Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Engelse Hooligans op Kruistocht.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Engelse Hooligans op Kruistocht.
    Geplaatst op: 15 juli 2005 om 12:27
Ik zag dit al aankomen,dit kan goed uit de hand gaan lopen.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 12:28
wat is er gebeurd dan?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juli 2005 om 12:34

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

wat is er gebeurd dan?
Engelse Hooligens hebben afesproken masaal moskeeen aan te vallen als er in Engeland nog 1 keer zo'n aanslag komt uit de extremistische moslim hoek.Alle clubs hebben zich hierin verenigd en zullen onder deze omstandigheden dus hun geschil aan de kant zetten en gezamelijke acties uitvoeren.Dit zal in meerdere landen gevolg krijgen.

Facisme vs Facisme.....

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 03:06
Het beste zal zijn om die mensen als ze in een mars gaan lopen direct te arresteren.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 03:37

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Het beste zal zijn om die mensen als ze in een mars gaan lopen direct te arresteren.

Het gaat hier niet meer over marsen lopen....Maar direckte aanvallen die gecoordineerd worden.Maw....Men zal de moskee gangers aanvallen door verspreid op te trekken en dan plotseling aan te vallen.Deze techniek gebruiken ze ook als ze elkaar te lijf gaan.

Ik denk dat het belangrijk zal zijn dat de moslims hun eigen harde kern stevig moeten gaan toespreken,anders is straks het hek van de dam.Want die hooligans zijn niet mis.En we hebben het hier dan over een harde kern van 200 tot 300.000 mensen.

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 05:21
dan hoop ik voor de hooligans dat zij worden opgeblazen!
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 05:54

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

dan hoop ik voor de hooligans dat zij worden opgeblazen!
Zo gemakkelijk liggen de zaken niet.....Denk je nou werkelijk,dat blanken niet in staat zijn bommen te maken?Hebben zij niet ooit de grootste uitgevonden.Het zal me niets verbazen als bv moskeen straks in brand worden gezet en de mensen binnen worden gehouden...Satan is zijn spel aan het winnen,zijn oorlog komt steeds dichter bij.Hij wint omdat de mens nog steeds te dom is om in te zien.Vooral blijven geloven dat een oorlog heilig is,zijn wil zal wet worden op aarde!

Lees:

Dat deze golf Europa inmiddels al bereikt heeft, bewezen de rellen zomer 2001 in het Engelse Bradford. Deccenia lang was Bradford een welvarende industrie stad, met grote wol fabrieken. Hierdoor was het al honderden jaren een favoriet vestigingsoort voor immigranten. In de 18e en 19e eeuw kwamen daar Duitse en Russische Joden, Ieren, Italianen en Nederlanders met daaropvolgend in de jaren 50 en 60 van de 20� eeuw Jamaicanen, Indi�rs en Pakistanen. Van deze bevolkingsgroep leven er in totaal, op een bevolking van 480.000 zo'n 70.000 in Bradford. Jaren lang zonder enige problemen. De economische neergang die begin jaren 70 (van de 20'e eeuw ) begon, trof de wol industrie zwaar en velen, zowel blanken als migranten belanden op straat. De hieruit voortkomende vicieuze cirkel van armoede en misdaad dreef vele jonge Pakistani in de armen van fundamentalistische stromingen. Deels door discriminatie en deels uit angst voor het verlies van eigen identiteit. Dit proces ging sluipender wijs. Fanatieke Mullah's uit Pakistan, Saoedie Arabi� of Syri� kwamen naar Bradford en begonnen in de Moskees donderpreken te houden tegen Hindoes, Christenen, Joden, homo's, liberale Moslims. Kortom tegen iedereen die hun interpretatie van de Koran verwierp. Zij riepen de gelovigen op te breken met de 'zondige buitenwereld' en een staat in een staat te gaan vormen om zo Groot Brittani� van binnen uit te islamiseren. Er werden eigen Koran scholen opgericht en via burenhulp en gezelligheidsverenigingen actief geronseld o­nder de Pakistaanse Moslim jeugd, van wie velen leden o­nder alcohol en drugsproblemen, armoede en uitsluiting. Vanaf 1988 begonnen zij in Bradford zich openlijk te manifesteren. Eerst met het in het openbaar verbranden van het boek 'De Duivelsverzen' van Salman Rushdie. Vanuit Bradford werden er ook afdelingen opgericht in Londen, Liverpool, Birmingham, Everton en Chelsea, steden met ook een grote Moslim gemeenschap.

