Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ik wil heel graag een hoofddoek dragen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
babyrose Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote babyrose Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ik wil heel graag een hoofddoek dragen
    Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 11:26

Assalaam Walaikoem Broeders en zusters,

Hierbij stel ik me voor, ben pas nieuw, en vind dit een hele leuke forum, ik zelf ben een getrouwde vrouw van 23 en heb een zoontje van 2.
IK vind deze forum leuk omdat er hier meer broeders en zusters zijn die mij kunnen steunen om elkaar meer in de islam te verdiepen, zoals ik dat heel erg graag wil, Ik zou heel graag inshallah een hoofddoek willen dragen.
Gelukkig zijn mn ouders ook moslims en mn schoonouders, maar ik zal een van de eersten zijn met een hoofddoek, nou er zijn er wel een paar maar wat verre families, maar mn ouders en schoonouders en eromheen zijn er niet op tegen, (gelukkig) Moge Allah de mensen helpen bij wie het wel een probleem is. Maar ik heb ook wel mensen in de familie die als ik het ga doen, raar zullen opkijken, maar inshallah zal Allah mij hierbij beschermen. Je weet andere mensen zullen praten, maar dan denk ik, ik moet me verantwoorden op de dag des oordeels, en niet zij voor mij!

Ik hoop Inshallah meer met jullie over interesante onderwerpen te kunnen praten.

Walaikoem salaam,

 

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2005 om 12:17

Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe mijn lieve zuster!!

Jammer dat zovelen in je familie geen hijab dragen...Maar met de wil van Allah swt gaat het jou wel lukken inshAllah!! Je moet het echt willen..

Het maakt niet uit wat andere mensen over jou gaan denken, je moet je meer druk gaan maken over wat Allah swt over je gaat denken...Al zullen ze raar reageren, laat ze maar, Allah swt weet het het beste...Een hijab dragen, das echt geweldig..mashAllah...je moet het dragen om te weten wat ik bedoel... 

Maar, inshAllah komt die dag nog wel...

En als je vragen hebt enzo, kun je die natuurlijk alltijddd stellen...inshAllah zullen wij onze best doen om die te beantwoorden...

Wa salamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe, je zuster in de Islam, Samira.

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
babyrose Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote babyrose Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 13:58

Assalaam Walaikoem Broeders en zusters,

Dank u wel lieve zuster voor uw reactie, en mijn excuses voor deze late bericht. Ik ben ondertussen al begonnen met een hoofddoek te dragen, want ik kon het niet meer aan zonder, omdat ik zo een erge schuld gevoel kreeg tegenover ALLAH SOEBHAN-ALLAH, en ik moet zeggen dat ik me zo goed voel zelfs in de afgelopen weken toen het erg warm weer was, had ik het niet eens zo warm, ik voelde me anders, een prachtig gevoel, ik denk nu steeds waarom ben ik niet eerder begonnen, ALLAH SOEBHAN-ALLAH is zo liefdevol< barmhartige en verheerlijkt zij ALLAH SOEBAN-ALLAH.

Moge ALLAH SOEBHAN -ALLAH ons allemaal leiden op het goede pad, Insha-allah...

Walaikoem assalaam......


 

 

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2005 om 16:25

Aleikoem salaam wa ra7matu Allah wa Barakatuh oegtie,

Mascha Allah! Moge Allah het van je accepteren zuster en je sterk en standvastig maken Allahoema Ameen!

Wie weet geef jij hierdoor juist het goede voorbeeld tegenover jouw familie en zullen er inscha Allah meer volgen die de stap nemen om de hijaab te gaan dragen.. bi ith nillah- Al Gayr Inscha Allah.

