Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Nieuwe aanslagen Londen

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nieuwe aanslagen Londen
    Geplaatst op: 22 juli 2005 om 11:40
Trouwens, ik heb ook nooit gezegd en het staat nergens in de Quran of Hadith, dat de houri's het vrouwelijk geslacht hebben. Wie dat wel kan vinden, ik sta open om mijn visie te herzien. (Na bestudering ervan natuurlijk)
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 11:47
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Trouwens, ik heb ook nooit gezegd en het staat nergens in de Quran of Hadith, dat de houri's het vrouwelijk geslacht hebben. Wie dat wel kan vinden, ik sta open om mijn visie te herzien. (Na bestudering ervan natuurlijk)
Maar wie zijn dan die moslims die denken dat het WEL om 72 maagden van het vrouwelijk geslacht gaat?En wat moet je in Allah's naam met 72 Engelen zonder geslacht?Of moet ik het zien als vrienden?
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 11:53

Zoals ik al geschreven heb geloof ik niet in de "menselijke" waarheid. Altijd gevaarlijk.

Wijsheid is weten dat je niets weet.

 

In eerste instantie geplaatst door Abd al Wadud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Pietje denkt aan 70 blonde preutse meiden die gaan bloeden en schreeuwen als je ze pijn doet. Dat is wat hij moet bijstellen.


Die zijn mooi! Mooier dan in je mooiste dromen. Pietje als je de waarheid aanneemt kan je er ook van genieten. Anders moet je maar vertrouwen op de Barmhartigheid van God (swt).

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 11:59

Heb ik nu wel of niet de mogelijkheid om door 72 maagden te worden opgewacht? Er heerst ook onder jullie nogal wat onduidelijkheid over.

Voordat ik me bekeer wil ik hier absolute uitsluitsel over hebben. Het moet natuurlijk wel de moeite waarde zijn.

Anderzijds is dit natuurlijk een nogal egoistische opvatting van mij. fwegende of het de moeite is om te bekeren of niet. Het lijkt wel een economisch model. Zou dat de bedoeling van God zijn?

 

Terug naar boven
*Rahima* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 27 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 295
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *Rahima* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:20
zeg pietjepuk, als t nou 71 maagden zijn? Dan niet ;)
Leven is het meervoud van lef
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:21

We gaan niet afdingen he?

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:23
In eerste instantie geplaatst door *Rahima*

zeg pietjepuk, als t nou 71 maagden zijn? Dan niet ;)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:46
Maar wie zijn dan die moslims die denken dat het WEL om 72 maagden van het vrouwelijk geslacht gaat?

Vertel jij het mij, dan vertel ik het jou. We praten hier over een andere wereld dan waar we nu in leven. Als een moslim letterlijk in iets gelooft (ik ben daar ook een van), is daar niks mis mee. Ik weet waar het over gaat, en weet hoe ik bepaalde woorden moet interpreteren. Zolang de boodschap maar is overgebracht, daar gaat het om. In de Quran krijgen mannen en vrouwen dezelfde beloningen, eerlijk heh? Je oude (voor sommigen stinkende-) lichaam ligt op aarde begraven en hoe het nieuwe huis van je ziel eruit gaat zien, moeten we maar afwachten.

En wat moet je in Allah's naam met 72 Engelen zonder geslacht?Of moet ik het zien als vrienden?

Verzin maar wat je met ze wilt doen. Je kan ook gewoon een goed gesprek met ze gaan voeren. Nogmaals, we praten hier over een andere wereld een ander leven, waar niets is zoals hier in dit vergankelijke leven op aarde. Hoe het nieuwe lichaam van de ziel eruit zal zien, weten we niet. Of het wel of geen geslacht zal krijgen, moeten we ook maar afwachten. Maar er zijn genoeg leuke andere dingen die je samen kunt doen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 12:48
We dwalen af, we bespreken het verder in "72?"
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 13:50

Beste jijuu,

je bent zo recht in de leer, maar weet in dit geval dat er verschillende interpretaties mogelijk zijn. Enige hypocrisie is je dus niet vreemd.

Wat ik wil zeggen is dat ik, maar ook jij, niet kunt bevroeden wat de diepere betekenis van Gods plan is. Ik kan dat ook niet weten. De pretentie dat ik weet hoe God denkt en handelt, zou slechts getuigen van een groete hoogmoed. En daar waak ik voor.

Ieder mens gaat zijn weg, een oordeel is niet aan mij. Daar ben ik te dom voor. Bij een aantal hier aanwezige moslims betracht ik een arrogantie waar waarschijnlijk God geen brood van lust.

Ik zal geen enkel gelovige, geen enkel ras, geen enkele kleur, veroordelen op hetgeen hij/zij vindt. Simpelweg omdat ik niets weet.