Vanaf 1995 beginnen de radicale hele wijken over te nemen en worden gematigde krachten binnen de Islamitische gemeenschap in Bradford bedreigd en met fysiek geweld geconfronteerd.

Baran Malik, Imam van een gematigde Moslim gemeenschap kan hier over mee praten. In een preek noemde hij de fundamentalisten ' zwakbegaafden' en ' fascisten'. Hierna werd zijn zoon na Koran les door vier Pakistaanse jongeren afgetuigd en vliegt er in 1998 een molotov cocktail tegen het huis van Malik. Ook wordt geprobeerd zijn Moskee in brand te steken. Ook niet moslims en dan vooral Joden, Hindoes en Christenen worden doelwit. Ferry Robbertson, Dominee van een Jamaicaanse kerk, wordt letterlijk zijn woning uit geslagen door Pakistaanse jongens en in 1999 worden bezoekers van de Orthodoxe Oekra�ense kerk grenzend aan de Pakistaanse wijk aangevallen door gemaskerden die leuzen scanderen als ' Allah is groot' en ' dood aan de Christenhonden'.

De strijd tussen Israel en de Palestijnen wordt als geheel geprojecteerd op de Joodse gemeenschap, van in totaal 11.000 zielen. Zomer 1999 hangen o­nbekenden varkenskopen aan de Synagoge in west Bradford en wordt een schoolbus voor Joodse kinderen met stenen bekogeld. Edward Epstein Opperrabbijn van de gemeenschap moest zijn eigen achterban tot kalmte manen. Vooral bij de jongeren in de gemeenschap steeg de woede over de antisemitische provocaties en vele jonge Joden wilde zich gaan bewapenen. De Britse overheid durfde o­ndertussen geen actie te o­ndernemen. Te groot was de angst om van racisme beschuldigd te worden. Iets wat de leiders van de fundamentalisten goed wisten uit te buiten. Een poging van de politie meer grip te krijgen op de Pakistaanse wijk, werd in 2000 direct vergeleken met 'discriminatie wegens herkomst', waardoor het Groene Fascisme zich verder kon verspreiden. Overal in Bradford verschenen militante leuzen als �Djihad of Taliban�. En een op de vier jonge Pakistani zei sympathie te hebben voor Bin Laden of Saddam Hoessein.

In de zomer van het daaropvolgende jaar vindt de o­nvermijdelijke uitbarsting plaats. Groepen Pakistaanse en Arabische jongeren leveren slag met de politie, waarbij winkels van blanke, Joodse of Hindoestaanse eigenaars geplunderd of in brand worden gestoken. Een gemaskerde woordvoerder van de relschoppers zei dat dit nog maar het begin was. We zullen straks de hele stad overnemen. De situatie verergerde zich, als blanke extremisten en Neo Nazi's van het National Front (NF) en de Britisch National Party (BNP), voetbal Hooligans en knokploegen van Joden en Hindoes, die hun huizen en winkels wilde beschermen, zich in de strijd mengen. Via internet roept de BNP kameraden uit binnen en buitenland op naar Bradford te komen om strijd te leveren met 'het Pakki gespuis". Hierdoor verspreid het geweld zich vanuit Bradford naar omliggende plaatsen als Burnley, Oldham, Accrington en Leeds. Na vier weken strijd wordt de balans opgemaakt, meer dan 33 zwaar gewonden, 800 arrestaties en voor tonnen schade. Vele Moslims zijn geschokt over het geweld dat in naam van hun geloof is gebruikt. Barin Malik, inmiddels verhuist naar een rustig dorp, zegt 'de radicale hebben blanke racisten met hun optreden alleen maar een gunst bewezen. Nu zijn wij in de ogen van de autochtone bevolking een soort vijfde colonne. Dat kan in de toekomst niet alleen voor Engeland maar voor heel Europa, ook Nederland gevaarlijk uitpakken'.

 

Dit speeld al enkele jaren en de terroristen,weten het vuur goed op te stoken.

