Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Hoe pak ik dit aan?

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Sharon Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sharon Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoe pak ik dit aan?
    Geplaatst op: 14 juli 2005 om 14:24
Assalamoe Alaikum!

Ik weet eigelijk niet of ik dit hier op de goede plaats neer zet.

Ik ben een Nederlands meisje van 15 jaar. Ik ben Rooms-Katholiek opgevoed. Terwijl mijn ouders alle 2 niet gelovig waren. Ik vind altijd al dat er dingen niet klopte aan dat geloof. Toen kwam ik in aanraking met de Islam. Ik wil nu graag moslim worden omdat Allah de enige is en Mohammed, vzmh, zijn profeet was. Ik heb het toen die tijd tegen me moeder vertelt. Die zei toen dat ik het pas mocht als ik 18 was. Zij dacht denk ik dat ik het alleen maar wou omdat me beste vriendin moslima was. Ze verbood het me! Ik heb me er toen niet zo veel mee bezig gehouden. Van die vriendin kreeg ik vaak wel wat informatie maar niet veel. Een tijdje later kregen we internet en toen ben ik veel op gaan zoeken enzo. Ik ging laatst op vakantie naar Turkije en toen gingen we zwemmen en toen ging ik met me kleren aan en toen zei me moeder: Doe die kleren gewoon aan, je bent toch geen moslim!.. Dus blijkbaar heeft ze het dus niet goed begrepen. Ik ga nu niet meer met die vriendin om dus misschien komt het daardoor dat ze dat denkt ofzo. Maar ik sta nog steeds bij me keuze. Maar mijn moeder houd me tegen. Ze doet ook altijd lullig over de Islam. En als ik iets wilt vertellen erover dan wilt ze niet eens luisteren!

Wie heeft dit ook meegemaakt?
En wie heeft wat tips voor mij?

Mijn moeder houd mijn gewoon tegen om het goede pad te volgen. Dat vind ik erg jammer.

Sorry dat het zo lang is geworden.. maar ik zit er erg mee...

Assalamoe Alaikum.
    Sharon.
Terug naar boven
Khattaab Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khattaab Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 15:03
Salam Aleikom

het is wel erg dat je het niet mag en dat je dit door moet maken, Allah SWT berpoevt zo de standvastigheid van zijn dienaren.

je moet tegen je moeder zeggen dat zij niet de juiste weg volgt en verdwaald is. Je moet tegen haar zeggen dat islaam de waarheid is.

je moet tegen haar zeggen dat ze iets volgt dat verzonnen is en vervalsd.

zo geloven bijv rooms katholieken dat vis groente is.

het is jammer dat die mensen het niet weten.

op een dag zeiden de christelijke geestelijken, pristers, monniken : '' men mag op vrijdag geen vlees eten''

Daarna kwamen de vissers klagen en zeiden '' we leven van de visserij en meer hebben we niet, wat moeten we anders?

dus die geestelijken (die leugenaars ) hadden geen andere keus dan te zeggen '' vis is geen vlees, maar groente ( vegatables ) en dat mogen jullie eten.

kijk alleen hiernaar en zie hoe vals die leer is.
je moet gewoon moslim worden en islam practiseren.


Salam aleikom






Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 15:14

In eerste instantie geplaatst door Khattaab


zo geloven bijv rooms katholieken dat vis groente is.


Die hoor ik voor het eerst!  Kan je me zeggen waar je dat vandaan hebt?

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 15:46
Salaam Aleikum,

Punt is niet dat het rooms katholieke geloof volgens ons moslims niet het juiste geloof is (dat is vanzelfsprekend). Punt is dat zuster Sharon problemen ondervindt om het islamitische geloof te belijden, doordat haar moeder haar dit belemmerd.

De islam zegt ons dat we met respect met onze ouders moeten omgaan. Je mag niet onrespectvol zijn ten opzichte van je ouders, ook als zij niet moslim zijn en zij druk op je uitoefenen om de islam op te geven.
Hieronder een aantal sura�s over hetgeen waar jij mee zit.

Sura 31 ayat nr: 15

31.14 ������������ ����������� ������������� ���������� ������� ������� ����� ������ ����������� ��� ��������� ���� ������� ��� ��������������� ������� ����������

31.14. Wij hebhen de mens op het hart gedrukt betreffende zijn ouders, zijn moeder droeg hem in zwakte op zwakte, en zijn zogen nam twee jaren in beslag. Zeg Mij en uw ouders dank, tot Mij is de terugkeer.

