Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Een schreeuw om hulp voor Afrika!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Een schreeuw om hulp voor Afrika!
    Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:32

Salaam aleikum

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is het heel erg in Afrika momenteel met de hongersnood en ik wou dat ik iets kon doen geld sturen of eten ofdat we samen geld inzamelen en via een betrouwbare stichting het geld goed terecht komt als alle leden bv 5 euro betalen of zelfs is het maar 1 euro is het toch al snel een mooi bedrag.......

We vergeten het soms maar we hebben het hier zo goed mashaAllah elhamdullilah

Je staat daar in de kou,

Zonder gegeten te hebben

De rijke landen en de rijke mensen lijken jou te zijn vergeten,

Je staat daar met een zwaar ondervoed kind op de arm.

De botten van dat kindje kan ik duidelijk zien,

Het huilen is haar teveel geworden en ze is moe geworden misschien?

Je staat daar met 1.000.000.000.000 anderen die niets hebben!

Die honger hebben!!!

De kinderen huilen.....

Geen plek voor jullie om te schuilen.

Sommige zijn zwak ze lopen niet.

Nergends iets te eten die beelden over jullie doet mijn zon verdriet.

Hoe kunnen we jullie vergeten?

We hebben in overvloed.

Waar o waar is onze moed.

Hoe kunnen we anderen honger laten lijden?

Hoe kunnen we anderen zo tegen de dood aan laten strijden?

Telkends sterft er een kind,Omdat de ouder niets te eten vond,

En wij eten hier eten hier ons rond.

We moeten deze mensen te eten geven,

Schamen wij ons niet?dat we zo in luxe leven?

Een huis een kast vol kleren en een kast vol eten,

Zijn wij hun vergeten?

Waar o waar blijft het geld voor hun?

Velen zijn tot op de bot toe dun,

En jullie regering,

Ik zeg jullie 1 ding!

Als jullie niet helpen hebben jullie geen hart,

En ik hoop dat de hulpverlening voor de armen snel word opgestart!

Mijn tranen vallen  voor hun die honger lijden,

Mag Allah jullie van deze pijn en ellende snel bevrijden,

En voor al onze broeders en zusters die zo lijden een plaats in El-Jenna bereiden(amin)

Wa Aleikum Salaam Waragmatoela Wabarakatoe

 

 

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:38
het is tijd voor andere wereldleiders... die wel aan de mensheid denken en die wel om anderen geven... ik wordt kotsmisselijk van ze
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:49
salaam aleikum we kunnen proberen de regering om ver te werpen maar ja zal moeilijk gaan he met zijn tweeen ghair inshaAllah
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 15:59
Ukht, ik zal je een duah sturen, jij en ik gaan die samen doen vanavond, inshaAllah. En wie weet. als Allah het wilt, zien we binnen een week resultaat. ik stuur hem vanavond nog op inshaAllah.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 augustus 2005 om 21:07
Ameen!

Voor de heren en dames van de AIVD: duah is een schietgebedje.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 03:24
salaam alweikum hahaha jiyuu toch ben je bang  dan voor de aivd ?
Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 03:24
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Ameen!

Voor de heren en dames van de AIVD: duah is een schietgebedje.


Zouden ze meelezen? Hun tolken schijnen niet al te best te zijn btw dus dan is deze aanvulling wel goed. Ook voor mij trouwens...
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 05:56
Weet je wat het is? Het is doodzonde om zelfs maar 1 dag op het politiebureau te zitten en dan ook nog voor niks. Ik heb nog zoveel dat ik wil doen in dit leven, vastzitten om dit soort nonsens hoort daar niet bij. Iedereen weet hoe paranoia de politici van deze tijd zijn, dus die extra vermelding dat het om een onschuldig schietgebedje gaat is denk ik niet overbodig. In Jordanie en Saudi bijvoorbeeld, zitten grote geleerden hiervoor nog steeds vast!!! Enkel om een schietgebedje!!! Niets is meer te gek in deze tijd.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
broeder01 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 245
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote broeder01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2005 om 06:38

