Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

niqaab verbod

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234
Enquête vraag: stem tegen onderdrukking .
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
238 [86.55%]
25 [9.09%]
4 [1.45%]
8 [2.91%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: niqaab verbod
    Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 11:37

salam,

malikah kom niet met leugens..in elke ras heb je wel mannen die hun vrouwen slaan..dat is gewoon een feit..in de ene ras mischien iets meer dan de ander, maar je moet dus nu echt niet gaan overdrijven.Ik kan nu ook een stel opsommingen maken over niet moslims,over hun gedrag binnen hun gezin, maar wat interesseert mij dat.

malikah mischien heb je zelf iets meegemaakt daarom kom je zo agressief over, maar alsjeblieft zuster je komt heel erg negatief over en dat raakt me zeer zeker diep in mijn hart zuster.

wa salam

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 11:51

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Ik denk niet dat ze het negatief bedoelt heeft tegenover Marokkaanse mensen. Ik denk dat ze gewoon een punt wilde maken tegenover Verdonk, ook al was het een beetje overdreven. Ik vind ook niet dat jullie je zo aangevallen zouden moeten voelen. En ook vind ik het niet leuk dat er dan reacties komen zoals: je raakt me zeer zeker diep in mijn hart zuster.. Malikah is moslim. Ze is geen racist. Misschien zou het beter zijn voor je als je de volgende keer eerst nadenkt over haar beweegredenen, dan zul je je realiseren dat ze het niet negatief bedoelde tegenover een van jullie, en dat ze zelf ook wel weet dat je niet een heel volk op hetzelfde ding kan beschuldigen. Ze probeerde gewoon geloof en cultuur van elkaar te onderscheiden. Ghair insha'Allah. Het is niet goed om meteen verkeerd over mensen te denken snap je. Ik hoop ook dat jullie hier de volgende keer wat meer op bedacht zijn. En ik zeg dit omdat ik om jullie geef omwille van Allah Subhana wa Ta'ala, en jullie graag goed zie doen. Moge Allah mij vergeven als ik hiermee te veel gezegd heb, of te snel geoordeeld heb. En moge Allah ons begunstigen met al het goede in dit leven en in het Hiernamaals.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 13:31

Asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe

Bismillah Irahman Irahiem

Beste zuster Khadija weet dat ik alleen om opheldering vroeg betreft haar bericht ze is zeker geen rasict dat heb je mij absoluut niet horen zeggen en ne3am ze is zeker onze moslima zuster ik vond dat over Marokkaanen een beetje overdreven thats it ik ben niet boos op haar of zo en wens haar slechts het beste als je ook mijn bericht vorige bericht lees zie je niks verkeerds of beledegend naar haar toe astigfurallah is mijn bericht misschien verkeerd aangekomen dan vergeef het me oegtie

Wa gair inshallah

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 16:12
Ik ben zelf van Marokkaanse afkomst en natuurlijk zijn er  die niet weten hoe ze met hun vrouw moeten omgaan zoals bij elke andere ras maar die hebben meestal geen kennis van het geloof de meeste marokkaanen zijn goed opgeleid zoals Verdonk zelf heeft gezegt na een onderzoek en wat bedoel je met:
hun kinderen v.a 7 jaar die eten zelfs buiten ?? mag ik weten waar je het hier over hebt en hun haantjes cultuur soebhanallah
 
Ik zou toch even willen reageren op de post van malikah. Die vervelende Marokkaanse jongeren heb je net zo goed ook in andere nationaliteiten : ).

malikah kom niet met leugens..in elke ras heb je wel mannen die hun vrouwen slaan..dat is gewoon een feit..in de ene ras mischien iets meer dan de ander, maar je moet dus nu echt niet gaan overdrijven.Ik kan nu ook een stel opsommingen maken over niet moslims,over hun gedrag binnen hun gezin, maar wat interesseert mij dat.

malikah mischien heb je zelf iets meegemaakt daarom kom je zo agressief over, maar alsjeblieft zuster je komt heel erg negatief over en dat raakt me zeer zeker diep in mijn hart zuster.