Sura 31 Ayat Nr.: 15

31.15 ����� ���������� ���� ��� �������� ��� ��� ������ ���� ���� ������ ����� ����������� �������������� ��� ���������� ���������� ���������� ������� ���� ������� ������� ����� ������� ������������ �������������� ����� ������� �����������

31.15. Maar indien (uw ouders) trachten u iets met Mij te doen vereenzelvigen, waarvan gij geen kennis hebt, gehoorzaam hen niet. Doch leef met hen samen in de wereld op een behoorlijke wijze en volg de weg van hem die zich tot Mij richt. Dan zult gij tot Mij terugkeren en Ik zal u inlichten over hetgeen gij deedt.

Dus je hoeft je ouders niet te gehoorzamen indien ze willen dat je Allah swt op geeft. Maar dit betekent niet dat je onrespectvol met hen dient om te gaan. Je moet met respect met ze omgaan, ongeacht hun standpunt/mening jegens de Islam en Allah swt.

Ik zal nog voor je kijken of ik nog meer over dit onderwerp kan vinden. Ik hoop dat mijn post enigzins nut voor je heeft gehad.

Salaam Aleikum,

Malcolm X


Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juli 2005 om 15:51

Ik kan niet met islamitische info komen, maar enkel zeggen dat als jij denkt dat dit jouw pad is, je je door niemand moet laten eraf halen.  Ik bedoel niet dat je je van je moeder moet afkeren ofzo, maar hou gewoon vol.  Je moeder zal hopelijk dan snappen dat je je eigen keuzes moet maken in het leven, en je volwassen genoeg achten om dat te doen (dat bedoelde ze misschien ook met wachten tot je 18 bent? niet dat je dat moet doen).

Btw: geen moeder kan er wat aan veranderen wat jij in je hart voelt. 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 02:55
In eerste instantie geplaatst door Sharon


Ik ben een Nederlands meisje van 15 jaar. Ik ben Rooms-Katholiek opgevoed. Terwijl mijn ouders alle 2 niet gelovig waren.


Kun jij dat uitleggen Sharon.
Rooms-Katholiek opgevoed terwijl je ouders niet gelovig waren. ?


Terug naar boven
Sharon Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sharon Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 04:37
Assalamoe Alaikum!

Bedankt voor jullie reacties!

Paladin hier je antwoord op je vraag.

Mijn moeder geloofde wel in god, maar mijn vader niet. En mijn moeder wou dat wij zelf de keuze hadden om dat te beslissen. Dus stuurde ze ons naar een Rooms-Katholieke school. En via die school ging je ook naar de kerk enzo. Maar mijn moeder geloof wel in god, maar zonder regels zeg maar. Dus ze heeft niet een vast geloof.

Sharon
Terug naar boven
1a2b3c Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 236
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 1a2b3c Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 12:30

In eerste instantie geplaatst door Sharon

Assalamoe Alaikum!

Ik weet eigelijk niet of ik dit hier op de goede plaats neer zet.

Ik ben een Nederlands meisje van 15 jaar. Ik ben Rooms-Katholiek opgevoed. Terwijl mijn ouders alle 2 niet gelovig waren. Ik vind altijd al dat er dingen niet klopte aan dat geloof. Toen kwam ik in aanraking met de Islam. Ik wil nu graag moslim worden omdat Allah de enige is en Mohammed, vzmh, zijn profeet was. Ik heb het toen die tijd tegen me moeder vertelt. Die zei toen dat ik het pas mocht als ik 18 was. Zij dacht denk ik dat ik het alleen maar wou omdat me beste vriendin moslima was. Ze verbood het me! Ik heb me er toen niet zo veel mee bezig gehouden. Van die vriendin kreeg ik vaak wel wat informatie maar niet veel. Een tijdje later kregen we internet en toen ben ik veel op gaan zoeken enzo. Ik ging laatst op vakantie naar Turkije en toen gingen we zwemmen en toen ging ik met me kleren aan en toen zei me moeder: Doe die kleren gewoon aan, je bent toch geen moslim!.. Dus blijkbaar heeft ze het dus niet goed begrepen. Ik ga nu niet meer met die vriendin om dus misschien komt het daardoor dat ze dat denkt ofzo. Maar ik sta nog steeds bij me keuze. Maar mijn moeder houd me tegen. Ze doet ook altijd lullig over de Islam. En als ik iets wilt vertellen erover dan wilt ze niet eens luisteren!

Wie heeft dit ook meegemaakt?
En wie heeft wat tips voor mij?

Mijn moeder houd mijn gewoon tegen om het goede pad te volgen. Dat vind ik erg jammer.

