Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De Islam Veroordeelt het Terrorisme

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Islam Veroordeelt het Terrorisme
    Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 07:55

salam

pfarrer zei:

Dit topic begint hoopvol. De Islam veroordeelt terrorisme. Maar er zijn daarna replies geschreven, waar ik van schrik. Ik betwijfel of de Islam wel zo eenduidig terrorisme veroordeelt. Integendeel, als je de video's ziet die islamterroristen maken van hun aanslagen en moordpartijen, dan wordt daarbij in woord en beeld Allah dankbaar geprezen. onze gelieve profeet mohammed vzmh zei:Er zal een groep gelovige blijven die nooit schade zal ondervinden en altijd op de rechte pad zal blijven. als je onschuldige mensen vermoord en dit in naam van allah swt doet, dan ben je niet goed bezig. Dit is niet het voorbeeld dat onze profeet mohammed achter heeft gelaten en het is niet hetgene wat in de koran staan. En ook op dit forum lezen we van mensen die met een beroep op Allah moordpartijen goed lijken te keuren op onschuldige mensen. Verdedigen in naam van allah swt bv bij de tsjetjeniers is terecht, of bijvoorbeeld bij de palestijnen of tegen de amerikanen in irak. Moeten wij moslims zomaar de ongelovigen over ons heen laten lopen??? hallo denk eens na,knul??

 

ahaha ten eerste wil ik zeggen: jij doet net of moslims het recht niet hebben om terug te verdedigen als ze worden aangevallen,onderdrukt of heilige plaatsen worden beschadigt.

Bovendien: de moordpartijen op Amerikanen, gebeuren die nu in naam van de Islam of zijn het gewoon politieke moorden, met een nationalistisch karakter? Vergeet niet, dat de sji'ieten in Irak ook slachtoffer zijn van de soennitische moordaanslagen. Talloze sji'ieten zijn al door soennieten vermoord. Broeders staan daar tegen broeders op. Ik heb daar op dit forum nog geen enkele steekhoudende verklaring van gelezen.
elke moslim moet het onschuldige mensen doden sterk afkeuren en helemaal als moslim broeders tegen elkaar vechten..Als mens zijnde weten we niet zeker wie achter al die aanslagen zitten in irak en al die onthoofdingen. Amerika en zijn technologie zijn zover ontwikkeld dat ze het beeld helemaal kunnen omdraaien, hier bij kunnen ze ook nog hun media gebruiken om lekker de waarheid te vervormen, maar weest niet getreurd we zullen alles op de dag des oordeels zien; dan zal de verantwoordelijk verantwoording moeten afleggen voor zijn daden.

salam

Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 08:00

salam,

onze profeet mohammed vzmh zei ooit: ik hoop op de weg van allah gedood te worden en om dan weer te strijden en om dan weer gedood te worden en ga zo maar door..

Elke moslim streeft hiernaar,elke moslim!!! Maar wel op de juiste pad gedood te worden, en niet zoals je ziet in london en amerika.

salamoe alaikoem

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 08:14
Bedankt voor je reactie. Veel ben ik blij mee, o.a. de verwijzing naar de woorden van mohammed over het vermoorden van onschuldige mensen. Andere punten behoeven duidelijk nuanceringen. Weer ander punten ga ik nu alvast op in. Hieronder een reactie mijnerzijds.

In eerste instantie geplaatst door broeder01

salam

ahaha ten eerste wil ik zeggen: jij doet net of moslims het recht niet hebben om terug te verdedigen als ze worden aangevallen,onderdrukt of heilige plaatsen worden beschadigt.

Ieder volk heeft het recht om zichzelf te verdedigen. Ik ga hier verder niet op in omdat ik denk dat we in een discussie gaan belanden over wat nu terrorisme is.

elke moslim moet het onschuldige mensen doden sterk afkeuren en helemaal als moslim broeders tegen elkaar vechten..Als mens zijnde weten we niet zeker wie achter al die aanslagen zitten in irak en al die onthoofdingen. Amerika en zijn technologie zijn zover ontwikkeld dat ze het beeld helemaal kunnen omdraaien, hier bij kunnen ze ook nog hun media gebruiken om lekker de waarheid te vervormen,

