Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Christelijke sites

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
mashallah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: United Kingdom
Online status: Offline
Berichten: 13
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mashallah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Christelijke sites
    Geplaatst op: 07 november 2003 om 14:46

salaam alaiokom ik bezoek vaak christelijke sites zoals geloven.net een aanrader makkelijk in te loggen ik heb vaak discussies daar en maak nieuwe berichten ik vertel ze veel maar kan wel wat hulp gebruiken wie van mijn broeders of zusters kan me hierbij helpen want ik vind het eblangrijk dat ook de christenen wat moeten weten over de islam en geloof me ze weten haast nix ik word overdonderd met vragen maar als ik wat hulp zou krijgen zou het inshallah naar het goede leiden en ook voor hen.

Voorbeeld: vele weten haast nix over de drie eenheid terwijl ze zelf christelijk zijn.wie o wie kan em helpen?

de site die ik altijd bezoek is : www.geloven.net.

salaam alaiokom

Terug naar boven
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ICHTUS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 15:11
Is iemand geboren uit een Moslim een Moslim? is iemand die de Koran niet kent een Moslim? Is iemand een Moslim als hij zich zelf Moslim noemt en Mohammed niet als profeet erkent?

Is dan iemand geboren uit een Christen een Christen? Iemand die de bijbel niet kent een Christen? Iemand die zichzelf Christen noemt een Christen als hij Jezus niet als Heiland erkent?
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 17:11

 

Salaam 3alaikoum,

Ik heb geloven.net bezocht. En mashallah je hebt helemaal gelijk. Er zijn dringend mensen nodig die de leden op die site moeten kunnen informeren over de islam. Nu worden er veel zaken gezegd over de islam zonder dat er een paar moslims op de forum zijn die de echte waarheid kennen en die ook het ook kunnen overbrengen.

Dit is een oproep naar iedereen, wij als moslims moeten ons niet alleen maar bezig houden met islaamsites, maar juist ook op die site die andere geloven verkondigen. Daar hebben ze ons ook nodig om evenwichtig te kunnen discussieren.

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 november 2003 om 21:46

 

Asalaam 3alaikom  Warahmatoellah Wabarkatoehoe,

Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik ga Incha'Allah ook die site bezoeken, en ik zal me er aanmelden..en misverstanden proberen te verhelpen Incha'Allah!!

Anders hebben ze verkeerde gedachtes over de Islam, en niemand die er is om er wat van te kunnen zeggen met bewijs!!

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
miriam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote miriam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 december 2003 om 21:51

Hallo allemaal,

leuk om deze 'discussie' te volgen, want ik doe het precies andersom: ik ben christen en lees sinds kort regelmatig in jullie forum om me wat te verdiepen in moslim-geloof. Tegelijk kan ik het uiteraard niet nalaten met jullie wat van mijn geloof (er is geen andere Naam dan de Naam van Jezus waardoor je zalig kunt worden) te delen. Maar laat je maar horen op geloven.net e.d.. Ik ga er ook niet van uit dat iedereen daar heldere, goede en juiste antwoorden of reacties geeft, dat is bij jullie precies zo: moet je nu wel of niet hijaab dragen, hoe zit het met de salaat etc etc.Ik ken in onze familie de discussie over wel of niet perse een rok aan, wel of niet 2 keer naar de kerk op zondag, wel of niet.etc.etc... Maar daar gaat het niet om, denk ik. Elke cultuur en elke tijd heeft zijn eigen interpretatie (ik ben nogal geschrokken van sommige hadieths, zoals jullie misschien zullen schrikken van hoe Augustinus (van atheist christen geworden)dacht over vrouwen destijds (rond het jaar 400) ) Ik zelf weet ook niet alles, maar in mijn praten met mijn hemelse Vader (=bidden)kom ik er bijna altijd uit. Ik kom helaas niet overal uit; dat leg ik dan ook terug in de handen van mijn hemelse Vader. Daarom zie ik uit naar het moment dat ik naar de hemel mag: dan zal ik het begrijpen. Ik kan nu niet in Zijn agenda kijken, zeg maar, maar straks wordt alles helder.