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Maar wie zijn dan die moslims die denken dat het WEL om 72 maagden van het vrouwelijk geslacht gaat?

Vertel jij het mij, dan vertel ik het jou. We praten hier over een andere wereld dan waar we nu in leven. Als een moslim letterlijk in iets gelooft (ik ben daar ook een van), is daar niks mis mee. Ik weet waar het over gaat, en weet hoe ik bepaalde woorden moet interpreteren. Zolang de boodschap maar is overgebracht, daar gaat het om. In de Quran krijgen mannen en vrouwen dezelfde beloningen, eerlijk heh? Je oude (voor sommigen stinkende-) lichaam ligt op aarde begraven en hoe het nieuwe huis van je ziel eruit gaat zien, moeten we maar afwachten.

En wat moet je in Allah's naam met 72 Engelen zonder geslacht?Of moet ik het zien als vrienden?

Verzin maar wat je met ze wilt doen. Je kan ook gewoon een goed gesprek met ze gaan voeren. Nogmaals, we praten hier over een andere wereld een ander leven, waar niets is zoals hier in dit vergankelijke leven op aarde. Hoe het nieuwe lichaam van de ziel eruit zal zien, weten we niet. Of het wel of geen geslacht zal krijgen, moeten we ook maar afwachten. Maar er zijn genoeg leuke andere dingen die je samen kunt doen.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 14:59

Pietjepuk

Het meest belangrijke onderdeel van ons geloof is: GELOOF IN ALLAH.

Alleen een schone en pure �fitrah� (natuur waar je mee wordt geboren) kan iemand naar de waarheid leiden en alleen zo kan je Allah leren kennen.
Allah wil ons niet in verwarring brengen over zaken. Hij vertelt ons alles wat we moeten weten om een goed leven te leiden. De rest behoort tot �al-ghayb�, het verborgene.

Hij vertelt ons dat ons doel is: Hem te moeten gehoorzamen en aanbidden.

Hij gaf ons ogen, oren en hersenen om die daarvoor te gebruiken. Wat nu van minder belang is, hoeven we niet te weten, want dat zullen we toch niet begrijpen.

Stel: Je bent nog niet geboren en er wordt tegen je gezegd, �straks op aarde zal je kunnen lopen met benen, kijken met ogen en ruiken met een neus.� Zou je het kunnen voorstellen als je niet eens weet wat lopen betekent en de aarde nog nooit hebt gezien?

Op dezelfde manier moeten wij het volgende leven ook begrijpen. Allah vertelt ons over Zichzelf dat Hij een Gezicht, Ogen, Handen, Vingers, een Been en Voet heeft. Wij moeten geloven dat Allah ze heeft, maar tegelijkertijd beseffen dat ze perfect zijn en anders dan die van ons of die van de dieren.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 15:31
Allah is gewoon niet te evenaren, dat snappen ze niet. Er zijn dingen die wij niet kunnen zien, door onze compacte herseninhoud. Dat is gewoon zo. De mens kan geen intelligentie quocient aan van 200. Dat is veel te hoog voor ons. Dus in de beperkheid waarin wij ons bevinden, moeten wij het maken. Wij willen naar het Paradijs. De Islaam wordt van alle kanten aangevallen, maar wij bezwijken niet onder druk. Ik kan groeperingen als al-Qaeda niet goedkeuren, maar zij vechten voor ons. Ze zien niet wat Sharon en Bush hebben gedaan tegen moslims. Denk je dat, dat rozegeur en maneschijn is. En als er een gebouw zou worden gebombardeerd in Irak, zouden we dan een dag lezen. Ik hoor en lees nog steeds 11/9. Dat is wat je krijgt als je oorlog voert, terugslagen. Ze willen ons in een hoek drijven, wij vechten terug. Ze willen ons afschilderen als een woestijnvolk aangepast oosters bijgeloof, gestolen van de Christenen. Wij laten ons heilig Boek zien. Ze willen de Koran ontkrachtigen, wij laten van de Bijbel niets over, dan de waarheid. Ze willen ons verslaan, wij verslaan hun. Het gaat niet over geld en macht. Het gaat over aanbidden en goed zitten. Welke kant kies jij ???
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 15:45

Moslims zijn in werkelijkheid slechts mensen die welliswaar een bepaalde ideologie aanhangen , maar die die per persoon telkens op een andere manier persoonlijk invullen. Sommige naar eigen begrip anderen naar hun achtergrond. (DruideHerne)

Islam is absoluut geen ideologie. Dat is tegen de Islamitische aqeedah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
salafus-salahin Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 juli 2005
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salafus-salahin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 16:15
Goed gesproken jiyuu! hihihi
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juli 2005 om 16:45
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.