Je eerste woorden: stem ik helemaal mee in. Maar dat de Amerikanen achter de onthoofdingen e.d. zouden zitten... ik kan me niet voorstellen dat je dit serieus meent. Onthoofdingen zijn binnen de islamitisch extremistische wereld een veel voorkomend verschijnsel. Denk aan wat de taliban regelmatig in Afghanistan onder hun volksgenoten hebben aangericht. Denk aan de onthoofdingen van Russische soldaten in Tjetjeni� (in jouw opinie waarschijnlijk terecht; dat is voor mij nu niet het punt). En het fenomeen 'aanslagen' is een dankbaar middel van Al Qaeda en de hunnen. Je maakt me niet wijs dat je serieus gelooft dat de Amerikanen achter die aanslagen zitten... Check de islamtisch extremistische fora en je weet direct dat het anders zit.

maar weest niet getreurd we zullen alles op de dag des oordeels zien; dan zal de verantwoordelijk verantwoording moeten afleggen voor zijn daden.

Ook ik geloof in een laatste oordeel. Alleen geloof ik ook in recht, liefde en eerlijkheid nu. Ik geloof dat God / Allah ons de opdracht geeft om ook in dit leven ons te verantwoorden en eerlijk onze daden bloot te geven. Wat verborgen blijft zal God / Allah openbaar maken op zijn dag, maar dat ontslaat ons niet van de plicht nu ook verantwoording af te leggen van wat we doen en laten. En ook om wat er nu aan onrecht is te stoppen dan wel te veroordelen.

salam



Vrede
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 08:22
 

De laatste druppel was de Amerikaanse kolonel in Irak die op televisie verklaarde dat de �vijand Satan heet� en �woont in Falluja�. De twee Nederlandse moslimjongens, beide bekeerlingen, waren tot in het diepst van hun ziel beledigd toen ze de uitspraak terugzagen op internet. De Iraakse stad Falluja is een heilige plaats, op zowat elke straathoek staat een moskee, en d��r zou de duivel huizen?

Daarop vertrokken de jongens, een Surinamer en een autochtone Nederlander, naar Irak, verklaren bronnen in radicaal-islamitische kringen. Tot enkele maanden geleden verrichten de achterblijvers geregeld smeekbedes voor de broeders opdat zij een �mooie martelaarsdood� zouden sterven. Totdat hen het bericht bereikte dat de tijd was gekomen het dodengebed, salat el janaza, te doen. De Surinaamse broeder was bij Mosul omgekomen en ter plekke begraven.

Sindsdien zijn er nog zeker drie jonge moslims uit Nederland en Belgi� naar Irak vertrokken, zeggen anonieme bronnen. De Europese �jihadi�s� reizen via Libanon naar een grensplaatsje in Syri� om van daaruit aanvallen uit te voeren in Irak. Een Belgische broeder houdt het thuisfront op de hoogte via berichtjes in msn-groepen.

De AIVD stelt dat een �handvol� radicale moslims uit Nederland naar Irak is vertrokken. Daartoe wordt vermoedelijk ook de 32-jarige Nederlander van Iraakse afkomst gerekend die begin mei is gearresteerd wegens het voorbereiden van aanslagen op Amerikaanse soldaten in Irak. Bij deze man, Wesam al D., werd een video aangetroffen die in 2003 nabij Falluja is opgenomen. Daarop praat een groep gemaskerde mannen in het Arabisch over het opblazen van Amerikaanse legervoertuigen.

Het zijn niet per se mannen met alleen een Iraakse achtergrond die willen vechten tegen de Verenigde Staten. Zo ontstond in Groot-Brittanni� ophef over een inwoner van Pakistaanse komaf die door de Amerikanen in de beruchte Abu Graib gevangenis is opgesloten. Hoeveel geradicaliseerde moslimjongeren uit Europa naar Irak zijn vertrokken is niet bekend, maar volgens inlichtingenexperts gaat het om �enkele honderden�, dikwijls erg jonge mannen.

