Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenBomaanslagen Londen

 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>
Schrijver
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Bomaanslagen Londen
    Geplaatst op: 07 juli 2005 om 06:26

Explosies in centrum Londen (video)

Uitgegeven: 7 juli 2005 10:37
Laatst gewijzigd: 7 juli 2005 13:23

LONDEN - Het centrum van Londen is donderdagochtend getroffen door een serie terreuraanslagen. In minstens zes metrostations en een dubbeldekbus zijn explosieven ontploft. Over het grote aantal slachtoffers bestaat nog onduidelijkheid door de chaos in de Britse hoofdstad. Bij de busexplosie op Tavistock Square zouden een onbekend aantal doden zijn gevallen. De Britse politie heeft verklaard dat het om een 'grote terroristische aanval' gaat.

Bekijk video: Modem/ Breedband
Video: Mirror

Volgens de eerste offici�le cijfers zouden minstens twee doden zijn gevallen en een groot aantal gewonden.

Al-Qaeda

Arabische bronnen die het netwerk al-Qaeda nauwkeurig volgen, hebben tegen de Britse omroep BBC gezegd dat de explosies vermoedelijk het werk zijn van het netwerk van Osama bin Laden. Al-Qaeda was verantwoordelijk voor de aanslagen op 11 september 2001 op New York en Washington.


Chaos in centrum Londen

Volgens een politiewoordvoerder zijn een groot aantal slachtoffers gevallen bij het metrostation Aldgate Station. Scotland Yard liet weten nog geen zicht te hebben over de precieze oorzaak van de explosies op de verschillende plaatsen. Het complete metroverkeer in Londen is stilgelegd. De getroffen metrostations Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street en Russell Square zijn ontruimd.


De getroffen metrostations Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street en Russell Square zijn ontruimd

Beveiliging

De explosies hebben een grote verkeerschaos veroorzaakt in Londen. Verschillende delen van de binnenstad zijn hermetisch afgesloten. De Amerikaanse ambassade in Londen en Buckingham Palace zijn extra beveiligd. Daarnaast zouden eenheden van de Britse strijdkrachten op belangrijke plaatsen in de stad voor orde en veiligheid zorgen.

Scotland Yard

Volgens een Isra�lisch radiostation zou Isra�l donderdag door Scotland Yard, een paar uur voor de aanslagen, zijn ingelicht om de beveiliging te verscherpen en extra waakzaam te zijn.


Gewonden zoeken een veilig heenkomen

Metrotunnels

De politie verklaarde kort na het voorval dat er sprake was van een plotselinge voltageverhoging op vijf verschillende metrostations. Het zou gaan om de stations Aldgate, Edgware Road, King's Cross, Old Street en Russell Square. Bij het metrostation Aldgate zijn zeker negentig mensen gewond geraakt. Dat zei een arts tegen het persbureau Reuters. Ooggetuigen meldden eerder dat mensen die het metrostation Aldgate verlieten bedekt waren onder het bloed.

Bus ontploft

Over het aantal bussen dat zou zijn ontploft bestaat nog onduidelijkheid. Volgens de eerste berichten zou sprake zijn van drie dubbeldekbussen. Een van de busontploffingen vond plaats in het hart van Londen op Tavistock Square. Daarbij zouden verscheidene doden zijn gevallen. Ooggetuigen zeiden tegen de televisiezender Sky News dat een explosie een dubbeldeks autobus "volledig uiteen heeft gereten".

De explosies op het hoogtepunt van de ochtendspits, volgen een dag na de toewijzing van de Olympische Spelen aan Londen.

 

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 07:00
Geen flauw idee..
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 07:05
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 07:07
Het is zinloos.....De Engelsen zijn een volhardend volk,ook de Ira heeft ze niet doen buigen.En denk er aan dat nu meer en meer Engelse soldaten met haat door Irak zullen gaan lopen..... We zitten er met zijn alle mee in de maag.....Zowel het westen/christenen als de Islam dat is nu wel duidelijk.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 07:19
Vreemd.....Dag 7....Maand 7.....en 7 bommen... Wat hebben ze toch met die datem's...en gelijke getallen.
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 07:20

Assalamu alaikum.

