Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

niqaab verbod

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Enquête vraag: stem tegen onderdrukking .
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
238 [86.55%]
25 [9.09%]
4 [1.45%]
8 [2.91%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: niqaab verbod
    Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 15:08

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Ik vind het terecht als een werkgever een persoon niet aanneemt omwille van haar hijaab. Maar er zitten verschillen in. In sommige werkvelden heb je veel met klanten te maken. En aangezien het algemeen bekend is dat toch een redelijk groot deel van Nederland moeite heeft met hoofddoeken, vind ik het ook nog wel begrijpelijk van een werkgever als hij daarom liever geen moslima met een hoofddoek aanneemt want het zou slecht kunnen zijn voor de loop van het bedrijf ook al zou hij het anders willen zien. Pas wanneer de werkgever niet meer objectief is, maar zijn eigen mening erin laat spelen, en discriminerend gaat doen, mag ie van mij echt de pot op. Bijvoorbeeld werk waarin je weinig met andere mensen in aanraking komt. En met school vind ik het ook onzin dat ze een bepaalde kledingwijze willen gaan verbieden. Werk is anders, daarin ben je werknemer en dien je een professionele houding aan te nemen. Maar als je op school zit, volg je een opleiding, en ben je dus een klant. En een klant zou zich mogen gedragen zoals hij/zij dat zelf wil, aangezien alle andere klanten op diezelfde school dat ook doen, en moeten kunnen doen. En wat betreft die "moslima" (jah ik zet het tussen haakjes jah! :P) die bij die islamitische school heeft gesolliciteerd. Ik vind het een goed recht dat ze haar weigeren omdat ze zich niet bedekt volgens de islamitische normen. Vooral op een school. De leraren en andere medewerkers dienen als voorbeeldfunctie voor de kinderen. Daar kunnen ze echt geen mensen gebruiken die in mini-rokjes lopen en zeggen dat Allah niet bestaat. (zo gaat het er hier in Tilburg aan toe nu er ook andersgelovigen werken, die kinderen weten totaal niet meer welke kant ze nou op moeten, en de moeders raken ook alsmaar kwader en kwader)

By the way, sommige mensen noemen zich moslim, maar zijn het dus totaal niet. Ik zag laatst op tv een enquete bij editie nl op rtl 4 over hoeveel moslima's er vreemd zouden gaan. Volgens hun 30 procent. Nou dan zit ik natuurlijk al stijf op de bank. Ze hadden dus een enquete gehouden onder Turkse en Marokkaanse meisjes.  En daarna, alsof het allemaal nog niet erg genoeg was, al de leugens die er verspreid werden, kwamen ze ook nog eens met een of ander mens aankakken die beweerde moslima te zijn, en ze vertelde dus dat wat we nu dan zagen onder de moslims gewoon een soort van integratie was. En de moslima's emancipeerde, en raakte wat losser.  Op zulke momenten is geduld erg ver te zoeken bij mij. Ik was ook wel in staat om die tv iets aan te doen ahahaha. ;)

Groetjes khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 15:09
In eerste instantie geplaatst door Amier

In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Owjaaah.. Zucht.. Volg het uitsteekseltje maar weer.

Zuster... wat een t��l.

 

Jah ik had er ff geen andere woorden voor..

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 15:18
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

bekijk deze flahs  is zo mooi prachtig,

http://saaid.net/flash/Thabaat.htm

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Masha'Allah. Die Arabische taal is zo prachtig om naar te luisteren. Ik snap er alleen geen bal van helaas, behalve een paar woordjes, maar nog niet genoeg om er zinnen van te kunnen vormen. Ik moet echt es wat vaart gaan zetten achter me cursus, want zulke dingen vind ik echt frustrerend ahaha. ;) Toch bedankt dat je het wilde plaatsen. Moge Allah het de harten laten raken van degenen die het wel begrijpen. ;)

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 15:24
amin
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 oktober 2005 om 15:25
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

(..)

 En wat betreft die "moslima" (jah ik zet het tussen haakjes jah! :P) die bij die islamitische school heeft gesolliciteerd. Ik vind het een goed recht dat ze haar weigeren omdat ze zich niet bedekt volgens de islamitische normen. Vooral op een school. De leraren en andere medewerkers dienen als voorbeeldfunctie voor de kinderen. Daar kunnen ze echt geen mensen gebruiken die in mini-rokjes lopen en zeggen dat Allah niet bestaat. (zo gaat het er hier in Tilburg aan toe nu er ook andersgelovigen werken, die kinderen weten totaal niet meer welke kant ze nou op moeten, en de moeders raken ook alsmaar kwader en kwader)

(..)

