Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mohammed vzmh maakt zijn vrouw in : )

 Post Reply Post Reply
Schrijver
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mohammed vzmh maakt zijn vrouw in : )
    Geplaatst op: 08 november 2005 om 03:25

 

Mashallah

 

Aischa zei: �Op een keer was ik op reis met de Boodschapper van Allah toen ik nog jong was en niet dik. Hij vroeg zijn metgezellen om vooruit te gaan, wat zij deden. Daarna zei hij: �laten wij een hardloopwedstrijdje met elkaar doen.� Ik begon dus te rennen tot ik won.
Later toen ik dik geworden was en vergeten wat er toen gebeurd was , was ik weer op reis met hem. Hij vroeg zijn metgezelen om vooruit te gaan en dat deden zij. Toen zei hij: �Laten we een hardloopwedstrijdje met elkaar houden.� Ik was vergeten wat er bij de eerste race gebeurd was. Ik was dik en zei daarom: O boodschapper van Allah(vzmh), hoe kan ik tegen jou lopen in deze toestand?� Maar hij zei: laten we hardlopen. Toen won hij de race. Hij begon te lachen en zei: Dit was anders dan de laatste keer.�
(Boecharie)

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
Abdul naser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul naser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 11:22

 

               Mashallah heeeeeeel mooi verhaal

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 11:24
En wat is nou de clue dan?
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 11:29

Dat een partijtje hardlopen met je vrouw soenna is . Ik heb het ook eens gedaan en ik won, haha!

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Abdul naser Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 28
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul naser Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 11:30
ss
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 11:38
Ah, op zo'n fiets. :)

Wat leuk.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslima_Y Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 12:07

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarakatoehoe,

Mooi verhaaltje ,

En ze staan gelijk bij het lopen 1-1 mooi verdeeld so

Djazaka allahoe gairan voor de plaatsing oegt_Najiha...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

 

{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 12:32

ook goed voor je conditie tog

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 13:23

Asalaam Aleikum,

Het verhaal laat ook de kant van de profeet (vrede zij met hem) zien dat hij in tegenstelling tot wat sommige mensen denken ook gewoon iemand was die de dagelijkse dingen in het leven deed zoals plezier hebben en grapjes maken.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 13:25
toffe peer die Mohammed. 

(en nee, da's niet beledigend bedoeld!!! )
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 13:35
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Het verhaal laat ook de kant van de profeet (vrede zij met hem) zien dat hij in tegenstelling tot wat sommige mensen denken ook gewoon iemand was die de dagelijkse dingen in het leven deed zoals plezier hebben en grapjes maken.

Salaam.

Assalamu alaikum,

dat is ook wat ik van dit soort ahadith leer. Er is een trend onder sommige moslims die me heel sterk doet denken aan de gereformeerde zwarte kousenkerk; alles wordt alleen maar negatief en dreigend ervaren als het om geloof gaat, lach vooral niet te veel, wees vooral bang en plezier hebben is eigenlijk ook niet goed (die indruk krijg ik tenminste soms bij bepaalde moslims, overigens niet perse hier op het forum). Alhamdulillah laten dit soort ahadith zien dat de profeet vzmh een gezond gevoel voor humor had en ook van grapjes en pleziertjes hield. En niemand zal betwisten dat hij een goede moslim was! Hij was de boodschapper van Allah, en hij was ook een menselijk mens.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2006 om 13:36

In eerste instantie geplaatst door Engeltje

toffe peer die Mohammed. 

(en nee, da's niet beledigend bedoeld!!! )

En niet beledigend opgevat!

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 07:39
leuk verhaal man waar heb je die trouwens vandaan ?
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 juni 2006 om 19:02

De moraal:

Als je een te slechte conditie hebt om jonge vrouwen te vangen dan....

Moet je lang wachten....

En als het dan uiteindelijk lukt zijn ze oud en dik deworden.

De les:

Wil je een maagd.....

Train elke dag......

En blijf alle andere mannen voor.

Dit is het leukste onderwerp van het hele forum...lol

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 16:59
In eerste instantie geplaatst door oegt_najiha

 

Mashallah

 

Aischa zei: �Op een keer was ik op reis met de Boodschapper van Allah toen ik nog jong was en niet dik. Hij vroeg zijn metgezellen om vooruit te gaan, wat zij deden. Daarna zei hij: �laten wij een hardloopwedstrijdje met elkaar doen.� Ik begon dus te rennen tot ik won.
Later toen ik dik geworden was en vergeten wat er toen gebeurd was , was ik weer op reis met hem. Hij vroeg zijn metgezelen om vooruit te gaan en dat deden zij. Toen zei hij: �Laten we een hardloopwedstrijdje met elkaar houden.� Ik was vergeten wat er bij de eerste race gebeurd was. Ik was dik en zei daarom: O boodschapper van Allah(vzmh), hoe kan ik tegen jou lopen in deze toestand?� Maar hij zei: laten we hardlopen. Toen won hij de race. Hij begon te lachen en zei: Dit was anders dan de laatste keer.�
(Boecharie)

 

ahaha mashallah.mooie hadith

Terug naar boven
oegt_najiha Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 05 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 905
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_najiha Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 februari 2008 om 19:27

In eerste instantie geplaatst door *yousra*

leuk verhaal man waar heb je die trouwens vandaan ?

salaamoe Alaikum

sorry voor mijn late reactie,

heb hem ooit gelezen op al-thabaat.com, deze site is inmiddels alweer ofline hoor.

gair inshallah

"En wie spreekt beter woord dan hij die mensen tot Allah uitnodigt en goede werken verricht en zegt: 'Waarlijk, ik behoor tot de Moslims'."

(Suraat el-fussielet 33)
Terug naar boven
fafatje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 april 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote fafatje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 april 2009 om 16:34
machallah
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.