Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

mijn hijaab!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: mijn hijaab!
    Geplaatst op: 14 juli 2005 om 09:34

Asalaamoe alaikum war'hamtoe allah wa barakatuhoe zusters(en broeders)

Simpel om mijn hoofddoekje,
Kruipen zij weg in een hoekje.
Met verraad in hun ogen,
Zie ik angst en mededogen.
Denkend oh wat een arme meid.
Onderdrukt is ze met geen enkel vrijheid.
En als blikken konden doden.
Dan zou er een zonde zijn begaan,
Volgens jullie tien geboden.



Onderdrukt, ja dat inderdaad.
Door al dat gedoe met moslimgehaat.
Mededogen is niet nodig.
Angst voor een moslim is overbodig.
Islam staat voor vrede.
Geweld wordt in dit geloof vermeden.
Mijn hoofddoek is mijn goed recht.
Dat is iets waar ik voor vecht.



Mijn schoonheid is een onderdeel van mijn leven.
Dat hoef ik niet aan een vreemde cadeau te geven.
Door mijn hoofddoek voel ik me veilig.
Daarom is het mij zo ontzettend heilig.
Mijn hoofddoek afdoen, dat nooit.
Al wordt er mij een beloning belooft.
Dat er met diamanten wordt gestrooid.




Mijn mening heb ik je gegeven.
Doe er wat mee in je leven.
De volgende keer.
Dat je een gesluierd meisje ziet.
Denk dan het positieve maar het negatieve niet.
Dat is echt niet nodig.
En erover piekeren is overbodig.
Moge Allah je nemen onder zijn hoede.
Opdat je genade zult vinden in het goede.

Wa alaikum Salaam

oegt_najiha

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 12:40
as Salaam Aleykoum wR wB..

Mooi Gedicht, gingen mensen maar eens echt kijken. Dan kwamen ze niet met die-met-de-paplepel-ingegoten vooroordelen.

Beslama,
abd Al Wadud
Terug naar boven
tarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 16 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 419
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 13:27

Masha'Allah!  Heel mooi!

Ik geloof in Allah Subhana wa Ta'ala zoals een blinde in de zon gelooft. Niet omdat hij hem ziet, maar omdat hij hem voelt..
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 01:41

Salaam aleikoum,

Ik wil binnenkort inshaAllah een hoofddoek gaan dragen. Als ik hier aan denk word ik vaak erg blij, het geeft mij een goed gevoel. Op andere momenten maakt het me bang. Dit heeft vooral te maken omdat ik weet dat mijn ouders het echt verschrikkelijk gaan vinden. Hun dochter met een hoofddoek dat kan toch niet. Mijn ouders weten ook nog niet dat ik van plan ben deze te gaan dragen. Graag zou ik willen weten hoe andere moslima's hiermee om zijn gegaan. Hoe hebben jullie ouder(s) gereageerd. Voor mijn omgeving ben ik voor de rest niet bang. Tuurlijk zullen er opmerkingen komen en zal er over mij gepraat worden, maar inshaAllah kom ik daar over heen.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
moslima123 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 42
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima123 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 06:10

salaam

oegti Marleen vooral voor gaan

wallah als ik zonder hoofddoek naar buiten ga dan voel ik me letterlijk NAAKTT !!

ik houd van mijn  hoofddoek!!

Salaam

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 04:19

En o wat zijn we weer zielig, en o wat zijn we weer zielig.

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 04:25
Salaam Aleikum,

Pietjepuk, je maakt je alleen maar belachelijk met je posts. Hoe oud ben je?
Leer volwassen te reageren of reageer gewoon niet. Ik erger me al een tijdje aan de wijze waarop je reageert, maar dit slaat gewoon nergens op. Misschien eerst maar de basisschool afmaken voor je hier weer post?

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Anne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 17 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 841
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Anne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 04:35
Pietjepuk, hier zijn fora niet voor.

Ik stel een ban voor als dit niet beter wordt.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 04:43
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

En o wat zijn we weer zielig, en o wat zijn we weer zielig.

 

 

heej pietjepuk, praat voor je zelf,, we ?? ==>??? jij bent zielig,, communiseren is moeilijk voor je of niet... ik heb met je te doen hoor.. maar zo als Malcolm al zei, kom je pas vertonen, als je je normaal kan gedragen

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 juli 2005 om 01:16
Het lijkt mij beter om gewoon niet meer te reageren op de reacties van pietjepuk. Hij vindt het alleen maar leuk als wij reageren op zijn domme opmerkingen. Echt zonde hij kinderachtig hij zich gedraagd.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 15:11

Essalaamo Alaikom Zuster Marleen,

Leg je vertouwen in Allah, Vraag hem in je gebeden om je te helpen met je Hijaab. Dan komt het allemaal vanzelf wel goed insha Allah. Je moet maar zo denken: Allah komt op de eerste plaats, En dan pas de ouders. Ik kan begrijpen dat het moeilijk voor je zal zijn omdat je je ouders natuurlijk geen pijn wilt doen. Maar ik denk eigenlijk dat de Shajtaan daar dan op in gaat spelen. Zodra hij weet wat je tegen houdt om die Hijaab te gaan dragen, Dan zal hij er van alles aan proberen te doen om het zo lang mogelijk uit te stellen(Eigen ervaring). Nogmaals, Leg je vertrouwen in Allah, Dan komt alles vanzelf wel goed. Als ik het zo zeg, Dan klinkt het misschien makkelijker gezegd als gedaan (Dacht ik voorheen namelijk zelf ook).

Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala ons beshermen tegen de influisteringen van de Shajtaan en Moge Hij ons allen leiden. Aameen

Hopende je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen,

Succes!

Wassalaam Alaikom : )

Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 augustus 2005 om 16:52

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

Oegt Najiha  het is een mash'allah mooi gedicht,

Verder wil ik me nog aansluiten bij wat Oegty marleen zei het is best om niet te reageren, want dat is juist wat hij wil aandacht en die kan hij enkel op die manier krijgen dus de beste remedi� is negeren, het zij hij een deftige,nuttig vraag heeft of topic  IVM de ISLAM

Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
babyrose Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote babyrose Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 10:53
In eerste instantie geplaatst door marleen

Salaam aleikoum,

Ik wil binnenkort inshaAllah een hoofddoek gaan dragen. Als ik hier aan denk word ik vaak erg blij, het geeft mij een goed gevoel. Op andere momenten maakt het me bang. Dit heeft vooral te maken omdat ik weet dat mijn ouders het echt verschrikkelijk gaan vinden. Hun dochter met een hoofddoek dat kan toch niet. Mijn ouders weten ook nog niet dat ik van plan ben deze te gaan dragen. Graag zou ik willen weten hoe andere moslima's hiermee om zijn gegaan. Hoe hebben jullie ouder(s) gereageerd. Voor mijn omgeving ben ik voor de rest niet bang. Tuurlijk zullen er opmerkingen komen en zal er over mij gepraat worden, maar inshaAllah kom ik daar over heen.

Wasalaam,

Marleen

Assalaam Walaikoem mijn broeders en zusters!

Ik zelf wil heel heel erg graag Inshallah een hoofddoek dragen, maar niet alleen dat maar me gelijk goed en netjes kleden (bedekt) Zoals een vrouw zich hoort te kleden. Ik voel me kaal en bloot nu, ik draag nu ook netjes maar geen hoofddoek, en ik vind dat het hoogstens tijd gaat worden, want ik ben aan het lezen over de islam en hoe mooi ons geloof is, ik voel me zo erg schuldig dat ik er niet eerder mee begonnen ben. Ik ben een moeder van 23 en heb een klein zoontje van 2, en heb ook een lieve man. We zijn allebei moslims, we willen elkaar steunen om ons leven te veranderen en als een goeie moslim te leven. Ik heb het mn man verteld dat ik een hoofddoek wil aandoen, hij vond het eerst niet zo een goed idee, en waarom, nou omdat er zoveel moslimse vrouwen tegenwoordig worden aangesproken om hun hoofddoek, en ze worden verkeerd gezien, je weet wel de andere mensen, en hij is bang dat ik door iemand beledigd of uitgescholden zou worden, toen zei ik van: nee nee, je denkt verkeerd, juist moet ik me netjes en bedekt kleden, omdat ik een moslima ben en wat de mensen over me zullen zeggen is hun probleem, Allah ziet alles en weet wat in ieders hart rust en zich afspeelt, en juist in deze moderne tijd wil ik mezelf Allah laten zien hoeveel ik van Allah SubhanAllah hou. Ik wil me hart reinigen en mn hart vullen met alleen liefde en respect voor anderen en mn gedachte dat veel over het paradijs denkt en over de dag der opstanding. (waar wij ons op moeten voorbereiden) En na nog veel meer dingen uitgelegd te hebben wil hij het nu heel graag, hij voelde zich schuldig dat hij er zo over dacht, hij wilde mij zeg maar beschermen tegen de ongelovige buiten.
Ik doe dit voor Allah, de machtigste, en ik wil dat ijn kind Inshallah ook een goede moslim wordt, wij de ouders zijn verantwoordelijk voor hem en moeten hem leren over de islam, dat is onze plicht. Sorry voor deze grote tekst, maar het moest eruit.

Alvast bedankt mijn broeders en zusters,

Walaikoem assalaam.



 

 

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 01:20
Masha'Allah zuster.
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 02:02

 

Mashallah

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 augustus 2005 om 05:53

Inderdaad MashAllahhhh..dat heb je heel mooi gezegd mijn zuster...MashAllah...

Moge Allah swt je inshAllah helpen, om die stap zo snel mogelijk te maken...

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Omar al Faroek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar al Faroek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 augustus 2005 om 02:51
AMIEN OEGTIE AMIEN
Terug naar boven
*.*Asmae*.* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 30
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *.*Asmae*.* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 15:38
Mascha Allah
Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2006 om 15:51

 Moge Allah swt je daden belonen
 Moge Allah swt je zonden vergeven
 Moge Allah swt je helpen bij het opvoeden van je kinderen
 Moge Allah swt je gebeden accepteren
 Moge Allah swt je dou'ath verhoren
 Moge Allah swt De Poorten van Het Paradijs voor je openzetten
                                          en dit voor iedere moslim!

 

Shorkan Oeghty voor hetgeen je hebt meegedeelt; hetzelfde voor Marleen!

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 02:43

Allahoemaa ameen en voor jou het zelfde inshallaah

ameen

wa Salaamoe alaikum war'hamtoe allahi wa barakatuhoe

Terug naar boven
Marieke ect Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marieke ect Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2006 om 15:19
Marleen, mag ik vragen waarom je een hoofddoek wilt dragen?
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 08:01

hey is hoofdoek verplicht ik bedoel na je mestruatie /??????????

alvast bedankt

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.074 seconden.