Deze dingen verzin je erbij, zonder te weten of ze wel voor die vrouw opgaan. Misschien gelooft ze inderdaad wel op een andere manier dan jij, maar in dit geval is de vraag 'hoe anders?' 'andersgelovig dan wie?'. Jij meent dus te kunnen bepalen hoe een moslim met (rituelen en culturele gebruiken in) haar of zijn religie moet omgaan, maar wie zegt dat de conclusies die jij terloops trekt kloppen en dat jij daar hetzelfde over denkt als mensen die met die school te maken hebben?

 

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 00:58

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Vrijheid van het uiten van je religie is daarentegen wel een recht in Nederland.Als een jood een kepeltje op straat wil dragen is dat zijn goed recht als een moslima haar hijaab wil dragen ook.

Even het artikel opgezocht:

Artikel 6
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Je vrijheid gaat dus zover als de wet je toestaat. In de moskee en thuis kun je doen en laten wat je wil, maar daarbuiten kan de regering je vrijheid beperken. Wettelijk gezien zijn er dus mogelijkheden genoeg om een niqaab te verbieden.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 01:03

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Het verschil is groter dan je denkt. Het ene kan er namelijk voor zorgen dat bijv. een huwelijk stuk gaat, Omdat er mannen zijn die hun ogen nergens vandaan kunnen houden, Jammer dat ze niet allemaal gewoon hun ogen neerslaan. (Misschien vind jij dit niet iets ernstigs, Maar ik dus wel.)

Dan ga je er al bij voorbaat vanuit dat kijken naar een vrouw fout is. Er zijn miljoenen mannen in Nederland die gewoon naar een vrouw kunnen kijken zonder meteen vreemd te gaan.

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Het andere daarentegen heeft geen enkel negatief effect. Ja, Alleen bij diegenen die gewoon uit zichzelf een hekel hebben aan alles wat met Islaam te maken heeft. Maar goed, Dat zal mij verder ook een worst wezen.

Een hoofddoek kan heel goed een negatief effect hebben. Het laat namelijk een beeld zien van een teruggetrokken vrouw die zich afscheid van de maatschappij. Dat geeft al snel de indruk dat de vrouw niet van belang is en dus niet meer als gelijkwaardig gezien wordt.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 01:17
Eelke schreef: Alleen heeft een bevel van Allah geen rechtsgrond in Nederland

3khadidjah3 schreef: Het bevel van Allah heeft zijn recht over de gehele wereld, dus ook in Nederland.

Met deze houding vraag ik me al snel af of je hier in Nederland wel thuis hoort. De Nederlandse wetten en regels gaan namelijk boven alles. Als dat overeenkomt met de regels van Allah is dat mooi, zo niet dan heb je pech.

Pietje puk schreef: Ik heb er geen enkel probleem mee te kijken naar Gods wonderschone schepselen. Sterker, God weet mijn genieten te waarderen alszijnde een compliment voor zijn schepping.

3khadidjah3 schreef: Owjaaah.. Zucht.. Volg het uitsteekseltje maar weer. Zwak hoor. Jullie mannen soms ook. (no affence voor de nette jongens natuurlijk)

Owjaaah.. Zucht.. Volg het religie maar weer. Zwak hoor. Jullie gelovigen soms ook. (no affence voor de nette gelovigen natuurlijk)

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 01:39
Er worden volgens mij een paar dingen door elkaar gehaald! De poll gaat over de niqaab oftewel een doek die het hele gezicht bedekt, behalde de ogen. 3Khadidja3 heeft het over de hidjaab, wat eigenlijk niets anders is als de hoofdoek.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 02:00

Minister Rita Verdonk

ik zal die varken met mkz wel ff een email sturen.

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 02:02
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Het verschil is groter dan je denkt. Het ene kan er namelijk voor zorgen dat bijv. een huwelijk stuk gaat, Omdat er mannen zijn die hun ogen nergens vandaan kunnen houden, Jammer dat ze niet allemaal gewoon hun ogen neerslaan. (Misschien vind jij dit niet iets ernstigs, Maar ik dus wel.)

