaams vorm. terwijl jij MOSLIM bent. en ik schaam me dan voor me man, �n voor mijzelf omdat jij mijn zuster bent in de islaam, en zich zo heeft gekleed.

schaam je beste zuster, en bedek je alsjeblieft correct .

niet alleen voor mij, maar ten eerste voor Allah, en ten tweede voor jezelf!

wa aleykoem salem.

aub geen reacties van niet moslims.

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 04:19

malikah: aub geen reacties van niet moslims.

Nou dan niet, je weet niet wat je mist.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 04:51
hhhhh we kunnen je zeker missen doei
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 04:57

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah

Gekleurde kleding oegty laat geen lichaamsvormen zien.
Het zijn de kleuren die opvallen, wat natuurlijk anders kan.
Het is niet het lichaam wat de ander op laat kijken, maar gewo0n de velle kleuren die de aandacht misschien trekken van anderen.

Zoals het konijntje zijn vachtkleur verandert in de witte sneeuw, om niet op te vallen en om aangevallen te worden door de wolven.

Wasalaam

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 04:58

Wat is dat nou voor iets, het forum is vrij voor iedereen, dus ook voor niet-moslims. En de islam staat toch voor vrede? Waarom doe je dan zo

Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 05:15
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Wat is dat nou voor iets, het forum is vrij voor iedereen, dus ook voor niet-moslims. En de islam staat toch voor vrede? Waarom doe je dan zo

Rahima

Assalamoe Alaikoem

Met alle respect oegty, maar de manier waarop jij overkomt is ook niet bepaald vriendelijk, maar ghair.
Ik kan het heel goed begrijpen waarom oegt Malikah dat zegt, omdat ik het zelf al tig keer ervaren heb, is dat als ik iet wil vragen of wil opmerken aan mijn broeders en zuster, dat de meningen en argumenten van de niet-moslims er een hele andere draai aan maken, en op die manier bereik ik er niets mee, wat ik heb willen bereiken.
Dan ontstaar er een hele welles-nietes discussie, en uiteindelijk eindigt de gehele topic in de goot, meet geen antwoorden op je vragen.

fi Amanillah

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 08:26

Gekleurde kleding oegty laat geen lichaamsvormen zien.
Het zijn de kleuren die opvallen, wat natuurlijk anders kan.
Het is niet het lichaam wat de ander op laat kijken, maar gewo0n de velle kleuren die de aandacht misschien trekken van anderen.

assalemaleykoem ja je hebt wel gelijk,

maar het viel mij gister echt ook op, de hele heup lijn was te zien, + de borsten omdat het vaak ook een beetje strak zit die tuniekjes. je weet wel van de h&m.

wa aleykoem salem

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 09:18

ve Aleyk�m Selam

Ik begrijp wat malikah bedoeld. Het is mij ook opgevallen bij een aantal jonge moslima's. Ik ben zelf ook nog een alleenstaande moslim en ik moet toegeven dat het bij mij meer teweegbrengt dan iemand die in een korte rok rondloopt. Ik vind ook dat wanneer moslima's zich bedekken ze het het beste correct kunnen doen. Ik denk dat het ook meer een teken is van, 'kijk, hoewel wij een hoofddoek dragen kunnen wij (n�g) aantrekkelijk(er) zijn.'  

Ik hoor het eigenlijk niet te zeggen, maar ik geef toe dat het inderdaad n�g aantrekkelijker is dan wanneer je iemand in een korte rok ziet rondlopen. In dat opzicht ben ik het dus volkomen eens met malikah.

ve Selam�n Aleyk�m

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 10:03

In de Naam van Allah Meest Barmhartige Meest Genadevolle

Aleikoem Salaam wa Ra7matu Allah wa Barakatuh,

Moge Allah ons en hen leiden zuster. Begrijp precies wat je bedoelt maar GayrInschallah. Heb zelf eens tijdens een lezing in de moskeegehoord dat je dus niet te felle kleuren moet dragen omdat dat teveel op valt. En rokken bijv met een split dat kom je ook vaak tegen. Ik denk dat het meer onwetendheid is ( wa Allahoe A3lem)