FiAmanillah,

wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allah wa Barakatuh

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 05:55

Wa3alaikom Essalaam Warahmatoe Allah Wabarakatoeh,

Goed van je dat je toch de stap hebt gezet om hem te gaan dragen. En ja, Idd.. Ik denk dat iedereen wel die gevoelens een beetje herkent..Doet idd echt goed, En je gaat je afvragen waarom je er eerder zo  moeilijk over hebt gedaan. Komt me bekend voor ; ). Als het zo warm is, Merk je er echt nix van. Voordat ik hem droeg, Had ik wel eens vaker dat ik dacht, Nou nou, Poehpoeh, Als ik dan ook nog eens een hoofddoek ga dragen...Maar juist door die hoofddoek blijft de warmte buiten heb ik ervaren. En je krijgt geen Hoofdpijn van de Zon ; ). Moge Allah Soebhaanahoe Wata3aala je overal bij helpen, Ameen

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2005 om 11:25

MashAllah sis....en geeft niet hoor van de late reactie, Gair inshAllah...:)

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
Raih�n Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Raih�n Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2005 om 09:35

Assalaam aleikum wrb

Ik heb echt respect voor iedereen die uit zichzelf een hoofddoek gaat dragen. Kan ook heel goed begrijpen dat men zegt dat je er toe moet zijn, omdat het in de directe omgeving best een impact kan zijn en mensen niet begrijpen waarom je nu ineens een hoofddoek gaat dragen.

 

NIETS van aantrekken, het zal je sterker maken.

salaam

Raih�n

Terug naar boven
babyrose Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote babyrose Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 11:12

Salaam Wa alaikoem Wr Wb Broeders en zusters,

Mijn excuses voor de late reactie,Ik heb het erg druk gehad met mijn gezin, ik hoop dat het insha ALLAH allemaal goed met jullie gaat, en moge ALLAH jullie allemaal leiden en beschermen en ons de tijd geven om goede daden te verrichten en moge ALLAH de verhevene ons gebeden verhoren, aamien.
Met mij, Alhamdolillah, voel me goed, Dagelijks versterk ik mijn imaaN, en als de tijd van het gebed komt  en ik me haast om op tijd het gebed te verrichten richt ik mij naar de qiblah en concentreer ik mij op het gebed die ik zal verrichten< en zodra ik me goed concentreer en wetend dat ik voor ALLAH de liefdevolle Alwetende, sta, dan beginnen de tranen te komen en rollen over mn gezicht, tranen uit liefde voor de barmhartige, de genadevolle ALLAH......
Mijn hart begint te verlangen naar het gaan, om dichterbij de Almachtige te komen, EN verricht ik mijn roekoe, en daarnaa de soedjoed en traneN stoppen maar niet, het zijn tranen van vreugde en tranen van vrees. tranen van berouw.
Mijn liefde voor ALLAH geprezen zij HIJ, wordt elke dag meer en meer.....
ALLAH mijn liefdevolle ALLAH heeft altijd de deuren open om vergiffenis, en kijk naar ons naar de mens....... ALLAH SUBHANALLAH is zo rechtvaardig en zo bamhartig dat hij altijd naar ons luistert en bij het tonen van echt berouw dan vergeeft hij ons, dus de zonden worden vergeven, SUBHANALLAH!!!!!
Moge ALLAH de heer en de schepper van alles ons leiden......en ons beschermen van de vervloekte duivel...... aamien

Salaam wa alaikoem wr wb....


Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 november 2005 om 14:51

allahoakbar   maschallah zuster  ik vind het een mooie bricht  ga zo

door  en doe do3a voor mij  in jou sujuud .

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
babyrose Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote babyrose Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2005 om 12:39

Salaam Wa alaikoem Wr Wb

Dank u wel broeder. Insha ALLAH moge ALLAH de verhene onze gebeden verhoren , het aanvaarden en het accepteren, en ons leiden, zodat we ons steeds meer verdiepen in de islam en onze imaan versterken, want voorwaar de dood kan ons elk moment tegmoet komen.
aamien.

Salaam Wa alaikoem Wr Wb.........


Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 december 2005 om 13:32

Asalaam Aleikum,

Dit zijn nou berichten waar ik echt vrolijk van wordt....InsaALLAH zullen meerdere familieleden of kennisen jouw voorbeeld volgen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
zuster soraya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote zuster soraya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2006 om 13:28
Asalamoe 3alaikoem warahmatoelahi wabarakatoehoe mijn lieve zuster!!
ik ben ook pas nieuw in deze forum het trekt mij aan en ik wil zelf heel graag mezelf in de islaam indiepen isnhalla met de bescherming van god lukt het mij ook ik ben 15 jr oud wordt 16.
ik wil zelf ook een hoofdoek dragen, ik vindt het heel erg knap dat je dat ik heb daar enorm een respecht voor.

moge allah jullie beschermen.

Asalamu aleykum.
Terug naar boven
sister Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 87
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sister Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2006 om 15:32
salaamoe3alikoem warahmatoelahi wabarakathoe ja oekhtie ,

mascha'llah mascha�llah ,, vind echt macha�llah van je echt waar!!! die familie van je zal alles pas later beseffen !! ik weet prcies wat je bedoeld echt waar dat soort familie leden enz , je draagtnu hoofddoek en je eertse reactie was zeker van , als ze me nu zien met hoofddoek zullen ze wel denken ZE3MA;''
gaat je goed inscha�lalh !! moge allah swt je vergeven voor al je zondes , je belonen , je hatje vervullen , met imaan ,goesoe3 , nour , etc etc amien inscha�llah

wasalaamoe3alikoem warahmatoellahi ja oekhtie
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2006 om 16:45

assalaamoa3alaikoem warahmatoellah wabarakatoeh

mijn hart stroomt over van vreugde en liefde als ik jullie berichtjes lees,moge Allahswt ons doen slagen zowel in deze wereld als in het hiernamaals inchaallah,en moge hij onze harten vullen met al-imaan! amien inchaallah!

assalaamoe3alaikoem warahmatoellah wabarakatoeh

Terug naar boven
Imani Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imani Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 14:35

sallaam wahalaykoum

dit is mn eerste keer dat ik een forum bezoek heb me dus ineens geregistreerd. ik moet zeggen dat het echt ineressant is. ik vind het fijn hoe jullie met elkaar communiceren en hoe jullie elkaar de juiste weg wijzen.

om niet totaal onbekend te blijven zal ik me ff voorstellen

ben iman, 20, studente van antwerpen.

ik heb gelezen over babyrose haar verhaal en vind het echt heel mooi. ik kreeg echt tranen toen ik las hoe ze zichzelf verdiepte in de islam en hoe een nog gelukkigere persoon ze ervan werd.

ik wens insha Allah dat ik zelf en anderen zich ook in die positie zullen bevinden, ik doe mn best om als een goede moslima door het leven te gaan. ik draag nog geen hoofddoek, maar daar wil ik echt met heel mn hart snel verandering in brengen. ik wil niet zomaar hoofddoek dragen, er komt veel met zich bijkijken. dagelijks probeer ik mezelf te verbeteren in de honderden zondes die ik bega zonder besef. ik ben geen slecht mens, maar vaak betrap ik mezelf mensen verkeerd behandelen, dan heb ik het over vooroordelen, roddelen etc...

op dat vlak ben ik nu heel voorzichtig, ik accepteer mensen hoe ze zijn, ik hou van ze op alle vlakken en probeer alles om ze een stapje verder te helpen.

ik hoop dat ik jullie niet verveel met mijn verhaal, maar mn hartje is vol en ik hoop dat dit de juiste plekje is om over van alles en nog wa gedachtes uit te wisselen.

thallaw fraskoum al7bayeb wa3alaykoum asallaam

Imani

 

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2006 om 18:11

Asalaam Aleikum zuster Imani,

Welkom op het forum en InsaALLAH zullen vele broeders en zusters hier op het forum van jou kunnen leren en jij van de broeders en zusters hier op het forum InsaALLAH. Moge ALLAH SWT ons sterk maken en onze zonden vergeven.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Imani Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imani Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 februari 2006 om 10:33

 

shoukran oe layer7amwaldik Rahil Amin,

ik moet het nog gewend geraken om hier af en toe is binnen te springen, maar ik dank je zeer voor je reactie.