Dan ga je er al bij voorbaat vanuit dat kijken naar een vrouw fout is. Er zijn miljoenen mannen in Nederland die gewoon naar een vrouw kunnen kijken zonder meteen vreemd te gaan.

Ja, En er zijn ook miljoenen vrouwen hier in Nederland die zich daar dood aan ergeren.

In eerste instantie geplaatst door Ni3met

Het andere daarentegen heeft geen enkel negatief effect. Ja, Alleen bij diegenen die gewoon uit zichzelf een hekel hebben aan alles wat met Islaam te maken heeft. Maar goed, Dat zal mij verder ook een worst wezen.

Een hoofddoek kan heel goed een negatief effect hebben. Het laat namelijk een beeld zien van een teruggetrokken vrouw die zich afscheid van de maatschappij. Dat geeft al snel de indruk dat de vrouw niet van belang is en dus niet meer als gelijkwaardig gezien wordt.

Tja, Dat heeft er weer mee te maken dat mensen niet weten waar die hoofddoek voor staat. Mensen krijgen daar soms idd rare gedachtes bij, Daar zou je in principe wel wat aan kunnen doen.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 02:03
In eerste instantie geplaatst door malikah

Minister Rita Verdonk

ik zal die varken met mkz wel ff een email sturen.

Volgens mij verlaag je jezelf met deze opmerking naar een bedenkelijk laag nivo.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Eelke Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 02:18
Geschreven door Eelke: Dan ga je er al bij voorbaat vanuit dat kijken naar een vrouw fout is. Er zijn miljoenen mannen in Nederland die gewoon naar een vrouw kunnen kijken zonder meteen vreemd te gaan.

Geschreven door Ni3met: Ja, En er zijn ook miljoenen vrouwen hier in Nederland die zich daar dood aan ergeren.

Gezien de moeite die iedereen (man en vrouw) doet om er leuk uit te zien, vinden de meesten het niet erg om bekeken te worden. Er is een groot verschil tussen naar een vrouw "kijken" en een vrouw "met de ogen uitkleden". Om het in je eigen woorden te zeggen: Tja, Dat heeft er weer mee te maken dat mensen niet weten waar die kleding voor staat. Mensen krijgen daar soms idd rare gedachtes bij, Daar zou je in principe wel wat aan kunnen doen.

Geschreven door Eelke: Een hoofddoek kan heel goed een negatief effect hebben. Het laat namelijk een beeld zien van een teruggetrokken vrouw die zich afscheid van de maatschappij. Dat geeft al snel de indruk dat de vrouw niet van belang is en dus niet meer als gelijkwaardig gezien wordt.

Geschreven door Ni3met: Tja, Dat heeft er weer mee te maken dat mensen niet weten waar die hoofddoek voor staat. Mensen krijgen daar soms idd rare gedachtes bij, Daar zou je in principe wel wat aan kunnen doen.

Rare gedachte zul je altijd wel houden denk ik. Daarom denk ik dat iedereen vrij moet zijn om zelf te kiezen wat voor kleding ze dragen. Dan blijven alleen de extremen over, namelijk naakt en volledig bedekt. Over naakt zijn de meeste mensen het wel eens dat dat onwenselijk is. Voor mij is volledig bedekt ook een stap te ver en daarom heb ik dus ook voor die wet gestemd.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 03:15
de brief die ik zojuist heb geschreven;
 
Geachte mevrouw R. ver Donk,
 
ik heb vernomen dat u de burka wilt proberen te verbieden,
ik wil u met respect vragen om dit niet te doen, ik als nederlander (18 jaar) heb er bijvoorbeeld zelf voor gekozen om hem te dragen, en in de moskee waar ik kom zijn nog zo,n 20 moslimas die er ook zelf voor hebben gekozen om hem te dragen.
 
kijk wij lopen niet met piercings tatouages, neus ringen en gespleten tongen, of met gotic kleding. of tewel zonder kleding.
 
wij lopen met kleding om ons te beschermen, net zoals een banaan een gele schil heeft, een mandarijn een oranje en kiwi een groene. waarom hebben deze vruchten een schil?  omdat het anders niet meer smakelijk zou zijn en het zou bederven.
kijk naar de nederlandse meisjes van tegenwoordig die lopen zonder schil, ja mischien is er nog een schilletje blijven hangen maar dat is het dan ook.
 