Of hoofddoeken met allerlei kraaltjes enfrummeltjes en noem maar op. De hijaab dient bescheiden te zijn en niet opvallend

Moge Allah onze fouten en tekortkomingen vergeven en jij Oegtie Djazakie Allah geiran voor het feit dat je ons zusters hier weer aan herrinert :)

Gayr Inschallah

FiAmanillah,

Wasalaamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2005 om 12:08
In eerste instantie geplaatst door Noor al-Islaam

In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

Wat is dat nou voor iets, het forum is vrij voor iedereen, dus ook voor niet-moslims. En de islam staat toch voor vrede? Waarom doe je dan zo

Rahima

Assalamoe Alaikoem

Met alle respect oegty, maar de manier waarop jij overkomt is ook niet bepaald vriendelijk, maar ghair.
Ik kan het heel goed begrijpen waarom oegt Malikah dat zegt, omdat ik het zelf al tig keer ervaren heb, is dat als ik iet wil vragen of wil opmerken aan mijn broeders en zuster, dat de meningen en argumenten van de niet-moslims er een hele andere draai aan maken, en op die manier bereik ik er niets mee, wat ik heb willen bereiken.
Dan ontstaar er een hele welles-nietes discussie, en uiteindelijk eindigt de gehele topic in de goot, meet geen antwoorden op je vragen.

fi Amanillah

Assalamoe Alaikoem

oke ik begrijp het wel, maar toch vind ik het wel wat discriminerend overkomen. Ik denk dat je iedereen de ruimte moet geven om op een onderwerp te reageren en als je een reactie niet vind bijdragen aan de discussie kun je hem toch gewoon negeren? Verder begrijp ik t nu wel beter, bedankt :)

Rahima

Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2005 om 16:01

Het is triest dat er zusters zijn die zich willen distantieren van hetgeen waar het eigenlijk omgaat.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 08:21

Malikah, op een forum staat het vrij te reageren op wie je wilt.  Wil jij je eigen kleine verdomhoekje hebben, dan ga je dat toch lekker zelf maken en enkel mensen toelaten die in je verdomhoekje passen?
Wil je niet dat iedereen op een bepaald publiek forum reageert op wat je zegt, dan ga je het toch niet op dat forum vertellen/schrijven, lijkt me toch
ook niet te moeilijk?
Tot dan reageer ik gewoon op wat ik zelf wil, of jij nu gaat zeggen dat je dat niet wilt, of op je hoofd gaat staan stuiteren, of met een turquoise hoofddoek voor mijn hoofd komt wapperen...

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Broeder_Somal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 49
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Broeder_Somal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 09:37

Off-topic;

Kimmie niemand dwingt je tot iets en je bent vrij om te zeggen wat je maar wilt, maar Malikah geeft alleen aan dat het gericht is aan zusters en dat hun aangaat. Het is dan toch begrijpelijk dat een reactie van een niet moslim dan niet gewenst is. Maar ik begrijp je..............

On-topic;

Helaas kunnen de broeders er ook wat van. Strakke shirts, opvallende broeken en ga zo maar door. Het is tegenwoordig normaal om zo naakt mogelijk (:d) rond te lopen en hopen dat iemand omkijkt. Wat willen ze hiermee bereiken, zina.........

 

 

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 14:31
De gemoederen laaien weer op...dames laat je niet leiden door emoties.
Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 15:43

Assalamu alaikum,

het is eigenlijk roddelen, maar ik heb ook een verhaal. Tsja, soms kan ik de verleiding van een sappige roddel niet weerstaan...!