salam,

helemaal mee eens broeder jiyuu en het licht, ik wil jullie altijd helpen, wij zijn tenslotte broeders, Inschallah zullen we slagen in het slagen ameen.. Zou je me die dua ook kunnen sturen als je het wilt broeder,

salam broeders en zusters

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 03:23

Bismillahi Rahmani Rahim
As-salamu alaykum


Mijn duahs worden verhoord en nu moet ik dezelfde duah blijven maken. De Profeet stopte ook niet met zijn duahs, ook niet nadat hij al de bevestiging kreeg dat ze al verhoord zouden worden en de overwinning aan zijn zijde was. Jullie �Ameen!� is welkom in dit topic. Inshallah zullen de incompetente machthebbers snel worden vervangen door meer daadkrachtige leiders die wel het beste voor hebben met de wereldbevolking. En niet alleen uit zijn op meer macht, rijkdom of olie.

Broeder01: De duahs die ik maak, komen uit de Quran. Te veel om hier op teschrijven. Jazakallah khair. Iedereen die "ameen" heeft gezegd, heb ik meegenomen in de duah.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 04:46

Bedenk goed wat je met je laatste Rolo doet!

Verkwist niet zomaar je eten en gooi niets weg. Deze foto won de Pulitzerprijs 1994 en de fotograaf Kevin Carter verliet meteen na het schieten van deze foto het land. Drie maanden na het nemen van de foto pleegde hij  zelfmoord.

Niemand weet wat er daarna gebeurde met de aasgier en het kindje op de foto. Het kindje op de foto bleek te kruipen naar een UN voedselkamp een kilometer verderop.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2005 om 07:47

Amien, amien, amien!!!!

Wat een afschuwelijke foto, het gebeurt niet vaak maar ik krijg tranen in mijn ogen. Oh wat vreselijk. Oh wat hoop ik dat dat kind en alle gestorven kinderen de genade van Allah subahan wa t'ala mogen ontvangen. Het is zo vreselijk, omdat het gebeurt door de schuld van mensen.

Er is voedsel, water en andere elementaire levensbehoeften genoeg om de hele wereld te kunnen voorzien, ware het niet dat de ene groep zich een indigestie vreet en de andere groep van honger omkomt. En dit wordt kunstmatig in stand gehouden door de eerste groep. Hoe makkelijk is het om meer te willen, en hoe moeilijk om een stap terug te doen.

Machtswellust, egoisme, gulzigheid... God vergeef me.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2005 om 11:45
Ooh Allah vergeef ons!
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2005 om 13:14

Hoe triest ook, maar de realiteit is ietwat genuanceerder. Door de wereldleiders te vervangen los je deze problemen in ieder geval niet op.

Ik stel mezelf meestal de vraag hoe ik, binnen mijn kleine wereld, mijn beperkte macht en mogelijkheden, iets kan doen.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2005 om 14:10
pietjepuk bescherm nou niet altijd iedereen waar wij(moslims) kritiiek ophebben je weet zlef ook dat de wereldleiders er niks van bakken
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2005 om 16:39

Salaam Aleikum

Eigenlijk is het best mogelijk mocht er iemand rijbewijs een grote bus kopen en niet snel bederfend eten en drinken in doen en dan bismillah naar het ramp gebied toe,ik heb zelf geen rijbewijs,ik heb zelf de verantwoording voor drie meisjes elhamdullilah,zijn dat goede excuses?komen wij hier verder mee als we niet helpen en slechts blijven kijken? via tv en andere media hoe hun doodgaan van de honger?stgeferAllah waarom zijn we zo zwak?????????

waarom helpen we niet de anderen? die in orlog leven waarom kijken we toe?waarom voegen we ons niet samen en niet woorden maar daden?

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2005 om 04:18
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Hoe triest ook, maar de realiteit is ietwat genuanceerder. Door de wereldleiders te vervangen los je deze problemen in ieder geval niet op.