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 12:10

 

shaytan is idd zijn spel mooi aan het spelen, maar.. de moslims zullen overwinnen,

het verschil met het opblazen van moslims of het opblazen van holigans is;

zij komen in de hel wanneer zoiets gebeurd, een moslim is op weg naar zijn eeuwige leven...

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juli 2005 om 13:03
In eerste instantie geplaatst door malikah

 

shaytan is idd zijn spel mooi aan het spelen, maar.. de moslims zullen overwinnen,

het verschil met het opblazen van moslims of het opblazen van holigans is;

zij komen in de hel wanneer zoiets gebeurd, een moslim is op weg naar zijn eeuwige leven...

Vast..... ("Bewijs het maar,als je alwetend bent....."Een mooie uitspraak van Mohammed trouwens,eens kijken wie hem kan weerleggen.)

Niet 1 geloof kan bewijzen,dat zijn geloof het waare geloof is....Wie denkt dat wel te kunnen,mag het hier proberen.  

Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 juli 2005 om 07:16

Er hoeft niks bewezen te worden.

2:143 En zo hebben Wij u tot een verheven volk gemaakt, opdat gij getuige zult zijn tegenover de mensen en de Gezant zij een getuige tegenover u. Wij bepaalden de Qiblah, die gij volgdet slechts, opdat Wij hem, die de gezant van Allah volgt, onderscheiden van degene die hem de rug toekeert. En dit is inderdaad zeer moeilijk, behalve voor hen, die Allah heeft geleid. En Allah zal u uw geloof niet doen verliezen; voorzeker, Allah is Liefderijk en Genadevol jegens de mensen.

Je bewijst jezelf wel.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 12:39

In eerste instantie geplaatst door malikah

Wat een naieviteit. De moslims zullen overwinnen? Draait het daar dus om? Het lijkt me prettiger als de mensheid zou winnen.

 

shaytan is idd zijn spel mooi aan het spelen, maar.. de moslims zullen overwinnen,

het verschil met het opblazen van moslims of het opblazen van holigans is;

zij komen in de hel wanneer zoiets gebeurd, een moslim is op weg naar zijn eeuwige leven...

Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 14:10

As salaam aleykum,

 

Na de voetbalsites en ook in bladen zoals voetbal International, heb ik gelezen dat de regels veel strenger zijn. Dan bij ons. In Engeland heb je Lik-op stuk beleid.

Dus bijvoorbeeld als een Arsenal supporter een Liverpool supporter aan valt dan betekent dat je strengere straf kan krijgen. Zoals stadionverbod, boetes etc.

Ook het aanvallen op moskee�n is hier in Nederland ook gebeurd na aanleiding op de moord van van Gogh. Hier zijn ze erg mild en het systeem om dat tuig op te pakken. Maar ik denk zodra een groep hooligans moskee�n aanvalt dan zal Allah ze straffen! Kortom ook geen bezoek naar hun favoriete club. En meer vervelende dingen waar ze een poos in de cel moeten zitten. Het is jammer dat er in Nederland geen Lik-op-stuk-beleid is. In Engeland wel, omdat er eerder vaak en zeer vaak gevochten en geknokt werd. Vandaar die lik-op-stuk-beleid.

Salaam

 

RHIDO

 

 

 

Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 14:12

ALLAH BESCHERM ONZE MOSKEE�N!

RHIDO

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door Rhido

ALLAH BESCHERM ONZE MOSKEE�N!

RHIDO

Ik help het je hopen,maar ik vrees het ergste.
Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juli 2005 om 16:08
Salaam Aleikum,

Daarom verwacht ik ook een zelfverdedigingsbeweging onder de moslims. Dat moslims georganiseerd elkaar en de moskeeen gaat bewaken.
ALs het uit de hand zou lopen dan..
Want ik weet niet of westerse overheden zitten te trappelen om de minderheden te beschermen. Als ik VVD�er zou zijn, zou ik ook denken laat ze maar Moskeeen in de fik steken en moslims in mekaar slaan. Hetzelfde geld voor de conservatives in Engeland.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
Terug naar boven
Rhido Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 66
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rhido Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 13:35

Salaam aleykum,

 

Ik ben wel zorgelijk. Maar ik zou er niet zo erg druk om maken.

Hooligans hebben altijd een groffe taal. Luister bijvoorbeeld naar Ajax en Feyenoord supporters. Die zijn soms niet goed snik.

