Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Proces Mohammed B.

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Proces Mohammed B.
    Geplaatst op: 11 juli 2005 om 06:47
maandag 11 juli 2005 12:46

Mohammed Bouyeri wil de doodstraf

'Ik zweer bij God. Als ze de doodstraf hadden zou ik erom smeken. Sukkels.' Dat heeft Mohammed Bouyeri, de moordenaar van Theo van Gogh, op 19 januari in een telefoongesprek tegen zijn broer gezegd. De voorzitter van de Amsterdamse rechtbank, Udo Bentinck, las de passage voor op de eerste dag van het proces.

Omdat Bouyeri (27) zich blijft beroepen op zijn zwijgrecht, las Bentinck een aantal opmerkingen voor die de verdachte heeft gemaakt over de moord op Theo van Gogh. Bouyeri heeft in een ander telefoongesprek tegen zijn broer gezegd: 'Ja, ik wist waar ik mee bezig was. Ik heb hem geslacht.' En daarbij lachte hij, voegde Bentinck eraan toe.

De opmerkingen komen uit afgeluisterde en opgenomen telefoongesprekken en uit verklaringen aan de politie.

Zwart gewaad
Bouyeri is gekleed in een zwart gewaad. Bij binnenkomst in de rechtszaal droeg hij een boek met arabische geschriften, vermoedelijk een Koran, onder zijn arm. Hij wil niet dat zijn advocaat, Peter Plasman, hem verdedigt. Plasman is wel in de zwaarbeveiligde rechtbank in Amsterdam-Osdorp aanwezig, maar zal geen pleidooi houden of vragen aan deskundigen stellen.

In een korte verklaring liet Plasman namens zijn cli�nt weten dat Bouyeri zich op zijn zwijgrecht blijft beroepen. Ook zei hij nogmaals dat Bouyeri volledig verantwoordelijk wil worden gehouden voor zijn daden.

Bouyeri gaf geen antwoord op de vraag van de rechter of hij geen verdediging wil vanwege zijn islamitische geloofsovertuiging. Maar Bouyeri toonde wel een 'instemmende glimlach', constateerde de rechter.

Moeder 
De moeder en een zus van Theo van Gogh legden in de rechtszaal een verklaring af. Mevrouw van Gogh gaf aan dat het leed rond het gemis van Theo van Gogh niet te bevatten is. Ook zei ze dat haar zoon een voorvechter van de vrijheid van meningsuiting was. Ze noemde Bouyeri een 'stakker' en een 'zielepoot'. 'Hij moest dat varken doden van God. Voor hem geen 72 maagden, maar gevangenisstraf.'

De zus van Van Gogh zei dat de familie hoopt dat Bouyeri de zwaarst mogelijke straf zal krijgen.

Gisteren werd bekend dat het Pieter Baan Centrum (PBC), de observatiekliniek van justitie, Bouyeri volledig toerekeningsvatbaar acht. Onderzoekers concluderen dit uitsluitend op basis van observatie. Tijdens het acht weken durende onderzoek weigerde Bouyeri namelijk elke medewerking. De onderzoekers konden tijdens de observatie geen psychische stoornis bij Bouyeri vaststellen. Hierdoor is de kans klein dat Bouyeri tbs krijgt opgelegd.

De conclusie is conform de wens van Bouyeri. Die zei tijdens de pro forma zitting in april al dat hij volledig verantwoordelijk voor zijn daden wil zijn.

Politieagenten
Naast de moord op Theo van Gogh staat Bouyeri terecht voor poging tot moord op twee politieagenten die hem wilden arresteren en het schieten op voorbijgangers. Ook verdenkt het Openbaar Ministerie (OM) hem ervan dat hij Tweede-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali (VVD) in haar werkzaamheden heeft belemmerd. Wie dat met opzet doet kan levenslang krijgen.

Bouyeri wil eigenlijk niet bij de rechtzaak aanwezig zijn, maar de rechter heeft hem hiertoe gedwongen (lees Mohammed Bouyeri frustreert proces).

Het OM zal waarschijnlijk morgen de eis formuleren. Plasman verwacht dat het OM levenslang gaat eisen. Hij zei dat in het radio-programma Met het Oog op Morgen.