waarom moeten wij net zo worden?
 
hebben wij dan geen rechten?
 
waarom wilt o.a de 2 kamer de islaam een naam geven dat het niet is?
als u eens wist wat de islaam in hield zou u 2 burkas over elkaar heen dragen.
 
de islaam is de geschiedenis van de wereld, wilt u die ontkennen?
 
en ik wil u ook atenderen dat wat mevouw H. Ali verteld over de islaam niet waar is, zij haalt de cultuur met de islaam door elkaar. de meest gepractiseerde moslim is het beste voor zijn vrouw en kinderen.
maar de cultuur moslim zoals marrokanen en turken die zijn het ergste voor hun vrouwen en kinderen. daar vind de meeste onderdrukking plaats. ik kan het weten ik ben een nederlandse en ik sta helder tegen deze feiten aan.
 
ik zou zo graag willen dat jullie eens  of H. Ali, daar bij die marrokanen gingen kijken, jullie weten maar half wat er daar gebeurd, die slaan hun vrouwen, die vrouwen slaan hun kinderen bijna kapot.ze komen nooit buiten in tegenstelling tot hun kinderen v.a 7 jaar die eten zelfs buiten en dat heeft NIKS met de islaam te maken. dat heeft puur met hun haantjes cultuur te maken.
 
daar komt alles vandaan.
 
vrouwen besnijdenis? CULTUUR.
vrouwen onderdrukking? CULTUUR.
vervelende marokaanse jongeren? CULTUUR.
 
zo kan ik nog wel even door gaan. jammer dat jullie zeggen dat het de islaam is, die dit zegt. maar ik denk soms dat jullie wel beter weten.
 
deze problemen worden veroorzaakt door mensen die zich verschuilen achter de islaam.
 
wand denkt u werkelijk dat ik als gepractiseerde moslima bommetjes aan het knutselen ben?> en de hele dag over djihaad aan het praten ben.. now way echt niet hoor.
 
dat is niet wat god ons leert.
 
 
ik wil binnenkort als het mogelijk is een nederlandse zusterdag oragiseren, er moeten op zijn minst zo,n 300 (nederlandse) moslimas komen.
 
ik zou u daarvoor hartelijk willen uitnodigen. om te laten zien wat de islaam inhoud.
 
wand een ding staat vast DE 2E KAMER EN GEHEEL NEDERLAND WEET NIET WAT ISLAAM IS.
ZELFS HISI ALI NIET.
 
ik hoop u duidelijk geinformeerd en uit gelecht te hebben hoe en wat.
 
ecusses voor mijn spelfouten.
 
hoogachtend, kathelijne veenstra.
 
 
 
 
 
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 03:36
In eerste instantie geplaatst door malikah

 
(..)
waarom moeten wij net zo worden?
 
(...)
 

 

Dat vraagt volgens mij niemand.

Ik ben tegen een algeheel verbod, maar ik vind een burqa ook niet zulke geslaagde klederdracht. Het maakt vrijwel elke communicatie onmogelijk en elke motivatie ervoor ontgaat mij volkomen (ik ken de argumenten, maar ik begrijp de erachter veronderstelde logica niet).

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 03:39
oh en by the way: ik denk bij gothic-kleding niet aan naakt, maar aan opzichtige lange jurken.
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 03:46
In eerste instantie geplaatst door malikah

(..)wand een ding staat vast DE 2E KAMER EN GEHEEL NEDERLAND WEET NIET WAT ISLAAM IS.
ZELFS HISI ALI NIET.
 
(..)
 
 
 
 

Nou, dat vind ik een nogal aanmatigende stelling.

Ik denk dat Hirsi Ali heel goed weet wat islam is en wat cultuur is, maar dat zij slechts hekelt dat mensen zich beroepen op bronnen in de islam om bepaalde aspecten van die cultuur te vergoelijken en dat daar de discussie dan mee stopt.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 04:34
In eerste instantie geplaatst door Eelke

 

Even het artikel opgezocht:

Artikel 6
1.
Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

Je vrijheid gaat dus zover als de wet je toestaat. In de moskee en thuis kun je doen en laten wat je wil, maar daarbuiten kan de regering je vrijheid beperken. Wettelijk gezien zijn er dus mogelijkheden genoeg om een niqaab te verbieden.

