Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Allah vervloekt ....????!!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Allah vervloekt ....????!!!
    Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 13:16

Selamin Aleykum ,

Ik had een kort vraagje ivm het vervloekt worden door ALLAH swt???

Als ALLAH iemand vervloekt wat houd dat dan in ? Kom je dan nooit het paradijs in ??? Deze vraag naar aanleiding van de uitspraak van onze profeet saw die zegt : ALLAH vervloekt de vrouwen die hun wenkbrauwen epileren ???

Stel je doet alles voor ALLAH maar je epileert je wenkbrauwen betekent dit dan dat je niet in de hemel kan komen ..

Ik hoop dat iemand me meer info hier over kan geven ....

Alvast bedankt.

 

Aleykum selam ve rahmetullah

 

Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 13:39
De Satan is door Allah vervloekt en hij gaat naar de hel.
Maar als hij berouw zou tonen, dan zou hij naar het paradijs gaan.

Sheytaan! Degene zoveel mensen heeft misleid, zoveel heilige Schrift heeft laten corrumperen. Degene die Adam heeft misleid. Degene die persoonlijk is vervloekt door Allah (swt). Wat je ook hebt gedaan, het kan nooit erger zijn dan wat Iblies heeft gedaan, als je spijt hebt en berouw toont neemt Allah (swt) het aan.

Innahoe kaana tauw-waba
Voorwaar, Hij is Berouwaanvaardend
(110:3)


Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 16:14

Dus wat ik hier uit begrijp ....

Als ik het wel zou doen dat ik niet de hel in gaan

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 16:29

Een man vroeg eens aan een �alim of Allah iemand vergeeft die een ander heeft vermoord. Hierop antwoordde de geleerde: �Ja�.

Een andere man die met slechte plannen in zijn hoofd rondliep, hoorde deze uitspraak van de geleerde. Hij ging naar dezelfde geleerde en vroeg of Allah het hem zou vergeven als hij iemand zou vermoorden. De geleerde antwoordde dit keer met: �Nee�.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 16:38

Au die was hard

Ben ik nu degene met de slechte plannen in mijn hoofd

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 16:46

Laat ik het zo zeggen: Als ik je broer of vader was en je zou nu aan mij vragen of je een pincet mocht kopen, dan zou ik tegen je zeggen dat het vanaf nu voor jou haraam is. :P

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 16:48

nou

 

dus het is haraam :(

 

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 17:08

Wat halaal en wat haraam is in onze religie, is al duidelijk gemaakt. Imam shafi�y zei dat alles halaal is, tenzij er een bewijs is dat iets haraam maakt. 

 

Ik heb een vraag voor jou, zuster,

 

Heb je je wenkbrauwen nog niet weggeschoren? Nee?

 

Okay, laat deze zaak rusten en vraag er niet meer over. Wanneer het toch ooit met je gebeurt (wenkbrauwen weggeschoren), zullen we met z�n allen ons best doen je een zo goed mogelijk advies te geven.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 17:14

Nee ik was er mee bezig ...

MAar hoorde dat het niet goed is dat allah swt die mensen vervloekt dus nu laat ik ze staan :(

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 17:25

Slechts een advies: Stel geen vragen over dingen die nog niet zijn gebeurt. ;)

 

Ibn Umar (radiallaho anhuma) zei ooit: �Vraag niet over iets wat nog niet is gebeurt. Ik hoorde Umar de vrager vervloeken, wanneer hij iets vroeg wat nog niet was gebeurd.�

 

Wanneer iemand iets vroeg aan Zaid ibn Thabit (radialaho anho) zei deze, �Is het al gebeurt?� En als ze zeiden �Nee�. Dan zei hij �Laat het tot dat het gebeurt.�

 

Maak je niet druk, we zijn je broeders en zusters en zullen elkaar altijd blijven steunen, insha�Allah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abd al Wadud Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 484
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd al Wadud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 augustus 2005 om 17:47
In eerste instantie geplaatst door Nazow

Dus wat ik hier uit begrijp ....

Als ik het wel zou doen dat ik niet de hel in gaan


Hoe kan je spijt hebben van iets dat je nog gaat doen?
Het leven is kort. Heel kort. En wat we weten is dat de het Paradijs en de Hel eeuwig zijn. Dus ook al zou je 100 jaar moeten lijden op in het Paradijs te komen, doe dat dan. Doe wat God (swt) van jou vraagt! Het is niet slim om speletjes met de fiqh te spelen. Het is een wetgeving en je dient je daar aan te houden. Je behoort het verbodene te verafschuwen. Het vuur te verafschuwen. Niet proberen het te doen. Als je plant iets te doen en daarna berouw te tonen, dan heb je geen berouw. Dat doen huichelaars. Als je werkelijk goed wilt doen, doe je het niet. Zodra je weet dat iets verboden is, moet je er met een boog omheen lopen en niet proberen over de grens te gaan. Als je weet dat het verboden is, ben je verantwoordelijk voor je daden. Wat ga je zeggen tegen Allah (swt) op de Dag des Oordeels als hij jou vraagt over het epileren van de wenkbrauwen? Mode? Je hebt nu nog een keuze. Dit leven is slechts om Allah (swt) te aanbidden. Genieten kan je in het Paradijs, inshallah.