Sorry dat het zo lang is geworden.. maar ik zit er erg mee...

Assalamoe Alaikum.
    Sharon.

 

hey sharon:) hier nog iemand met problemen in die richting;)

als je echt erion gelooft dan moet je ervoor gaan, doe de shahada en je bent moslim, je moeder zal het dan uiteindelijk moeten accepteren. ze weten het al van je en dat is het moeilijkste. als je dat gehad hebt is shahada alsnog een erg grote stap, maar je bevestigd jezelf ermee in je geloof. en dat is alleen maar goed:)

als je me via msn/mail wilt spreken kun je me daarover pm-en en daar verder praten. wees iig blij dat je het al zover gebracht hebt:) het is een vreselijk moeilijke weg

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 13:54
Dat heb je goed verwoord 1a2b3c,

Ik denk dat het heel erg moeilijk is voor julie om dit mee te maken. Veel sterkte allebei.

Net als de profeet Ibraheem (aleyhi assalaam). Hij was helemaal alleen en de enige in zijn zoektocht en zijn ouders waren polythe�sten die het niet goed vonden dat hij afstand deed van hun visies. Zijn vader was erg kwaad op hem.

Hoofdstuk 26 vers 70 t/m 89


Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 16:47
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door Khattaab


zo geloven bijv rooms katholieken dat vis groente is.


Die hoor ik voor het eerst!  Kan je me zeggen waar je dat vandaan hebt?

Het spreukjesbos misschien?   (Hij bedoeld denk ik dat er wordt gezegd....Vis is geen vlees....Vis = Vis....)
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 11:44
In eerste instantie geplaatst door Sharon

Assalamoe Alaikum!

Ik weet eigelijk niet of ik dit hier op de goede plaats neer zet.

Ik ben een Nederlands meisje van 15 jaar. Ik ben Rooms-Katholiek opgevoed. Terwijl mijn ouders alle 2 niet gelovig waren. Ik vind altijd al dat er dingen niet klopte aan dat geloof. Toen kwam ik in aanraking met de Islam. Ik wil nu graag moslim worden omdat Allah de enige is en Mohammed, vzmh, zijn profeet was. Ik heb het toen die tijd tegen me moeder vertelt. Die zei toen dat ik het pas mocht als ik 18 was. Zij dacht denk ik dat ik het alleen maar wou omdat me beste vriendin moslima was. Ze verbood het me! Ik heb me er toen niet zo veel mee bezig gehouden. Van die vriendin kreeg ik vaak wel wat informatie maar niet veel. Een tijdje later kregen we internet en toen ben ik veel op gaan zoeken enzo. Ik ging laatst op vakantie naar Turkije en toen gingen we zwemmen en toen ging ik met me kleren aan en toen zei me moeder: Doe die kleren gewoon aan, je bent toch geen moslim!.. Dus blijkbaar heeft ze het dus niet goed begrepen. Ik ga nu niet meer met die vriendin om dus misschien komt het daardoor dat ze dat denkt ofzo. Maar ik sta nog steeds bij me keuze. Maar mijn moeder houd me tegen. Ze doet ook altijd lullig over de Islam. En als ik iets wilt vertellen erover dan wilt ze niet eens luisteren!

Wie heeft dit ook meegemaakt?
En wie heeft wat tips voor mij?

Mijn moeder houd mijn gewoon tegen om het goede pad te volgen. Dat vind ik erg jammer.

Sorry dat het zo lang is geworden.. maar ik zit er erg mee...

Assalamoe Alaikum.
    Sharon.


Salaam Sharon,

Als je moslima wilt worden, moet je Allah (swt) boven iedereen plaatsen. Jij moet luisteren naar zijn gebod, niet naar jouw moeders verbod.

En Wij hebben de mens geboden zijn ouders goed te doen; en indien zij trachten u er toe te brengen dat je iets met Mij vereenzelvigt waarvan je geen kennis hebt, gehoorzaam hen dan niet. Tot Mij is uw terugkeer, en Ik zal u vertellen wat je deedt. (29:8)

Jij moet Allah vrezen als moslima (als je dat wilt worden), omdat je weet dat je verantwoording moet afleggen. Ook al zou de hele wereld tegen mij zijn, ik zal moslim blijven, omdat ik weet voor mezelf dat dit de rechte weg is. Ashadoe alla ilaha illa Allah wa ashadoe anna mohammadan abdoehoe wa rasoelah en dat blijf ik getuigen en er iets niemand anders dan Allah die mij daarmee kan laten stoppen. Dat is mijn dien (geloof) en geen mens of djinn pakt het van mij af.