Tijdens de rechtszaak gelden strenge veiligheidsmaatregelen. De rechtszaal is niet toegankelijk voor publiek. 


Bron: Elsevier

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:07
In NL heb je zowel recht van spreken als recht van zwijgen, spijtig genoeg erkende Mo B maar 1 van die rechten... Hetgene wat hem het beste uitkomt blijkbaar.  Ik ben het wel met de moeder van TvG eens, t is een zielepoot...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:16

Wij grijpen de kans met beide handen beet om hem uit te maken voor weet ik wat allemaal, simpelweg omdat hij niet doet wat ons het beste uitkomt..

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:20

salam,

kimmie jij vindt hem een zielepoot, ik vond theo van gogh maar een zielepoot. Wat een ******* was dat zeg. Die man had geen respect, zomaar hij valt ons aan..blabla beledigen enzovoort. Tsja..alles heeft een grens..en alles waar een begin aan komt daar komt ook een eind aan dame...daar weet theo alles van...

 

salam

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:23
Pas op je woorden aghie, niet echt Islamitisch..
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:34

salam,

k weet het broeder...soms komt de kwaad naar boven door het het uit ontwetendheid handelen van de ongelovige..maar k probeer me niet te verlagen naar hun niveau...

salam

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:37
Wa Alaikum Salaam wa Rahmatullahi wa Barakatuhu,


Ik ben een en al Zusterlijk Alhamdolilah! Ik begrijp wat je bedoelt, met sarcasme (i.p.v. beledigen/schelden) kun je ook heel ver komen hehe.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:51

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

toen ik toenet op nieuws zag wat ie allemaal heeft gedaan,
qu'raan onder zijn arm
palastijnse vlag om zijn hoofd
kan ik niks anders zeggen dan

ALLAHOU AKBAR en MASHALLAH!

ik vind hem helemaal geen zielepoot hij heeft daar recht op en hij gebruikt zijn recht ook klaar. op dat punt ben ik het helemaal eens met broeder01.
maar zijn taalgebruik....hahha

ik heb respect voor Mohammed B. wallah maar kijk stel hij zou levens lang krijgen dat is 20 jaar in nederland.. voor een moord.. en dat meisje van 5 die is vermoord en in stukken gehakt dat marokkaanse meisje uit utrecht die jongens die dat hadden gedaan hadden maar 8jaar gekregen.. en dat is ook voor moord

soub hana allah

maar ik stop weer

 

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:51

salam,

sorry als ik je beledigd heb..was niet mijn bedoeling.. Het woord is mischien nog sterker dan het wapen. Dit zien we nu ook..

europa is 3 keer veroverd door de islam...de eerste 2 keren door oorlog..en nu zie je het europa wordt door middel van het woord overgenomen door de islam. Europa probeert alles in werking te stellen om deze doorn in hun oog te verbergen..maar hun tegenaanval maakt ons alleen samen sterker..OOit zullen de moslims herenigd zijn.....

 

salam

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:58

salam,

beste oegt_najiha...k zal me proberen aan te passen met de taalgebruik. Ik leef veelal op straat. daar leer ik de mensen over de islam en dan praten we echt in straattaal..maar hier gaat het echt anders aan toe..

salam

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 09:03

haha ja idd, omdat je veel straat taal gebruikt buiten doe je dat automatisch hier.. ook

maar het lukt wel hoor het ik mij ook gelukt ipv lauw of doop, zeg ik hier hele andere woorden

 

walaikum asalaam

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 09:42
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe

toen ik toenet op nieuws zag wat ie allemaal heeft gedaan,
qu'raan onder zijn arm
palastijnse vlag om zijn hoofd
kan ik niks anders zeggen dan

ALLAHOU AKBAR en MASHALLAH!

ik vind hem helemaal geen zielepoot hij heeft daar recht op en hij gebruikt zijn recht ook klaar. op dat punt ben ik het helemaal eens met broeder01.
maar zijn taalgebruik....hahha

ik heb respect voor Mohammed B. wallah maar kijk stel hij zou levens lang krijgen dat is 20 jaar in nederland.. voor een moord.. en dat meisje van 5 die is vermoord en in stukken gehakt dat marokkaanse meisje uit utrecht die jongens die dat hadden gedaan hadden maar 8jaar gekregen.. en dat is ook voor moord

soub hana allah

maar ik stop weer

 

wa alaikum Salaam war'hamtoe allah wa barakatuhoe

oegt_najiha



Neen dit is een hardnekkig misverstand.
Levenslang is in Nederland echt levenslang.
Dat betekent gevangenis totdat je sterft.
Maar er zijn niet veel mensen in Nederland die levenslang gekregen hebben.


Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 09:43

In eerste instantie geplaatst door Oegt_Najiha

ipv lauw of doop, zeg ik hier hele andere woorden

Lauw of doop??????????

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 09:45
Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen assalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ahlan wa sahlan ya igwta el moeslimoen wal moeslimat moge Allah onze moslimbroeder Mohammed Bouyeri bijstaan en hem altijd blijven steunen en hem inshallah het paradijs doen binnen treden waar hij de de profeet de metgezellen de engelen en de maagdelijke vrouwen zal ontmoeten inshallah ik hoop het voor je broeder, inshallah zal ik je nooit in mijn doua vergeten, je marokkaanse moslimbroeder ABOE BAKR
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 09:54
lauw, gaar, dope, vers, vet.. je weet wel Amier.. haha :)
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 09:54

aboe bakr, je staat nu op de zwarte lijst. Je mag Nederland niet meer uit haha..

Allahoemma Ameen oua li djami3aal mouslimeen..

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 10:04
asalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ya oegtie Juwairyah ik zit nu toch in Casablanca Marokko no problem oegtie al muslima ik vertrek dalijk lekker naar de parel van het zuiden Marrakech dus HOLLAND BUY!!!!!!!!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 10:10
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen assalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ahlan wa sahlan ya igwta el moeslimoen wal moeslimat moge Allah onze moslimbroeder Mohammed Bouyeri bijstaan en hem altijd blijven steunen en hem inshallah het paradijs doen binnen treden waar hij de de profeet de metgezellen de engelen en de maagdelijke vrouwen zal ontmoeten inshallah ik hoop het voor je broeder, inshallah zal ik je nooit in mijn doua vergeten, je marokkaanse moslimbroeder ABOE BAKR


Je wens is aardig maar ik heb nooit hehoord dat Moordeaars naar een paradijs gaan.
aardige opvatting over religie heb jij:-)

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 10:45
Ik benijd je aghie aboe bakr. Kon ik hier maar weg.. inshaAllah in de nabije toekomst..
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 11:41
Mohamed B. is nu wereld beroemd! Op de sateliet stations in het M.-O. zie ik zijn gezicht ook al de hele dag. Ik vraag me af of dat bij Volkert (moordenaar Fortuyn) ook zo was.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 11:54

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen assalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ahlan wa sahlan ya igwta el moeslimoen wal moeslimat moge Allah onze moslimbroeder Mohammed Bouyeri bijstaan en hem altijd blijven steunen en hem inshallah het paradijs doen binnen treden waar hij de de profeet de metgezellen de engelen en de maagdelijke vrouwen zal ontmoeten inshallah ik hoop het voor je broeder, inshallah zal ik je nooit in mijn doua vergeten, je marokkaanse moslimbroeder ABOE BAKR

amin jarab amin jarab  ammmmmmmiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin yarab allahomma yarab

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 11:56
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen assalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ahlan wa sahlan ya igwta el moeslimoen wal moeslimat moge Allah onze moslimbroeder Mohammed Bouyeri bijstaan en hem altijd blijven steunen en hem inshallah het paradijs doen binnen treden waar hij de de profeet de metgezellen de engelen en de maagdelijke vrouwen zal ontmoeten inshallah ik hoop het voor je broeder, inshallah zal ik je nooit in mijn doua vergeten, je marokkaanse moslimbroeder ABOE BAKR


Je wens is aardig maar ik heb nooit hehoord dat Moordeaars naar een paradijs gaan.
aardige opvatting over religie heb jij:-)

moordenaar van een misdadiger
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 11:56

Volkert boeit niemand, hij was geen Moslim.

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abou Jabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 12:01

assalamoe alykoem,

het gaat nu toch niet om bekendheid, zijn zaak is bij Allah en Allah is rechtvaardig en bedriegt neimand...