Ik zat een paar weken terug in de trein van Amsterdam naar Amersfoort. Ik zat in de laatste wagon. Op de bank naast mij, dus aan de andere kant van het gangpad zaten een marokkaans meisje en jongen. Tenminste, ik neem aan dat ze marokkaans waren aan de stijl van haar kleding te zien en zijn gezicht. Zij was trouwens heel netjes en devoot gekleed, met een lange zwarte chimaar en een rok of jurk eronder, ook donker (ik keek ook weer niet zo goed dat ik alle details kan beschrijven.) Ze zaten te kletsen en samen naar foto's of zoiets te kijken. Toen begonnen ze ineens te zoenen. En niet zo'n klein beetje ook! Ze kropen bijkans over elkaar heen en even dacht ik dat ze gewoon de kleren van elkaars lijf zouden rukken. En het ging er ook behoorlijk luidruchtig aan toe, echt te erg gewoon. Ik keek maar uit het raam, maar omdat het donker was zag ik hun weerspiegeling in het raam, en ik begon me echt te irriteren, maar ik durf dan ook niet te vragen of het een beetje zachtjes kan ofzo. Maar na een paar minuten stonden ze op en liepen snel naar het balkon aan het eind van de wagon waar verder toch niemand komt. Ik ben maar niet gaan kijken wat ze daar verder uitspookten.

Kijk, misschien waren ze wel net getrouwd ofzo, maar dit ging echt ver! Kleding zegt in elk geval niet alles, maar als je je als een moslima kleedt, gedraag je daar dan ook naar denk ik zo.

Zo, ik ben het kwijt. Pfoei, wat een opluchting.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 15:51
Ha ha, dat lijkt me een ongemakkelijke situatie, Amier! Maar je hebt het overleefd!
Terug naar boven
muslim@ Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 juni 2005
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslim@ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2005 om 17:13

assalam aleikum

AsstaghfirouAllah

dat hoort niet en nu word ik uitgemaakt voor schijnheilig op straat omdat een ander zich misdraagt!!!!

wa salam aleikum

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2005 om 01:09

In eerste instantie geplaatst door Amier

Kleding zegt in elk geval niet alles, maar als je je als een moslima kleedt, gedraag je daar dan ook naar denk ik zo.

Dan is mijn vraag direkt: Wat is moslima kleding? Iedereen in Nederland kan toch gewoon wijde lange kleding dragen zonder dat je dan meteen moslima bent. Aangezien een moslima geen uniform draagt kan iedereen gewoon zulke kleding aantrekken en mag zich dan toch ook gedragen op wat voor manier ook.

Ik vroeg het me zo af omdat er vaak gedrag zwaar wordt gekoppeld aan kleding, terwijl ik het andersom had verwacht. Omdat je moslim bent ga bepaalde kleding dragen lijkt me terwijl bepaalde kleding je natuurlijk geen moslim maakt.

Maar ik ben het met je eens dat uitgebreid elkaar kussen niet echt netjes is als anderen zich daar aan ergeren. Persoonlijk vind ik het trouwens wel een mooi gezicht twee mensen die van elkaar houden. Maar zelfs ik heb mijn grensen als het erg klef gaat worden.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2005 om 04:58

assalaam aleikom beste zusters en broeders.

Ik vind deze discussie echt veel naar roddelen gaan neigen, gear insha allah.Je kan toch ook op een nette manier zo iemand aanspreken en hem of haar wijzen op haar kleding,mischien weet ze niet dat het doorschijnend is,allahoe alam.Er zijn genoeg,alhamdoelilah,zusters en broeders die zich wel via de regels van de islaam kleden,masha allah.Ik vind het niet gepast,maar dat is mijn persoonlijke mening,dat we hier gaan roddellen  van ooh ja ik heb die gezien en die droeg dit en dat en het was te zus of te zo,dat is roddelen want door jouw woorden weet iedereen dan hoe die persoon eruit zag,netzo als een foto.Het valt me op dat vooral vrouwen,moslim wel te verstaan,daar heel goed in zijn.In de islaam is het een PLICHT als je iemand iets ziet doen of dragen ,of iets anders,wat in tegen strijd is met de islaam ,is het onze plicht om daar die persoon op aan te spreken en hem of haar met veel sabr en lieve woorden daarop te wijzen.En mischien kan die persoon daar van leren en zich zelf corrigeren,insha allah.

Dit soort dingen maken ook geen hechte oemah ,waar we juist nu zo een behoefte aan hebben,gear insha allah.

Moge ALLAH SWT ons allen leiden en vergeven voor onze woorden.

ik hou van jullie om wille van ALLAH SWT.         &n bsp;       

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2005 om 05:05

Aleikoem salaam wa ra7matu Allah wa barakatuh

Je hebt gelijk lieve oegtie, denk niet dat het de bedoeling van broeders of zusters was om te gaan roddelen hier op het forum.