Ik las van iemand op het forum "ik zal mijn handen vol hebben aan mijzelf op de dag des oordeels". Hoe zou diegene dat bedoelt hebben?(heb niet gereageerd, dan blijf ik bezig en ik ga zo even naar m'n gezin) lijkt me wel erg angstig als je nu nog niet weet hoe het straks zal zijn. Ik mag nu al weten dat God mij dan RECHTVAARDIG zal verklaren, omdat ik mag schuilen achter het bloed van Christus d.w.z. ik geloof dat Jezus voor mij gestorven is, dus in dat geloof ben ik vrij van zonden, heilig voor God. Dat kan niet? Nee, dat dacht ik eerst ook, maar daarom is het ook een wonder dat ik wel van de daken zou willen schreeeuwen!!! Bij deze: IK BEN GERED, JEZUS WACHT OOK OP JOU .Bid tot Hem en zeg: Jezus,laat mij de waarheid zien en maak mij vrij. Ik bid met je mee.

Je ziet, als je vragen hebt of opmerkingen over het christen-zijn, mag je bij me aankloppen. Na de vakantie krijg ik het weer heel druk maar probeer af en toe hier langs te komen

Shalom.

Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 17:09

In eerste instantie geplaatst door ICHTUS

Is iemand geboren uit een Moslim een Moslim? is iemand die de Koran niet kent een Moslim? Is iemand een Moslim als hij zich zelf Moslim noemt en Mohammed niet als profeet erkent?

Is dan iemand geboren uit een Christen een Christen? Iemand die de bijbel niet kent een Christen? Iemand die zichzelf Christen noemt een Christen als hij Jezus niet als Heiland erkent?

Hallo,

Een christen is volgens mij iemand die gelooft dat Jesus de zoon van God is en dat hij voor hem aan het Kruis is gestorven om zijn/haar zonden opzich tenemen enz.
Hij is denk ik niet bij geboorte al een een christen,pas nadat hij/zij gedoopt is.
Zo heb ik het begrepen,teminste.

Ik ben nog nieuw in de islam (van katholieke komaf ) dus ik weet nog niet zoveel.Maar een pas geboren kind wordt iets ingefluistert in de hoop dat het tot 
God gaat bidden, ik neem aan dat het daarmee een muslim geworden is.

Zover ik het nu begrijp is de definitie van een muslim iemand
die erkent dat er maar 1 ware God is en Mohammed (vzmh) zijn profeet is.
Hij/zij aanbid alleen God en niets anders,en gelooft in de Dag des Oordeels.
Hij/zij erkent ook dat de Qor'aan van God komt.
Ik hoop dat ik niets vergeten ben.

Maar waar het islam echt omgaat is liefde en respect voor je medemensen.
En dan niet alleen in woorden maar in daden.Vandaar mijn overstap naar de islam.  

salaam,

polymorph

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 17:19
In eerste instantie geplaatst door harith2

salaam'aleikum

o Allah vergeef mij om wat ik hier allemaal lees zonder

die computer uit het raam te gooien

Sallam Alaikum harith2,

Vrees niet ,Allah is de meest barmhartige

 

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote polymorph Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 18:01
In eerste instantie geplaatst door miriam