Weet je wat ik niet snap; dat mensen die zeggen te vechten tegen moord op onschuldigen, onderdrukking en onrechtvaardigheid precies hetzelfde doen als diegenen die ze zo verafschuwen. Dat begrijp ik niet van de Amerikanen, dat begrijp ik niet van de Israeli's, niet van de Britten en ook niet van de Arabieren, democraten, communisten, christenen, moslims etc. etc.

Haat heeft nog nooit iets anders voortgebracht als haat, haat en nog meer haat.

Salaam = vrede!!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 07:22
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum.

Weet je wat ik niet snap; dat mensen die zeggen te vechten tegen moord op onschuldigen, onderdrukking en onrechtvaardigheid precies hetzelfde doen als diegenen die ze zo verafschuwen. Dat begrijp ik niet van de Amerikanen, dat begrijp ik niet van de Israeli's, niet van de Britten en ook niet van de Arabieren, democraten, communisten, cristen, moslims etc. etc.

Haat heeft nog nooit iets anders voortgebracht als haat, haat en nog meer haat.

Salaam = vrede!!

Goed gezien Amier....Maar jah....Het kwaad zit niet voor niets tussen alle mensen.Zo heeft Satan zijn spel en macht.De een tegen de ander uitspelen en omgekeerd natuurlijk....Waarbij hij ook de goedwillende mensen kan mee zuigen.

Bah......  

Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:17

sub7anna allah, ik was ff weg van dit forumm maar nu moet ik toch weer mijn afschuw laten zien........

WAT BEZIELT DEZE MENSEN????????????????????????

Wat schieten ze hier nou mee op, elke dode is er 1 teveel....Moge ALLAH ONS LEIDEN NAAR ZIJN RECHTE VREDIGE PAD......ALLAHOEMA AMEEN!!

Allahoema magfirlana doenoebana, wa qima mien hadaba nar.....Allah vergeef ons onze zonden en bescherm ons tegen hel....ameen

Aslaamoe alaikoum wara7matuallahi wabarakatoeh
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:19

salaam aleykum.

ik ben er ook van geschrokken! het is afschuwelijk hoe die gewonde mensen daar op straat lagen,gewond,dood,...... onvoorstelbaar.

maar als we eens even logisch gaan nadenken, de genomineerde steden voor de olympische spelen waren: new york (amerika==> irak+afghanistan),madrid (spanje==> 11 maart==> ik denk dat ze bij afghanistan ook betrokken waren of irak,ben niet zeker),parijs(frankrijk==>hoofddoekenverbod!!!!!!),moskou (rusland==>afghanistan).

wat ik hiermee bedoel is dat als het londen niet was dat het toch 1 van die andere landen had geweest.Al-Qaeda is gewoon niet te kloppen!

maar mensen vergeet niet dat wat nu in londen is gebeurd NIKS is tegenover wat er gebeurt in palestina,irak,afghanistan,congo,.....

laa ilaha illalah
Terug naar boven
riffie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:20

salaam oulekoum

Echt triest man wat er in London is gebeurt.

Maar wat ik niet snap is dat er gelijk over Alqaeda word gepraat. Het kan ook de ira zijn geweest.

Allah hou a3lem = God weet het beste.

wa salaam

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:22
In eerste instantie geplaatst door riffie

salaam oulekoum

Echt triest man wat er in London is gebeurt.

Maar wat ik niet snap is dat er gelijk over Alqaeda word gepraat. Het kan ook de ira zijn geweest.

Allah hou a3lem = God weet het beste.

wa salaam

daar heb je gelijk in,....wie weet heeft Al-Qaeda met de ira samengewerkt,.....allahoe a3lam

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Oegt_merjem Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 22 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 244
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:38

Omdat al qaida de aanslag heeft opgeist op internet...
La ilaha illa ALLAH......!!!!
Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:38

Assalaam alaykoum/Hallo allemaal,

Ongeacht wie hier achter zit, men zal hier verantwoording voor moeten afleggen. Ik zal niet ontkennen dat er moslims achter kunnen zitten, tegerlijkertijd vraag ik me wel steeds meer af of niet een geheime dienst hierachter zit? Ik weet het niet en misschien zullen we hier op aarde nooit achter de waarheid komen, wat ik wel weet is dat de Dag des Oordeels zal komen. Degenen die dit op hun geweten hebben kunnen zich voorbereiden hiervoor.