Ameen! En Moge Degene om Wiens Wil je van ons houdt van jou houden

Moge Allah onze fouten en tekortkomingen vergeven

FiAmanillah,

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2005 om 16:48

salemaleykoem,

deze topic heb ik zeker niet geplaatst om eens even lekker te gaan roddelen, maar deze topic is gericht aan de mensen die je dus niet aan kan spreken, mensen die je ziet in de tram, of in een vlucht zodat het aanspreken haast onmogelijk word, los van dat het wel of geen hele discussie zal worden.

wa aleykoem salem

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2005 om 02:28
In eerste instantie geplaatst door malikah

salemaleykoem,

deze topic heb ik zeker niet geplaatst om eens even lekker te gaan roddelen, maar deze topic is gericht aan de mensen die je dus niet aan kan spreken, mensen die je ziet in de tram, of in een vlucht zodat het aanspreken haast onmogelijk word, los van dat het wel of geen hele discussie zal worden.

Vraag blijft natuurlijk of mensen wel zitten te wachten op commentaar van een vreemde. Ik zou namelijk per direkt zoiets hebben van "waar bemoeid ie zich mee".

Verder vraag ik me nog steeds af of je puur op de kleding die iemand draagt een gedrag mag verwachten. Is iemand in een zwart motorpak altijd aggressief en is iemand in een pak altijd zakelijk? Hoe iemand zich voelt en gedraagt moet de reden zijn om bepaalde kleding te dragen lijkt me en niet andersom.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
�nder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 01 mei 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote �nder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2005 om 04:43
Eelke, wat probeer je hiermee te bereiken?
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2005 om 07:15

Beste Eelke,

Ik begrijp je niet helemaal. Je kunt natuurlijk niet alleen op kleding af gaan of op iemands uiterlijk in het algemeen. Maar de islaam schrijft bijvoorbeeld voor dat je je als vrouw moet bedekken. Ik zie bijvoorbeeld meisjes met een hoofddoek maar dan lopen ze tegelijkertijd in een rok en dan wel dat je hun blote benen ziet. Kijk en het is goed als iemand ze daarop aanspreekt, wie weet zijn ze onwetend of zijn ze het rechte pad even kwijt en zet je ze aan het denken. Ik vind het wel belangrijk de manier waarop je het zegt. Kijk voor jou is het natuurlijk anders, jij bekijkt alles vanuit een ander oogpunt, maar ik begrijp heel goed wat malikah bedoelt. Verder wil ik nog even kwijt dat ik op zich kleuren in de kleding niet haram vind. Volgens mij staat er in de boeken dat je niet te veel mag opvallen. In de zomer lopen veel mensen in kleuren of in het wit. Maar je moet natuurlijk niet overdrijven.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2005 om 08:12

In eerste instantie geplaatst door marleen

Ik begrijp je niet helemaal. Je kunt natuurlijk niet alleen op kleding af gaan of op iemands uiterlijk in het algemeen. Maar de islaam schrijft bijvoorbeeld voor dat je je als vrouw moet bedekken. Ik zie bijvoorbeeld meisjes met een hoofddoek maar dan lopen ze tegelijkertijd in een rok en dan wel dat je hun blote benen ziet. Kijk en het is goed als iemand ze daarop aanspreekt, wie weet zijn ze onwetend of zijn ze het rechte pad even kwijt en zet je ze aan het denken.

Maar wat je hier doet is iemand puur beoordelen op haar kleding en uiterlijk. Iemand die een hoofddoek draagt waarbij je ook nog blote benen ziet is per direkt een: Moslima die ontwetend is en het rechte pad even kwijt is.

Wie weet heeft ze bewust gekozen voor deze kleding en wil ze gewoon met rust worden gelaten. Misschien is dat naar jouw mening fout, maar in feite doet dat helemaal niet terzake.

In eerste instantie geplaatst door marleen

Ik vind het wel belangrijk de manier waarop je het zegt. Kijk voor jou is het natuurlijk anders, jij bekijkt alles vanuit een ander oogpunt, maar ik begrijp heel goed wat malikah bedoelt.