De Franse terrorismedeskundige Claude Moniquet zei tegen de BBC dat het bewijs een �zorgwekkende ontwikkeling� laat zien. �Wij weten dat de mensen die in Falluja zijn gepakt en vermoord erg jong waren: 18, 19 of 20. Dat betekent dat ze op 11 september 2001 tussen de 14 en 16 jaar oud waren.�

AIVD-directeur Van Hulst wees er gisteravond in zijn Willem van Oranje-speech in Delft ook nog op dat �getrainde jihad-strijders� in West-Europa ervaring hebben opgedaan in Afghanistan, Bosni�, Tsjetsjeni�, Pakistan en in Irak. �Zij zijn in staat en bereid aanslagen voor te bereiden en uit te voeren.�

De jihadi�s worden onder andere via internet gerekruteerd waar martelaren � veelal Saudi�s � worden vereerd die Amerikaanse militairen hebben gedood. Ook circuleren er talloze beelden van Iraakse burgerslachtoffers en filmpjes waarop onder andere Amerikanen worden onthoofd (soms zijn de slachtoffers net als de gevangenen in Guant�namo Bay gehuld in oranje overalls).

Eerder dit jaar werd op internet een rekruteringsbrief verspreid die moslimbroeders oproept de onderdrukte vrouwen in Irak te komen bevrijden. Volgens de begeleidende tekst was de brief van Fatima eind 2004 uit de beruchte Abu Ghraib-gevangenis gesmokkeld waar ze zou zijn gemarteld en verkracht door soldaten uit de VS.

Wat het lot van de Nederlandse jongen in Irak is, is onduidelijk. De AIVD wil er niets over kwijt, noch wil de dienst bevestigen dat de Surinaamse jongen is overleden. Zijn broeders in Nederland weten het zeker: �Zijn ziel is nu bij Allah

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 08:27
Bismillah Irahman Irahiem een surinaamse moslimbroeder als MARTELAAR!!!! moge zijn ziel inshallah in AL FIRDAUS vertoefen asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe inshallah overwinning aan de Moejahedeen de overwinning aan de Moejahedeen de overwinning aan de Moejahedeen!!
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 08:59

salam

zo is het aboe bakr. we laten ons niet misleiden door de duivel en de zijnen en de ongelovigen op de wereld!!

Inschallah zullen de mujahideens overwinnen inschallah amien.

inschallah zal allah swt de mujahideen de overwinning geven en de ongelovigen een zware nederlaag geven.inscallah

salam

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 08:59

Wa alaikoum salaam

 

ik hoop dat uit voorgaande bijdragen van mij blijkt dat ik dat ook niet doe;(Amier)

 

Alhamdolillah!

 

Mijn antwoord was eigenlijk meer gericht tegen personen die fatwa�s nodig hebben tegen zinloos geweld. Daar heb je geen fatwa voor nodig. Het gezonde verstand (AQALA) is voldoende om dat te begrijpen.

Er zijn drie soorten geleerden:

Sommige wonen in kastelen en geven fatwa�s op verzoek van regeringen. Hiermee maken ze de regeringen blij, maar ten koste van de Islam. Maar ja, om zijn doel te bereiken wil zelfs de duivel uit de bijbel citeren. Deze geleerden zijn gevaarlijker dan de regeringen voor wie ze werken. Als tweede is er een groep dat zich in hun eigen huis opsluit, de Quran reciteert en duahs maakt tegen de tirannen. De laatste groep is de groep die in gevangenissen zit opgesloten. Hun slogan is: "De beste Jihad is het zeggen van de waarheid tegen de tirannen".

 

het martelaarschap is een hoog ideaal (en niet alleen bij moslims overigens) maar je wordt niet zomaar martelaar door zonder je aan Allah subahan wa t'ala's geboden te houden te doden en gedoodt te worden.

 

Dat is waar, ook in de Islam geldt:  dat het doel niet alle middelen heiligt.

En het oordeel over martelaarschap laten we maar aan Allah over. Toch?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 12:28
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Dat is waar, ook in de Islam geldt:  dat het doel niet alle middelen heiligt.

En het oordeel over martelaarschap laten we maar aan Allah over. Toch?