Hallo allemaal,

leuk om deze 'discussie' te volgen, want ik doe het precies andersom: ik ben christen en lees sinds kort regelmatig in jullie forum om me wat te verdiepen in moslim-geloof. Tegelijk kan ik het uiteraard niet nalaten met jullie wat van mijn geloof (er is geen andere Naam dan de Naam van Jezus waardoor je zalig kunt worden) te delen. Maar laat je maar horen op geloven.net e.d.. Ik ga er ook niet van uit dat iedereen daar heldere, goede en juiste antwoorden of reacties geeft, dat is bij jullie precies zo: moet je nu wel of niet hijaab dragen, hoe zit het met de salaat etc etc.Ik ken in onze familie de discussie over wel of niet perse een rok aan, wel of niet 2 keer naar de kerk op zondag, wel of niet.etc.etc... Maar daar gaat het niet om, denk ik. Elke cultuur en elke tijd heeft zijn eigen interpretatie (ik ben nogal geschrokken van sommige hadieths, zoals jullie misschien zullen schrikken van hoe Augustinus (van atheist christen geworden)dacht over vrouwen destijds (rond het jaar 400) ) Ik zelf weet ook niet alles, maar in mijn praten met mijn hemelse Vader (=bidden)kom ik er bijna altijd uit. Ik kom helaas niet overal uit; dat leg ik dan ook terug in de handen van mijn hemelse Vader. Daarom zie ik uit naar het moment dat ik naar de hemel mag: dan zal ik het begrijpen. Ik kan nu niet in Zijn agenda kijken, zeg maar, maar straks wordt alles helder.

Ik las van iemand op het forum "ik zal mijn handen vol hebben aan mijzelf op de dag des oordeels". Hoe zou diegene dat bedoelt hebben?(heb niet gereageerd, dan blijf ik bezig en ik ga zo even naar m'n gezin) lijkt me wel erg angstig als je nu nog niet weet hoe het straks zal zijn. Ik mag nu al weten dat God mij dan RECHTVAARDIG zal verklaren, omdat ik mag schuilen achter het bloed van Christus d.w.z. ik geloof dat Jezus voor mij gestorven is, dus in dat geloof ben ik vrij van zonden, heilig voor God. Dat kan niet? Nee, dat dacht ik eerst ook, maar daarom is het ook een wonder dat ik wel van de daken zou willen schreeeuwen!!! Bij deze: IK BEN GERED, JEZUS WACHT OOK OP JOU .Bid tot Hem en zeg: Jezus,laat mij de waarheid zien en maak mij vrij. Ik bid met je mee.

Je ziet, als je vragen hebt of opmerkingen over het christen-zijn, mag je bij me aankloppen. Na de vakantie krijg ik het weer heel druk maar probeer af en toe hier langs te komen

Shalom.

Hallo Miriam,

Ik ben katholiek opgevoed,maar ben aan het bekeren naar islam.
je zult mij niet horen zeggen dat je dat ook moet doen hoor,maar je bent
vanharte welkom mocht je dat ooit wel willen.

Als ik jouw hoor/lees dan is dat wel voor mij een bevesting dat God mij
de goede weg heeft laten zien,Islam dus.

Ik zal er verder niets over zeggen,om jouw en je geloof te respecteren.
En om een "Islam v.s. Christelijk" discussie uit te weg te gaan,want daar komt het meestal op neer.

Je zegt dat je gered bent.dat is fijn voor je ik ben nog niet helemaal muslim
ik moet de sahaded nog doen waarnaa ik herboren zal zijn,d.w.z. al mijn zonden
worden door Allah uitgewist.Ik zal er dan bij still staan wat die zonden ook al weer waren ( te veel om optenoemen vrees ik) en dat zal mijn redding zijn.

Ik zou je wel willen vragen om zo vriendlijk te zijn om niet van die 'jezus-wacht op jouw' slogans over het forum te strooien. Uit respect voor mijn broeders en zusters.
Muslims schreuwen tenslotte ook niet ALLAH AKBAR op christelijke sites.
Ze zullen er ook niets van zeggen dat jij het wel doet,omdat muslims geduldig moeten zijn van God.En ik zeg het zelf maar even omdat je het anders niet te horen zal krijgen.Moge het gewist worden als ik herboren wordt.

Ga in vrede,

polymorph

 

 

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 20:55

Ik ben eens geweest op geloven.net ,maar ik heb gemerkt dat die moderators daar veel berichten verwijderen.Vooral als je naar Islamitische sites verwijst.Op dit forum worden wel christelijke links toegelaten. Zo zie je maar waar de vrijheid het grootst is.

