Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

stimulerende/geestveruimende middelen

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: Wie heeft wat gebruikt?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
1 [8.33%]
7 [58.33%]
2 [16.67%]
2 [16.67%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: stimulerende/geestveruimende middelen
    Geplaatst op: 21 september 2005 om 16:17

Liegen is niet toegestaan, Allah/God weet er toch al lang van af, en heeft het wellicht al vergeven.

Wie heeft er wel eens wat gebruikt?

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2005 om 16:32
Waarom mag ik niet alles invullen?
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2005 om 16:38

Er waren niet meer opties.

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2005 om 16:44
Vroeg me af waarom je dat wil weten?
Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2005 om 16:57
Omdat ik moslims altijd om het hardst hoor roepen dat het niet mag, en dat ze het niet doen vanwege het geloof, maar ondertussen zie ik dagelijks mannen en vrouwen(moslims/niet moslims) die bijvoorbeeld roken, of drinken of iets dergelijks.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2005 om 17:56

Asalaam Aleikum,

Beste Forumbeheer....verwijder alsjeblieft deze topic aangezien deze geen enkele toegevoegde waarde heeft. Deze topic is enkel en alleen maar gestart om Moslims in een kwaad daglicht te stellen en de topicschrijver wilt verder alleen maar zijn of haar vooroordelen over Moslims bevestigd zien. Ik kom hier op deze site om wat te leren en niet om telkens dit soort onnozele topics te moeten tegenkomen. Broeders en zusters....van jullie topic over de Islam-quiz heb ik gelukkig wel wat kunnen leren.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 september 2005 om 18:08

Ik heb geen probleem met deze topic, maar wel met al die topics waar door 2 of 3 mensen alleen maar geschreeuw wordt, zonder iets van bronvermelding bij gedane beweringen en vol van de vooroordelen (op erg agressieve manier vaak geuit).

Maar wat ik eigenlijk zeggen wilde in deze post : ja, vind ik ook een goed topic, de islaam quiz. Voor mijn gemoedsgesteldheid zou ik de andere topics eigenlijk niet meer in moeten kijken.

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 03:39
Ik mis de optie *Geen van allen* 
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 11:27
Deze enquete is ook alleen maar voor de echte diehardsstrijders.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 12:38

hoe komt het dat de meeste kafirs lijden aan alzheimer???

een "moslim" die hasj gebruikt,is op dat moment geen moslim,een "moslims" dat alcohol drinkt is op dat moment geen moslim!!

vooraleer jullie commentaar geven op de islam of de islam WEERAL proberen zwart te maken,zie dan eens eerst dat je iets over de islam kent.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 12:50

Wat is hier zwartmaken aan?

Alzheimer is trouwens een ouderdomsziekte, als je oudere mensen krijgt, krijg je meer dementie.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 12:56
In eerste instantie geplaatst door Kimmie

Wat is hier zwartmaken aan?

Alzheimer is trouwens een ouderdomsziekte, als je oudere mensen krijgt, krijg je meer dementie.

weer de puntjes op de i zetten 

ik was gewoon gefrustreerd dat ik alzheimer en dementie door elkaar heb gehaald,maar daar gaat het niet om, het gaat erom dat als jullie een moslim iets fout zien doen,dan is het direct wereldnieuws.denk toch gewoon effe na,jullie weten zelf goed genoeg wanneer iemand iets goed of slecht doet.

en een echte moslim gebruikt geen geestbedwelmende middelen simsalabim,als je iets van de islam wist dan zou je dat weten

laa ilaha illalah
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 13:07

80% van de dementie's zijn alzheimer (ofzo) dus het is niet echt fout.

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 13:09
Ben je nog wel een 'echte' moslim als je dement bent?
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 13:58

In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

Ben je nog wel een 'echte' moslim als je dement bent?

Ik denk het wel, aangezien allah barmhartig is - wordt geacht tenminste. Maar ik vindt het een leuke vraag. Overigens vind ik het ook een leuke vraag hoe men meent met verslaving/verslaafden (aan alcohol of andere drugs) te moeten omgaan. Komt die barmhartigheid daar ook naar voren?

Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 15:12
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

hoe komt het dat de meeste kafirs lijden aan alzheimer???

een "moslim" die hasj gebruikt,is op dat moment geen moslim,een "moslims" dat alcohol drinkt is op dat moment geen moslim!!

vooraleer jullie commentaar geven op de islam of de islam WEERAL proberen zwart te maken,zie dan eens eerst dat je iets over de islam kent.

