Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

wie kan dit uitleggen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
SalahEddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SalahEddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: wie kan dit uitleggen
    Geplaatst op: 28 juli 2005 om 15:22

salaam aleikoem wrb broeders en zusters

 

wie kan dit uitleggen:

 

wanneer is sobh, is dat fajr of shorouq

en hoe bid je witr(vzel en loeter ofzo)

djazakallah gairan

Terug naar boven
SalahEddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SalahEddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 05:07
niemand?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 05:11

as-salamu alaikoum akhee

 Fajr en sobh zijn 2 verschillende namen voor hetzelfde gebed

 

wat wil je precies weten over witr?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 05:16

Wa3alaikom Essalaamo Warahmatoe Allah Wabarakatoeh,

Soebh is Fjer. Je kunt Fjer bidden tot aan Shorooq. Hoe leg ik dat uit? Als fjer bijv. om 03.20uur is, en Shorooq is om 05.57. Dan heb je de mogelijkheid om fjer te bidden tot aan 05.57 uur. Shorooq zelf is dus geen gebed. Meer om aan te geven tot hoelang je die tijd hebt.

Wat betreft Sjfe3 en withr. Die twee Soenna-gebeden bid je na Salaat Al-3iesha (Het laatste gebed). Sjfe3 bestaat uit 2 raka3aat en withr uit 1 rak3a. (Dit zijn dus 2 gebeden).

Moge Allah soebhaanahoe wata3aala me vergeven indien ik iets onjuists heb getypt. Ameen

Wassalamo Alaikom

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 05:21
Jihuu wat is fajr voor een soort gebed?
Terug naar boven
SalahEddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SalahEddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 05:31

 

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

as-salamu alaikoum akhee

 Fajr en sobh zijn 2 verschillende namen voor hetzelfde gebed

 

wat wil je precies weten over witr?

wees duidelijk aub

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Wa3alaikom Essalaamo Warahmatoe Allah Wabarakatoeh,

Soebh is Fjer. Je kunt Fjer bidden tot aan Shorooq. Hoe leg ik dat uit? Als fjer bijv. om 03.20uur is, en Shorooq is om 05.57. Dan heb je de mogelijkheid om fjer te bidden tot aan 05.57 uur. Shorooq zelf is dus geen gebed. Meer om aan te geven tot hoelang je die tijd hebt.

Wat betreft Sjfe3 en withr. Die twee Soenna-gebeden bid je na Salaat Al-3iesha (Het laatste gebed). Sjfe3 bestaat uit 2 raka3aat en withr uit 1 rak3a. (Dit zijn dus 2 gebeden).

Moge Allah soebhaanahoe wata3aala me vergeven indien ik iets onjuists heb getypt. Ameen

Wassalamo Alaikom

   djakallah gairan over fajr maar witr wist ik dat eht soenna is en hoeveel rakaat je kan zelf doorgaan tot 12 als het maar oneven is toch. maar hoe bid je die, ik hoorde heel anders dan de fard gebeden
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 05:35

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Jihuu wat is fajr voor een soort gebed?

Kijk, dat is nou eindelijk eens een normale vraag waar ik ook een normaal antwoord op wil geven� alleen op mijn naam moet je nog wat oefenen�

 

Fajr is 1 van de 5 verplichte gebeden van een moslim. Dit ochtendgebed moet gedaan worden vanaf het verschijnen van de morgenschemering tot aan het moment dat de zon opkomt. In deze periode begint het fajr-gebed om 03.25 uur in de ochtend.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 06:09
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Jihuu wat is fajr voor een soort gebed?

Kijk, dat is nou eindelijk eens een normale vraag waar ik ook een normaal antwoord op wil geven� alleen op mijn naam moet je nog wat oefenen�

 

Fajr is 1 van de 5 verplichte gebeden van een moslim. Dit ochtendgebed moet gedaan worden vanaf het verschijnen van de morgenschemering tot aan het moment dat de zon opkomt. In deze periode begint het fajr-gebed om 03.25 uur in de ochtend.

 

Kijk.....Dat noem ik nou eens met de bakker opstaan.Jiyuu,wat is de inhoudt van dit gebed? (Welke texten worden als eerste gebeden dus.) Ik neem aan dat de Imaan als eerste alle mensen oproept naar de moskee te komen. (Of is dat pas later op de dag?)

 

Terug naar boven
SalahEddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SalahEddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2005 om 06:42
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Jihuu wat is fajr voor een soort gebed?

Kijk, dat is nou eindelijk eens een normale vraag waar ik ook een normaal antwoord op wil geven� alleen op mijn naam moet je nog wat oefenen�

 

Fajr is 1 van de 5 verplichte gebeden van een moslim. Dit ochtendgebed moet gedaan worden vanaf het verschijnen van de morgenschemering tot aan het moment dat de zon opkomt. In deze periode begint het fajr-gebed om 03.25 uur in de ochtend.

 

 

salaam aleikoem

mijn vraag was heel simpel broeder, waneer is sobh is dat fajr of shoroueq en ni3met heeft het mooit en dudielijk uitgelegd, dat us het verschil tussen zij en jou

 

maar je kan het nog goed maken hoe bid je witr, ik weet hoeveel rakaat enzo en dat het is soenna is maar bid je witr net als de fard gebeden

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.