Allah / God zal dat inderdaad beoordelen, maar dat ontslaat ons niet van de plicht om ook te oordelen over de rechtvaardigheid van handelingen. Als een zelfmoordaanslag onder het mom van martelaarschap wordt gedaan, moet dat toch getoetst kunnen worden aan de Koran? Iedere handeling moet toch moreel getoetst kunnen worden? Anders bepaal je in dit leven je eigen norm, onder het mom van dat Allah zal oordelen. Hoe waar ook, we zijn ook nu in ons leven verantwoording schuldig over onze daden.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 13:16
Onherroepelijk  heeft de duivel een aandeel in elke godssdienst die door God aan de mensen is geschonken; weliswaar een klein aandeel maar ruimschoots genoeg om de Boodschap te verdraaien en de onnadenkenden de dwaalwegen van de barbarij op te sturen. Dat aandeel van de duivel is onwetendheid.
Terug naar boven
al hussein Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al hussein Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 13:20

BIS MI ALLAHI RAHMAN I RAHIEM

ALLAH OE AKBAR ALLAH OE AKBAR ALLAH OE AKBAR

WA LI LALLAHI AL 3IZATI WA LI RASOELIHI WE LIL MOEMINIEN WELEKINNA EL MOENAFIQIENA LA JA3LAMOEN

MOGE ALLAH DE MOEJAHIDEENS OP DE DAG DES OORDEELS BELONEN SAMEN MET DE PROFETEN EN DE VOLGELINGEN EN DE SALIHIEN AMIEN JA RABENA

 ALLAH HOMMA STAJIB DOE3AANA

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 14:10
Salaam

Pfarrer (naief een zeer benieuwd vraag ik): Onderzoek je wel de inhoud van de berichten van islamietische geestelijken binnen dit forum?

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 14:27
[QUOTE=al hussein]

BIS MI ALLAHI RAHMAN I RAHIEM

ALLAH OE AKBAR ALLAH OE AKBAR ALLAH OE AKBAR

WA LI LALLAHI AL 3IZATI WA LI RASOELIHI WE LIL MOEMINIEN WELEKINNA EL MOENAFIQIENA LA JA3LAMOEN

MOGE ALLAH DE MOEJAHIDEENS OP DE DAG DES OORDEELS BELONEN SAMEN MET DE PROFETEN EN DE VOLGELINGEN EN DE SALIHIEN AMIEN JA RABENA

 ALLAH HOMMA STAJIB DOE3AANA

 

Ik gun deze mujahidien echt de paradijs.

Moge Allah hen de paradijs doen binnengaan.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 augustus 2005 om 17:40
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Er zijn drie soorten geleerden:

Sommige wonen in kastelen en geven fatwa�s op verzoek van regeringen. Hiermee maken ze de regeringen blij, maar ten koste van de Islam. Maar ja, om zijn doel te bereiken wil zelfs de duivel uit de bijbel citeren. Deze geleerden zijn gevaarlijker dan de regeringen voor wie ze werken.


Een van deze gekken is de mediageile mufti Dr. Badawi. Hij gaf vorige week zelfs een fatwa dat vrouwen hun sluier af moeten doen. Een fatwa die 100% tegen de Quran ingaat.


 


Iblies (Dr. Badawi)
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 01:04
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 ook in de Islam geldt:  dat het doel niet alle middelen heiligt.

En het oordeel over martelaarschap laten we maar aan Allah over. Toch?

Assalamu alaikum,

Soera at Tien:

"Bij de vijgeboom en de olijfboom

Bij de berg Sinien

Bij deze veilige stad

Wij hebben de mens in de mooiste gestalte geschapen

Daarna laten Wij hem weer diep zakken

behalve hen die geloven en de deugdelijke daden doen. Voor hen is er immers een ononderbroken loon.

Wat kan jou over het oordeel nog van leugens betichten?

Is God niet de wijste van hen die oordelen?"

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 03:19
amin
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 04:42
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Pfarrer (naief een zeer benieuwd vraag ik): Onderzoek je wel de inhoud van de berichten van islamietische geestelijken binnen dit forum?

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Beste Abdulkadir,

Ik doe mijn best, al weet ik nog niet precies wie er een geestelijke is en wie niet.
Daarnaast onderzoek ik ook de bijdragen van andere lezers. En zoals ook op deze pagina te lezen is, ben ik ontzet over de klakkeloze verheerlijking van mujahidin die zich, hetzij omwille van hun religie hetzij om politieke redenen, zichzelf de dood in hebben gejaagd.