Lekker hypocriet, dus als een moslim bier wil drinken, dan is die gewoon even geen moslim, maar als die weer nuchter is, dan ben is die gewoon weer moslim. Geen enkel probleem dus. Dan kan je dus ook sex voor het huwelijk hebben, dan ben je dus gewoon op dat moment even geen moslim. Hoe zit het met verkrachters, die zijn ook net op het moment van de daad even geen moslim, en als ze klaar zijn, dan zijn ze wel weer moslim.

Slaat nergens op.

 

Terug naar boven
rahmann Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 24 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 67
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahmann Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 15:22

Wat een onzinige topic,

Ik snap niet wat men hier mee  wil bereiken..Volgens mij hebben alleen de kafiers gestemt want een echte moslims houd zich af van zulke ziekelijke praktijken.

 

Terug naar boven
Simsalabim Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Simsalabim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 15:35
In eerste instantie geplaatst door rahmann

Wat een onzinige topic,

Ik snap niet wat men hier mee  wil bereiken..Volgens mij hebben alleen de kafiers gestemt want een echte moslims houd zich af van zulke ziekelijke praktijken.

 

Drank en drugs wordt in alle lagen van de bevolking, ongeacht sexe ras of geloof gebruik en of misbruikt.  En dus ook door mensen die zichzelf zien als "echte moslims"

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 16:10
In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

hoe komt het dat de meeste kafirs lijden aan alzheimer???

een "moslim" die hasj gebruikt,is op dat moment geen moslim,een "moslims" dat alcohol drinkt is op dat moment geen moslim!!

vooraleer jullie commentaar geven op de islam of de islam WEERAL proberen zwart te maken,zie dan eens eerst dat je iets over de islam kent.

Lekker hypocriet, dus als een moslim bier wil drinken, dan is die gewoon even geen moslim, maar als die weer nuchter is, dan ben is die gewoon weer moslim. Geen enkel probleem dus. Dan kan je dus ook sex voor het huwelijk hebben, dan ben je dus gewoon op dat moment even geen moslim. Hoe zit het met verkrachters, die zijn ook net op het moment van de daad even geen moslim, en als ze klaar zijn, dan zijn ze wel weer moslim.

Slaat nergens op.

 

Ik wil het graag uitleggen. Bedankt voor je vraag.

Om dit te begrijpen is het belangrijk om te weten wat het woord ''moslim'' betekent. Taalkundig betekent Islaam, het uitvoeren of nalaten van handelingen waarmee Allah tevreden over is, dus een overgave en uitvoering in de praktijk. Het uitvoeren van Gods wil.

''Islaam'' is dus een werkwoord, een uitvoering en ''moslim'' is dus iemand die een uitvoerende handeling verricht of juist een handeling bewust niet uitvoert.

Allah zegt dat je bijv geen alcohol mag drinken. Drink je toch, dan ben je niet bezig met ''islaam.'' Je bent dus geen moslim op het moment dat je niet met Islaam bezig bent en deze niet uitvoert.

Als iemand alcohol drinkt dan moet hij oprecht berouw tonen, omdat het een grote zonde is. Alle zonden worden vergeven door Allah, omdat Hij de Barmhartige is. Mensen kunnen om vergeving vragen voor gemaakte fouten, en vergeving wordt geaccepteerd bij oprecht berouw. Iemand wordt een ongelovige en hypocriet als hij zijn zonden goedkeurt. Verder is het inderdaad hypocriet als je het hebt over het plannen van zonden om vervolgens berouw te tonen, als je dat bedoelt, het gaat hier om de intentie.

 

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 16:29
mooie uitleg, 3abd arra7maan!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 18:00
In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

In eerste instantie geplaatst door rahmann

Wat een onzinige topic,

Ik snap niet wat men hier mee  wil bereiken..Volgens mij hebben alleen de kafiers gestemt want een echte moslims houd zich af van zulke ziekelijke praktijken.

 

Drank en drugs wordt in alle lagen van de bevolking, ongeacht sexe ras of geloof gebruik en of misbruikt.  En dus ook door mensen die zichzelf zien als "echte moslims"Is dit het statement dat je wilde maken?....Lekker omslachtig gedoe allemaal als je toch al een standpunt hebt ingenomen om daarna je vooroordelen bevestigd te zien worden. Sorry hoor forumbeheer maar nu ben ik toch echt een beetje teleurgesteld in jullie dat jullie dit soort onzin topics niet verwijderen.

Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 september 2005 om 22:01
[

Ik wil het graag uitleggen. Bedankt voor je vraag.