Of de Britse hooligans het echt menen is dat maar de vraag. Ik zit me af te vragen of de lokale driehoek in Engeland wel goed snor is om in te grijpen. Maar ook vraag ik me af of de hooligans in praktijk wel aan willen pakken om onze moskee�n kapot te maken. Meeste hooligans hebben drugs, bier en dat kan wel agressie komen. Maar misschien dat het wel mee valt.

Laten we bidden dat het goed gaat . Momenteel is er (wat) bewaking rond de Britse moskee�n sinds de aanslag op 7 juli. Toch worden de moslims wel gewaardeerd door goeie Britse burgers. Ondanks de aanslagen. Maar hier in Nederland is 51% van de bevolking inderdaad moslimmoe. Dat is best wel jammer. Ik zit me af te vragen of het goed komt tussen de Nederlandse samenleving en natuurlijk ook de moslims zelf. Wij moslimmoe? Dacht het niet.

Nog maals. Ik zou er niet druk om maken, want hier in Nederland is bijvoorbeeld in Uden ook iets vervelends geweest. Met de moslimschool en een moskee in Eindhoven.

Terug naar boven
IHAEM Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 mei 2004
Online status: Offline
Berichten: 397
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote IHAEM Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 juli 2005 om 14:30

Gelukkig blijft de Soul Crew hier buiten.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 04:06

.

Wat een naieviteit. De moslims zullen overwinnen? Draait het daar dus om? Het lijkt me prettiger als de mensheid zou winnen.

 

shaytan is idd zijn spel mooi aan het spelen, maar.. de moslims zullen overwinnen,

het verschil met het opblazen van moslims of het opblazen van holigans is;

zij komen in de hel wanneer zoiets gebeurd, een moslim is op weg naar zijn eeuwige leven...

[/QUOTE] [/QUOTE]
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 14:23
Salaam

Neem niet alle woorden van moslims aan als direct representatie van islam.


1. Bij de tijd.

2. Voorzeker, de mens is te midden van verlies.

3. Behalve degenen die geloven en goede werken doen, en elkander tot waarheid, en geduld aansporen.

Dat is het meest algemene antwoord op jouw suggestie die te vinden is in de quraan. Voor de rest, als het gaat om winnen, dan is het of in de harten van moslims of in een regelrechte oorlog. Nou, zolang er geen direct en officiele oorlog van moslims is tegen een staat kan je sommige reacties moeilijk nemen. Ten eerste is er een duidelijke/werkende moslimstaat nodig (is er nie), ten tweede een gekozen khalief (nie), ten derde een rechtvaardige oorlogsverklaring volgens gerichte islamietische wetgeving (ook niet te bekennen).

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 14:38
Weet ik Abdulkadir......
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 14:41

Beste Abdulkahdir,

Ik begrijp je antwoord niet helemaal. Kun je het iets anders formuleren?

Hoe stel jij je een moslimstaat voor? Hoe worden mensenrechten hierin gegarandeerd? 

Misschien naieve vragen voor een moslim, voor mij zijn het als nietmoslim echter gewetensvragen.

bij voorbaat dank

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2005 om 15:02
Salaam

Moslimsstaat: een gebied met duidelijk omlijnde grenzen en een gekozen leider (=khalief, moet wel een moslim zijn, maar ik geloof dat zijn adviseurs/ministers niet perse). In ieder moslimsstaat hebben de mensen recht op keuze van godsdienst/rechtspraak/eerlijke|vriendelijke behandeling van moslims. Dat is, een ideale staat volgens de Quraan. Maar er zijn ook wetten die duidelijk: sodomie/moord/oneerlijke|harde behandeling verbieden. Een niet-moslims moet netals moslims belasting betalen.
En khalief kan alleen onder bepaalde voorwaardes, onder bepaalde procedures acties doen zoals oorlogvoeren. Zijn acties mogen niet 'buitensporig' zijn zoals de quraan vermeld (en hier vallen vele dingen onder). Ik niet zeker maar ik geloof dat het volk recht heeft om helderheid te eisen of te demonsteren (voor zover). Dit is slechts een topje van de ijsberg, maar ik heb weinig gediscussieerd over dit onderwerp en mijn kennis hierover is nog lang niet compleet.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.