(leugens? beste broeder je maakt me wel heel zwart zo in de ramadam zonder dat je weet wat ik bedoel.)
 
ja ik heb het over een voorbeeld hier, niet speciaal over marrokanen hoor. maar het gaat hier over de niet gepractiseerde marrokaan, turk of welke dan ook. het gaat hier niet over ongepractiseerde nederlanders nee.
 
daardoor ontstaat o.a het slechte beeld in de islaam. die het ministerie gebruikt om de islaam een slecht beeld te geven. en omdat de doelgroep vaker marokanen is dan turken heb ik die genoemd.
 
hun kinderen v.a 7 jaar die eten zelfs buiten; ja deze jongens die dus vroeger toen ze 7 jaar waren buiten aten omdat het binnen te druk was voor mams, dit zijn de jongeren die nu buiten overlast veroorzaken.
 
beste broeder(s) ik had niet verwacht dat je dit zo zou op pakken, je weet toch wel beter?. maar gair inshaAllah.
 
 
 
 
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 16:18

Asalama alykoum wahrahmatoe allahie wabarakatoe

Beste zuster Malikah misschien heb ik je verkeerd begrepen hierbij mijn excuses beste zuster

Wa gair inshallah le koel al muslimien

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 16:42

gair inshaAllah moge
Allah Al onze fouten vergeven inshaAllah amien.

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 17:05

Assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh,

Sorry aboe bakr, nu ik het teruglees zie ik dat ik het daarna verkeerd verwoordde. In eerste instantie sprak ik over dat jullie het niet al te zwaar op zouden moeten vatten. En toen begon ik over de reactie van mujaheed ila, en raakte ik daar even zo aan geirriteerd dat ik verder ben gaan praten in jullie. Moge Allah mij vergeven dat ik me liet leiden door sjaytan, en ik hoop dat jij en ni3met me ook zullen vergeven als jullie je aangevallen zouden voelen hierin. Masha'Allah, je gaat er heel goed mee om trouwens. Moge Allah je belonen met al het goede en in het Hiernamaals, en ook onze andere broeders en zusters.

Groetjes Khadidjah

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 17:12

Asalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe

Ja dat klopt want mijn reactie was niet die van boven waar over Leugens wordt gezegt ik de zuster daar nooit van beschuldigd maar ik weet zeker dat broeder Mujaheed_ila het ook niet zo meende

Ik vroeg zuster slecht om opheldering maar gair inshallah allemmaal maken we fouten oegtie 3Kadija we zijn broeders en zusters en we houden van elkaar terwille van de almachtige Allah en zuster ik vergeef he je inshallah

Wa gair inshallah le koel al Muslimien

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 oktober 2005 om 23:15
amin
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 00:45
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Asalama alaykoum wahrahmatoe allahie wabrakatoe

Ja dat klopt want mijn reactie was niet die van boven waar over Leugens wordt gezegt ik de zuster daar nooit van beschuldigd maar ik weet zeker dat broeder Mujaheed_ila het ook niet zo meende Met zekerheid kun je het niet echt zeggen denk ik zelf maar ghair insha'Allah.

Ik vroeg zuster slecht om opheldering maar gair inshallah allemmaal maken we fouten oegtie 3Kadija we zijn broeders en zusters en we houden van elkaar terwille van de almachtige Allah en zuster ik vergeef he je inshallah Voor mij maakt het ook niet uit ofsow hoor. Maar ik zag dat Malikah ineens van alle kanten aangevallen werd, terwijl ze het eigenlijk niet zo slecht bedoelde, dus dat kon ik even niet over me heen laten gaan.