Terug naar boven
Oegti-Muminiin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oegti-Muminiin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 17:30

Salaam

Jij moet Allah vrezen als moslima (als je dat wilt worden), omdat je weet dat je verantwoording moet afleggen. Ook al zou de hele wereld tegen mij zijn, ik zou moslim blijven, omdat ik weet voor mezelf dat dit de rechte weg is. Ashadoe alla ilaha illa Allah wa ashadoe anna mohammadan abdoehoe wa rasoelah en dat blijf ik getuigen en er iets niemand anders dan Allah die mij daarmee kan laten stoppen. Dat is mijn dien (geloof) en geen mens of djinn pakt het van mij af.'

 

MASHA'ALLAH ...MASHA'ALLAH

mooi gezegd broeder

beste Sharon insha'allah komt alles goed met veel steun van ons en natuurlijk met de hulp van Allah (swt) die altijd voor je klaar staat.

Khair insha�Allah�!

Ma3salaam

 

 

 




"O Allah, Heerser van het Koninkrijk. U geeft de heerschappij aan wie U wilt en U ontneemt de heerschappij van wie U wilt. U maakt machtig wie U wilt en U vernedert wie U wilt.
Terug naar boven
Dufke007 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2004
Online status: Offline
Berichten: 21
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Dufke007 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 18:05
zo geloven bijv rooms katholieken dat vis groente is.

... Euhm.. en dit zegt iemand wiens geloof beweert dat er op een dag een monster uit de grond komt en stenen gaan praten. Ik denk dat de meeste mensen niet eens zoveel iets tegen de islaam hebben, alswel een blind vertrouwen in iets dat door eenmens verzonnen is.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 juli 2005 om 23:49

Beste Sharon,

Toen mijn dochter 15 was zou ik ook problemen hebben met haar keuze om moslim te worden. Je ouders kan ik geen gebrek aan tolerantie verwijten maar ik zie ze eerder als een zorgzame ouder.

Dat je door hier aanwezige moslims en moslima's wordt gewezen dat je door moet gaan op de door jou gekozen weg, kan ik slechts antwoorden dat ik de reactie zou willlen zien van moslimouders waarvan hun kinderen aangeven christen te willen worden. Dan zal de repressie op hun kind vele malen groter zijn om hun kind van deze weg af te houden. Deze hypocrisie is helaas des gelovigen eigen.

Ik geef je het advies de tijd te nemen, je bent nog zeer jong. Lees veel over het moslim zijn, zowel de goede als minder goede kanten.

veel geluk

Terug naar boven
marleen Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 122
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marleen Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 01:31

Wa aleikoum salaam Sharon,

Jouw situatie lijkt heel erg op de situatie weer ik momenteel in zit. Ik ben ook een Nederlands meisje en wil ook moslima worden. Zelf weet ik niet hoe ik dit het beste over kan brengen op mijn ouders. Ik vind dit heel erg moeilijk. Ik wil mijn ouders namelijk ook niet kwijtraken, maar wil mij ook het pad van de islaam volgen. Mijn moeder heeft in tussen al ontdekt dat ik islamitische boeken lees en ze is hier een tijd geleden heel erg van geschrokken. Ze is hier ook heel boos over geworden. InshaAllah wil ik volgend jaar een hoofddoek gaan dragen, maar mijn ouders zullen dit zeker niet goedkeuren. Daarom wacht ik tot volgend jaar dan heb ik inshaAllah een eigen huis. InshaAllah komt alles goed ook met jou.

Wasalaam,

Marleen

Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 11:52
Ben je er al Abd al Wadud ?
Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 12:10

Salaam aleykum,

 

Ik ben ook niet zo lang moslim geworden. Maar ik kan je adviseren om een abonnement te nemen op het tijdschrift zem-zem.

Het tijdschrift verschijnt 3x per jaar. En kost 22,50 euro aan abonnement. Een los nummer is te koop in de boekhandel voor 7,50 euro. Het lijkt duur.

Maar het is best wel veel om te lezen. (Het formaat is als een boek, paperback.)

De site is www.zemzem.org

Dit is het tijdschrift over het Midden-Oosten, Noord-Afrika en islam

Indien je een abonnement wenst, kijk onder het kopje abonnementinfo.

Onderaan de pagina staat: Nog geen abonnement? Deze gehele webpagina kan je uitprinten en opsturen naar ZemZem Postbus 16929 1001 RK AMSTERDAM (Je ontvangt een acceptgiro.)