Om dit te begrijpen is het belangrijk om te weten wat het woord ''moslim'' betekent. Taalkundig betekent Islaam, het uitvoeren of nalaten van handelingen waarmee Allah tevreden over is, dus een overgave en uitvoering in de praktijk. Het uitvoeren van Gods wil.

''Islaam'' is dus een werkwoord, een uitvoering en ''moslim'' is dus iemand die een uitvoerende handeling verricht of juist een handeling bewust niet uitvoert.

Allah zegt dat je bijv geen alcohol mag drinken. Drink je toch, dan ben je niet bezig met ''islaam.'' Je bent dus geen moslim op het moment dat je niet met Islaam bezig bent en deze niet uitvoert.

Als iemand alcohol drinkt dan moet hij oprecht berouw tonen, omdat het een grote zonde is. Alle zonden worden vergeven door Allah, omdat Hij de Barmhartige is. Mensen kunnen om vergeving vragen voor gemaakte fouten, en vergeving wordt geaccepteerd bij oprecht berouw. Iemand wordt een ongelovige en hypocriet als hij zijn zonden goedkeurt. Verder is het inderdaad hypocriet als je het hebt over het plannen van zonden om vervolgens berouw te tonen, als je dat bedoelt, het gaat hier om de intentie.

 

Dit vind ik een mooie redeneatie. Klinkt ook plausibel. Is deze redenatie van toepassing voor alle fouten die je maakt? M.a.w. ben je, op het moment dat je een fout maakt, tot het moment dat je om vergeving vraagt, geen moslim meer?

Verklaart voor mij heel veel.

Bedankt en salaam

[/QUOTE]
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 02:36

Misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Het is ook niet een gemakkelijk onderwerp. Zal het beter proberen uit te leggen voor zover ik dat kan.

 

Het is niet zo dat door bijv het drinken van alcohol, stelen, of illegale seksuele gemeenschap, je een ongelovige wordt en je daarmee helemaal buiten de Islaam treedt , dat je dus geen moslim meer bent in de zin van een ongelovige. Je bent nog wel moslim en hoort bij de moslimgemeenschap.

 

Je bent geen gelovige op het moment van de zonde en voert de wil van God niet uit (islaam.) Je houdt je niet aan een gebod. Het is wel verplicht om berouw te tonen om verder te kunnen leven, dus geheel afstand nemen van de zonde. Wie een grote zonde verricht en vervolgens geen berouw toont en sterft, zal de Hel ingaan. Wie berouw toont, Allah zal deze accepteren en zijn slechte daden ombuigen naar goede daden. Grote zonden kunnen ook een bestraffing tot gevolg hebben met inachtneming van bepaalde regels.

 

Wat betreft het gebed, sommige geleerden hebben gezegd dat het niet verrichten hiervan, iemand direct een ongelovige maakt en hiermee uit de Islaam treedt. Wat betreft ontucht, stelen en alcohol geldt dat je pas een complete ongelovige wordt en je uit de Islaam treedt als je de zonde toegestaan acht. Je hebt dus iets wat haraam (verboden) is halaal (toegestaan) verklaard voor jezelf, met de kennis dat je wel beter weet.

 

Het van te voren plannen van grote zonden om vervolgens berouw te tonen is hypocriet. Men moet oprecht berouw tonen.

 

Bedankt en salaam

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2005 om 11:50
In eerste instantie geplaatst door Simsalabim

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

hoe komt het dat de meeste kafirs lijden aan alzheimer???

een "moslim" die hasj gebruikt,is op dat moment geen moslim,een "moslims" dat alcohol drinkt is op dat moment geen moslim!!

vooraleer jullie commentaar geven op de islam of de islam WEERAL proberen zwart te maken,zie dan eens eerst dat je iets over de islam kent.

Lekker hypocriet, dus als een moslim bier wil drinken, dan is die gewoon even geen moslim, maar als die weer nuchter is, dan ben is die gewoon weer moslim. Geen enkel probleem dus. Dan kan je dus ook sex voor het huwelijk hebben, dan ben je dus gewoon op dat moment even geen moslim. Hoe zit het met verkrachters, die zijn ook net op het moment van de daad even geen moslim, en als ze klaar zijn, dan zijn ze wel weer moslim.

Slaat nergens op.denk eerst eens na of je wel genoeg kennis over de islam hebt voor je iemand bekritiseert.

 a3bd arra7maan heeft het perfect uitgelegd,goed zo broeder

laa ilaha illalah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.111 seconden.