Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

is het toegestaan?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: is het toegestaan?
    Geplaatst op: 17 november 2005 om 11:41
Salaam wa aalekoem wa rahmatoellah

ik vroeg me af of je een vertaald koran in het nederlands mag aanraken zonder de woedoe te hebben?

ik wil het graag z.s.m. weten

wa aalkoem salaam

ASMA
�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2005 om 11:23

helemaal niemand?
�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2005 om 11:28

sallem alleikoum oeghtie....

Ik heb even geen bron voor je, maar ooit heb ik het gevraagt tijdens een lezing en mij werd verteld een quraan is een quraan, of het nou vertaald is of niet, en trouwens in een vertaalde quraan, heb je eerst arabisch dan nederlands of engels. het gaat niet zozeer om de taal waarin het geschreven is. Ghair inshaAllah moge Allah mij vergeven als ik het niet goed heb. Misschien is er iemand hier die je beter van dienst kan zijn inshaAllah.

sallem alleikoum

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2005 om 12:23

Salaam aleikoum,

Een vertaling is in principibe geen Koran, maar alleen een interpretatie. Ik heb gelezen dat je een "vertaling" kan aanraken zonder wassing.

In een vertaling staan woorden die niet van Allah zijn en geopenbaard zijn, het zijn woorden die door de mens worden gebruikt om de geopenvaarde verzen van Allah uit te leggen. Een vertaling zonder de originele Arabiche woorden mag je aanraken zonder wudoo.

Om een stukje daleel te hebben verwijs ik je naar de onderstaande link.

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=3100&dgn=4

 

Salaam aleikoum,

Terug naar boven
oem chayma Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oem chayma Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2005 om 13:24

          

                      salaam  aleikom

   ik heb gehoort ;dat als je een koran .wilt lezen,ook als het een vertaling is.ook woedoe moet maken.omdat er toch allahs woorden in staan 

  salaam aleikom

 

Terug naar boven
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 november 2005 om 17:10

Salaam wa aalekoem

Dazakoen Allahoe garian voor de racties en voor de link hebben jullie oof geen daliel erover of iets anders.....

wa aalekoem salaam
�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 04:33

Asslaamoe aloekoem warahamtoelahi wabarkathoe oeghty,

Zie deze vraag die gesteld is op www.al-yaqeen.com.

Moet je de woedoe� hebben alvorens je de Koran mag aanraken?

Vraag & antwoord

Vraag:

Moet je de woedoe� hebben alvorens je de Koran mag aanraken?

                                                                                                                           
Vraag ontvangen op 29 maart 2004

Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

De geleerden verschillen van mening over de verplichting van de Tahaarat ul-Koebraa (letterlijk: de grote reinheid: De grote wassing na de menstruatie, kraamperiode of voor het opheffen van de toestand van Djanaabah) en de Tahaarat us-Soeghraa (letterlijk: de kleine reinheid: De kleine wassing na bijvoorbeeld het laten van een wind of het toiletbezoek) voor het vasthouden van de Koran. De meest correcte mening is dat het toegestaan is om de Koran te reciteren en aan te raken zonder het hebben van de woedoe�. Het is zelfs toegestaan voor de vrouw om dit aan te raken tijdens de menstruatie want er zijn geen bewijzen die dit verbieden. Dit is o.a. de mening van de vroegere geleerde Ibn Hazm adh-Dhaahiriy en sheich al-Albaani in deze tijd.

En Allah weet het beter.

                                                                                                                               Sheich Fawaz Jneid

Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 12:48
het zijn de vertalingen van allahs woorden en ik bedoel ook ALLAHS WOORDEN.doe gewoon beter woodoo .Dat lijkt me verstandig
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.047 seconden.