 

Ma salaam.

 

RHIDO

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 13:18
In eerste instantie geplaatst door Paladin

Ben je er al Abd al Wadud ?


Hoezo?
Terug naar boven
Paladin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 350
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Paladin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 13:42
Abd al Wadud

Ik heb je antwoorden gelezen. Volgens mij heb jij echt het goede met mensen voor.
En beschik jij ook over kennis.

In eerste instantie geplaatst door Soldier


2:109 Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden. Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen


Het is echt niet mijn bedoeling je in verlegenheid te brengen maar
dit vind ik een heel raar stukje.
Is dit wat ik denk dat het is ?
Is dit de echte reden waarom  mensen van het Boek (ook mensen die in God geloven) ongelovigen moeten worden genoemd ?

Is er een relatie met deze woorden uit de Bijbel :

Jullie zullen berichten horen over oorlogen en oorlogsdreiging.
Laat dat je dan niet verontrusten, die dingen moeten namelijk gebeuren, al is daarmee het einde nog niet gekomen.
Het ene volk zal tegen het andere ten strijde trekken en het ene koninkrijk tegen het andere, en overal zullen er hongersnoden uitbreken en zal de aarde beven:  dat alles is het begin van de wee�n. 
Dan zal men jullie onderdrukken en doden, en jullie zullen door alle volken worden gehaat omwille van mijn naam. 
Velen zullen dan ten val komen, ze zullen elkaar verraden en elkaar haten. 
Er zullen talrijke valse profeten komen die velen zullen misleiden. 
En doordat de wetteloosheid toeneemt, zal bij velen de liefde bekoelen. 
Maar wie standhoudt tot het einde, zal worden gered.


Als je het niet weet of als het te moeilijk is hoef ik geen antwoord.




Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 19:59
Salaam Paladin,

Bedankt voor het compliment, maar ik heb echt niet zoveel kennis als je denkt.
En ook geen geluk, hahah (Ik was net aan het typen en ik drukte op een link en alle tekst ging weg, qadr Allah)

Nou hier komt het weer:

De mensen van het boek is een benaming voor o.a. joden en Christenen.

- Joden geloven in Abraham en Mozes
- Christenen geloven in Abraham, Mozes en Jezus
- Moslims geloven in Abraham, Mozes, Jezus en Mohammed.

Mozes heeft een massiah voorspeld. En Jezus is die massiah. De joden ontkennen dit en zeggen dat er nog een zal komen. Diep in hun hart weten ze dit wel. Maar ze denken als ze gewoon zo blijven, dat het wel goedkomt. Bovendien raken ze hun status als geleerde kwijt als ze moeten overschakelen, daarom vechten ze ertegen en proberen ze het te ontkrachten.

Is het geen teken voor hen dat de geleerden onder de kinderen van Isra�l het weten? (26:197)

De Christenen zijn verder gekomen, en verder afgedwaald. Hun accepteren Jezus als de massiah. Jezus is gezegend met de Geest der Heiligheid. Alleen de Christenen hebben hem verheven als deelgenoot naast God (als de zoon van God) samen met de Geest der Heiligheid. Dus er zijn drie Goden. Omdat die niet zou kloppen met de openbaringen, zijn die drie omgetoverd tot een drie-eenheid. Je moet de Bijbel zien als een puzzel: je hebt stukken die van God afkomstig zijn, je hebt stukken die van Jezus afkomstig zijn, je hebt stukken die interpretaties zijn en je hebt stukken die machtsmisbruik zijn. Omdat er nog lege plekken overblijven, zijn ze opgevult met leugens en fabels.

Ik heb net een stukje van de Godfather 3 gezien. Een priester pakt een steen uit een bak met water, breek het doormidden en de binnenkant is kurkdroog. Hij zegt: �Dit is hetzelfde met het Christendom en Europeanen. Ze leven er eeuwenlang middenin, maar het dringt niet door.�

Ik geef maar een voorbeeld:

Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken. (1 Korinti�rs 11:6)

Ik zie geen vrouwen met hoofddoek lopen, behalve moslima�s. Dit wordt simpelweg niet gedaan. En het excuus is (als het vervelend is) dat de bijbel met het hart moet worden gelezen.

