Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zelfmoord

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Assie Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 62
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assie Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zelfmoord
    Geplaatst op: 24 november 2005 om 14:04

Gekleed in het zwart loop ik naar de zee, dekende aan onze tijden.
Ik raak het water aan met mijn vingertoppen, en kijk naar de zonsondergang.

Ik voel de bittere tranen over mijn wangen vloeien, ik val in het zand, ik sta op en loop de zee in, ik loop en loop todat het water bijna aan me nek staat.

Ik bibber van de kou. Nog een laatste adem en kijk achter om, ik zucht dan voel ik me lichaan langzaam vollopen met water en dan stopt me hart me kloppen.
Zelf moord jij was de reden......


�Voorwaar, aan Allah behoren wij en voorwaar, tot Hem zullen wij terugkeren.�
Terug naar boven
Lailat Oelqader Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 374
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lailat Oelqader Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 november 2005 om 14:13

In eerste instantie geplaatst door Assie


Gekleed in het zwart loop ik naar de zee, dekende aan onze tijden.
Ik raak het water aan met mijn vingertoppen, en kijk naar de zonsondergang.

Ik voel de bittere tranen over mijn wangen vloeien, ik val in het zand, ik sta op en loop de zee in, ik loop en loop todat het water bijna aan me nek staat.

Ik bibber van de kou. Nog een laatste adem en kijk achter om, ik zucht dan voel ik me lichaan langzaam vollopen met water en dan stopt me hart me kloppen.
Zelf moord jij was de reden......

Wie het ook was, zij of hij was het de moeite zeker niet waard, om voor eeuwig te branden......Ghair inshaAllah moge Allah ons behoeden voor de valkuilen van de vervloekte amien.

Hij is het de Al-Machtige die het leven geeft en neemt.



'Het hoort tot iemands islam, dat hij zich niet bemoeit met datgene wat hem niet aangaat'. (Tirmidzi)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 07:47

 

Wie het ook was, zij of hij was het de moeite zeker niet waard, om voor eeuwig te branden ......Ghair inshaAllah moge Allah ons behoeden voor de valkuilen van de vervloekte amien.

Hij is het de Al-Machtige die het leven geeft en neemt.

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoelahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Natuurlijk is niemand het waard om jezelf daarvoor te vermoorden, maar ik denk dat het eerder een reactie is van een moment opname. Het is te begrijpen maar of je het zelf zou doen is een tweede.




 

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Tugbaa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 22 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tugbaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 september 2006 om 10:55

Selamun Aleykum Ve Rahmetullah Ve Berakatuhu

Wie het ook was het was geen goede mosim

In de Islan is zelfmoord verboden

Het leven dat ALLAH je geeft kan Alleen ALLAH van je afnemen

Diegene die de reden was was het zeker niet waard

Als je jezelf dood is het zoo erg alsof je de hele mensheid dood

INSAALLAH komt diegene in de CENNET

Assalamun Aleykum Ve Rahmetullah

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2006 om 03:52
Ik kan je vertellen dat iemand die zelfmoord pleegt dat niet doet vanwege ��n persoon. Er zijn mensen die deze wereld geestelijk niet aankunnen. Het zijn vaak zeer intelligente mensen die de spreekwoordelijke "plank voor hun kop" missen en wier geestelijk lijden een permanente hel is. Ik ken gevallen van zelfmoord waarvan ik zeg dat de Schepper deze arme mensen uit hun lijden hier op deze wereld heeft verlost door hen terug tot Zich te nemen. Het oordeel als zouden deze mensen in de hel komen vind ik uiterst hard. Niemand weet dat.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 september 2006 om 04:06
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik kan je vertellen dat iemand die zelfmoord pleegt dat niet doet vanwege ��n persoon. Er zijn mensen die deze wereld geestelijk niet aankunnen. Het zijn vaak zeer intelligente mensen die de spreekwoordelijke "plank voor hun kop" missen en wier geestelijk lijden een permanente hel is. Ik ken gevallen van zelfmoord waarvan ik zeg dat de Schepper deze arme mensen uit hun lijden hier op deze wereld heeft verlost door hen terug tot Zich te nemen. Het oordeel als zouden deze mensen in de hel komen vind ik uiterst hard. Niemand weet dat.


God ziet alles. God heeft kennis van alle dingen. In dat licht zal zelfmoord altijd beoordeeld worden door de Schepper der Hemelen Zelf. Het is bekend wat in de Koran staat overgeleverd over zelfmoord. Dit is een duidelijk signaal  voor diegenen die een snelle emotionele uitweg zoeken. Degene die alzukar bedoeld vallen zeker niet onder die mensen. Bij sommigen onder ons kan het leven ondragelijk zijn. Laten we de rol van het beest niet vergeten in deze. Het beest zal alle kansen aangrijpen zijn missie te doen slagen. Mensen tot zelfmoord brengen, is daar een van.

Assur


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.082 seconden.