wat zijn de uren hier wanneer dat de meeste hier online zijn? of zijn er geen?

sallaam wahalaykoum

Imani

 

I can carry a burden of pain, but without Allah I'll go insane.
His love is Innocent and Pure something you have never seen before.
Terug naar boven
hanan_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hanan_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 mei 2006 om 07:18

salam moea3alikoem zuster

Ik heb net als u ook zo een tijd gehad.Niemand droeg het en ik schaamde me om het te dragen,mijn zus droeg hem destijds ook niet,en ik dacht altijd straks lachen mensen mij nog uit..maar hamdioulilah..ik kon een keer niet slapen het was rond half2 als ik het goed heb iederen sliep en ik was dus in mijn eentje wakker ,en ik dacht maar wat moet ik doen....dus ging ik hooofdoeken pakken en ging ik naar de badkamer en ging ik het proberen .....en toen dacht ik van he zo erg is het ok weer niet. Dus ik zweerde het dat ik het de volgnde dag zou dragen(ik weet als ik iets zweer dat ik het moet nakomen vandaar dat ik wallah heb gzegd),mohiem hamdioulilah sinds die dag draag ik het....zuster ik voelde mij sinds die dag juist beter,mensen hebben juist meer respect voor je,en dat is niet eens de belangrijkste wat mensen denken of zeggen.Ik weet dat ALLAh swt tevreden over me is dat ik die stap heb genomen....en hamdioulilah hijab heeft vekle voordelen.

Ik hoop insallah dat je dat ene stap gaat nemen...en meid als je je hijab eenmaal draagt dan denk je van he ...is hijab dragen zo moelijk...

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 juni 2006 om 04:16
Het dragen van hoofddoek (hijab) en sluier (nikaab)
Het moslima�s toestaan of verbieden om een hoofddoek of sluier te dragen is momenteel een zaak die hoog op de politieke agenda staat. Daarbij worden overheden voor de dringende keuze gesteld te kiezen tussen twee grondrechten van de moderne staat: de vrijheid van godsdienst en de scheiding van kerk en staat. Hierbij staat natuurlijk de vraag centraal of het dragen van een hijab of nikaab inderdaad een religieuze handeling is of een persoonlijke voorkeur van de draagster die gerespecteerd moet worden. De Koran zegt hierover in Soera 24:

30. Zeg tot de gelovige mannen dat zij hun ogen neergeslagen houden en dat zij hun passies beheersen. Dat is reiner voor hen. Voorzeker, Allah is wel op de hoogte van hetgeen zij doen.
31. En zeg tot de gelovige vrouwen dat zij ook haar ogen neergeslagen houden en hun passies beheersen, en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn, en dat zij haar hoofddoeken over haar boezem laten hangen, en dat zij haar schoonheid niet tonen behalve aan haar echtgenoot of haar vader of de vader van haar echtgenoot, of haar zonen of de zonen van haar echtgenoot, of haar broeders, of de zonen van haar broeders, of de zonen van haar zusters of haar vrouwen, of haar slaven, of zulke mannelijke bedienden die geen geslachtsdrang hebben, of de jonge kinderen die van de naaktheid van een vrouw niets afweten.

Het dragen van een hoofddoek is veel meer dan een persoonlijke voorkeur van de vrouw, die zich erdoor beschermd weet tegen de begerige blikken van mannen. Het is het symbool bij uitstek van de ongelijkheid der geslachten en de onderdrukking van de vrouw bij de islam. Het is dan ook geen wonder dat bij elke omwenteling, zoals in 1926 in Turkije of recent in Afghanistan, vrouwen de gehate hoofddoek en sluier afwerpen en jubelen over hun nieuwverworven vrijheid en het herstel van hun waardigheid als mens.

