Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraagje IVM salaat isha

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraagje IVM salaat isha
    Geplaatst op: 01 september 2005 om 09:36

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

1 September voor mij is het helaas dus terug school (jammer genoeg)...

Ik moet nogal vroeg opstaan om richting school te gaan...

Dus dat betekend ook dat ik vroeg moet gaan slapen...

Maar isha is ongeveer rond 10.30...

Dus omdat ik goede voornemens wou nemen voor dit schooljaar.. wou ik wat vroeger in mijn bed kruipen dus rond 9 uur ten laatste 9.30 al richting m'n bedje...

Nu m'n vraag dus ...

Zou het erg zijn als ik salaat -isha voor het slapen gaan verricht??? IPV 10.30???

Nu hopen dat een van de leden vlug het anwoord op m'n vraagje vinden zelf ben ook ook opzoek via 't net ...Alvast bedankt voor de moeiten...

Met vriendelijke groeten Oegt Y.

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 10:58

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

Subhan'allah mijn berichtje is wel 30 X bekeken maar niemand die een antwoord heeft op mijn vraag :( is best wel jammer , maar khair

 

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
Maryam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 123
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Maryam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 15:28

Salaam aleikoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoe zuster,

Het is niet toegestaan je gebed eerder te bidden tenzij je op reis bent. Alleen dan kan je bijv. Dhor en 'Asr op tijdstip van Dhor of 'Asr verrichten, zo ook met salaat maghreb en 'Ishaa. Maar in jouw geval is het verstandiger om gewoon te wachten tot (in dit geval) 22.30u. Het is zelfs aangeraden om als vrouw salaat 'Ishaa uit te stellen. Mannen moeten dit liever op tijd doen aangezien zij dan in gemeenschap bidden in de moskee.

Ik zou zeggen blijf op en ga dan om 22.30u slapen zuster. Het is toch niet zo laat? Om hoe laat moet je op? Het zal wel lukken insha Allah. Trouwens nu moet het gebed steeds eerder verricht worden dus binnenkort kan je al om 22.00u slapen enz.

Nog veel succes met je studies.

Wasalaam aleikoem wa rahmatoeAllahi wa barakatoe

Terug naar boven
Nazow Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 119
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Nazow Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2005 om 16:25

Selamin aleykum,

De imaan van hier heeft gezegd als het nodig is

dat het is toegestaan om je laatste gebed na je avond meteen mag verrichten ....

Dit ivm die heel vroeg moeten opstaan waardoor ze maar heel weinig slaap kunnen ...

 

Aleykum selam

 

Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2005 om 03:20

salaam aleikum

je kan ook een beetje slapen na het al asr gebed of na het megrib gebed met de intentie om wakker te worden met het asha gebed en daarna direkt witr gebed bidden ghair inshaAllah veel succes

wa aleikum salaam

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2005 om 11:29

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

Djazaka Allah oe Ghairan voor alle reacties,

Zelf heb ik altijd al de salaat tijdig verricht (in de maten van het mogelijke ) dus heb ik salaat-isha ook nog nooit eerder gebeden...

En daar zal dus ook geen verandering in komen na het lezen van jullie berichten...

En zal dan wel inch'allah na isha gaan slapen ,

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 

 

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2005 om 16:44

SALAAM ALEIKUM

Mag Allah je belonen (amin)

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Yassira Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 662
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Yassira Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2005 om 16:47

Assalaam Oe Ehleykoom Warahmatoelah Wabaraktoehoe,

En u ook inch'allah oegty,(het licht) en natuurlijk al mijn moslim broeders en moslima zuster ... (inch'allah)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

*Moslima_Y*
*"Inna Llahou ma3a sabirien"*
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.