 

ameen voor de dua's

Bezoek dit: http://aboujabir.web-log.nl/
"Wie in Allah en de Laatste Dag gelooft, moet het goede zeggen of zwijgen." {Boekharie & Moeslim}
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 12:03
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Bismillah Irahman Irahiem moge vrede en zegeningen zijn met de heillige profeet Mohammed en zijn metgezellen en de Moejahedeen assalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe ahlan wa sahlan ya igwta el moeslimoen wal moeslimat moge Allah onze moslimbroeder Mohammed Bouyeri bijstaan en hem altijd blijven steunen en hem inshallah het paradijs doen binnen treden waar hij de de profeet de metgezellen de engelen en de maagdelijke vrouwen zal ontmoeten inshallah ik hoop het voor je broeder, inshallah zal ik je nooit in mijn doua vergeten, je marokkaanse moslimbroeder ABOE BAKR


Je wens is aardig maar ik heb nooit hehoord dat Moordeaars naar een paradijs gaan.
aardige opvatting over religie heb jij:-)

moordenaar van een misdadiger


Dat is maar de vraag en speelt overigens geen enkele rol.
Ook binnen de sharia is het verboden om het lot in eigen hand te nemen.
Of wil jij hier beweren dat deze Mohamed B een authoriteit was in Islamitisch recht?
Was er een andere authoriteit die een satwa had uitgesproken?
Moordenaar dus. klaar en simpel!

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 12:56
maandag 11 juli 2005 18:10

Bouyeri blijft zich beroepen op zwijgrecht

Mohammed Bouyeri bleef zwijgen op de eerste dag van het proces waarin hij terecht staat voor de moord op filmmaker Theo van Gogh. 'Wellicht geef ik in de toekomst antwoord op vragen,' was het enige dat hij zei tegen de rechter, naast enkele zinnen in het Arabisch.

De voorzitter van de Amsterdamse rechtbank, Udo Bentinck, vroeg Bouyeri naar zijn motief om Theo van Gogh te vermoorden. 'Waarom haat u Nederland zo. U profiteert heel erg van dit land. U bent hier naar school geweest. Dit land is niet anders dan goed voor u geweest.'

'Arabische mantra'
Hierop sprak Bouyeri enkele zinnnen in het Arabisch uit. Toen de rechter hem vroeg de zinnen in het Nederlands uit te spreken, zei Bouyeri dat dat niet kon: 'Het is een soort Arabische mantra.'

Een goede vertaling is: Ik verafschuw de duivel in de naam van Allah, de barmhartige, genadevolle. Vrede zij met hem, de profeet Mohammed.  Volgens een man in de rechtszaal moeten de zinnen worden uitgesproken voordat iets wordt aangekondigd.

Bouyeri zei dat hij had overwogen iets te zeggen als de rechtbank met hem zou hebben overlegd. 'Wellicht geef ik in de toekomst antwoorden op de vragen.'

Over de betrokkenheid van derden bij de moord op Theo van Gogh zei de rechter dat er wel aanwijzingen zijn, maar dat hard bewijs ontbreekt.Het Openbaar Ministerie (OM) beschouwt Bouyeri als leider van de terroristische Hofstadgroep (lees OM: Bouyeri leider Hofstadgroep). De rechter zei dat Bouyeri 'op een ander moment' berecht wordt voor het lidmaatschap van de Hofstadgroep.

Om inzage te geven in Bouyeri' s denkwijze beschreef de rechter de inhoud van cd-roms die gevonden zijn in zijn huis. Daarop zijn onder meer onthoofdingen te zien, het breken van vingers en armen, een instortende draaimolen en een man die seks heeft met een vrouwelijk lijk.

 

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:03
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

Volkert boeit niemand, hij was geen Moslim.

Salaam,

hmmm, men is wel kort van geheugen hiero. De rechtzaak van Volkert was groot nieuws, ook in de omringende landen. Of hij ook zo bekend was in het Midden Oosten weet ik niet, maar laten we eerlijk wezen; de media in het Midden Oosten letten vooral op de eigen regio (net als de europese media vooral op europa letten). Hij is in ieder geval wel op Al Jazeera geweest.