Dr. Raddatz maakt duidelijk (Radio Berlijn, 16-7-2003) dat het dragen van een hoofddoek in Westerse landen de moslima niet zozeer afschermt van de begeerten van mannen, maar haar veeleer afschermt van het geldende rechtssysteem. Het dragen van hijab en nikaad stelt de moslima metterdaad onder het rechtstelsel van de sjaria en het toenemend aantal gesluierde vrouwen is � evenals het bouwen van moskee�n, de roep van de minaret, islamonderricht en ritueel slachten � een duidelijk teken van de islamisering van een samenleving. Wanneer Westerse instellingen en overheden het hiermee al moeilijk hebben, hoeveel te meer geldt dit dan wel niet voor de elke moslima als individu. Zij staan van twee kanten onder druk: in de priv�-sfeer door man en familie en in het openbaar door moskee. Daar worden de uitspraken van Mohammed in de hadieth en de gecodeerde leefregels van de sjaria haar als �fatsoensregels� voorgehouden, namelijk door zich altijd gedeisd te houden om niet als �Westerse hoer� aangemerkt te worden.

Wanneer moslima�s dus in een Westers land openlijk hun hoofddoek en sluier dragen, komt dit neer op een luide prediking. Het is een proclamatie van geleidelijke islamisering die duidelijk maakt dat de veelgeroemde scheiding van kerk en staat op haar einde loopt. Op die manier spelen de moslima�s een grote rol in een proces waarbij de sjaria op steeds meer deelgebieden van de samenleving van toepassing wordt verklaard.
Dat geldt ook voor de straffen voor iedereen die het waagt om zich hieraan te onttrekken. Dreigementen van alleen-blijven (een grote schande) omdat geen enkele moslimjongen zo�n hoerig meisje wenst. Of lijfelijke straffen voor hen die zich willen onttrekken aan de geboden van �de man� (vader, broers en echtgenoot), bijvoorbeeld door weg te lopen. Zulke straffen kunnen vari�ren van lichamelijke verwondingen tot doodslag, want herstel van de familie-eer gaat boven alles.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 12:21

ik draag zelf hoofdoek een deel van de familie gelooft niet in me dat ik een hoofdoek kan dragen.Ze zeggen tegen mij dat hoofdoek geen spelletje is (vind ik ook) en dat ik het tog weer uit ga doen.en de andere deel zegt weer dat hoofdoek moet kun je niet pech gewoon aandoen.ik weet dat allah mij gaat helpen.

Gair inshallaah mijn zusters en broeders.

Terug naar boven
hanan_moslima Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 mei 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote hanan_moslima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 05:05

salam moealikoem

Ik was subhanALLAH naar een lezing geweest afelopen vrijdag....En daar gaf onze khalil el moumni een hadith.Hij had het onder andere ook over hijab.....Hij zei o vrouwen draag hijab het is fard.En het mooiste wat ik vond is toen hij....als we dood gaan e onze hijab hebben gedragen en onze verplichtingen hebben gedaan mogen wij vrouwen kiezen tussen acht deuren in de hemel......kijk massallah.   

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 juni 2006 om 06:17

 assalaamo3alaikom wa rahmatollah wa barakatoh  hanan_moslima

mashallah mogen wij inschallah tot die vrouwen behoren .  

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Fatima2000 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fatima2000 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2007 om 05:10

Ma cha ollah wat goed van je dat je erover kan praten babyrose.

Maar ik kan je ��n goede tip geven je word bepoeft door allah swt je moet standvastig zijn in je besluit. Je moet stand vastigheid zoeken in veel lezen van de koraan en hatith. Ik wil je hier niet bang maken maar ik spreek uit ervaring. Ik draag ook een hoofddoek en ik heb alhamdoelilah meerdere familieleden die dat ook hoofddoek dragen. Als nog hebben ze comentaar. gewoon niks van aantrekken.

alaikom as salaam warah matoh lahhi wa ba ra katoh

 

 

 

Terug naar boven
moslima 4 ever Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 4 ever Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 mei 2007 om 10:22
asalamoealaikom mijn beste zuster als ik jouw was zal ik me er gewoon niks van aantrekken hoor
maar tog wel jammer en machaallah

Moge allah je besgermen amien
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.074 seconden.