Groet, groet Eelke

Bedankt voor het artikel maar ik had het in mijn vorige post niet over de niqaab maar over de hoofddoek.

Gr. AmatoelAziz

O ja by the way teruggetrokken vrouw?

Een hoofddoek kan heel goed een negatief effect hebben. Het laat namelijk een beeld zien van een teruggetrokken vrouw die zich afscheid van de maatschappij. Dat geeft al snel de indruk dat de vrouw niet van belang is en dus niet meer als gelijkwaardig gezien wordt.

De meeste moslima's die ik ken zijn anders niet op hun mondje gevallen. Ik ken zelfs werkgevers die het toelaten dat zijn/haar werknemers een hoofddoek kunnen dragen achter de receptie. Het eerste aanspreekpunt voor klanten.

Ik denk dat het negatieve effect soms ook kan worden opgewekt vanwege het feit dat veel vrouwen zwarte hoofddoeken dragen. Maar misschien ook weer niet.

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 04:45
In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

(..)

 En wat betreft die "moslima" (jah ik zet het tussen haakjes jah! :P) die bij die islamitische school heeft gesolliciteerd. Ik vind het een goed recht dat ze haar weigeren omdat ze zich niet bedekt volgens de islamitische normen. Vooral op een school. De leraren en andere medewerkers dienen als voorbeeldfunctie voor de kinderen. Daar kunnen ze echt geen mensen gebruiken die in mini-rokjes lopen en zeggen dat Allah niet bestaat. (zo gaat het er hier in Tilburg aan toe nu er ook andersgelovigen werken, die kinderen weten totaal niet meer welke kant ze nou op moeten, en de moeders raken ook alsmaar kwader en kwader)

(..)

Deze dingen verzin je erbij, zonder te weten of ze wel voor die vrouw opgaan. Misschien gelooft ze inderdaad wel op een andere manier dan jij, maar in dit geval is de vraag 'hoe anders?' 'andersgelovig dan wie?'. Jij meent dus te kunnen bepalen hoe een moslim met (rituelen en culturele gebruiken in) haar of zijn religie moet omgaan, maar wie zegt dat de conclusies die jij terloops trekt kloppen en dat jij daar hetzelfde over denkt als mensen die met die school te maken hebben?

 

Ik heb nooit gezegd dat die dingen over haar gaan, en dat kun je ook nergens teruglezen. Nee, waar ik daar even op doelde was op onze islamitische basisschool hier in Tilburg, wat in mijn vorige reactie ook al aangegeven stond, waar vrouwen wel lopen met een rok met een split tot aan boven de knieen. Minirokje was inderdaad nog een beetje overdreven, daar heb je gelijk in. Maar zij praten de kinderen verkeerde dingen aan. Een zoontje van een zuster van mij kwam eens helemaal verward thuis omdat de juffrouw had gezegd dat Allah niet bestaat. Daar doelde ik op. Natuurlijk kan ik niet oordelen over dat meisje, want ik ken haar inderdaad niet eens. Dus ik vind het ook jammer dat je deze conclusie meteen trekt. Maar goed, het maakt niet uit ofsow hoor. Ik hoop alleen dat het nu wel duidelijk is.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 04:55

Met deze houding vraag ik me al snel af of je hier in Nederland wel thuis hoort. De Nederlandse wetten en regels gaan namelijk boven alles. Als dat overeenkomt met de regels van Allah is dat mooi, zo niet dan heb je pech.

Ahahaha nee nee. Ik ben puur Nederlands. En als Nederland mijn moslimzijn niet wil accepteren, dan heeft Nederland zeker pech. Voor mij gelden alleen de regels van Allah, aangezien ik aan Allah mijn verantwoording af zal moeten leggen in het Hiernamaals, en niet aan Wilders of Verdonk.

Owjaaah.. Zucht.. Volg het religie maar weer. Zwak hoor. Jullie gelovigen soms ook. (no affence voor de nette gelovigen natuurlijk)

Owjaaah.. Zucht.. Volg de lage intelligentie maar weer.. Zwak hoor.. Jullie ongelovigen soms ook. (no affence voor de ongelovigen die nog wel eens gebruik maken van hun verstand natuurlijk) En het is "de religie" niet "het religie" Waar heb jij op school gezeten? Aahhaha, ok ik ben niet aardig zo he.. Ik maak een grapje hoor. Maar ik kon het echt ff niet laten. ;)

Groetjes Khadidjah

 

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Vincent Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 05:27
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Voor mij gelden alleen de regels van Allah

 (no affence voor de ongelovigen die nog wel eens gebruik maken van hun verstand natuurlijk)

Ook ik kan het niet laten, maar: het is 'no offence' en geen 'no affence'.