Assalamoe'alaikoem

Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oum Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 22:31
In eerste instantie geplaatst door ICHTUS

Is iemand geboren uit een Moslim een Moslim? is iemand die de Koran niet kent een Moslim? Is iemand een Moslim als hij zich zelf Moslim noemt en Mohammed niet als profeet erkent?

Is dan iemand geboren uit een Christen een Christen? Iemand die de bijbel niet kent een Christen? Iemand die zichzelf Christen noemt een Christen als hij Jezus niet als Heiland erkent?


Elke kind totdat hij zijn boeken krijgt is een moslim.. Onthoud dat de barmhartigheid van ALLAH groot is, en Zijn rechtvaardigheid is ongekend.. Masha ALLAH..

Wa Laa Hawla Wa Laa quwatta Illa Billah!!

Fee Amanillah,
Oum Mujahid
Terug naar boven
Oum Mujahid Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Oum Mujahid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 22:34
In eerste instantie geplaatst door mashallah

salaam alaiokom ik bezoek vaak christelijke sites zoals geloven.net een aanrader makkelijk in te loggen ik heb vaak discussies daar en maak nieuwe berichten ik vertel ze veel maar kan wel wat hulp gebruiken wie van mijn broeders of zusters kan me hierbij helpen want ik vind het eblangrijk dat ook de christenen wat moeten weten over de islam en geloof me ze weten haast nix ik word overdonderd met vragen maar als ik wat hulp zou krijgen zou het inshallah naar het goede leiden en ook voor hen.

Voorbeeld: vele weten haast nix over de drie eenheid terwijl ze zelf christelijk zijn.wie o wie kan em helpen?

de site die ik altijd bezoek is : www.geloven.net.

salaam alaiokom



Wa Alaikoum Salaam,

Masha Allah dat je je zo bezig houdt met een goed beeld van de islam te laten zien, maar er zitten aan da3wah veel regels gebonden, en de eerste groep waar je da3wah moet is je eigen familie, voor de rest raad ik aan om dan bij de moslims te beginnen aangezien velen van ons niet weten wat islam Echt inhoudt..

Wallahu A3lam..
De koeffaar zullen toch altijd tegen ons zijn, tenzij we worden zoals zij zijn, dat heeft  ALLAH Ta'Ala ons al verteld..

7ayakALLAH..
BaraakALLAHu feek..
Oum Mujahid
Terug naar boven
ICHTUS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 30 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ICHTUS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 12:19
In eerste instantie geplaatst door Oum Mujahid

In eerste instantie geplaatst door ICHTUS

Is iemand geboren uit een Moslim een Moslim? is iemand die de Koran niet kent een Moslim? Is iemand een Moslim als hij zich zelf Moslim noemt en Mohammed niet als profeet erkent? Is dan iemand geboren uit een Christen een Christen? Iemand die de bijbel niet kent een Christen? Iemand die zichzelf Christen noemt een Christen als hij Jezus niet als Heiland erkent?
Elke kind totdat hij zijn boeken krijgt is een moslim.. Onthoud dat de barmhartigheid van ALLAH groot is, en Zijn rechtvaardigheid is ongekend.. Masha ALLAH..Wa Laa Hawla Wa Laa quwatta Illa Billah!!Fee Amanillah,Oum Mujahid


Ik bedoelde niet pasgeboren of jonge kinderen. Ik bedoelde te zeggen dat je niet op grond van je afkomst je tot een bepaald geloof kan toerekenen. Ik heb het dan over volwassenen.

Mijn reactie kwam op het stukje over dat er "christenen" zijn die niets weten over de drie-eenheid.

Op grond hiervan vroeg ik dus enkele vragen over wanneer iemand tot een bepaald geloof behoort.

Ik noem zo iemand namelijk niet een christen. Als je de koran in een kaft van de bijbel stopt en het aan hen laat zien zouden ze het verschil niet opmerken.

