Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Betreffende corresondentie tussen mannen.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Betreffende corresondentie tussen mannen.
    Geplaatst op: 01 december 2005 om 15:21

Betreffende Correspondentie tussen Mannen en Vrouwen die niet Mahram van elkaar zijn


Vraag:

"Wat zegt de Islaam over het corresponderen tussen (jonge) mannen en vrouwen, wetende dat deze correspondentie vrij is van losbandigheid, verliefdheid of seksuele begeerten?"

Antwoord:

"Het is voor niemand toegestaan om te corresponderen met een vrouw met wie hij kan trouwen (al-Adjnabiejah), want hier berust vele fietnah (calamiteiten) in. Het kan zo zijn dat de correspondent denkt dat er geen fietnah plaats kan vinden. Toch is het zo dat de Satan hem/haar op deze gedachte laat totdat hij op haar valt of zij op hem valt. De profeet (salallaahoe 'alayhie was sallem) heeft degene die hoort over de aanwezigheid van de Dadjaal (éénoogige leugenaar) bevolen om hem te ontwijken en vertelde dat een gelovig persoon hem ontmoet en hij hem met zijn fietnah mee probeert te sleuren totdat hij daarin slaagt. [Overgeleverd door Ahmed en Aboe Dawoed]. Het corresponderen tussen jonge mannen en vrouwen is dus gevaarlijk en gaat samen met een grote fietnah. Het is een verplichting om hierbij vandaan te blijven, zelfs wanneer het zo is (zoals de vraagsteller het voorlegde) dat er geen verliefdheid of seksuele begeerten aanwezig zijn. Wat betreft het corresponderen tussen mannen en mannen, en vrouwen en vrouwen daar is niets mis mee, behalve wanneer er sprake is van zaken die verboden zijn."

Shaych Mohammed ibn Saalih al-'Othaymien

Vertaald door: Mohammed Chaalid Aboe 'Oebaydillaah
Bron: Fatawa al-mar`toel-moslimah blz. 5

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
het licht Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 870
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote het licht Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 december 2005 om 15:25

Salaam Aleikum ik las dit stukje op een andere islam site en dit is wel erg seriues ik weet dat sommige toch via internet een partner proberen te vinden maar het schijnd dus niet te mogen,wel heb ik eens een geleerde opgebeld in Rotterdam toen vroeg ik hoe het zat met bellen naar elkaar als je nog niet getrouwd bent omdat we toch beoordeeld worden op de intentie waarom we dingen doen enz,

Zijn antwoord was dat het WEL mocht mits men zakelijk blijft en dat bellen afgeraden word door veel geleerden omdat velen zich niet zakelijk meer kunnen gedragen,

En ik vind dat je elkaar geod moet leren kennen maar het is dus beter met een mahram erbij,ik hoop dat jullie dit ook verspreiden omdat velen van ons achter inernet zitten en misschien ook msn en alles en inshaAllah dat Alah ons sabr schenkt en helpt en vergeeft en ons genadig is de laatste dag inshaAllah en onthoud alles is voorbestemd inshaAllah

Wat vinden jullie van dit stukje? jullie mogen julie meningen geven inshaAllah

wa aleikum salaam

jullie zuster

Wat Allah(swt) wil geschied er is geen kracht of macht buiten Hem!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 07:35

Ik heb moeite met alle regeltjes die ik hier lees. Een waar gelovige heeft geen regeltjes nodig, om de eenvoudige reden dat hij/zij in zichzelf al niet tot overtreding gaat.

Regeltjes hebben een zekere kunstmatigheid in zich.

Kies de weg die bij je past en toetst je weg met je geweten.

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 december 2005 om 11:37
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik heb moeite met alle regeltjes die ik hier lees. Een waar gelovige heeft geen regeltjes nodig, om de eenvoudige reden dat hij/zij in zichzelf al niet tot overtreding gaat.

Regeltjes hebben een zekere kunstmatigheid in zich. zullen we zien

Kies de weg die bij je past en toetst je weg met je geweten.

 

je bent geen moslim dit zegt genoeg je praat onzin

 

Terug naar boven
Elmohtazjiba Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Elmohtazjiba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 december 2005 om 14:15
In eerste instantie geplaatst door het licht

 

Zijn antwoord was dat het WEL mocht mits men zakelijk blijft en dat bellen afgeraden word door veel geleerden omdat velen zich niet zakelijk meer kunnen gedragen,

En ik vind dat je elkaar geod moet leren kennen maar het is dus beter met een mahram erbij,ik hoop dat jullie dit ook verspreiden omdat velen van ons achter inernet zitten en misschien ook msn en alles en inshaAllah dat Alah ons sabr schenkt en helpt en vergeeft en ons genadig is de laatste dag inshaAllah en onthoud alles is voorbestemd inshaAllah

Wat vinden jullie van dit stukje? jullie mogen julie meningen geven inshaAllah

wa aleikum salaam

jullie zuster

 

Salaam oualaikoem

Ik zou zeggen, bel een Geleerde, geen imam en wacht dan het antwoord af inshaAllah.

wasalaam

Wie kan voor mij een blijvend vissum regelen in SA. En dan in Medina. :D

"wa hasaa an toehiboe shay'an wa hoewa charon lakoem...".
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.