Verder wordt Mohammed B. volgens mij niet onrechtvaardig behandelt. Hij heeft nu eenmaal iemand vermoord en staat daar dus natuurlijk voor terecht. Hij had niet hoeven moorden, hij werd niet bedreigd, Theo van Gogh bedreigde verder ook niemand, hij beledigde alleen maar. Mohammed B. kon daar niet tegen en bewees niet alleen geen sabr te hebben, maar ook maling te hebben aan de inhoud van de koran die dergelijke moorden verbiedt.

Verder mag hij van mij in z'n sop gaar koken. Ik voel geen haat en geen sympathie voor hem, netzomin als voor Volkert of iedere andere moordenaar die in de gevangenis zit. Ik zie ook geen verschil. Hij is geen held, maar meer een slachtoffer van z'n omgeving. Maar hij is oud en wijs genoeg om z'n eigen verantwoordelijkheden te nemen. Het oordeel in het hiernamaals is aan Allah subhan wa t'ala. Ik bid voor zijn ziel, zoals ik voor iedere moslim bid. Amin.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:09

In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

'Ik zweer bij God. Als ze de doodstraf hadden zou ik erom smeken. Sukkels.'

Hoor wie het zegt! Wie is hier nou de sukkel, als hij op basis van simplistisch redeneren iemand heeft vermoord en anderen lastert. Daar komt niemand een stap verder mee en hijzelf in de laatste plaats. En daarbij wekt hij ook nog eens de suggestie het allemaal uit naam van zijn geloof te doen/hebben gedaan, waarmee hij zijn geloof - dat waarschijnlijk zo belangrijk voor hem is - eens mooi door het slijk haalt. Daar heeft niemand baat bij en zijn geloofsgemeenschap wel in de laatste plaats. Dat kan nooit zijn bedoeling zijn geweest. Dat vind ik sukkelachtig. Als hij nou had gezegd het te hebben gedaan uit kwaadaardigheid, in navolging van de adrenaline in zijn bloed, dan had ik makkelijker respect voor hem als mens kunnen opbrengen dan nu het geval is. Ik vind het maar hypocrisie van een triest niveau.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:12

 

Ik vindt het sterk van hem, dat hij zich niet heeft laten verleiden om iets te zeggen. Ik vindt het wel erg voor hem dat hij een hele lange straf gaat krijgen, hij is nog zo jong. Maar het is niet anders...ghair InshaAllah.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juli 2005 om 13:33
In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam,

kimmie jij vindt hem een zielepoot, ik vond theo van gogh maar een zielepoot. Wat een flikker was dat zeg. Die man had geen respect, zomaar hij valt ons aan..blabla beledigen enzovoort. Tsja..alles heeft een grens..en alles waar een begin aan komt daar komt ook een eind aan dame...daar weet theo alles van...

 

salam

Afgelopen weekend werd er een samenvatting uitgezonden van de interviews die Theo van Gogh een aantal jaren geleden had met Willem Oltmans.

Ik heb er nog over gedacht om een berichtje te posten hier. Het interview gaf namelijk een heel goed beeld van Van Gogh in zijn werk: hij was namelijk op een bepaald punt heel fel en behoorlijk brutaal naar Oltmans op het moment dat hij vermoedde dat Oltmans met 2 gezichten sprak. Uitermate kritisch. En wie Oltmans wel eens vaker heeft gezien weet dat dit iemand was met eigen ide�en die behoorlijk fel kon zijn als hij onheus bejegend werd. Maar Oltmans wist Van Gogh wel op waarde te schatten en leek diens kritische houding juist te waarderen (zag ik daar niet een lachje :) ).

Ik heb vaak enorm genoten van Van Gogh en vind dat hij een grote bijdrage heeft geleverd aan de Nederlandse televisie, met zijn brutale zeer kritische houding en zijn soms lompe humor (persoonlijk houd ik daar wel van). Die keren dat het niet meer leuk was, omdat de grappen te serieus leken, daar neem ik geen aanstoot aan. Dat hoort misschien een beetje bij zo'n persoonlijkheid. Degenen die dat onverkroppelijk vinden hebben toch de vrije keus om niet te kijken? Ik kijk ook niet naar sommige mensen op tv omdat ik ze irritant vind.
(Het is overigens net als met Youp van 't Hek - om dezelfde reden kunnen sommige mensen hem niet luchten en vinden anderen hem heel leuk.)

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.