PS. kan er naast die arabische stukjes alsjeblieft een keer in aanhalingstekens de nederlandse vertaling worden getypt. Het klinkt voor mij namelijk steeds als babygebrabbel.
Och, of gij ook op deze dag verstondt wat tot uw vrede dient.
Terug naar boven
Hamza Bilal Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Hamza Bilal Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 13:00

ik wou alleen zeggen dat er inderdaad meer islamieten komen op geloven.net

waaronder harith, kardece,abdulkarim maar ik weet niet of ze van deze forum komen

 

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 januari 2004 om 21:22

Hoi Miriam, Salahdin en Harith

Miriam:Ik vind dat je dingen mag zeggen, die je wil zeggen. Zo doe ik dat ook en ook jij hebt dat recht, want zolang die mogelijkheid bestaat zullen we nader tot elkaar komen. Ik vind het fijn dat je er bent.

Salahdin en harith,

Wat vinden jullie ervan dat ik een Moslima een Christelijke meisjes bij me had uitgenodigt, om te blijven slapen, om een hele dag en nacht te wijden aan religies. We hebben tot diep in de nacht de Koran de de Bijbel zitten te vergelijken en het was de moeite waard, want ze is Alhamdoelilah Moslima geworden. Vinden jullie dat ongelovigen ook niet bij jullie thuis mogen komen, gezien het feit dat jullie vinden dat Christenen liever niet op deze site moeten komen?

 

 

 

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 22:52

Assalamoe'alaikoem

Ik denk dat het altijd goed is om anderen het prachtige van onze godsdienst de Islam te leren. Moge Allah (swt) je daden met veel Hassanaat belonen .Ik wil nog even zeggen dat het bekeren van mensen tot de Islam geweldige beloningen opbrengt.

Maar ik verbaas me wel over de opmerking dat ik niet zou willen dat Christenen naar deze site komen?????

Dat heb ik nergens vermeld ,ik daag u uit om me een quote te geven. Integendeel ik vind het zelfs HEEL GOED dat niet-moslims deze site bezoeken. 'Deze site is er voor iedereen'  Ik denk zelfs dat het de bedoeling is van de ontwerpers van de site om niet- moslims te informeren en hopelijk te bekeren naar de Islam.

Om meer te leren over hoe je de Islam overbrengt nar anderen verwijs ik naar

www.irf.net

Hierr kun je online een da'wah trainingsprogramma volgen.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 23:21

Salahdin,

Sorry, dat stukje was voor harith bedoeld, ik zal er voortaan inshaAllah op letten om duidelijk aan te geven, wat voor wie is.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 23:24

Assalamoe'alaikoem

Is niks,we maken allemaal wel eens een fout.

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2004 om 23:28

 

Salaam iedereen,

Beste Salahdin, de bedoeling van islaam.nl is om iedereen te informeren over de Islaam en te laten discussi�ren over de Islaam. Ons doel is niet om mensen te bekeren. Niet-moslims kunnen kennis maken met de Islaam. Wat ze verder met de informatie doen, is hun eigen zaak.

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2004 om 11:22

salaam'aleikum

ik kopieer wat salahdin zei

Ik vind trouwens (zoals ons voorgeschreven is) dat we op de beste manier met ze moeten omgaan insha'Allah doe ik dat ook

Er is een GROOT verschil tussen wat je denkt en uit Imaan

bewijs trouwens maar eens wat je zegt over mij

Terug naar boven
RedNas Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 23
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote RedNas Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 18:55
In eerste instantie geplaatst door mashallah

salaam alaiokom ik bezoek vaak christelijke sites zoals geloven.net een aanrader makkelijk in te loggen ik heb vaak discussies daar en maak nieuwe berichten ik vertel ze veel maar kan wel wat hulp gebruiken wie van mijn broeders of zusters kan me hierbij helpen want ik vind het eblangrijk dat ook de christenen wat moeten weten over de islam en geloof me ze weten haast nix ik word overdonderd met vragen maar als ik wat hulp zou krijgen zou het inshallah naar het goede leiden en ook voor hen.


