Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Israelische leger gaat Iran aanvallen !

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Israelische leger gaat Iran aanvallen !
    Geplaatst op: 11 december 2005 om 11:58

'Isra�lische leger gaat Iran aanvallen'

De Isra�lische premier Ariel Sharon heeft het leger de opdracht gegeven zich voor te bereiden op mogelijke acties tegen Iran. De aanvallen, die eind maart 2006 zullen plaatshebben, zouden zijn gericht tegen geheime locaties waar Iran uranium verrijkt.

Dat meldt de Britse krant The Sunday Times. Volgens militaire bronnen zou eind maart het 'point of no return' zijn bereikt, want Iran zou dan genoeg kennis hebben vergaard om uranium te verrijken in de specifieke hoeveelheden die nodig zijn om binnen twee tot vier jaar kernwapens te maken.

Internationale druk
Onder internationale druk had Iran het verrijken van uranium voorlopig opgeschort, maar het land zou deze activiteiten inmiddels weer hebben hervat. Directeur van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) Mohammed el Baradei zei een aantal dagen geleden dat 'de tijd begint te dringen voor Iran'.

Iran was in augustus van dit jaar weer begonnen met uraniumconversie, een proces dat aan verrijking vooraf gaat (lees Iran negeert EU; hervat nucleaire praktijken).

Op 3 december van dit jaar nam Iran een wet aan die veiligheidsinspecties van het Internationaal Atoomagentschap (IAEA) automatisch blokkeert, mocht Iran sancties opgelegd krijgen van de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties.

Noodzakelijk
'Isra�l � en niet alleen Isra�l � kan een nucleair Iran niet accepteren. Wij hebben het vermogen om hier iets aan te doen en we treffen alle voorbereidingen die noodzakelijk zijn om klaar te zijn voor zo'n situatie,' zei Sharon recentelijk.

Afgelopen donderdag zei de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad dat Isra�l beter kan worden opgeheven en dat de joden maar een staat moeten stichten op Duits en Oostenrijks grondgebied (lees Ahmadinejad: Joodse staat moet op Duits gebied).

Minister Mofaz
Zondag werd ook bekend dat de Isra�lische minister van Defensie Shaul Mofaz de Likud-partij verlaat en zich aansluit bij de nieuwe Kadima-partij van premier Ariel Sharon. Sharon zou Mofaz hebben beloofd dat hij minister van Defensie kan blijven als Kadima in de regering komt na de verkiezingen in maart 2006

Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 14:04

hel is losgebarste

laa ilaha illalah
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 15:28

salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabaraktoe,

af en toe denk ik laat die israeliers en Amerikanen er op los moorden, want wat doen de andere moslims eraan op de rest van de wereld? ahh iedereen red zijn eigen leventje..

wa alaikoem salam warahmatoe allahie wabaarktoe

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 december 2005 om 16:28
Als niemand ernaar zou grijpen, geweld, dan zou niemand veel autoriteit krijgen om ermee te antwoorden. ..en dan zijn er natuurlijk nog te serieus genomen vooroordelen, die de realiteitszin van mensen kunnen vertroebelen.
En volgens mij heb ik daar wel zo'n beetje alles mee gezegd wat er te zeggen valt wat mij betreft.
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 december 2005 om 16:28

Als niemand ernaar zou grijpen, geweld, dan zou niemand veel autoriteit krijgen om ermee te antwoorden. ..en dan zijn er natuurlijk nog te serieus genomen vooroordelen, die de realiteitszin van mensen kunnen vertroebelen.
En volgens mij heb ik daar wel zo'n beetje alles mee gezegd wat er te zeggen valt wat mij betreft.