Mocht er een moslimorganisatie hierachter zitten, dan snap ik ze echt niet. Heeft de Profeet (vzmh) ooit gezegd: 'blaas jezelf op'! Ik heb er echt geen woorden voor...subhanAllah.

Gecondoleerd en aan de slachtoffers vanuit Islamitische zijde: Inna Lillahi wa Innan Lillahi Radj'oen.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:43
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

maar mensen vergeet niet dat wat nu in londen is gebeurd NIKS is tegenover wat er gebeurt in palestina,irak,afghanistan,congo,.....

Assalamu alaikum,

als je kijkt naar kwantiteit, dus hoeveelheden bommen, doden  en geweld, dan heb je zeker gelijk. Op individueel gebied denk ik dat een dode een dode is, als je begrijpt wat ik bedoel, en een bom en bom.

Ik zei in mijn reactie hiervoor dat ik niet begreep dat mensen altijd kwaad met kwaad willen vergelden, maar als ik goed nadenk ligt het misschien toch niet zo eenvoudig. Ik bedoel, als iemand bijvoorbeeld mijn vrouw of mijn zusje iets aan zou doen, ben ik bang dat ik in razernij ook die persoon iets aan zou doen.

Het geval met aanslagen zoals deze in Londen is alleen dat ze niet in een opwelling gebeuren, maar ijskoud berekend en gepland zijn, met het doel om vooral mensen te treffen die het meest bloeden: burgers, vrouwen en kinderen enz. Daarom heet het ook "terreur", omdat het doel is zoveel mogelijk angst (terror = angst) en verdriet en pijn te veroorzaken. Daarom zijn terreuraanslagen nooit gericht op zeg maar millitaire doelen, maar op burgerdoelen. Daarom noemen we Israel een terroristische staat, en noemen we Al Qaida en de IRA een terreurgroep. Niet omdat we voor de bezetting van Afghanistan of Irak zijn, of voor de bezetting van Noord Ierland, maar om de methoden die dergelijke verzetsgroepen gebruiken. Die methoden zijn verwerpelijk.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
riffie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:50

In eerste instantie geplaatst door Oegt_merjem


Omdat al qaida de aanslag heeft opgeist op internet...

salaam

Dat weet ik wel, maar dat zeggen ze bij elke aanslag. Als het opgeist is waarom laten ze het dan niet op tv zien want dan kan iedereen zien wie de daders zijn.En niet alleen degene die internet heeft.

begrijpje

Terug naar boven
riffie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:54
In eerste instantie geplaatst door Remco

De aanslag is opgeeist door een geheime groep Jihad in Europa, namens Al Qaeda.
Het komt dus in ieder geval uit die hoek. Ik snap echt niet waarom daar meteen aan getwijfel moet worden.
De IRA is nooit in staat geweest dit soort aanslagen te plegen, en nu al helemaal niet meer. Kenners herkennen een IRA aanslag en dit is er geen.

45 doden en 1000 gewonden zegt sky news.

Volgens iemand die bij de NOS te gast was is Nederland het volgende doelwit. Na 9/11 is er een lijstje opgesteld van volgende doelen, dat lijstje gaat zo: Madrid, Londen, Nederland. De eerste twee zijn nu geweest, als het lijstje dus klopt dan zijn wij de volgende.
Is opzich ook te beredeneren. wij zitten met een paar honderd militairen in Afghanistan i.v.m. de oorlog tegen het terrorisme. We zijn dus een doelwit van de terroristen waar we daar tegen vechten.

Deze dag hebben ze natuurlijk uitgekozen i.v.m. de G8 top. Daar praten ze over armoedebestrijding, met andere woorden de bestrijding van de voedingsbodem voor radicalisering.
Terug naar boven
riffie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 08:57

 

Sorry maar hoe weet jij nou dat het uit die hoek komt heb je met je eigen ogen gezien dat het door al qaeda komt.Heb je bewijs dan wil ik die graag lezen ,horen of zien.

