Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraagje!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
laura1979 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote laura1979 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraagje!
    Geplaatst op: 27 november 2005 om 07:10
Ik zag van de week op tv een voorstukje over een documantaire over nederlandse vrouwen die moslima zijn  geworden. Het lijkt me heel interessant om te kijken, maar ik probeer er dus i�ts over te vinden op internet (wanneer het word uitgezonden bv) maar ik vind niks. Ook niet op tvgids.nl Misschien dat iemand mij kan helpen?
Terug naar boven
Najia Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 november 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Najia Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 07:32

Goedenmiddag,

Ik dacht dat dat op het NMO verschenen was (elke zondag om 12.00), ik heb er zelf ook naar gekeken.

Groet Najia

Terug naar boven
ouarda Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 10 februari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 205
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ouarda Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 11:25
Wie de wijsheid zoekt is wijs, wie zich verbeeld de wijsheid gevonden te hebben is een dwaas
Terug naar boven
laura1979 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote laura1979 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 12:41
Nou ik dacht dus dat ik had gehoord 1 december. Dat is as donderdag. Ik weet niet of iemand misschien een tv gids thuis heeft?
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 november 2005 om 14:35

Asalaam Aleikum,

Ik heb er net een email over gekregen en het programma komt komende donderdag op nederland 1 om 23.09....

http://www.ikonrtv.nl/donderdagdocumentaire/documentaire.asp ?oId=2342 

 

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
laura1979 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote laura1979 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2005 om 15:43

THANX!!

Je ziet het beeld steeds vaker: Nederlandse vrouwen met hoofddoek. Deze documentaire toont drie Hollandse vrouwen die zich hebben bekeerd tot de islam. Voor ieder van hen heeft deze keuze grote consequenties. Ze bevinden zich vrijwel voortdurend in een culturele spagaat. De verwachtingen van familie en omgeving staan vaak haaks op hun nieuwe levensovertuiging. De 23-jarige Astrid wil een gezin stichten en is op zoek naar een goede, islamitische man. Die zoektocht is vanuit het Drentse Ruinen voor haar aanmerkelijk lastiger dan voor haar dorpsgenoten. Zij zoeken hun aanstaande in de plaatselijke discotheek. Inge heeft inmiddels een Egyptische man gevonden. Ze staat voor de keuze haar leven in Leiden te verruilen voor een strenger islamitisch leven in Ca�ro. Rabia uit Breda is al tien jaar getrouwd met een moslim. Zij wil graag verder groeien in de islam. Ze worstelt met zaken als polygamie, homoseksualiteit en het al of niet dragen van de gezichtssluier. Filmmaakster Merel Beernink duikt in het persoonlijke leven van deze vrouwen. Wat beweegt hen zich te bekeren tot een geloof dat zo ver afstaat van hun westerse achtergrond? Waarom geven ze vrijheden op die wij als een groot goed beschouwen? Bron: tvgids.nl

 

< src="/banner/?p=s_detail&t=&ID=4731763" =text/>

 

 
 
 
 
 
 

 

 
< name=programma =/perstvgids/addprogrammas.php method=get> 
< = =text/> Ads_kid=0;Ads_bid=0;Ads_xl=336;Ads_yl=280;Ads_xp='';Ads_yp ='';Ads_xp1='';Ads_yp1='';Ads_opt=0;Ads_wrd='';Ads_prf='';Ad s_par='';Ads_cnturl='';Ads_sec=0;Ads_channels=''; < = src="http://a.as-eu.falkag.net/dat/cjf/00/31/49/93.js" =text/> < = src="http://a.as-eu.falkag.net/dat/bjf/00/15/48/56.js" =text/> < =>function Ads_PopUp() {} < = src="http://a.as-eu.falkag.net/dat/brf/00/59/58/06.js" =text/>
Please click hereorder=
< =text/> statistieken < =text/> statistieken

Terug naar boven
laura1979 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 4
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote laura1979 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2005 om 15:45
Hmmm sorry rommelige post. Dat vetgedrukt krijg ik er niet af. Maar ja verder niet belangrijk. Het lijkt me een onwijs interessante docu, alleen jammer dat het zo laat is want ik moet elke dag (vrijdagochtend dus ook) om half 5 op!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 november 2005 om 18:01

Asalaam Aleikum,

Misschien kun je de uitzending later terugkijken op de webpagina van de omroep die het uitzendt.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Noureddine Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Noureddine Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 07:50

 

Salam alaikum

ik dacht dat ik die documentaire vorige week ook al gezien heb

het gaat over 3 vrouwen die bekeerd zijn tot de Islam en hun verhaal

maschalla  

de islam groeit en groeit

Onze Heer, Uw Barmhartigheid en Kennis omvatten alle zaken, vergeef daarom degenen die berouw tonen en die uw Weg volgen en bescherm hen tegen de bestraffing van de Hel (Surah 40 : Ayah 7)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.