Wa gair inshallah le koel al Muslimien

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
Ni3met Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 21 augustus 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ni3met Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 03:16

Wa3alaikom Essalaam Warahmatoe Allah wabarakatoeh,

Nee Khadidja, Ik voelde me niet aangevallen : ), Ik wilde alleen even wat recht zetten. Ik weet ook dat malikah het niet slecht bedoelde.  Voor zuster malikah geldt: Mocht je je door mij aangevallen voelen, Dan hierbij mijn excuses : ). Ik probeerde het al heel voorzichtig te brengen, Het was zeker niet mn intentie je aan te vallen.

Wassalaamo Alaikom

Terug naar boven
malikah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 659
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 oktober 2005 om 08:36

nee ik kom wel vaker eenbeetje anders over dan bedoeld, al gair inshaAllah, Allah weet wat ik bedoel. dat is genoeg.

wa salaam

 

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 oktober 2005 om 07:11
In eerste instantie geplaatst door malikah

nee ik kom wel vaker eenbeetje anders over dan bedoeld


Dat heb je dan gemeen met de rest van de wereldbevolking.
Terug naar boven
SoRaYa16 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 08 mei 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote SoRaYa16 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 oktober 2005 om 15:31

Salaam Alaykom,

Persoonlijk vind ik het niet zo erg dat ze burqa gaan verbieden,want Profeet(vrede zij met hem)heeft gezegd dat je je gezicht en handen wel mag vertonen in het openbaar.

Ps: Moge Allah mij vergeven als ik iets verkeerd gezegd heb.

Wa salaam Alaykom

Soraya

Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 oktober 2005 om 08:02
Niks verkeerd gezegd hoor SoRaYa16. Volgens mij is de bedoeling van Mohammed geweest om aan te geven dat je in de daar toen geldende cultuur je het beste niet te veel met je lichaam te koop moest lopen omdat dit een een sterke seksuele connotatie had. Dus de basis bedoeling lijkt me dat je aan je medemensen geen seksueel uitlokkend gedrag zou moeten vertonen.
Terug naar boven
Marieke ect Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marieke ect Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2006 om 02:58
QUOTE=pietjepuk
Ik denk dat er moslima's zijn die niet allen vanwege religieuze overwegingen een hoofddoek dragen, danwel als protestdoek.


QUOTE]

Protestdoek in de zin van dat de burka behalve uit religieus oogpunt gedragen wordt het ook gedragen kan worden als uiting van een islamitische identiteit. Zeker als je het dan ook nog gaat verbieden en er een heel circus van gemaakt wordt als de wet overtreden wordt. Deze provocatie can voor sommige moslimas de reden zijn om de burka te gaan dragen. Als geuzenprotest dus.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2006 om 04:04

En daarmee bevestig je mijn veronderstelling.

De burka en hoofddoek wordt zowel uit angst (voor de omgeving) , puberale protest-motieven  als religieuze motieven (als enig oprechte reden) gedragen.

Vul voor jezelf maar in welk motief voor je van toepassing is.

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2006 om 04:20
grappig, dit is de manier waarop 'vrije' verkiezingen in islamitische landen dus gaat: bovenaan het stemformulier al een stemadvies. Hier in NL gelukkig nog zonder sancties. In Iran, Syri� en straks ook de palestijnse gebieden gaat je kop eraf mocht je tegen het advies ingaan. 
Terug naar boven
Marieke ect Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marieke ect Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2006 om 04:29
Peter Pan,

Mijn post was meer een uitleg op iets wat eerder in het forum onuitgelegd is gebleven. Ik zou als niet-moslim nooit met een burka over straat gaan. Dus het is ook geen bevestiging op jou veronderstelling
Terug naar boven
Marieke ect Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 6
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marieke ect Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 februari 2006 om 04:33
Thorax,
Slaat je post op de poll? De vraag is idd wel een beetje raar gesteld. Indirect wordt er gesuggereerd dat als je als moslim voor de wet bent, je ook gelijk voor onderdrukking van de moslims in Nederland bent. Maar omdat nu gelijk onderdeel van de wereldpolitiek te maken...
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 234

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.