Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Christelijke sites

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Christelijke sites
    Geplaatst op: 15 september 2004 om 15:19
Dat is een typisch christelijke opmerking . Ik weet dat moslims zeker wel respect hebben voor andersdenkenden, maar niet echt op die manier, bij mijn weten. Maar het is zeker een goed streven..
Salaam happylady
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2004 om 15:27
Happylady,

In welk opzicht zouden moslims hier aanstoot aan kunnen nemen? Ik bedoel deze opmerking echt serieus, zonder een bijbedoeling, of een steek onder water. Ik bedoel het ook niet ironisch.

Is het omdat het een uitspraak uit de bijbel betreft, of is het de toon, of is het iets anders?

Ik zou dat graag willen weten, om zodoende mij mogelijk te kunnen corrigeren en aan te passen aan wat misschien gevoelig ligt!
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2004 om 15:48
In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Happylady,
In welk opzicht zouden moslims hier aanstoot aan kunnen nemen? Ik bedoel deze opmerking echt serieus, zonder een bijbedoeling, of een steek onder water. Ik bedoel het ook niet ironisch.
Is het omdat het een uitspraak uit de bijbel betreft, of is het de toon, of is het iets anders?
Ik zou dat graag willen weten, om zodoende mij mogelijk te kunnen corrigeren en aan te passen aan wat misschien gevoelig ligt!

Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen. Wij moslims zouden hier geen aanstoot aan kunnen nemen, aangezien het een goed streven is. Feit is echter wel dat het bij mijn weten niet zo gepropageerd wordt, zeg maar.
Ik ben het helemaal met je eens, hoor! Trouwens, ik vatte het ook serieus op.
Salaam happylady
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2004 om 15:57
Happylady,

Fijn dat je zo direct reageert!

Je hebt me gerustgesteld; ik begrijp wat je bedoelt.

Overigens: aan jouw serieuze houding heb ik geen moment getwijfeld! Je komt in de diverse onderwerpen zeer oprecht en open/eerlijk over, en dat waardeer ik zeer!

Ik denk dat moslims en christenen veel van elkaar kunnen leren; jouw inbreng daarin is erg positief!

Laten we hopen en bidden dat er meer van zulke mensen zijn, die God als de Allerhoogste vereren en leven voor Hem in de eerste plaats!

Met vriendelijke groet/Salaam!

Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2004 om 16:03
In eerste instantie geplaatst door Muslim lover

Overigens: aan jouw serieuze houding heb ik geen moment getwijfeld! Je komt in de diverse onderwerpen zeer oprecht en open/eerlijk over, en dat waardeer ik zeer!
Ik denk dat moslims en christenen veel van elkaar kunnen leren; jouw inbreng daarin is erg positief!

*Bloos*

In eerste instantie geplaatst door Muslimlover

Laten we hopen en bidden dat er meer van zulke mensen zijn, die God als de Allerhoogste vereren en leven voor Hem in de eerste plaats!

Amien!
Salaam happylady
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslim lover Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2004 om 16:19
Dat vind ik nou zo geweldig: ik kan met jou, als oprecht gelovige moslima, een echt zinvol en fijn gesprek voeren, dat ik met veel anderen, veel medeautochtonen, niet kan. De meeste mensen in de wereld om mij heen kennen niet het persoonlijke leven met God.

Ik herken dit in mijn contact met enkele andere moslims, met wie ik eveneens een fijn en diepgaand gesprek kan hebben.

Om juist over Hem te spreken en van Hem te getuigen, geeft mij veel voldoening! Want Hij is het waard om geprezen en verhoogd te worden; Zijn Naam is nooit genoeg geprezen!

Ik vind het leven met God echt enorm de moeite waard! Ik krijg er nooit genoeg van over Hem te spreken!

Leuk dat we daarover van gedachten kunnen wisselen!
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
happylady3113 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 03 februari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 757
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote happylady3113 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2004 om 16:22
Hier heb ik dus niets aan toe te voegen! God is de grootste! Alle eer komt hem toe!
Salaam happylady
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.