De man heeft het uitgehuwelijkte meisje belaagd in het open veld, waar niemand haar kon redden als ze om hulp zou roepen. Als iemand betrapt wordt met een meisje, een maagd die nog vrij is, dan moet de man die zich aan het meisje heeft vergrepen vijftig sjekel zilver aan haar vader betalen. Bovendien moet hij met haar trouwen en zolang hij leeft mag hij niet van haar scheiden, omdat hij haar onteerd heeft. (Deuteronomium 22:27-29)

Voor wie is dit nou een straf, meiden? Je wordt verkracht en dan moet je met hem trouwen. Veel sterkte, ik leef met je mee.

Dit kan toch niet door God geschreven worden, dit is pure wellust en onrecht. Laat het even doordringen.

Ik loop over straat in een Christen-staat en ik zie een meisje, mooi en jong, echt iemand waarmee ik zou willen trouwen. Dan herinner ik me de Bijbelverzen van Deuteronomium 22, 27 tot 29. Ik pak het meisje en ik verkracht het meisje in de hoop dat iemand haar hoort schreeuwen voor hulp. Als niemand haar hoort schreeuwen, dan heb ik een genot meegemaakt en als iemand het hoort, moet ik met haar trouwen. Wat is het leven toch oneerlijk als een goede gelovige, h�.

De bijbel is zover gecorrumpeerd dat er, volgens onderzoeken, 50.000 fouten inzitten. Menselijke fouten, want we zijn het allemaal eens dat God geen fouten maakt, hoop ik.

In de Rooms-Katholieke stroming zeggen ze zelfs dat Jezus, de schriftgeleerden het recht had gegeven om dingen te verbieden en dingen toe te staan. Dus als de Paus iets zegt, wordt de Bijbel nutteloos.

Iedereen interpreteerd het op zijn eigen manier. Ik heb met priesters gesproken (die een universitaire studie theologie hebben gedaan) en zij zeggen als je de bijbel leest, moet je het niet met je ogen lezen, want dan vind je fouten, maar je moet het met je hart lezen.

Nou daar ben ik niet zo goed in, dat heb ik niet in mijn vakkenpakket gekozen. Is dat een keuzevak? "Met je hart lezen"

Ik liep door de gang met een �zuster� (ze willen niet �non� genoemd worden) en ik zag een afbeelding van een man met een baard en een staf in zijn hand. Ik kon het niet nalaten om te vragen wie dat was. Ik dacht Abraham of misschien Mozes. Het antwoord was: �God�.
Ik reageerde verbaast: �Dit is toch Godslastering?�
Een oude man met een grijze baard, verrimpeld? Zo zien ze hem?
Het antwoord was simpelweg: �We moeten wel een beeld van God hebben anders kunnen we moeilijk naar hem bidden. Maar ik bid toch liever naar Maria�

Het spijt me als ik hiermee Katholieken kwets, dit is alleen hoe ik het zie.

Toen Mohammed kwam, hielden ze hun hart vast. Nee h�, ons zuurverdiende plaatsen moeten we verdedigen. Terwijl er in de Bijbel stond:

Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen, als u; en Ik zal Mijn woorden in Zijn mond geven en Hij zal tot hen spreken alles, wat Ik Hem gebieden zal.
En het zal geschieden, de man, die niet zal horen naar Mijn woorden, die Hij in Mijn Naam zal spreken, van dien zal Ik het zoeken.
Maar de profeet, die hoogmoediglijk zal handelen, sprekende een woord in Mijn Naam, hetwelk Ik hem niet geboden heb te spreken, of die spreken zal in den naam van andere goden, dezelve profeet zal sterven. (Deuteronomium 18:18-20)

Ik weet niet of je het verhaal kent van Ismael en Isaak.
Abraham, kreeg twee zonen: Isaak en Ismael. Toen Abraham Isaak kreeg was hij gedwongen om Ismael en de slavin waarbij hij hem had verwekt weg te sturen. Alleen Ismael werd door God opgevangen en beschermd. Hij vestigde zich in Bakkah (Mekka), terwijl Isaak bleef bij Abraham. Isaak was net als Ismael een boodschapper van God. Isaak is de vader van de Israeli�rs en Ismael de vader van de Arabieren. Ze werden twee aparte volkeren die naast elkaar leefden.

En je kan het vergezocht vinden. Maar deze zin �Een Profeet zal Ik hun verwekken uit het midden hunner broederen� legt voor mij de connectie van Isreali�rs en Arabieren. De Bijbel spreekt hier over hunner broederen. Dit is echter een zwakke basis.

En Ik zal den Vader bidden, en Hij zal u een anderen Trooster geven, opdat Hij bij u blijve in der eeuwigheid; (Johannes 14:16) (Btw, dit is Jezus, onderdeel van God, die moet bidden?)