Volgens mij spelen er meerdere factoren bij, zoals de economische belangen bij een inval cq isollatie van een land( zie irak)

 

Terug naar boven
Martinuzz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 06 oktober 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 833
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Martinuzz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 01:34
nou ja, zonder vooroordelen zou het in elk geval niet gelukt zijn, die inval. En zonder vooroordelen in de andere richting en het onmiddellijk grijpen naar geweld door sommigen was het geweld in 2003 na een paar maanden conventionele oorlog echt over geweest. Dan hadden de amerikanen nu al weer meerendeels thuis gezeten.
"J'ai regard� mon ennemi et je m'y suis vu" (Tiscali)
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 02:28
oja, denk je nauw echt dat de amerikanen irak zouden verlaten....  ze zitten tot op heden in saudi arabie en in de golfstaten.... en voor wat.... bovendien is het zo dat onrecht geweld aanwakkert...  en over welke vooroordelen naar de andere richting heb je het over... volgens mij is er geen enkele vooroordeel jegens die gene die je land bezetten, uitbuiten en terroriseren.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 03:16

Laten we wel wezen, de amerikanen zitten in het Midden Oosten omdat de regeringen aldaar (de enige autoriteit!!, , hoe cynisch ook), ze hebben gevraagd daar te zijn. Slechts in Irak zou je ze bezettingsmacht mogen noemen.

Als de quasi-vrijheidsstrijders minder aanslagen gepleegd zouden hebben op Iraki's(!!!!!), op infrastructurele werken, etc. dan zou de situatie veel, veel beter zijn geweest. Het moment van vertrek van de amerikanen wordt eerder verlengd dan verkort door de extremisten.

Wat betreft de vooroordelen; ieder mens heeft daar last van. De een meer dan de ander. Dit geld ook voor bewoners uit het Midden Oosten.

groet,

PPPP

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 03:47

dus jij zegt in feite dat de amerikanen daar op uitnodiging zijn.. maar deze uitnodiging kun je niet voelen onder de bevolking. nr 2 wie zegt dat de regering hun uitnodigt. mischien speelt er meerdere belangen bij... zoals wat de amerikanen noemen stabiliteit in het midden-oosten.  maar in plaats van stabiliteit vallen ze het ene land na het andere binnen en dreigen ze met geweld tegen syria en iran, dus wat voor stabiliteit.

bovendien heb jij het over verzet. kortom Als de quasi-vrijheidsstrijders minder aanslagen plegen op de irakezen

wie zegt dat de irakezen aanslagen plegen op hun eigenbevolking. waren het niet de engelse die pas geleden opgepakt waren in traditionele kleding in een auto vol bommen. wie heeft er baat bij al die aanslagen.. ga me niet vertellen dat de amerikanen daar voor het goede doel zitten en dat zei geen cent aan deze oorlog verdienen....iedere dag dat zei daar zitten betalen de irakezen voor. en waarom zeg je het niet anders.. dat zolang de amerikanen daar zitten er dagelijks onschuldige burgerslachtoffers vallen door amerikaanse aanvallen....

 

Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 04:01

salam alaikoem,

die regeringen zijn bang voor een opstand onder de bevolking en een echte islamitische leider als leider willen en niet zo eentje die de ***** likt van Amerika..en ja hoor Amerika zegt waarom niet: laten we lekker de zogenaamde demcratie verspreiden, maar wees gevreesd, steeds meer moslims worden wakker uit hun slaap en de geschiedenis bevestigt dat als moslims een eenheid zijn en onder leidingn zijn van: la ilaaha illallah, ze alles op de wereld zullen overnemen, de wereld zal er getuige van zijn.

wa alaikoem salam

Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 04:03

overigens zeiden we (op het forum)het nog een halve jaar geleden dat iran aangevallen word althans door de moslims die wakker zijn, sommige spraken dit tegen op het forum en de kafir zei nee dat zal niet gebeuren, we zullen er getuige van zijn, elke mens zal zien hoe geweldadig de amerikanen zijn en hoe ver ze zullen gaan in hun kruistocht. iedere islamitische land zal bezet zijn en elke islamitische leider(althans zo noemen ze zichzelf) zal op zijn knieeen gaan voor amerika..