Ik stel mezelf meestal de vraag hoe ik, binnen mijn kleine wereld, mijn beperkte macht en mogelijkheden, iets kan doen.

De realiliteit is, dat er een relatief kleine groep mensen is die het leven van een grote groep onmogelijk maakt, letterlijk. Niet alleen blanke westerlingen, ook veel (de meeste?) afrikaanse machthebbers zijn zo corrupt als wat. Dat is schijnbaar wat macht met je doet. Ene lord Acton zei ooit: "power corrupts, absolute power corrupts absolutely". Volgens mij had hij gelijk.

Zomaar een wisseling van de wacht van "wereldleiders" zal dan ook niet veel uitmaken, we moeten er integere en eerlijke voor terugkrijgen. Dat is niet zo gemakkelijk, want power corrupts. En daarvoor bidden we; voor eerlijkheid, integriteit, oprechtheid.

Je hebt gelijk dat je in je eigen kleine wereld ook verantwoordelijk bent voor wat er in de grote buitenwereld gebeurt. En dat je daar ook fundamentele veranderingen moet aanbrengen, wil je dat de hele wereld verandert. Een beter millieu begint immers bij jezelf, nietwaar? Dus je kunt zelf al beginnen met "eerlijke" produkten te gebruiken in je dagelijks leven, zoals biologisch (eko) geteelde voeding e.d, fair trade producten etc. Je kunt kijken uit welke landen producten afkomstig zijn, en hoe de verhouding lokale economie-WTO ligt, en daar je keuze van af laten hangen.

Je kunt boycotten, petities tekenen, demonstreren, je stem laten horen, burgelijke ongehoorzaamheid plegen en... je kunt daarbij bidden. Want al die kleinschalige initiatieven ten spijt, als de top zo verrot blijft als nu het geval is, dan zullen er nog heel wat foto's geschoten kunnen worden zoals die broeder Jiyuu hier geplaatst heeft.

Maar alleen een wisseling van de wacht onder wereldleiders helpt niet, als we zelf, gewoon jij en ik, niet onze levenswijze aanpassen aan onze dromen en idealen. Ik ben gelukkig daar een leidraad bij gevonden te hebben, die me keer op keer weer kracht geeft door te gaan, me inspireert en zelfs troost biedt als ik het even allemaal niet meer weet. Dat is de koran, en door de koran de overgave aan God, de islam. Zelfs als ik er even helemaal niets meer van snap, want ik ben ook maar gewoon een mens zoals alle anderen. En al geloof ik in religeuze tolerantie, ik geloof ook dat de werkelijke "verlossing" van de mensheid ligt in de overgave aan God, de islam. En daarom bid ik en zou ik hypocriet zijn als ik dat niet zou doen.

Wassalam,

Amier.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2005 om 04:53

In eerste instantie geplaatst door Murat

pietjepuk bescherm nou niet altijd iedereen waar wij(moslims) kritiiek ophebben je weet zlef ook dat de wereldleiders er niks van bakken

Ik bescherm niet iedereen waar jullie (je spreekt namens alle moslims????) kritiek op hebben.

Ik klaag slechts de mensheid aan in haar onbescheidenheid.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2005 om 04:56

Beste Amier,

Een goed, heel goed stuk. Helemaal mee eens.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2005 om 19:00
Laatste kans: voor je ameen ameen ameen in mijn dua's voor de overgang van poitieke wereldgezag en politieke wereldmacht in handen van beter geschikte leiders met een puur hart voor armen, hongerigen, onderdrukten en zwakkeren in de wereld.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 01:27
Voor diegenen die ook wat geld willen/kunnen storten, Kijk op de site van Islamic Relief!
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 03:37

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe,

Laatste kans: voor je ameen ameen ameen in mijn dua's voor de overgang van poitieke wereldgezag en politieke wereldmacht in handen van beter geschikte leiders met een puur hart voor armen, hongerigen, onderdrukten en zwakkeren in de wereld.

Amien !!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.