Ik vind het verder jammer dat er niet inhoudelijk gereageerd wordt op mijn bijdragen.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:36
Salaam

Nou, ik ben het niet met jou eens, er wordt inderdaad vaker inhoudelijk gereageerd dan je denkt. Zo klakkeloos wordt er niet over mujahidin gesproken: onder mujahidin wordt echt verstaan: verzetstrijders die dus geen onschuldigen (kinderen/jongeren/vrouwen/ouderen/gewonden/zieken) doden (met zelfmoordaanslagen) maar slechts soldaten(/militairen). Misschien dat je het begrip onder moslims anders is dan jij het verwacht. Maar de definitie hierboven is de definitie die moslims hanteren en dus correct is.
Je herkent berichten van buiten deze forum vooral aan hun opmaak.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:48

Zou je me een naam kunnen geven van een muhadjedien die op islamitische wijze, wat dat ook moge zijn, gevechten voert?

Ik ken er geen. De muhadjedien waar ik over lees, zijn slechts idioten die denken Gods woord uit te voeren.

Noem mij eens een geleerde die volledig denkt zoals bedoelt is in de islam.

Ik ben het volledig eens met Pfarrer dat hier op nogal eenzijdige wijze acties van de muhadjedien worden verheerlijkt.

De verheerlijking van het martelaarsschap vraagt m.i. natuurlijk om idioten. bin laden, mazarawi etc., lachen zich een deuk dat mensen zo eenvoudig te beinvloeden zijn.

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:51
In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Nou, ik ben het niet met jou eens, er wordt inderdaad vaker inhoudelijk gereageerd dan je denkt. Zo klakkeloos wordt er niet over mujahidin gesproken: onder mujahidin wordt echt verstaan: verzetstrijders die dus geen onschuldigen (kinderen/jongeren/vrouwen/ouderen/gewonden/zieken) doden (met zelfmoordaanslagen) maar slechts soldaten(/militairen). Misschien dat je het begrip onder moslims anders is dan jij het verwacht. Maar de definitie hierboven is de definitie die moslims hanteren en dus correct is.
Je herkent berichten van buiten deze forum vooral aan hun opmaak.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)


Okay, bedankt voor de toelichting en de uitleg. De definitie van mujahidin verklaart veel. Lastiger is wel dat er dus ook strijders zijn die zichzelf de titel mujahidin toe�igenen, maar het volgens deze definitie niet zijn. Ik denk aan de gijzelnemers in Rusland, die in een school o.a. kinderen en vrouwen gijzelden. Zij noemden zich ook mujahidin. Dat is verwarrend. Maar als ik het goed begrijp zegt de echte islam: dat zijn het niet zijn. Helder. Bedankt.
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 05:57
Salaam

Dat zijn de rechtvaardige mujahideen. Je mag best wel diegenen die onschuldigen doden terroristen noemen van mij, de rest is mujahideen.
Je kent er geen? Omdat je er geen hebt gezien? Dus er bestaan geen? Struisvogeltactiek? Je kunt niet ontkennen dat er geen zijn. Je hebt ze alleen nog niet gezien.
Nou, ik moet zeggen dat jij als forumdeelnemer ook zeer eenzijdig staat op dit onderwerp (wederzijds). Ik vind het jammer dat je dus niet wilt denken over gerechtvaardigd geweld en daarmee een persoonlijk standpunt gaat mengen met de discussie. Er zijn genoeg idioten die Gods woord uitvoeren en geen moslim zijn (dus christen of jood of wat anders).
Jammer eigenlijk dat je stokpaardje tactiek (pure anti-geweld) samen met die struisvogeltactiek (geen mujahideen) gebruikt in jouw bericht om inhoudelijk alleen emotioneel te reageren. Ik vind het emotioneel vervelend dat jij jouw verstand dus niet geheel open gebruikt jegen islam en daarmee deze discussie geen diepgang weet te geven.
Stuur mij maar een bericht als je realitstisch wilt nadenken over islam (en niet emotioneel). Tot dan.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:11

Namen? Je kent er geen die geen bloed aan zijn handen heeft. Laf!!

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:26
Salaam

Blaf blaf.
Laten we volwassen doen: zelfkritiek: jij kent er geen die wel bloed aan hun handen hebben bij naam.
Sorry, maar ik werk op de mogenlijkheid van de twijfel.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:36
Waarom ontwijk je mijn vraag? Geef me eens namen. Je kent er geen?
Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:39
Salaam

Wees niet eens kinderachtig. Ontwijk mijn vraag maar ook niet: geef mij ook eens namen. Impasse, voor wat hoort wat.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 06:40
In eerste instantie geplaatst door Pfarrer


Ik doe mijn best, al weet ik nog niet precies wie er een geestelijke is en wie niet.
Daarnaast onderzoek ik ook de bijdragen van andere lezers. En zoals ook op deze pagina te lezen is, ben ik ontzet over de klakkeloze verheerlijking van mujahidin die zich, hetzij omwille van hun religie hetzij om politieke redenen, zichzelf de dood in hebben gejaagd.
.

