Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Srebenica

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nouma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nouma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Srebenica
    Geplaatst op: 11 juli 2005 om 08:11

Salaam Alaikoom Broeders

Dit is mijn eerste bericht en topic...ik ben heel blij dat er een forum is waar we kunnen praten...met zulke forums kunnen we van elkaar  veel leren.

Ik zag dat er nog geen topic was geopend over Srebenica

De val van de enclave
Begin jaren negentig viel het staatsverband Joegoslavi� uiteen doordat de diverse bevolkingsgroepen naar een eigen staat streefden. Dit streven werd veelal militair afgedwongen. Met name in Bosni� vond een langdurige strijd plaats.
Ondanks vredesplannen van internationale bemiddelaars werd de oorlog in Bosni� steeds heviger. De Verenigde Naties besloten al snel troepen naar het gebied te zenden, de vredesmacht UNPROFOR.
In 1993 volgde het besluit om een aantal plaatsen in Bosni� tot 'veilig gebied' voor de Bosnische moslims uit te roepen. Een van deze 'safe area's' was de enclave Srebrenica. In het voorjaar van 1994 namen de Nederlandse soldaten van het VN-bataljon Dutchbat de bescherming van de enclave Srebrenica over van Canadese eenheden.

Begin juli 1995 viel het Bosnisch-Servische leger onder leiding van generaal Mladic de enclave aan. De stad Srebrenica werd op 11 juli 1995 door het Bosnisch-Servische leger ingenomen. Na de val van de enclave zijn ruim 7.500 moslim-mannen vermoord.

we moeten allemaal dit herdenken...

Als de profeet (moge Allah hem zegen en vrede geven) klaar was met het begraven van een dode, stond hij boven hem en zei: "Vraag om vergiffenis van uw broeder. Vraag voor hemom standvastig gemaakt te worden. hij wordt nu ondervraagd."

Hij(vzmh) zei ook:"Leer uw doden de woorden: 'Er is geen God dan Allah.' (SWT)

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.