Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

ZIJN WE BLIND OF DOM??

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: ZIJN WE BLIND OF DOM??
    Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 13:03
In eerste instantie geplaatst door Django

Dat is mijn uitleg, jouw aanpak verschilt van die van mij en jouw aanpak is geen willekeurige keuze maar een gevolg van hoe jij denkt dat je gegeven een situatie daar mee moet om gaan.<!-- Signature -->


o,ja? nou denk je voor mij,dat doe ik niet voor jou.......



Nu raak je in innerlijke tegenspraak. Hoe kan jij weten dat ik voor jou zou denken als jij dat niet voor mij denkt?

Ik denk niet voor jou ik denk voor mezelf dat jouw aanpak verschilt van die van mij. Deze aanname is gebaseerd op de empirische gegevens van jouw reacties hier op het forum.

De waarheid is dat ik vaak afstand doe van wat ik 'denk' dat ik met een situatie moet doen, daar is dit forum niet respresentatief voor, maar�goed.�Het beoogde doel is het belangrijkste en ik kan daarvoor afstappen van wat ik 'denk'.�



Precies wat ik zeg, geen willekeurige keuze dus maar een gevolg van hoe je denkt dat je er mee om moet gaan om je beoogde doel te bereiken.

Laten we dan maar de koe [knip]....op een andere manier...



Heel interessant maar mijn reactie was op Martinuzz gericht en die heeft ondertussen geloof ik wel begrepen wat ik bedoel.
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 13:26


Ik denk niet voor jou ik denk voor mezelf dat jouw aanpak verschilt van die van mij. Deze aanname is gebaseerd op de empirische gegevens van jouw reacties hier op het forum.

Interessant, en natuurlijk verschilt onze aanpak,deze is bepaald door het doel dat we beogen.Empirische gegevens? Psychologie...vergeet nooit de samenhang,Eduard...

Theorie moet voortdurend onderworpen worden aan drie soorten toetsen:
1. toets van de innerlijke samenhang:
2. toets van de werkelijkheid, emperische toets: voortdurend moet worden getest of de voorspellingen en verklaringen van een theorie met de werkelijkheid overeenkomen. Deze toetsing moet aan de eisen van de wetenschappelijke methodologie beantwoorden. Belangrijk criterium voor de kwaliteit van de theorie zijn voorspellingen die onder vooraf afgesproken condities worden getoetst. Er bestaat geen direct verband tussen kwaliteit van een theorie en de periode waarover we correct kunnen voorspellen.
3. toetsing aan de praktijk:

Eduard,het zou je verbazen, ik heb geen mening over je, ook niet aan de hand van je posts......zie boven...de opsomming....

Heel interessant maar mijn reactie was op Martinuzz gericht en die heeft ondertussen geloof ik wel begrepen wat ik bedoel.

Intentie, duidelijk gestelt,vroeg en vraag me alleen nog steeds af over wat je exact bedoeld over mij en Engeltje.

Wa'Selam

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 13:31
Ik praat niet vanuit theorie maar vanuit weten, ik denk vrijwel niet na... Nadenken verstomd de stem van god, ophouden met denken laat de stem van god vrij. Ik heb steeds minder een (eigen) doel maar wordt het doel van god.

Wat ik bedoel is duidelijk, je hoeft alleen maar te kijken naar wat jij niet zou hebben gedaan wat ik wel gedaan heb.
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 13:42


Wat ik bedoel is duidelijk, je hoeft alleen maar te kijken naar wat jij niet zou hebben gedaan wat ik wel gedaan heb

Gaat niet,....concreet niet;nogmaals samenhang van alle zaken weten,overvliegen.

En als je vrij bent van dat denken,wat een hoog streven is,zou je ook vrij moeten zijn van beoordelen.....en wat schrijf je:..'wat ik niet zou hebben gedaan en wat jij wel hebt gedaan',en een praktisch struikelpunt...waar zou ik moeten kijken....?

Maar goed, het word zo wel heel erg ZwEvErIg...

