Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

circumsicie

 Post Reply Post Reply
Schrijver
najat Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote najat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: circumsicie
    Geplaatst op: 17 september 2005 om 06:03

Assallaam aleikum broeders en zusters,

 

Ik wil iets vragen voor een kennis van mij, ze heeft haar zoontje vorig jaar laten besnijden uit geloofsovertuiging, nou is het alleen zo dat de voorhuid die normaal gesproken achter de eikel hoort te vallen er niet helemaal achter valt,er is dus wat huid over het valt een beetje over de eikel.

 

alleen 'smorgens valt het er wel achter,( een beetje grof maar ik moet het gewoon weten), hij is nu nog klein en de dokter zegt dat het er vanzelf achter zal vallen als hij ouder wordt, want de voorhuid groeit niet zo snel, nou is mijn vraag dus, of het nodig is in de islam dat de hele voorhuid weg is of dat dus ook ergens geschreven staat, of is een besnijdenis gewoon een besnijdenis..

 

anders moet dat arme kind weer onder het mes, wat vinden jullie? Ik hoop dat ik echt serieuze antwoorden krijg want het is heel belangrijk voor mij..

 

Salama

Terug naar boven
najat Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote najat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 10:51

 

 

??????????

IS ER DAN NIEMAND DIE DIT WEET......

 

 

 

 

Terug naar boven
najat Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote najat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 11:55
alsjeblieft dan mensen.....
Terug naar boven
najat Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote najat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 12:38

Salaam,

 

Ik denk dat ik te snel antwoord wil, ik wacht wel rustig af, ik hoop gewoon dat iemand mij antwoord kan geven, ik zelf denk dat als je je hebt laten besnijden voor het geloof het al voldoende is, er is wel aan de arts verteld dat het om geloofsovertuiging gaat maar als er dan niet zoveel wordt weggehaald dan kan zij er niks aan doen.. verder is het wel zo dat je de eikel ziet, dus de voorhuid is weg, maar er had misschien iets meer weggehaald kunnen worden.. oke dan.. ik wacht wel

 

salaam aleikum, najat..

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 12:54

Beste Najat,

Ik ben geen moslim. Ik probeer een antwoord te geven naar mijn logica.

Vooraf kan ik je geruststellen, de voorhuid zal mettertijd geen enkel probleem meer opleveren. Fysiek zullen er geen problemen zijn.

Wat de besnijdenis betreft denk ik dat de eerste besnijdenis voldoende was. Behalve een fysieke operatie heeft het ook een symbolische waarde. Aan de symbolische waarde is m.i. ook voldaan, omdat de operatie is uitgevoerd.

Maak je dus maar geen zorgen, hij hoeft niet nogmaals onder het mes.

Ik hoop en denk dat ik gelijk heb, anders volgt er ongetwijfeld nog wel een reactie van een medebroeder of zuster.

Veel geluk en salaam

 

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2005 om 13:03
Salaam aleikoum,


Ik heb het even opgezocht op een website.
Zie: http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=9412&dgn=4

Ik lees dat er geknipt moet worden zodat de gehele eikel zichtbaar is. Het beste is om een geleerde hierover te vragen of laten beoordelen.

3 � Ibn al-Qayyim (may Allaah have mercy on him) said: 

Abu�l-Barakaat said in his book al-Ghaayah: In circumcision of a man, the skin at the tip of the penis (the foreskin) is removed; if he only removes most of it, that is permissible. It is mustahabb to circumcise females provided that is not done in an extreme manner. It was narrated that �Umar said to a woman who circumcised females, �Leave some of it if you circumcise (a girl).� Al-Khallaal said in his Jaami�: What is cut when circumcising: Muhammad ibn al-Husayn told me that al-Fadl ibn Ziyaad told them: Ahmad was asked, How much should be cut in circumcision? He said, Until the glans (tip of the penis) becomes visible. 

Ibn al-Sabbaagh said in al-Shaamil: What is obligatory in the case of a man is to cut the skin on the tip of the penis until the entire glans becomes visible.

Salaam aleikoum
Terug naar boven
najat Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote najat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:17

Salaam,

Bedankt voor jullie antwoorden, ik weet niet of hij nogmaals geopereerd zal worden en ik hoop eigenlijk dat dat niet meer nodig is.. ze heeft hem laten besnijden, de voorhuid is weg, alleen valt de voorhuid voor een klein deel over de eikel, hij is nog klein, misschien als hij in de pubertijd komt valt het er helemaal achter ( zoals de arts zegt, want die zegt dat de huid nauwelijks meegroeit, ik vertrouw daarop. Het is nu gewoon goed gelukt en straks doet ze het nog een keer en zal het niet goed gaan ofzo.. ik ben wel erg blij met jullie antwoorden en bedankt voor de moeite om het op te zoeken..

 

Salama Najat

 

Terug naar boven
najat Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 22 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote najat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2005 om 04:24

Salaam

Ik wil eigenlijk nog wel iets toevoegen, ik ben natuurlijk nog altijd geinteresseerd naar nog meer antwoorden, misschien zijn er moslimmannen die kunnen vertellen dat het bij hun zo is of dat het misschien ook zo is gebeurt, er zijn mensen die zeggen dat besnijdenis een traditie is en niet noodzakelijk in het geloof, ik zelf weet dat niet maar ben wel voor besnijdenis omdat het meer voordelen heeft, ik wacht wel af..

 

maleikum salam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.