Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Afscheidspreek van onze geliefde profeet,

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Afscheidspreek van onze geliefde profeet,
    Geplaatst op: 09 november 2005 om 05:34
De afscheidspreek van onze Profeet Mohammed (vzmh)


"Alle lof is aan God. Wij prijzen Hem. Wij zoeken Zijn hulp en Zijn vergeveing en wij wenden ons tot Hem. Wij zoeken ons toevlucht tot God van het kwaad in onszelf en van de kwade gevolgen van onze eigen daden. Niemand kan misleid worden als God hem leidt en er is niemand die goed geleid kan worden als Hij heb op een dwaalspoor zet. Ik getuig dat dat er geen God is behalve ALLAH, zonder deelgenoot. Ik getuig dat Mohammed Zijn dienaar en Zijn boodschapper is.

Ik raad u aan , dienaren van God, om Hem te gedenken en ik spoor u aan om Hem te gehoorzamen.

O mensen, luister naar mij want ik heb een boodschap voor u, want ik weet niet wanneer ik weer de gelegenheid zal krijgen om u na dit jaar op deze plaats (de vlakte van Arafat, 9 Dhoel Hijah, 10 AH) te ontmoeten.

O mensen, waarlijk jullie leven, jullie bezit en jullie eer zijn heilig en onschendbaar voor jullie tot jullie voor jullie Heer verschijnen, zoals deze dag, deze maand en deze stad heilig voor jullie is. Jullie zullen zeker jullie Heer ontmoeten en Hij zal jullie over jullie daden ondervragen. Heb ik de boodschap overgebracht???O Heer, wees mijn getuige!!!

Daarom moet een ieder die wat in bewaring heeft gekregen, het teruggeven aan degene die het hem heeft toevertrouwd.

Weet!, dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn eigen misdaden. De zoon is niet verantwoordelijk voor de misdaden van zijn vader en de vader is niet verantwoordelijk voor de misdaden van zijn zoon."
Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 november 2005 om 13:11
djazakielah gayran oeghtie
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.