Ik zie ook vaak genoeg mensen in kleren lopen waarbij ik mijn twijvels heb over hun geestelijke gezondheid. Dat geeft mij echter nog niet het recht om iemand aan te spreken en te gaan klagen over de kledingkeuze. Zoiets vind ik een persoonlijke keuze die je moet respecteren. Als het nu iemand is die je persoonlijk kent kan ik me er nog iets bij voorstellen maar een vreemde heeft toch gewoon recht op z'n privacy.

Groet, groet Eelke

 

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2005 om 08:21

In eerste instantie geplaatst door �nder

Eelke, wat probeer je hiermee te bereiken?

Ik probeer erachter te komen waarom jullie wel commentaar hebben op een vreemde in de bus, maar aan de andere kant geen commentaar van andere dulden. Ik denk namelijk niet dat ik populair wordt als ik tegen een moslim zeg dat zijn kleren niet goed zijn.

Verder denk ik dat mensen op straat recht hebben op een stukje rust. Je wordt al veel te veel aangesproken op straat door iedereen die wat kwijt wil. Daarom pleit is voor rust op straat, als iemand iets wil dan vraagt ie er wel om.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2005 om 09:07

Eelke,

Ik zelf spreek niemand aan die ik niet ken alleen vriendinnen, dat wil ik allereerst even zeggen. Om eerlijk te zijn, vroeger toen ik nog niet geloofde in Allah stond ik achter de meisjes die zeiden geloof zit niet op mijn hoofd maar in mijn hart, daarom draat ik geen hoofddoek. Maar als je de koran leest, dan weet je ook dat een hoofddoek wordt voorgeschreven. Toch denk ik dat dit een eeuwige discussie blijft. Jij bent ongelovig en ik niet. Ik denk dat het belangrijk is voor moslims om elkaar te steunen in het geloof en door meer over het geloof te weten te komen wordt je geloof ook versterkt. Ik spreek dus geen meisjes aan op straat, maar vind het heel erg als een meisje met een hoofddoek op loopt maar wel in een kort rokje. Dan denk ik misschien is onwetend, maar het kan ook zijn dat ze wordt gedwongen om een hoofddoek te dragen.

Marleen

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2005 om 02:07

Als eerste mijn excusses als ik wat kort door de bocht heb gereageerd. Als ik het zo na lees had ik het wel wat diplomatieker kunnen brengen.

Iedereen heeft zo zijn mening over ieder ander die je op straat tegenkomt. Dat zit nu eenmaal in de mens. Zolang iedereen elkaar respecteerd gaat komt het allemaal wel goed en de mensen hier realiseren zich dat ook prima volgens mij.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2005 om 02:11

Malikah, op een forum staat het vrij te reageren op wie je wilt.  Wil jij je eigen kleine verdomhoekje hebben, dan ga je dat toch lekker zelf maken en enkel mensen toelaten die in je verdomhoekje passen?
Wil je niet dat iedereen op een bepaald publiek forum reageert op wat je zegt, dan ga je het toch niet op dat forum vertellen/schrijven, lijkt me toch
ook niet te moeilijk?
Tot dan reageer ik gewoon op wat ik zelf wil, of jij nu gaat zeggen dat je dat niet wilt, of op je hoofd gaat staan stuiteren, of met een turquoise hoofddoek voor mijn hoofd komt wapperen...

is het zo,n groot probleem als ik eens alleen de mening van een moslim vraag op een moslim forum?

waar iedereen dus ook niet moslims natuurlijk vrij zijn om te reageren?

je zult ongetwijveld mijn andere topic gelezen hebben van: lees even.. daar staad mijn verhaal presies uitgelecht en als je dat leest snap je het vast wel! en maak je als je het goed leest daarin ook op dat ik dus helemaal niet zeg dat jullie nergens op mogen reageren maar dat sommige topics nou eenmaal niet bedoeld zijn om op te reageren maar om van te leren.

groetjes

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2005 om 02:56

Bedankt voor je positieve bericht Eelke. Ik ben het helemaal met je eens, respect hebben is belangrijk.

Groet, Marleen

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.