De trooster die hier bedoeld wordt is de Heilige Geest volgens de Bijbel.

Maar de Trooster, de Heilige Geest, Welken de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb. (Johannes 14:26)

Ik leg het even uit. Hier wordt een andere Trooster aangekondigd. En verderop wordt aangetoont dat hiermee de Heilige Geest (onderdeel van de God-drie-eenheid) mee wordt bedoeld. Dus er komt een nieuwe Heilige Geest. Dan is mijn vraag. Wanneer komt die. En als die komt, vervangt hij dan de andere Heilige Geest of voegt hij zich erbij als een vier-eenheid: De Vader, de Zoon, de Heilige Geest en de andere Heilige Geest.

O, leuk weetje voor iedereen. De bijbel heeft verschillend grondteksttalen. Grieks, Romeins, Armeens (volgens mij ook) en Hebreeuws.

Trooster is in het Grieks:           ; ;      Paracletos
Beroemde is in het Grieks:            Perikletos (in het Arabisch: Ahmed)

�Ja en?� zou je nu denken.

Lees dit eens:
En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben God's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog." (61:6)

Die Mohammed was slim, vind je niet? Hij heeft dit bestudeerd en daarna dit vers verzonnen om als bewijs te dienen. Of toch niet? Hij kon niet lezen.

En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
En dan zullen er velen ge�rgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden. (Matthe�s 24:6-13)

Paladin, inshallah haalde ik de leugens uit de Bijbel en de veranderingen ook, maar ik ben niet met die gave gezegend dat ik in de Bijbel kan pakken en de fouten er kan uitfilteren. De Bijbel komt origineel van God. Maar zoals ik je heb laten zien is er teveel mee geknoeid. Ik weet niet of dit stuk hierboven waar is of niet.

Maar ik weet dat deze wel waar is:
Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat je gelovig geworden bent, je uit afgunst weer tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hen is duidelijk geworden. Maar vergeef en wees toegevelijk totdat God Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, God heeft macht over alle dingen. (2:109)

Het gaat in de Islaam om rationeel te denken. Cognitief, niet alleen met je hart. �Laat alles maar van God komen� Nee! Jij bent gezegend doordat je een kans gekregen hebt om hier te zijn, om van dit leven iets te maken.

Wat (als ik rationeel denk) de interpretatie is van dit vers is dat de Joden en Christenen, als jij gelovig bent geworden, hun het jou niet gunnen en jou weer willen terugtrekken in de leugens en bedrog waarin hun voorouders leefden. Als je rationeel denkt kom je vanzelf tot de conclusie dat je Waarheid er voor je ligt. Wat is begonnen als persoonlijk gewin is uitgelopen tot het verdedigen van leugens, terwijl ze de Waarheid zien. Neem het ze niet kwalijk, ze zijn verblind door hun passie.

Beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 03:59
En gij zult horen van oorlogen, en geruchten van oorlogen; ziet toe, wordt niet verschrikt; want al die dingen moeten geschieden, maar nog is het einde niet.
Want het ene volk zal tegen het andere volk opstaan, en het ene koninkrijk tegen het andere koninkrijk; en er zullen zijn hongersnoden, en pestilentien, en aardbevingen in verscheidene plaatsen.
Doch al die dingen zijn maar een beginsel der smarten.
Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.
En dan zullen er velen ge�rgerd worden, en zullen elkander overleveren, en elkander haten.
En vele valse profeten zullen opstaan, en zullen er velen verleiden.
En omdat de ongerechtigheid vermenigvuldigd zal worden, zo zal de liefde van velen verkouden.
Maar wie volharden zal tot het einde, die zal zalig worden. (Matthe�s 24:6-13)

Ik hoop dit ik dit goed interpreteer. Ik bekijk het wel subjectief, van Islamitisch oogpunt.

Jezus (vzmh) is een van de beste mensen ooit. Hij kwam de mensen onderwijzen. En zoals ik al heb gezegt geloof ik dat in de Bijbel Mohammed staat aangekondigd. Toen ik met een priester had gepraat vroeg ik: "Waarom pakken jullie niet gewoon een paar geleerden om de fouten eruit te halen." Hij antwoordde: "Dit is onmogelijk."

Er staan dingen in de Bijbel die voor de gelovigen zijn bedoeld. Voor ons. Ik geloof in de Bijbel, dat is onderdeel van mijn moslim-zijn. Alleen dat het verdraaid is geloof ik ook.

God heeft ons informatie gestuurd. De Thora, de Evangeli�n en de onbesmette Koran.