Wa'Selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 13:48
Ik zal je wat zeggen, geloof het of niet, dat is je eigen keus:

Ik doe niets uit eigen kracht, Ik oordeel naar wat Ik hoor, en het oordeel dat Ik uitspreek is rechtvaardig, want niet door mijn eigen wil laat Ik me leiden, maar alleen door de wil van Hem die Mij gezonden heeft.

En ik wordt niet concreter dan ik al was. Lees mijn reacties op anderen na en je ervaart vanzelf de gedachte / het gevoel dat jij denkt/voelt dat wat ik deed jij niet (zo) zou doen. Daar verschilt jouw aanpak van de mijne.

En let wel, ik zeg niet dat jouw aanpak zo moet zijn als de mijne. We vertegenwoordigen beide een ander aspect van de Ene.
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 14:00

In eerste instantie geplaatst door Eduard

Ik zal je wat zeggen, geloof het of niet, dat is je eigen keus:

Ik doe niets uit eigen kracht, Ik oordeel naar wat Ik hoor, en het oordeel dat Ik uitspreek is rechtvaardig, want niet door mijn eigen wil laat Ik me leiden, maar alleen door de wil van Hem die Mij gezonden heeft.

Eyip,ya(als je dit over je eigen persoon stelt,indien zo, geld het volgende ).....Eduard,..Allah (swt) heeft ook verkondigd dat er 'valse profeten' zich zullen aankondigen,dus ja, ik geloof je.

En ik wordt niet concreter dan ik al was. Lees mijn reacties op anderen na en je ervaart vanzelf de gedachte / het gevoel dat jij denkt/voelt dat wat ik deed jij niet (zo) zou doen. Daar verschilt jouw aanpak van de mijne.

Wij houden het meningsverschil hier over..ach.. menselijk.

En let wel, ik zeg niet dat jouw aanpak zo moet zijn als de mijne. We vertegenwoordigen beide een ander aspect van de Ene.

Ik heb geen aanpak hier,misschien...is 'dat' het verschil...

Wa'Selam

 

Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 14:00

Om samen 1 te zijn.

Het vreemde is dat de mens deze eenheid niet ervaart. Ze lijkt gespleten.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
Django Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 329
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Django Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 14:03
tuurlijk ben je 1 met je geloof, ervaar dat zelf wel zo...
Bishmillah Rahman Rahiem....
It is in chancing, we find our purpose....
Terug naar boven
pietjepuk Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 08 juli 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 642
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote pietjepuk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 14:29

Ik bedoel, de mensheid is 1. Moslims, christenen, kapitalisten, communisten, etc., allen zijn we 1, of we willen of niet.

We zijn een lichaam, onlosmakelijke verbonden met elkaar.

KAN GELOOF EN TOLERANTIE SAMENGAAN?
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 14:31
In eerste instantie geplaatst door Django

Ik heb geen aanpak hier,misschien...is 'dat' het verschil...


Iedereen heeft een 'aanpak' die de som is van zijn persoonlijkheid (of het in meer of mindere mate ontbreken daarvan) en zijn ervaring(en). Ik denk dat je je blindstaart op het woordje aanpak en wat jij denkt wat ik daarmee zou bedoelen. Ik bedoel er blijkbaar niet mee wat je denkt dat ik daarmee bedoel.
Terug naar boven
eduard Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 307
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote eduard Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 14:34
In eerste instantie geplaatst door pietjepuk

<FONT face="Arial, Helvetica, sans-serif" color=#0066ff size=2>Ik bedoel, de mensheid is 1. Moslims, christenen, kapitalisten, communisten, etc., allen zijn we 1, of we willen of niet.


<FONT face=Arial color=#0066ff size=2>We zijn een lichaam, onlosmakelijke verbonden met elkaar.



En ooit zullen we het geestelijke wasdom bereiken waarin we allemaal die oemma ook weer als levende realiteit zullen ervaren. Het zogenaamde koninkrijk gods dwingt niemand onderdaan te worden, je moet uit vrije wil er naar toe.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.