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 09:06

salam,

deze beelden zijn niks vergeleken met wat er in Palestina gebeurt. "Zolang al quds niet in de handen van de moslims komt..zullen de ongelovigen nooit veilig leven" zo heeft Osama Bin Laden dit gezegd.. Hij lijkt zijn belofte na te komen....

 

salam

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 09:06
Men gaat uit van deze brief:

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,druckbild-490 370-364121,00.html

Hierin staat: Denemarken Itali� wordt gewaarchuwd en specifiek vermeld. En verder alle "kruisvaard" regeringen. Als zij hun troepen niet terugtrekken uit Irak en Afghanistan, dan wacht hen dezelfde straf.

Het zou slim zijn als Nederland zijn troepen terug trok.


Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 09:07
hier komt de waarzeger hihi remco
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 09:10

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


Het zou slim zijn als Nederland zijn troepen terug trok.


Dat heeft Nederland ook gedaan uit Irak, op iets van 25 man na dacht ik.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 09:13
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


Het zou slim zijn als Nederland zijn troepen terug trok.


Dat heeft Nederland ook gedaan uit Irak, op iets van 25 man na dacht ik.




Ok, dat wist ik nog niet.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 09:21
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

deze beelden zijn niks vergeleken met wat er in Palestina gebeurt. "Zolang al quds niet in de handen van de moslims komt..zullen de ongelovigen nooit veilig leven" zo heeft Osama Bin Laden dit gezegd.. Hij lijkt zijn belofte na te komen....

 

salam

 



Ik weet niet hoe ik je bericht moet lezen. Het kan op twee manieren: door ontzetting getekend (afschuwelijk dat dit allemaal gebeurt) of haast motiverend: hup obl. Ik hoop niet dat het dat laatste is.
Terug naar boven
riffie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 10:32

Sorry voor de gene die zeggen dat het opgeeist is.Maar ik heb net op rtl5 gekeken en daaar hebben ze gezegt dat de Londense politie heeft gezegt dat niemand de aanslagen heeft opgeeist.Dus niet te snel oordelen alsje  niks weet.

Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 10:36
Ik ben blij dat de mensen in Londen vrij kalm blijven. Ik hoop dat degenen die hier achter zitten er minimale voldoening uit halen. Dat er mensen zijn die hier plezier van hebben. Ik kan er niet bij. Ik zou ze haten als me dat niet verboden was.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 11:01
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Men gaat uit van deze brief:

http://www.spiegel.de/politik/ausland/0,1518,druckbild-490 370-364121,00.html

Hierin staat: Denemarken Itali� wordt gewaarchuwd en specifiek vermeld. En verder alle "kruisvaard" regeringen. Als zij hun troepen niet terugtrekken uit Irak en Afghanistan, dan wacht hen dezelfde straf.

Het zou slim zijn als Nederland zijn troepen terug trok.


Ik denk niet dat wij ons zo snel laten intimideren...We hebben nog niet zo lang geleden 5 jaar onder het terrorisme gezeten.Die niet te vergelijken is met wat je nu ziet.
Terug naar boven
riffie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 11:14

En wannneer en hoelaat  hebben zij  dat gezegt. ,want ik heb het een half uur geleden gehoord.

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 11:15

Gelukkig dragen wij nog ons steentje bij in Afghanistan. Met een paar honder man bewaken we daar de vrede en vechten we mee tegen de terroristen.

amerikannen bewaken zodat zij  hun gang kunnen gaan met verkarachtingen .

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 11:16
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door taqwaa

hier komt de waarzeger hihi remco


Ik volg je even niet madame, help me!
zoek het maar zelf uit.
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juli 2005 om 11:31
deze beelden zijn niks vergeleken met wat er in Palestina gebeurt. "Zolang al quds niet in de handen van de moslims komt..zullen de ongelovigen nooit veilig leven" zo heeft Osama Bin Laden dit gezegd.. Hij lijkt zijn belofte na te komen....

En meer dan dat. Er zaten vast ook gelovigen tussen.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.