Voorbeeld: vele weten haast nix over de drie eenheid terwijl ze zelf christelijk zijn.wie o wie kan em helpen?


de site die ik altijd bezoek is : www.geloven.net.


salaam alaiokom



Wederom een reden voor een weldenkend mens om voor de Islam te kiezen
http://www.geloven.net/forums/index.php?showtopic=1661&st=0& #entry61282
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MasterB Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 februari 2004 om 21:37
Leuk, nog meer moslims op die site die alleen maar spammen en drogredeneren.
Terug naar boven
MasterB Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 13 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 233
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote MasterB Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 14:09

Anouar,

Ik heb nergens gespammed en drogredeneer nauwelijks. Wanneer ik echter drogredeneer dan wijst niemand mij daar op.

Heb je geloven.net wel eens gelezen en gezien hoe de discussie tussen christenen en islamieten maar door blijft sudderen?

Je hebt beide niet de waarheid in pacht en dat wordt daar heel mooi uitgebeeld.

Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 15:38

Hallo,

fijn dat er gewoon gepraat kan worden. Enne: als je je computer het raam uit wil gooien, doe je dat toch. Ik bedoel: realiseer je dat er mensen zijn met een andere mening. Dat is de verscheidenheid. Gelukkig maar. En voordat je gaat tegensputteren: ik ben een bekeerlinge en absoluut niet gelukkig met de ontzettende heftige en boze reacties die hier gegeven worden. God is goed en hij wil aanbeden worden. Christenen zijn mensen van het boek, net als Joden overigens. Hij heeft hen ook hoog. Voor mij persoonlijk is de islam de beste weg om Gods nabijheid te ervaren. Maar ik denk dat vrede in je hart het belangrijkst is. Als Christen, Moslim of Boeddhist. En ja, ik geloof wel echt in de islam, niet voor iemand. Alleen voor mezelf. Ik voel me dus soms ook totaal niet aangesproken door sommige zwart-wit reacties. De wereld heeft kleur en keuzes in het leven kunnen daarom ook niet zwart-wit zijn. Groetjes happylady

Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ~Zahra~ Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 18:48

asalam aleikum,

happylady heeft hier zeker wel een punt..

Ook al geloofd iemand in iets anders,probeer vriendelijk te blijven...

Dat is ook 1 van de dingen die mij heeft doen bekeren :de openheid,de warmte en de liefde voor elk leven.Laat het oordelen maar aan Allah(swt)over...

Ik ben toen ik ongelovig was ,nooit 'echt' warm onthaald op bv.dat geloven.net,er is geen openheid,in ieder geval een jaar geleden niet,er is geen broederschap..maar dat hangt natuurlijk ook af van de bezoekers die in die periode op het forum zitten.In real life ken ik wel een paar anders-gelovigen,zijn gewoon aardige mensen,die ook denken het rechte pad te gaan...al is het absoluut niet mijn pad..

Ik zou graag willen,dat de dingen(oa) die mij naar de Islam hebben gebracht..blijven zoals ze zijn..sta voor iedereen open zou ik zeggen...

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
anouar Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 28 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 86
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anouar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 februari 2004 om 19:21

salem haleykoum

 

mijn zuster zahra je hebt gelijk, maar je probeert met ze te praten op ene vriendelijke en respectvolle manier, maar je krijgt er nix voor trug. Ik ben ook maar een mens en raak soms geirriteerd hoe slecht dat ook is. Kijk naar ons forum zonder mensen die het komen verpesten en naar www.geloven.net. Heb nog nooit zoveel onrespectloze mensen bijelkaar gezien. Hoe ze pratne over ons geloof, doet je gewoon pijn! Terwijl wij al die tijd normaal en beschaafd met ze proberen te praten.