Verder leid ik uit je woorden af, dat je geen enkele wereldlijke macht erkent, althans niet die in Nederland. Mag ik vragen waarom je dan wel appelleert aan het in de Nederlandse Grondwet vastgelegde recht van godsdienstvrijheid? Wees dan eerlijk en consequent. Niets met de Nederlandse wet te maken willen hebben? Dan er ook geen beroep op doen. Quid pro quo!

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 08:00
In eerste instantie geplaatst door Vincent

In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

Voor mij gelden alleen de regels van Allah

 (no affence voor de ongelovigen die nog wel eens gebruik maken van hun verstand natuurlijk)

Ook ik kan het niet laten, maar: het is 'no offence' en geen 'no affence'.

Verder leid ik uit je woorden af, dat je geen enkele wereldlijke macht erkent, althans niet die in Nederland. Mag ik vragen waarom je dan wel appelleert aan het in de Nederlandse Grondwet vastgelegde recht van godsdienstvrijheid? Wees dan eerlijk en consequent. Niets met de Nederlandse wet te maken willen hebben? Dan er ook geen beroep op doen. Quid pro quo!

Ahahaha, mijn engelse schrijfvaardigheden zijn inderdaad niet zo goed. Maar hey, het is ook niet mijn moedertaal dus dan moet het mogen vind ik zelf. ;)

Verder leid ik uit je woorden af, dat je mijn reacties eigenlijk helemaal niet gelezen hebt. Ten eerste is het zo dat ik niet totaal schijt heb aan de Nederlandse wetten, want ik hou me er wel aan. Alleen moet dat niet in tegenstrijd zijn met de wetten van Allah. En dan ten tweede, je zegt tegen mij dat ik een beroep doe op de Nederlandse wet, maar waar zie je mij dat dan doen? Zoals ik al eerder aangegeven heb, de wetten van Allah zijn genoeg voor mij.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 09:37

Ahahaha nee nee. Ik ben puur Nederlands. En als Nederland mijn moslimzijn niet wil accepteren, dan heeft Nederland zeker pech.

ja he vind ik ook, maar weet je wat ze moeten doen?

ze moeten een regeling treffen voor moslims om gratis naar saudi arabie of een ander islamitisch land te gaan wonen, is echt een vet plan, zijn ze gelijk af van al die moslims, ik meld me wel aan..

..wat zal het leeg worden in nederland

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 09:51

ahahaha jah precies

 

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 09:58

hhhhhhhhhhhhhhhhhh wallah niemand blijft hier nog achter mooi oplossing

wallah  hhhhhhhhhhh je hebt me vandaag aan het lachen gemaakt.

jazakilaahogyraan

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 10:04
In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

In eerste instantie geplaatst door Martinuzz

In eerste instantie geplaatst door 3khadidjah3

(..)

 En wat betreft die "moslima" (jah ik zet het tussen haakjes jah! :P) die bij die islamitische school heeft gesolliciteerd. Ik vind het een goed recht dat ze haar weigeren omdat ze zich niet bedekt volgens de islamitische normen. Vooral op een school. De leraren en andere medewerkers dienen als voorbeeldfunctie voor de kinderen. Daar kunnen ze echt geen mensen gebruiken die in mini-rokjes lopen en zeggen dat Allah niet bestaat. (zo gaat het er hier in Tilburg aan toe nu er ook andersgelovigen werken, die kinderen weten totaal niet meer welke kant ze nou op moeten, en de moeders raken ook alsmaar kwader en kwader)

(..)

Deze dingen verzin je erbij, zonder te weten of ze wel voor die vrouw opgaan. (...)

 

Ik heb nooit gezegd dat die dingen over haar gaan, en dat kun je ook nergens teruglezen. (...) Dus ik vind het ook jammer dat je deze conclusie meteen trekt. Maar goed, het maakt niet uit ofsow hoor. Ik hoop alleen dat het nu wel duidelijk is.