Alsdan zullen zij u overleveren in verdrukking, en zullen u doden, en gij zult gehaat worden van alle volken, om Mijns Naams wil.

Ik zie de Islaam als het meest gehate volk, door de Christenen in de naam van God. Maar zolang ik geen geleerde ben kan ik het nooit waarmaken. Ik weet iniedergeval dat ik goed zit. Sounhana Allah.

Beslama,

abd al Wadud
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 04:41
In eerste instantie geplaatst door Paladin

Abd al Wadud

Ik heb je antwoorden gelezen. Volgens mij heb jij echt het goede met mensen voor.
En beschik jij ook over kennis.

In eerste instantie geplaatst door Soldier


2:109 Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden. Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen
Is dit de echte reden waarom  mensen van het Boek (ook mensen die in God geloven) ongelovigen moeten worden genoemd ?


De reden dat ze ongelovig zijn, is omdat ze niet geloven in wat God tegen hun heeft gezegt. Dan kunnen ze geloven in Adam, Noah, Lot, Abraham, Mozes en Jezus, maar als ze Mohammed niet aannemen zijn ze ongelovig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 04:48
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

In eerste instantie geplaatst door Paladin

Abd al Wadud

Ik heb je antwoorden gelezen. Volgens mij heb jij echt het goede met mensen voor.
En beschik jij ook over kennis.

In eerste instantie geplaatst door Soldier


2:109 Velen van de mensen van het Boek, wensen, nadat gij gelovig geworden zijt, u uit afgunst weder tot ongelovigen te maken, nadat de Waarheid hun is duidelijk geworden. Maar vergeeft en weest toegefelijk totdat Allah Zijn gebod uitbrengt. Voorzeker, Allah heeft macht over alle dingen
Is dit de echte reden waarom  mensen van het Boek (ook mensen die in God geloven) ongelovigen moeten worden genoemd ?


De reden dat ze ongelovig zijn, is omdat ze niet geloven in wat God tegen hun heeft gezegt. Dan kunnen ze geloven in Adam, Noah, Lot, Abraham, Mozes en Jezus, maar als ze Mohammed niet aannemen zijn ze ongelovig.
In Jezus geloven en naar zijn voorbeeld leven is goed genoeg.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 04:50
Ja, waar is zijn soenna dan?

Als ik het paradijs wil binnentreden zal ik toch een Moslim moeten zijn.

En ik leef volgens zijn voorbeeld.

En toen Jezus, zoon van Maria, zeide: "O kinderen van Isra�l, Ik ben God's boodschapper voor u, datgene bevestigend wat v��r mij in de Torah was, en een blijde tijding gevende van een boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn." En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen zullen zij zeggen: "Dit is louter bedrog. (61:6)

Ik volg hem, door Mohammed (Ahmad) te volgen.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 04:53
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Ja, waar is zijn soenna dan?

Als ik het paradijs wil binnentreden zal ik toch een Moslim moeten zijn.
Nee hoor.....Want de Koran geeft zelf aan dat moslims niet de eenige zijn die in het paradijs zullen binnentreden.Logisch ook,want niet alleen onder moslims vind men vroome mensen.
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 04:56
Nou Ruud,

Laat mij de vers zien waarin staat dat anderen ook het paradijs binnengaan a.u.b.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 05:00

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Nou Ruud,

Laat mij de vers zien waarin staat dat anderen ook het paradijs binnengaan a.u.b.
Goed....Ik zal het ff voor je opzoeken.Het staat vooraan in de zuivere Koran.

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 05:03
Ik heb hem voor me liggen, geef de nummers maar 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 05:05
In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

Ik heb hem voor me liggen, geef de nummers maar 
De Koe vers 62..... Je zal verder in de Koran vinden dat de Christenen verworpen worden....Maar pas op......Ik zie hierin een dwaalvers en ik vermoed en weet bijna zeker,dat God hierin de moslim op de proef stelt.  Alles waar de Koran over spreekt komt vanuit een goed hart.....Past een genocide denkwijze hier dan bij of juist niet?  Ken u heer......
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 05:16
Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen - wie onder hen ook in God en de laatste Dag geloven en goede daden verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen vrees over hen komen, noch zullen zij treuren. (2:62)

Salman al Farisi vroeg de Profeet naar het lot van zijn vroegere vrienden onder de Joden, Christenen en Sabi�rs, die waren gestorven voordat de boodschap van de Islaam tot hun was gekomen. De Profeet antwoordde: "Hun plaats is de Hel." Daarop openbaarde Allah dit Vers.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.