Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Echte rijkdom

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Echte rijkdom
    Geplaatst op: 21 oktober 2005 om 11:05
Echte rijkdom

Op een dag nam een vader van een hele rijke familie zijn zoon mee op reis. Hij wilde zijn zoon
laten zien hoe arm sommige mensen zijn zodat hij dankbaar zou zijn voor zijn rijkdom.

Ze brachten een aantal dagen en nachten door op een boerderij van een hele arme familie.

Toen ze terugkeerden van hun reis vroeg de vader aan zijn zoon: "Hoe was de reis?"; "Het was
fantastisch pappa."; "Heb je gezien hoe arm de mensen kunnen zijn?" vroeg de vader.
"JA zeker" zei de zoon. "Wat heb je van deze reis geleerd?" vroeg de vader aan zijn zoon.

De zoon antwoordde: "Ik zag dat wij maar ��n hond hebben maar zij hadden er vier. Wij hebben een
zwembad dat zo lang is tot het midden van onze tuin en zij hebben een rivier dat helemaal geen eind
heeft."; "Wij hebben speciale lantarens in onze tuin en zij hebben de sterren in de nacht."; Ons
terras reikt tot het begin van onze tuin maar zij hebben de hele horizon."; "Wij hebben kleine
stukjes land om op te leven en zij hebben hele velden die verder gaan dan dat wij kunnen zien.";
"Wij hebben bedienden die ons bedienen, maar zij dienen anderen."; "Wij kopen ons eten, maar zij
verbouwen hun eigen eten."; "Wij hebben muren rond ons eigendom die ons beschermen, zij hebben
vrienden die hun beschermen."

Hierop was de vader sprakeloos. Hij wist niets meer te zeggen. Zijn zoon zei toen: "Bedankt pappa
dat je mij hebt laten zien hoe arm we zijn."


Ik zou zeggen wees blij met wat je hebt!!!Alhamdoelillah
Terug naar boven
Noor al-Islaam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 14 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 955
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noor al-Islaam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 oktober 2005 om 13:57
Wa iyaaki mijn zuster
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.