Waarom worden er deze fatwa�s verspreid en in eerste instantie zelfs gegeven? Moesten de joden ook ooit opstaan om hun terrorisme te veroordelen? Moesten de christenen opstaan en hun stem laten horen tegen hun terroristische groeperingen?

Het maakt mij kwaad dat moslims denken dat verontschuldigen het goede is. Want dat is het niet� de zaak ligt iets ingewikkelder.

In die fatwa�s zeggen ze tegen iedere vorm van terrorisme te zijn. Betekent dat dan ook het westerse terrorisme van de behandeling van gevangenen, mannen, vrouwen en kinderen in Abu Ghraib, terrorisme in Afghanistan, terrorisme in Palestina? Hoort staats-terrorisme daar dan niet bij?

Hypocriet. Noem ik dat.

Laten Sheikh Bush en Sheikh Blair maar ook de fatwa�s ondertekenen en hun afslachtingen van onschuldige burgerlevens in Afghanistan en Iraq veroordelen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 08:27

Je antwoord is duidelijk. Je kent geen muhadjedien die geen bloed aan zijn handen heeft. Ze bestaan ook niet.

Door mij in een andere discussie te lokken ontwijk  je voortdurend voor jou lastige vragen. Is deze lafheid de muhajedien eigen?

In eerste instantie geplaatst door Abdulkadir

Salaam

Wees niet eens kinderachtig. Ontwijk mijn vraag maar ook niet: geef mij ook eens namen. Impasse, voor wat hoort wat.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 08:49
Salaam

Nu ga je over mijn lijn. Lafheid? Nou, jij bluft dat die mensen er niet wezen totdat je ziet of ben je zo zeker? Ik ben ook maar een mens en ik geloof 100% dat jij ook maar een mens bent. Laten we maar zeggen dat alleen God de juiste antwoord weet.
Jij hebt deze discussie uitgelokt, liegt niet. Dit is een andere visie, niets meer niets minder.
Ik negeer nu puur op basis dat jij claim de waarheid te weten: alleen bloedige mujahideen bestaan slechts. Zonder bewijs kom je bij mij niet verder. Ik probeerde je dit te laten realiseren door jou je eigen vragen te reflecteren. Met andere woorden, waarom een vraag stellen waarvan je het tegenovergestelde netzo onzeker is te beantwoorden? Waarom een dubbelzijdig zwaard gebruiken, waarmee je dus jezelf kunt verwonden?

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 10:03

Ontkenning, de kracht van veel moslims. Ogen dicht waar ze zelf tot idiotie komen, ontkennen dat het (ook)des islams is om wantoestanden te hebben. Dan wordt het opeens geweld dat niet van de islam is.

Alle ellende uit hun eigen straatje vegen en zeggen dat het zo schoon is. De leugen regeert hier.

Terug naar boven
Abdulkadir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 18 december 2004
Online status: Offline
Berichten: 575
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdulkadir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 11:23
Salaam

Ik kan sommige dingen die jij denkt over islam volgen, omdat ik ook het nieuws volg. Maar nu ben je dus een rasechte islamofoob aan het worden.
Ontkenning doet ieder mens wel aan, niet alleen moslims. Leugen regeert overal, niet alleen islam. Wees een genuanceerd, Islamofoob.
Jij bent tegen geweld, maar laat je dus nu werkelijk gaan met jouw woede/toorn/haat.

Ik ben ook maar een mens. Ik maak ook fouten. Maar aan Allah leg ik verantwoording af voor al mijn daden.

En Allah Weet Het Beste
Salaam(=vrede)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 augustus 2005 om 14:26

Ik haat absoluut niet. Ik heb al vaker aangegevn dat ik islamitische vrienden heb. Leugens en propaganda stuit me echter tegen de borst.

P.s. Ook amerikaanse propaganda trouwens.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.