Terug naar boven
Lexie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lexie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2004 om 01:19
Hmmm, even een kleine opmerking....Op mijn site (Geloven.Net) waren er op den duur zoveel moslim forums dat het niet meer leuk was...Ik heb toen bijna alles verwijderd omdat ik dat niet wil op mijn site. Ik heb een onderwerp open laten staan en daar kunnen vragen gesteld worden en beantwoord worden. Geloven.Net is en blijft een Christelijk forum en geen Islamitisch forum...En natuurlijk moeten wij (Moslims en Christenen) beter met elkaar leven en omgaan. Het probleem is alleen (dat vertelde een moslim wel eens) dat een Christen in de ogen van een moslim nog minder dan een hond is....Als dat zo is volgens jullie, zijn we natuurlijk snel uit gepraat....
Terug naar boven
aboeAbdullah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboeAbdullah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2004 om 18:55

In eerste instantie geplaatst door ICHTUS

Is iemand geboren uit een Moslim een Moslim? is iemand die de Koran niet kent een Moslim? Is iemand een Moslim als hij zich zelf Moslim noemt en Mohammed niet als profeet erkent?

Is dan iemand geboren uit een Christen een Christen? Iemand die de bijbel niet kent een Christen? Iemand die zichzelf Christen noemt een Christen als hij Jezus niet als Heiland erkent?

 

Luister eens naar het bandje "Zijn wij moslims?" van AbdulJabbar v/d Ven.

Hij laat op een heel mooie manier zien wat het betekend een moslim te zijn en hij laat zien dat je geen moslim bent door alleen maar Abdullah of Mohammed te heten.

 

was salam aleikum,

 

aboe Abdullah

 

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2004 om 11:38
Respect voor elkaar is erg belangrijk. Dit geldt natuurlijk voor zowel moslims als christenen. Het is waar dat het respect voor de ander in het Oosten meestal sterker ontwikkeld is dan in het Westen; daardoor zijn sommige christelijke of "christelijke" reacties wat feller, scherper, meer recht-toe-recht-aan en daarmee soms wat kwetsender dan die van moslims, die meer - over het algemeen dan - rekening houden met de gevoelens van anderen.

Hier in het Westen - en dan met name hier in Nederland - zijn we soms wel "erg" nuchter! Het is, denk ik, goed om daar als autochtoon rekening mee te houden!

Als geboren Nederlander vind ik het op z'n plaats aan een ieder die zich aan (zogenaamde) christelijke uitspraken heeft ge�rgerd, mijn - plaatsvervangende - excuses aan te bieden. Iemand kwetsen past namelijk totaal niet bij het karakter van iemand die zegt de Masih (Messias) na te volgen.

Met een respectvolle groet,

Muslim lover

P.S.: Zie ook mijn handtekening hieronder!
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Mystica Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 06 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Mystica Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2004 om 14:58

Toch heb ik liever dat er over geloof gediscussieerd wordt op fora dan dat er buiten oorlog om gevoerd wordt...

Ik hoop alleen dat discussies niet zullen leiden tot verscherping van de verschillen maar tot het overbruggen daarvan en te zien dat er ook overeenkomsten zijn in het geloven...

Soms zie ik internet als een virtuele kopie van "real life" ...

Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2004 om 15:17
In eerste instantie geplaatst door Mystica

Toch heb ik liever dat er over geloof gediscussieerd wordt op fora dan dat er buiten oorlog om gevoerd wordt...

Ik hoop alleen dat discussies niet zullen leiden tot verscherping van de verschillen maar tot het overbruggen daarvan en te zien dat er ook overeenkomsten zijn in het geloven...

Soms zie ik internet als een virtuele kopie van "real life" ...



Ik ben het helemaal met je eens, Mystica!

Het gaat erom dat je "de ander uitnemender acht dan jezelf"! Filippenzen 2:3
Als we d�t toch eens zouden doen, zou de wereld er werkelijk heel anders uitzien!

Hoe denken anderen daarover?
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.