 

Terug naar boven
Malcolm X Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 992
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Malcolm X Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 04:08
Salaam Aleikum,

Er is ook onlangs ten tijde van het Basra incident een bom ontdekt in de grenzende provincie van Iran. Een bom van britse makelij....

En daarnaast moeten we niet vergeten wat Hoessein allemaal gedurdende de inval heeft gedaan. Gevangenissen open gegooid, instellingen gingen open. Niemand weet eigenlijk precies wie de bommen plaatst.
Ik weet net zo zeker dat de geheime diensten erachter zitten als dat de terroristen het doen. Er is geen zekerheid zonder bewijs. En vergeeft het me als ik niet zomaar geleverde bewijs van amerikanen blindeloos ga vertrouwen, want feiten hebben ze tot op heden niet geleverd over wie er nu de daadwerkelijke daders zijn die het mikken op de burgerbevolking.

Zekerheid is er als het gaat om aanslagen op amerikanen zelf, en slachtoffers die er daarbij vallen. Maar er zijn ook acties puur gericht op de bevolking. Maar daar vermoed ik niet alleen de hand in van zogenaamde terroristen, maar ook van de veiligheidsdiensten.

Enige die baat hebben bij deze oorlog zijn de amerikaanse elite. Onder andere dan. Want vind niemand het vreemd dat oliemaatschappijen recordwinsten behalen en prijzen enorm omhoog zijn geschoten sinds de inval.
Enige gewin hier is het persoonlijke gewin van mensen die belangen hebben in de olieindustrie. En daaronder valt onder meer de familie Bush, maar ook het saudische koningshuis en nog velen andere machtige families en personen bij wie de werkelijke macht ligt.

Ogen open dus, en kijk wie er werkelijk baat bij de bezetting van Irak heeft.
Amerikaanse bevolking lijdt alleen maar verlies in geld, maar de elite alleen maar winst.

Salaam Aleikum,

Malcolm X
"Science without religion is lame, religion without science is blind." Albert Einstein
Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 04:27

assalaamoe 3alaikum wa Ra7matullahi wa Barakatu7u,

vele moslims krijgen dan eens de kans als martelaar te sterven, een grote gunst die veel van onze geliefde sahaba, raddieAllahoe anhoe, na wensten te streven!!!!

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 04:35
Ik kan me voorstellen dat Isra�l de eerste klap wil uitdelen aan Iran. Als het aan Iran ligt komt er een tweede holocaust. Als jood zou ik dat toch voor willen zijn. 
Terug naar boven
Abd van Allah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 82
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd van Allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 04:37

goeie sign heb je trouwens pfarrer, ben je nederlander ofzo? die radicaliseren toch sneller??
Terug naar boven
mujaheed_ila Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 184
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mujaheed_ila Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 04:46

salamoe alaikoem warahmtoe allahie wabaraktoe,

goed opgemerkt over het martelaarschap, hahah maar veel mensen houden teveel van het wereldse leven, maar ik kan dit wel begrijpen het is niet 1,2,3 en je gaat vechten voor je geloof...hier dient een goede levensloop van tevoren zijn.

wa salamoe alaikoem warahmatoe allahie wabraktoe

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 december 2005 om 09:35

Ik kan me voorstellen dat Isra�l de eerste klap wil uitdelen aan Iran. Als het aan Iran ligt komt er een tweede holocaust. Als jood zou ik dat toch voor willen zijn. 

wie heeft wie in het verleden aangevallen? was het niet israel die iran heeft aangevallen. bovendien is dit het zelfde excuus die ook werdt gebruikt om irak te koloniseren. want irak scheen de regio in gevaar te brengen. wie denk ik dan... aangezien de arabieren geen problemen met irak heeft.

maar laten we er niet teveel omheen zijken. het staat vast dat israel kan zich alles permiteren zonder welk excuus dan ook. en de arabische en met name de moslims moeten dit maar accepteren....  maar wij moslims weten beter...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.096 seconden.