Groetjes Khadidjah

Nee, het staat er niet,maar doordat je die andere voorbeelden gebruikt als voorbeeld bij je argument - om het argument te versterken eigenlijk - meende ik dat je die suggestie wekte. Maar het is nu duidelijk!

ma3a s-sal�ma!

Martijn

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 10:09
In eerste instantie geplaatst door malikah

Ahahaha nee nee. Ik ben puur Nederlands. En als Nederland mijn moslimzijn niet wil accepteren, dan heeft Nederland zeker pech.

ja he vind ik ook, maar weet je wat ze moeten doen?

ze moeten een regeling treffen voor moslims om gratis naar saudi arabie of een ander islamitisch land te gaan wonen, is echt een vet plan, zijn ze gelijk af van al die moslims, ik meld me wel aan..

..wat zal het leeg worden in nederland

Kennelijk is er veel animo. Misschien kunnen we een soort uitwisseling organiseren met Saoudi�rs die geen zin meer hebben om daar te wonen. :) ;)

Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 10:11

Ik zou toch even willen reageren op de post van malikah. Die vervelende Marokkaanse jongeren heb je net zo goed ook in andere nationaliteiten : ). Daar heb ik zelf ervaring mee, Want ik liep dus een keer langs een stel jochies (van Nederlandse afkomst, Doet er eigenlijk niet toe, Maar zet ik er alleen even bij om aan te geven dat dit zich ook afspeelt in andere nationaliteiten of culturen), Waren geloof ik pas rond de 9-10 jaar. En toen begonnen die te roepen (Ik had een hoofddoek aan) Surinaaamerrrr. Nou, Ik dacht dus bij mezelf, Pardon? Ik wist niet eens wat ik daar nu van moest denken. Ik lijk meer op een melkfles dan op een Surinamer, Maar goed, Dat ff terzijde. Wat ik wel heel aardig vond is dat een man (van Nederlandse komaf) daar eigenlijk best kwaad om werd, Hij zag dat ik me er niets van aantrok en gewoon doorliep in gedachte hebbende dat het maar wat jochies zijn. Maar hij riep dus heel hard tegen die jochies, Heeeeeeeeeeeey, Heeeeeeeeeeeeeeey, ssssssssssssshhhhttt!!!!! Waarop die kids hun mondje dus verder dicht hielden. Sorry dat ik dit hier ff neerzet, Maar zoals ik al eerder zei, Alleen om aan te geven dat het niet altijd alleen de Marokkaanse jongeren zijn die zich misdragen.

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 10:22
Heb je denk ik helemaal gelijk in, Ni3met: rotte appels heb je overal en onbehouwen sujetten ook.
Soms is er misschien een oververtegenwoordiging van bepaalde groepen te bespeuren, maar in een samenleving in evenwicht is dat denk ik van voorbijgaande aard. (Kijk bijvoorbeeld naar de reputatie van Surinaamse jongeren begin jaren '80. Die was toen niet al te best, maar dat heeft ook niet vreselijk lang geduurd.)
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 11:23
malikah schreef:
 
ik zou zo graag willen dat jullie eens  of H. Ali, daar bij die marrokanen gingen kijken, jullie weten maar half wat er daar gebeurd, die slaan hun vrouwen, die vrouwen slaan hun kinderen bijna kapot.ze komen nooit buiten in tegenstelling tot hun kinderen v.a 7 jaar die eten zelfs buiten en dat heeft NIKS met de islaam te maken. dat heeft puur met hun haantjes cultuur te maken.
 
Asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe zuster Malikah ik vind dat je hier aan het overdrijven bent ik weet niet wat voor soort Marokkaanen je kent maar ik ken heeeeel veeeel marokkaanen die hun vrouw niet slaan zowel hier als in Marokko
 
Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst en natuurlijk zijn er  die niet weten hoe ze met hun vrouw moeten omgaan zoals bij elke andere ras maar die hebben meestal geen kennis van het geloof de meeste marokkaanen zijn goed opgeleid zoals Verdonk zelf heeft gezegt na een onderzoek en wat bedoel je met:
hun kinderen v.a 7 jaar die eten zelfs buiten ?? mag ik weten waar je het hier over hebt en hun haantjes cultuur soebhanallah
 
Wa gair inshallah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.