Beslama,

abd al Wadud

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 06:06
Jiyuu!
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 11:34

 echt schande maar toch bedankt ...

kan beter navragen toch ;)

Bedankt

Selamin aleykum

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 11:50
Is geen schande zuster! Wie weet hoeveel andere broeders en zusters je hebt geholpen met je vraag. Insha'Allah krijg jij de zegeningen daarvoor.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 augustus 2005 om 11:51

iNSALLAH...

 

Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 06:48

Nog 1 ding he

op een andere site heb ik gelezen dat onze profeet saw niet wou dat vrouwen hun wenkbrauwen epileerde omdat ze anders de prostitues nadeden...

Hier op zijn die cyber imam dat het wel was toegestaan om je wenkbrauwen te epileren alleen dat je ze niet dun mocht doen ( zoals prostitues deden )

Zit hier een kern van waarheid in weet iemand dat ???

Alvast bedankt

selamin aleykum

 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 07:18
Asalamoe 3alaikoem warahamtoelahi wabarakatoehoe mijn zuster, het epileren is gewoon Haram... Of je ze nou dun of dik epileert...het mag niet mijn zuster....echt niet...Gair inshAllah..
Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 09:51

Assalamoe Alaikoem wa Rahmatoellah.

Ook als je ze helemaal onder de 'wenkbrauw' hebt zitten, wat eigelijk heel lelijk is.
Mag je dat haar wat onder de wenkbrauw zit wel weghalen?
vele zusters zitten met deze vragen, maar weten zich geen raad, omdat elke imaam anders antwoord.

ghair insha Allah

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 09:55

4. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe�ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Moge Allah ons behoeden voor al het kwade en onze intenties zuiver houden! Ameen

FiAmanillah,

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 09:56
Even voor mijn informatie: het staat dus niet in de Koran?
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 13:58
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

4. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe�ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Moge Allah ons behoeden voor al het kwade en onze intenties zuiver houden! Ameen

FiAmanillah,

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh 

Hoe zit het met, met name oudere vrouwen, bij wie je wel eens ziet dat ze een baard en snor krijgen. Mogen ze die wel weghalen? Kan me voorstellen dat een vrouw niet op een man mag lijken.

Nog een ding, tattoeage's mag niet, maar ik zie vrij regelmatig Moslim vrouwen lopen, met hoofddoek etc, maar wel met tattoeages op haar hoofd, bij dr kin bijvoorbeeld, of voorhoofd geloof ik ook wel. Waar dient dat dan voor, en worden die vrouwen niet vervloekt?

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 14:41
In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

4. Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoe�ren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).

Moge Allah ons behoeden voor al het kwade en onze intenties zuiver houden! Ameen

FiAmanillah,

Assalamoe3leikoem wara7matu Allah wa Barakatuh 

Hoe zit het met, met name oudere vrouwen, bij wie je wel eens ziet dat ze een baard en snor krijgen. Mogen ze die wel weghalen? Kan me voorstellen dat een vrouw niet op een man mag lijken.

Nog een ding, tattoeage's mag niet, maar ik zie vrij regelmatig Moslim vrouwen lopen, met hoofddoek etc, maar wel met tattoeages op haar hoofd, bij dr kin bijvoorbeeld, of voorhoofd geloof ik ook wel. Waar dient dat dan voor, en worden die vrouwen niet vervloekt?

nee die zijn niet vervloekt dat deden ze uit onwtendheid

dat is iets anders dan  als je weet dat het haram (verboden)is  en je doet het toch.

die vrouwen hebben nu spijt   velle halen het  ook weg .allah vegeeft alles wat iemand  in het verleden heeft gedaan  als die maar berouw toont  .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 16:36
Okay ik begrjp je, maar waar komt dat vandaan dan, die tattoeages bij die vrouwen. En hoezo onwetend? Het zijn vaak vrouwen die wat ouder zijn, wisten ze toen nog niet hoe het hoorde dan? Kan me niet voorstellen.
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2005 om 16:39
En hoe zit het dan met die snorren en die paar baardharen? want eerlijk is eerlijk, dat hebben vrouwen soms. En hete is niet mooi. Is het weghalen van snor/baard bij vrouwen wel toegestaan,dat is mijn vraag.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.